Euroviisut 2025/ virallinen
Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (26028)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Mun mielestä Liettualla on parhain ääni tällä hetkellä koko kisasta. Siis miten voi olla noin nuori ja olla noin hyvä ääni ja sen hallinta? Siis ihan älytön harvinaisuus.
Mä oon tällä hetkellä aivan Liettuan pauloissa. Olen todella usein tykännyt heidän biiseistään ja tämä ei ole poikkeus. Ihanaa, jopa vähän Twilight-henkistä synkistelyä. Suomalaiset äänestävät varmasti tätä semissä!
Ehkä ääniä tulee siinä tapauksessa, että bändi ja sen jäsenet nousevat somesuosikiksi tai tapahtuu jotain muuta yllättävää nostetta.
Mun mielestä riittää ihan hyvä esitys siellä semissä. Synkkää, melankolista, tummasävyistä. Taustalle jotain betonikerrostaloja ja huippukohtaan ne räjähtäisi Liettuan finaalissa nähdyiksi kivenlohkareiksi. Laulajan upeat pitkät nuotit. Se on siinä, uppoaa monen suomalaisen sielunmaisemaan. Ja monen itäeurooppalaisen myös.
Oma näkemys tähän mennessä julkaistuista biiseistä:
Suomi: ylivoimainen ykkönen tällä hetkellä, biisi erottuu edukseen ja Erika on karismaattinen esiintyjä, joka esittää kappaleen juuri sellaisella itsevarmuudella kuin tällainen kappale pitää vetää ollakseen uskottava.
Malta: Hyvä kakkonen. Vastaavantyyppinen uskalla olla oma itsesi -sanoma kuin Suomellakin. Taitava laulaja ja biisi riittävän mielenkiintoinen. Uskoisin, että raadit pitävät tästä.
Viro: Humoristinen korvamato, joka viisuissa kuuluukin olla. Nähtäväksi jää, miten hyvin liveveto onnistuu. Tommy Cash ei ole kaikista varmin livelaulaja, mutta ehkä se ei tällaisessa esityksessä niin paljon haittaa. Jos viisuissa laulu menee nappiin, voi pärjätä hyvinkin.
Belgia: Tämä voi pärjätä, mutta esitystä ja livelaulua pitää hioa paljon, muutoin saattaa jopa tippua finaalista. Biisi sinänsä on hyvä tekno, joka erottuu, kun vastaavia ei ole tänä vuonna muita ainakaan toistaiseksi.
Tsekki: Duncan Laurence - tyyppinen mies ja piano. Ihan hyvin lauloi ja tämäntyyppisistä aina tykätään. Itselle ei vielä eka kuulemalla auennut.
Liettua: Tykkään itse yleensäkin näistä balttibändeistä. Tunnelmallinen ja synkkä. En ole ihan varma, että kantaa finaalin asti ja vaarana on, että Sudden Lightsin tavoin kappae ei aukea isolle yleisölle ja tippuu finaalista, mutta kun muita vastaavia ei ole tänä vuonna, voi pärjätäkin.
Irlanti: Korvamato. Lapsellinen. En oikein tiedä, mitä mieltä tästä olisi. Saattaa jäädä semifinaaliin, riippuu mitä muita biisejä osuu samaan.
Ukraina: Ihan ok. Jotain 70-luku viboja. Sinänsä kiva biisi, mutta ei sen enempää. Varma finalisti, toki.
Kreikka. Balladit eivät ole mun juttu, mutta upeastihan Klavdia laulaa ja uskon, että tämä menee finaaliin.
Puola: Aikamoinen sekasotku noin esityksenä ja biisistä ei oikein saa melodiaa irti, on sen verran paljon korkealta huutamista, ettei oikein jää mieleen itse kappale. Mutta kyllähän Puola yleensä finaaliin menee silti, sen verran diasporaa löytyy.
Norja: Ihan kiva. Vähän vanhanaikainen ysärikappale, mutta toimii. Eiköhän tämä finaaliin päädy.
