Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2025/ virallinen

Vierailija
10.02.2025 |

Erika Viikman Suomen edustaja

Uskotko Suomen menestyvän euroviisuissa

Vaihtoehdot

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (26028)

Vierailija
1001/26028 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmoja finaaliin menijöitä on aina Ruotsi, Ukraina ja Israel riippumatta siitä mikä esiintyjä niillä on, mikä on tosi tylsää. Ruotsi ja Ukraina on ykkössemissä, Israel kakkossemissä missä Suomikin. Kakkossemissä on kuitenkin yksi maa enemmän kuin ykkösessä (16 vs 15). Edelleenkin monen maan kappale puuttuu. En veikkaa vielä ketään 100% varmaksi finalistiksi paitsi noita kolmea maata. 

Vierailija
1002/26028 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VOYAGER ilmoitti viime vuonna VOYAGER Australia  FaceBook sivulla, että syövän leviäminen on pysähtynyt ja tilanne  on hallinnassa. Viime kuussa julkaistulla videolla jolla bändi ilmoittaa aloittavansa livekeikat, Danny näyttää ainakin hyvävointiselta, iloiselta itseltään, tukka on vain lyhentynyt hieman.  Danny Estrin on myös huippuluokan juristi.

Ihanaa :). Odotan kovasti että Euroopan kiertue saisi uudet päivät, olen todellakin menossa. Prahan keikalle oli tarkoitus mennä ja edelleen menen mikäli uusi päivä tulee 😊.

Pahoin pelkään, että Euroopan kiertue voisi olla Dannylle liian rankka. Levinneen syövän kanssa voi elää jonkin aikaa, mutta ei mikään hoito valitettavasti pysäytä sitä lopullisesti. Olisin minäkin bändiä mennyt viime kesänä katsomaan, jos Suomen keikka olisi toteutunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1003/26028 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmoja finaaliin menijöitä on aina Ruotsi, Ukraina ja Israel riippumatta siitä mikä esiintyjä niillä on, mikä on tosi tylsää. Ruotsi ja Ukraina on ykkössemissä, Israel kakkossemissä missä Suomikin. Kakkossemissä on kuitenkin yksi maa enemmän kuin ykkösessä (16 vs 15). Edelleenkin monen maan kappale puuttuu. En veikkaa vielä ketään 100% varmaksi finalistiksi paitsi noita kolmea maata. 

No mutta Israel ei päässyt finaaliin viimeksi 2022, eikä 2011-2014. Mut joo, valitettavasti tällä hetkellä ei ole sellainen tilanne että kappaleensa kilpailisi pelkästään musiikillisilla avuilla.

Vierailija
1004/26028 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna semeissä oli kiinnostavaa se, että Irlantia ja Latviaa pidettiin melkein koko kevään ajan varmoina karsiutujina, mutta pääsivätkin läpi. Belgiaa pidettiin melko varmana finalistina ja oli vedonlyönneissä pitkään korkealla, mutta niin vaan karsiutui. Latvian Dons onnistui tulkitsemaan kappaleensa niin hienosti, että pääsi finaaliin. Irlannin Bambie Thug olikin tehnyt uskomattoman liveshown ja oli finaalissa lopulta kuudes :D Toivon tälle vuodelle myös yllättäjiä. 

Vierailija
1005/26028 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on taas joku yleisön suosikki, joka päästetään kakkoseksi jotta saadaan mahdollisimman paljon ääniä. Voittaja on jo kauan sitten etukäteen valittu. 

Vierailija
1006/26028 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

VOYAGER ilmoitti viime vuonna VOYAGER Australia  FaceBook sivulla, että syövän leviäminen on pysähtynyt ja tilanne  on hallinnassa. Viime kuussa julkaistulla videolla jolla bändi ilmoittaa aloittavansa livekeikat, Danny näyttää ainakin hyvävointiselta, iloiselta itseltään, tukka on vain lyhentynyt hieman.  Danny Estrin on myös huippuluokan juristi.

