Euroviisut 2025/ virallinen
Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (26028)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsi yliarvostettu, niin kuin joka vuosi. Voittavat vielä tuolla bastullaan. Suomessa torilla tavataan juhlat. Tsiisus.
Milloin suomaliset ymmärtää, että Kaj on ruotsin euroviisu ei suomen. Celine Dionkin voitti euroviisut sveitsille 1989 eikä Kanadalle.
Kyllä suomalaiset sen tajuavat, ja osa saattaa jopa jättää Ruotsia äänestämättä sen vuoksi. Mutta tämä mahdollinen Ruotsin viisuvoitto tällä kertaa yhdistää eikä erota.
Itse en näe siinä mitään erityisen yhdistävää, varmaan se Vöyrissä ja ruotsinkielisillä alueilla on sitten näin.
Se näkyy noitten kansainvälisten viisuvideoiden kommenteissa, siellä on kiitelty puolin ja toisin. E
Virallinen euroviisujen video, jolla on nyt 4,1 miljoonaa katselukertaa, mm. sieltä niitä on löytynyt, samoin reaktiovideoiden kommenteista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsi yliarvostettu, niin kuin joka vuosi. Voittavat vielä tuolla bastullaan. Suomessa torilla tavataan juhlat. Tsiisus.
Milloin suomaliset ymmärtää, että Kaj on ruotsin euroviisu ei suomen. Celine Dionkin voitti euroviisut sveitsille 1989 eikä Kanadalle.
Kyllä suomalaiset sen tajuavat, ja osa saattaa jopa jättää Ruotsia äänestämättä sen vuoksi. Mutta tämä mahdollinen Ruotsin viisuvoitto tällä kertaa yhdistää eikä erota.
Itse en näe siinä mitään erityisen yhdistävää, varmaan se Vöyrissä ja ruotsinkielisillä alueilla on sitten näin.
Se näkyy noitten kansainvälisten viisuvideoiden kommenteissa, siellä on kiitelty puolin ja toisin. E
Miksi Suomi pitäisi jotenkin näkyä? On toisaalta hyväkin, ettei se näy.
" Huumorimusiikki mielletään täällä junttimusiikiksi" ? Ja kuitenkin Suomi on osallistunut vitsillä kolme vuotta peräkkäin ja edelleen täällä jotkut itkevät sen Puppyn takia. BaraBadaBastu on kyllä muutakin kuin huumoria, vaikka KAJ kutsuukin itseään huumoriryhmäksi, on BBBssä myös etnisiä rytmejä, enemmänkin on hyvän mielen esitys kuin joku vitsi, raikas tuulahdus jokavuotiseen muoviseen popmusiikkipläjäykseen.
Vierailija kirjoitti:
" Huumorimusiikki mielletään täällä junttimusiikiksi" ? Ja kuitenkin Suomi on osallistunut vitsillä kolme vuotta peräkkäin ja edelleen täällä jotkut itkevät sen Puppyn takia. BaraBadaBastu on kyllä muutakin kuin huumoria, vaikka KAJ kutsuukin itseään huumoriryhmäksi, on BBBssä myös etnisiä rytmejä, enemmänkin on hyvän mielen esitys kuin joku vitsi, raikas tuulahdus jokavuotiseen muoviseen popmusiikkipläjäykseen.
Koska bändi itsekin mainitsi olevansa humorgruppen niin sitä termiä käytin minäkin (vaikka se suomenkielisten suussa vääntyykin helposti vitsiksi). Vitsibiisi se ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mistään ennakkoluuloista kyse, kokisin väärin Ruotsin voiton huumoribiisillä, kun muutkaan tän kaltaiset ei ole parina viime vuotena voittaneet eli sitten olisi taas kerran Ruotsin suosimista. Lisäksi haluaisin, että sellainen maa voittaisi, joilla ei ole niin paljon niitä voittoja jo ennestään.
Hassu näkökulma.