Albania: Tää on soinut mun päässä nyt pari päivää, vaikken erityisemmin pidä siitä. Kyllä tässä varmaan finaalipotentiaalia on. Riittävän erilainen ja jää mieleen.
Latvia: Sarjassamme ihan kiva, toisteinen, vähän hypnoottinenkin biisi, jossa jopa kansanlaulun sävyjä. Saattaa kuitenkin jäädä finaalista rannalle.
Slovenia: Tylsä.
Luxemburg: Kiva, kun Luxemburg teki viime vuonna paluun viisuihin, mutta maalla riittää vielä kiinniotettavaa nykyformaattiin.
Espanja: Tätä Espanjan kappaletta ei yleisesti ole hehkutettu, mutta itse pidän tästä. Selvästi espanjalainen kappale ja just sen tyyppistä etnoilua, josta itse viisuissa tykkään.
Montenegro: Jos mahdollista, vielä Sloveniaakin tylsempi kappale.
Onko se Månsin biisi jo julkaistu? Täällä hehkutetaan, että olisi parempi kuin Heroes:
https://blog.qx.se/schlagerprofilerna/2025/02/18/mello-2025-forsta-intr…
On vissiin joku snippetti julkaistu, oon yrittäny etsi, en löydä.
Vierailija kirjoitti:
Varmoja finaaliin menijöitä on aina Ruotsi, Ukraina ja Israel riippumatta siitä mikä esiintyjä niillä on, mikä on tosi tylsää. Ruotsi ja Ukraina on ykkössemissä, Israel kakkossemissä missä Suomikin. Kakkossemissä on kuitenkin yksi maa enemmän kuin ykkösessä (16 vs 15). Edelleenkin monen maan kappale puuttuu. En veikkaa vielä ketään 100% varmaksi finalistiksi paitsi noita kolmea maata.
No meneehän Suomikin, se on ihan varma!
Vierailija kirjoitti:
Suomi: ylivoimainen ykkönen tällä hetkellä, biisi erottuu edukseen ja Erika on karismaattinen esiintyjä, joka esittää kappaleen juuri sellaisella itsevarmuudella kuin tällainen kappale pitää vetää ollakseen uskottava.
Malta: Hyvä kakkonen. Vastaavantyyppinen uskalla olla oma itsesi -sanoma kuin Suomellakin. Taitava laulaja ja biisi riittävän mielenkiintoinen. Uskoisin, että raadit pitävät tästä.
Viro: Humoristinen korvamato, joka viisuissa kuuluukin olla. Nähtäväksi jää, miten hyvin liveveto onnistuu. Tommy Cash ei ole kaikista varmin livelaulaja, mutta ehkä se ei tällaisessa esityksessä niin paljon haittaa. Jos viisuissa laulu menee nappiin, voi pärjätä hyvinkin.
Belgia: Tämä voi pärjätä, mutta esitystä ja livelaulua pitää hioa paljon, muutoin saattaa jopa tippua finaalista. Biisi sinänsä on hyvä tekno, joka erottuu, kun vastaavia ei ole tänä
Hyvää analyysia, kiitos tästä!
Miten Erikan biisi erottuu kun koko Euroviisut on täynnä technopoppia ja ihmisiä, jotka pomppii mustissa nahka/lateksiasuissa?