Ihanaa :). Odotan kovasti että Euroopan kiertue saisi uudet päivät, olen todellakin menossa. Prahan keikalle oli tarkoitus mennä ja edelleen menen mikäli uusi päivä tulee 😊.

Pahoin pelkään, että Euroopan kiertue voisi olla Dannylle liian rankka. Levinneen syövän kanssa voi elää jonkin aikaa, mutta ei mikään hoito valitettavasti pysäytä sitä lopullisesti. Olisin minäkin bändiä mennyt viime kesänä katsomaan, jos Suomen keikka ol

No on ihmisiä jotka elävät vielä vuosia tai jopa paranevat nelosasteesta, mutta toki se on harvinaista. Tuo nyt onkin vaan semmoinen harras toive, toteutuu sitten tai ei. Joka tapauksessa kaikkea hyvää Dannylle, laitankin tästä Voyagerin soimaan.

Vierailija
1007/26028 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime vuonna semeissä oli kiinnostavaa se, että Irlantia ja Latviaa pidettiin melkein koko kevään ajan varmoina karsiutujina, mutta pääsivätkin läpi. Belgiaa pidettiin melko varmana finalistina ja oli vedonlyönneissä pitkään korkealla, mutta niin vaan karsiutui. Latvian Dons onnistui tulkitsemaan kappaleensa niin hienosti, että pääsi finaaliin. Irlannin Bambie Thug olikin tehnyt uskomattoman liveshown ja oli finaalissa lopulta kuudes :D Toivon tälle vuodelle myös yllättäjiä. 

Hetkinen, Irlantia pidettiin karsiutujana? Mä taisin sit elää jossain Bambie-kuplassa :D sillä muistan kuinka sitä hehkutettiin tosi paljon jo etukäteen. Ja oli yksi omistakin suosikeista. Toki monet piti outona mutta mä pidin finaaliin menoa itsestään selvänä.

Vierailija
1008/26028 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostatpa katkeralta :)

Vierailija
1009/26028 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hetkinen, Irlantia pidettiin karsiutujana? Mä taisin sit elää jossain Bambie-kuplassa :D sillä muistan kuinka sitä hehkutettiin tosi paljon jo etukäteen. Ja oli yksi omistakin suosikeista. Toki monet piti outona mutta mä pidin finaaliin menoa itsestään selvänä.

Bambie teki loppukirin Palestiina-öyhötyksellään ja muunsukupuolisuusjutuillaan. Ilmoitti suunnilleen parin tunnin välein jäävänsä pois viisuista jne. Viime viisujen aikoihin ilmapiiri oli jokseenkin hysteerinen.

Vierailija
1010/26028 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta Israel ei päässyt finaaliin viimeksi 2022, eikä 2011-2014. Mut joo, valitettavasti tällä hetkellä ei ole sellainen tilanne että kappaleensa kilpailisi pelkästään musiikillisilla avuilla.

Suomea pidetään myös tällä kertaa 100% varmana finaaliin menijänä. Tietysti euroviisut on yllätyksiä täynnä, mutta olisi kyllä tässä vaiheessa aivan valtava yllätys, jos Suomea ei finaalissa nähtäisi. Ei tainnut edes Käärijä -vuonna Suomi olla oddseissa näin korkealla tässä vaiheessa. 

Vierailija
1011/26028 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilkaisin voittajabiisejä tähän saakka (kaikki eivät ilmeisesti videolla mukana) eikä Suomella ole mitään hävettävää. 

Albania - Dramaattinen etno pop balladi. Käytän tästedes lyhennettä DEPB.

Belgia - Ysäriteknoa hyvällä tapaa. 👏

Kreikka - DEPB.

Irlanti - Tyttöpoppia pikkuoravan äänellä.

Latvia - Etnistä unimusiikkia.

Luxemburg - Hassua tyttöpoppia.

Malta - Huono. Ei melodiaa. Liikaa amerikkalaisia hip hop vaikutteita.

Monta Negro - DEPB.

Slovenia - Geir Rönning miesballadi. 