No nimenomaan. Voitto voi ja saakin tulla sellaiselle maalle, jos kappale sattuu luomamaan tuomariston ja yleisön. Ei sillä voittojen määrällä tätä ratkaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On siellä tullut ulkomaalaisiltakin kommentteja tyyliin 'Sweden I forgive you everything', tai 'Käärijä sent them as a revenge' jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska bändi itsekin mainitsi olevansa humorgruppen niin sitä termiä käytin minäkin (vaikka se suomenkielisten suussa vääntyykin helposti vitsiksi). Vitsibiisi se ei ole.
No siis minä olen sitä mieltä, että se on vitsibiisi ja saan olla sitä mieltä kuin olen, ja näin on monessa reaktiovideossakin kyllä sanottu ja oon jo kyllästynyt koko renkutukseen, yhtä tyhjänpäinen kuin viime vuoden ylihehkutettu Baby Lasagna, joka ei sitten onneksi voittanutkaan ja nyt minulla on oikeus toivoa, ettei Ruotsi voita, jos haluan. Pidän erilaisista kappaleista ja henkilökohtaisesti kyllä vaikuttaa se, että Ruotsi on voittanut aika hiljattain kuitenkin. Erikan kappaleesta pidän ja monesta muustakin, Itävaltaa ja Ruotsia en haluaisi voittoon, mutta Itävallan sulatan paremmin, jos niin käy, koska viimeisestä voitosta on aikaa. Kaikenmaailman häpeäpuheita en jaksa ymmärtää yhtään, sillä mennään mikä nyt on valittu. Mutta ensi vuonna ois kiva, että Suomi valitsisi jotain tosi erilaista, vaikka balladin tai muuta.
"No olen nähnyt useita videoita, missä Suomi ei tule mitenkään esiin näissä Kaj kohdalla, taitaa olla itselläsi ne Suomi lasit nyt päässä miten muut maat tän näkee."
Laitoin kaksi kertaa tänne esimerkkinä suomalaisen muusikon tekemän reaktiovideon, jonka alla oli näitä ruotsalaisten ja suomalaisten positiivisia kommentteja. Se, että sinä et ole nähnyt katsomissasi videoissa mitään, ei tarkoita sitä ettei niitä olisi muualla.
Vierailija kirjoitti:
"No olen nähnyt useita videoita, missä Suomi ei tule mitenkään esiin näissä Kaj kohdalla, taitaa olla itselläsi ne Suomi lasit nyt päässä miten muut maat tän näkee."
Laitoin kaksi kertaa tänne esimerkkinä suomalaisen muusikon tekemän reaktiovideon, jonka alla oli näitä ruotsalaisten ja suomalaisten positiivisia kommentteja. Se, että sinä et ole nähnyt katsomissasi videoissa mitään, ei tarkoita sitä ettei niitä olisi muualla.
Niin siis se video oli poistettu ja olisi mielenkiintoista tietää, että miksi.
Tämä on kyllä varmaan huonoin mahdollinen palsta euroviisuista keskusteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraan ahkerasti - totta kai -, mitä Erikasta ja toisaalta myös KAJ:sta maailmalla ollaan mieltä, ja havaintoni on, että lähes aina muistetaan huomauttaa, että tämä trio on itse asiassa suomalainen, usein on laitettu jopa Suomen ja Ruotsin liput rinnakkain esille. Tämä koskee siis viisutubettajia, joita olen seurannut jo vuosikausia, voi tietysti olla, että jotkut satunnaiset tubettajat eivät tuo tätä seikkaa niin selvästi esille. Vakavasti otettavat reaktiovideoiden tekijät, lähes poikkeuksetta eurooppalaiset, ovat kyllä erittäin hyvin perillä laulajien ja lauluntekijöiden taustoista, se kertoo asiaan perehtymisestä ja lisää uskottavuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis minä olen sitä mieltä, että se on vitsibiisi ja saan olla sitä mieltä kuin olen, ja näin on monessa reaktiovideossakin kyllä sanottu ja oon jo kyllästynyt koko renkutukseen, yhtä tyhjänpäinen kuin viime vuoden ylihehkutet
Tässä bastu-biisissä on vaan jotain paljon enemmän kuin siinä Baby Lasagnan tai Käärijän viisubiiseissä ja esityksessä.