Vierailija kirjoitti:
Onko se Månsin biisi jo julkaistu? Täällä hehkutetaan, että olisi parempi kuin Heroes:
Heroes oli musta ainakin niin tylsä tasapaksu kappale että ei kyllä nosta yhtään odotuksia tuo vertaus :D Sinä vuonna Italian Grande amore olis ansainnut voiton. Eikö se Måns esiinny ekaa kertaa tällä viikolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Belgia: Tämä voi pärjätä, mutta esitystä ja livelaulua pitää hioa paljon, muutoin saattaa jopa tippua finaalista. Biisi sinänsä on hyv
Armenia unohtui: Ehdottomasti parhaan valitsivat omasta karsinnastaan. Voimakas biisi, joka pienellä tuunaamisella voi nousta, ja vaikkei ihan moderni olekaan, niin viisuissa tämäntyyppinen toimii. Armenian karsinnoissa äänentoisto ei ollut ihan huippu ja esitykset eivät loppuun saakka hiottuja, joten viisulavalla esitys tulee olemaan kokonaisuutena selvästi parempi. Parg on kuitenkin hyvä ja varma esiintyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmoja finaaliin menijöitä on aina Ruotsi, Ukraina ja Israel riippumatta siitä mikä esiintyjä niillä on, mikä on tosi tylsää. Ruotsi ja Ukraina on ykkössemissä, Israel kakkossemissä missä Suomikin. Kakkossemissä on kuitenkin yksi maa enemmän kuin ykkösessä (16 vs 15). Edelleenkin monen maan kappale puuttuu. En veikkaa vielä ketään 100% varmaksi finalistiksi paitsi noita kolmea maata.
No meneehän Suomikin, se on ihan varma!
Mikään ei ole varmaa ennenkuin tapahtuu.
Vierailija kirjoitti: Miten Erikan biisi erottuu kun koko Euroviisut on täynnä technopoppia ja ihmisiä, jotka pomppii mustissa nahka/lateksiasuissa?
Erottuuhan se, kaikki muut saavat pomppia lateksiasuissa, muttei Erika. Jostain kumman syystä😂
Vierailija kirjoitti:
On vissiin joku snippetti julkaistu, oon yrittäny etsi, en löydä.
Se on feikki, se jag kommer, jag heter Måns juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heroes oli musta ainakin niin tylsä tasapaksu kappale että ei kyllä nosta yhtään odotuksia tuo vertaus :D Sinä vuonna Italian Grande amore olis ansainnut voiton. Eikö se Måns esiinny ekaa kertaa tällä viikolla?
Heroeshan oli Lovers in the sun -kopio. Måns on taitava ja karismaattinen esiintyjä ja ruotsalaiset hiovat kappaleen muutenkin täydelliseksi. Mielestäni Måns on Heat 4:ssa ensi lauantaina ja kappaleet julkaistaneen perjantaina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Geir Rönningin biisi oli ehkä tylsin ikinä. Se olisi tarvinnut todella paljon vahvemmat taustat ja pyrotekniikkaa jotta sijoitus olisi ollut parempi.
Tämä ja Nina Åströmin biisi olivat kyllä Suomen järkyttävimpiä tekeleitä... Ja Niin kaunis on taivas 😂😂😂.
Minä kyllä pistäisin joukon jatkoksi myös Sillanpään ja Edean.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heroes on ihana, ei todellakaan tylsä.
Vierailija kirjoitti: Miten Erikan biisi erottuu kun koko Euroviisut on täynnä technopoppia ja ihmisiä, jotka pomppii mustissa nahka/lateksiasuissa?
Kertoo tämän vuoden ainakin toistaiseksi huonosta tasosta, jossa on helppo erottua.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla hehkutetaan myös Kaj ta. Se ja Måns finaaliin. Voi kun saataiskiin Kaj Ruotsin edustajaksi!
Vierailija kirjoitti:
Erottuuhan se, kaikki muut saavat pomppia lateksiasuissa, muttei Erika. Jostain kumman syystä😂
Älä vastaa tolle. Itse lopettanut vaikka kuinka provosoi.
Vierailija kirjoitti:
Belgia: Tämä voi pärjätä, mutta esitystä ja livelaulua pitää hioa paljon, muutoin saattaa jopa tippua finaalista. Biisi sinänsä on hyvä tekno, joka erottuu, kun vastaavia ei ole tänä
Luxemburgin kappaletta et ole ymmärtänyt. Viron biisi on täyttä💩 tuskin kovin moni ymmärtää sitä yhtään.
Tämä ja Nina Åströmin biisi olivat kyllä Suomen järkyttävimpiä tekeleitä... Ja Niin kaunis on taivas 😂😂😂.