Espanja - Huonolla tavalla vanhanaikainen etnopoppi. Espanja kuulemma leipiintynyt huonoihin sijoituksiin ja rahoittajamaa-vastaisuuteen. Pysyy kisassa mukana koska kansallinen karsinta iso tapahtuma.

Ukraina - Tässä olikin jotain. Hyvä balladi. 

Vierailija
1012/26028 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bambie teki loppukirin Palestiina-öyhötyksellään ja muunsuku

Ei, kyllä se nousu johtui ihan mielettömän upeasta live-esityksestä. 

Vierailija
1013/26028 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihto ei taida olla vedonlyönnissä vielä kovinkaan suurta?

Vierailija
1014/26028 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geir Rönningin biisi oli ehkä tylsin ikinä. Se olisi tarvinnut todella paljon vahvemmat taustat ja pyrotekniikkaa jotta sijoitus olisi ollut parempi. 

Vierailija
1015/26028 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Geir Rönningin biisi oli ehkä tylsin ikinä. Se olisi tarvinnut todella paljon vahvemmat taustat ja pyrotekniikkaa jotta sijoitus olisi ollut parempi. 

Mitä tällä on tekemistä 2025 viisujen kanssa?

Vierailija
1016/26028 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bambien liveshow oli uskomaton ja mahtavaa, että se saatiin mukaan euroviisuihin. Tekee hyvää viisuille kun on jotakin ihan erilaista välillä. En kuunnellu kappaletta spotifyssa enkä kuuntele vieläkään, mutta ton liven oon kattonu monta kertaa. Todellakin ansaitsi finaalipaikkansa sillä esityksellä eikä millään öyhötyksellä. Eikö tota palestiina-aktivismia ollu monella muullakin artistilla?

Vierailija
1017/26028 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bambien liveshow oli uskomaton ja mahtavaa, että se saatiin mukaan euroviisuihin. Tekee hyvää viisuille kun on jotakin ihan erilaista välillä. En kuunnellu kappaletta spotifyssa enkä kuuntele vieläkään, mutta ton liven oon kattonu monta kertaa. Todellakin ansaitsi finaalipaikkansa sillä esityksellä eikä millään öyhötyksellä. Eikö tota palestiina-aktivismia ollu monella muullakin artistilla?

Bambiella oli kaikista eniten ja näkyvimmin. Ei ole viisujen jälkeen enää käynyt itkemässä palestiinalaisten puolesta, viisuviikolla kyllä monta kertaa.

Vierailija
1018/26028 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Liettualla on parhain ääni tällä hetkellä koko kisasta. Siis miten voi olla noin nuori ja olla noin hyvä ääni ja sen hallinta?

Siis ihan älytön harvinaisuus.

Vierailija
1019/26028 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Mun mielestä Liettualla on parhain ääni tällä hetkellä koko kisasta. Siis miten voi olla noin nuori ja olla noin hyvä ääni ja sen hallinta? Siis ihan älytön harvinaisuus.

Mä oon tällä hetkellä aivan Liettuan pauloissa. Olen todella usein tykännyt heidän biiseistään ja tämä ei ole poikkeus. Ihanaa, jopa vähän Twilight-henkistä synkistelyä. Suomalaiset äänestävät varmasti tätä semissä!

Vierailija
1020/26028 |
18.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Mun mielestä Liettualla on parhain ääni tällä hetkellä koko kisasta. Siis miten voi olla noin nuori ja olla noin hyvä ääni ja sen hallinta? Siis ihan älytön harvinaisuus.

Mä oon tällä hetkellä aivan Liettuan pauloissa. Olen todella usein tykännyt heidän biiseistään ja tämä ei ole poikkeus. Ihanaa, jopa vähän Twilight-henkistä synkistelyä. Suomalaiset äänestävät varmasti tätä semissä!

Ehkä ääniä tulee siinä tapauksessa, että bändi ja sen jäsenet nousevat somesuosikiksi tai tapahtuu jotain muuta yllättävää nostetta.

Ketju on lukittu.