Hyvä että eurooppalaisille selviää että suomessa on n.300 000 t. ruotsinkielistä. Ei siis ihan pieni vähemmistö.
Vierailija kirjoitti:
Tässä maailmantilanteessa ja näin miehenä myös jatkuvaan miesten yleissyyttelyyn täysin kyllästyneenä kaipaa edes jossain raikasta tuulahdusta. Sitä Erikan esitys ei tosiaan tarjoa. Toki jollekin pienelle viiteryhmälle se voi olla tärkeä ja voimaannuttava (hyi, inhoan tuota termiä yli kaiken), mutta sitä isommalle massalle näyttäytyy vain etuoikeutetun pohjoismaalaisen itkuvirtenä, jota ei vaan nyt
Nyt on pakko kysyl että miten ihmeessä Ich Komme liittyy mitenkään "miesten yleissyyttelyyn"? (Mistä ylipäätään pakko sanoa että ihanko miehiä syytellään joka asiasta, voi kamalaa 🙄.) Ich Kommeahan on nimenomaan koko pari kuukautta tässä haukuttu miesten miellyttämisestä ja miehen seksinukkena toimimisen kuvauksesta. Se ei toki ole totta vaan laulussa molemmat saavat, mutta kerro nyt ihmeessä miten kuvittelet biisin syyttelevän miehiä, ja mistä?
Kyllä. Outoa on ettei kukaan näytä muistavan miten Irlanti voittanut kolmena vuotena peräkkäin ja sitä ennen voitti joka toisena vuotena. Tuohon aikaan vaan eivät olleet ihmiset yhtä pirullisia, myrkyllisiä ja kateita kuin ne ovat nykyään. Kukaan ei ulissut, että taasko se Irlanti voitti. Ruotsi voittakoon myös jos on voittaakseen. Ei se mun elämääni häiritse.
Oliko se "pylly vasten pyllyä pum pum? huumoribiisi? Oli kyllä kammottava. Nyt kun kattoo sitä niin olipas nolo. Taidettiin sitä jo silloinkin nolostella.
Vierailija kirjoitti:
Oliko se "pylly vasten pyllyä pum pum? huumoribiisi? Oli kyllä kammottava. Nyt kun kattoo sitä niin olipas nolo. Taidettiin sitä jo silloinkin nolostella.
Ei ollut nolo sekään, ei edes Kojon esitys, joka sai vähän turhaan nolla pistettä, Suomen kieltä ei siihen aikaan arvostettu, mutta ei oikeasti ollut niin huono edes.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Outoa on ettei kukaan näytä muistavan miten Irlanti voittanut kolmena vuotena peräkkäin ja sitä ennen voitti joka toisena vuotena. Tuohon aikaan vaan eivät olleet ihmiset yhtä pirullisia, myrkyllisiä ja kateita kuin ne ovat nykyään. Kukaan ei ulissut, että taasko se Irlanti voitti. Ruotsi voittakoon myös jos on voittaakseen. Ei se mun elämääni häiritse.
Itse asiassa me kyllä todellakin valitettiin silloin Irlannista, olin niiiiiiin kyllästynyt heidän tylsiin voittajiinsa :D.
Oslon prepartyä ei ilmeisesti voi mistään streamistä seurata. Harmi.
Olen huomannut että kavereita ovat hyvässä hengessä ja Erika on karismaattinen ja hyvä laulaja ja esiintyjä. Biisi vaan on liian omituinen, iloton ja ikävä. Erika itse on sanonut että tykkää herättää tunteita ja mun tunteet ton biisin suhteet on negat.