Euroviisut 2025/ virallinen
Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (26028)
Tää vuosi on jotenkin niin tylsä, mikään kappale ei nouse ylitse muiden, en ymmärrä edes ton Ruotsi pakotusta.
Ruotsi yliarvostettu, niin kuin joka vuosi. Voittavat vielä tuolla bastullaan. Suomessa torilla tavataan juhlat. Tsiisus.
Milloin suomaliset ymmärtää, että Kaj on ruotsin euroviisu ei suomen. Celine Dionkin voitti euroviisut sveitsille 1989 eikä Kanadalle.
Vierailija kirjoitti:
Voittakoot kuka voittaa.
Tämä on oikeasti hyvä asenne. Se, että yksi voittaa, ei tee muista huonompia, ovat vaan vähemmän suosittuja. Jokainen on kuitenkin saanut paljon uusia faneja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha täällä on mitään faktoja esittää, tietty osa porukasta ei oikeasti edes halua tietää ja alapeukuttaa kaikkea, missä kehutaan jotain muuta kuin omaa suosikkia.
Miksi sinä välität peukutuksista. Paskat peukutuksista, jokainen kertoo oman näkemyksensä ja se ei kaikkia miellytä. So what? Ja minä kerron nyt oman näkemykseni joka on että Erikan esitys UMK ssa oli maailmanluokan tasoa. Jos se on yhtä kova viisuissa hän menestyy. Saa alapeukuttaa.
Sehän se ärsyttää, että asioita katsotaan vain yhdestä näkökulmasta. Asutaan omassa pienessä laatikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha täällä on mitään faktoja esittää, tietty osa porukasta ei oikeasti edes halua tietää ja alapeukuttaa kaikkea, missä kehutaan jotain muuta kuin omaa suosikkia.
Miksi sinä välität peukutuksista. Paskat peukutuksista, jokainen kertoo oman näkemyksensä ja se ei kaikkia miellytä. So what? Ja minä kerron nyt oman näkemykseni joka on että Erikan esitys UMK ssa oli maailmanluokan tasoa. Jos se on yhtä kova viisuissa hän menestyy. Saa alapeukuttaa.
Sehän se ärsyttää, että asioita katsotaan vain yhdestä näkökulmasta. Asutaan omassa pienessä laatikossa.
Älä noteeraa kuin sanalliset vastineet. Tuo alapeukuttaminen ei mulle ainakaan kerro mitään kyseisen henkilön mielipiteestä eikä avaa asiaa miksi hän on toista mieltä, joten se on kuin tuuleen huutelua. Fiksut kertoo perustelunsa kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsi yliarvostettu, niin kuin joka vuosi. Voittavat vielä tuolla bastullaan. Suomessa torilla tavataan juhlat. Tsiisus.
Milloin suomaliset ymmärtää, että Kaj on ruotsin euroviisu ei suomen. Celine Dionkin voitti euroviisut sveitsille 1989 eikä Kanadalle.
Kyllä suomalaiset sen tajuavat, ja osa saattaa jopa jättää Ruotsia äänestämättä sen vuoksi. Mutta tämä mahdollinen Ruotsin viisuvoitto tällä kertaa yhdistää eikä erota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Australian kappale alkaa tosiaan ihan samalla tavalla kuin joku suomalainen vanhempi kappale. Voi olla käännös kappale. Siinä lauletaan jotain niinkuin virta vie.... Muistaako kukaan. Sattumaahan toi on. Jotenkin tulee mieleen että voisi olla ranskalainen alunperin?
Go-Jon isä on ranskalainen, mikä selittänee biisin loppupuolen ranskalaisosuuden. Kävin kuuntelemassa muutaman Go-Jon vanhemman biisin, ja tykkäsin oikeastaan enemmän niistä, missä tota huumoripuolta ei ollut korostettu. Euroviisuissa alkaa huumori jo peitota perinteisen esittämisen.
Ei sen tarvitsekaan aina olla niin vakavaa, ja huumori on se mitä maailma nyt tarvitsee, sekin on eräänlainen väylä käsitellä tätä vallitsevaa tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä suomalaiset sen tajuavat, ja osa saattaa jopa jättää Ruotsia äänestämättä sen vuoksi. Mutta tämä mahdollinen Ruotsin viisuvoitto tällä kertaa yhdistää eikä erota.
Itse en näe siinä mitään erityisen yhdistävää, varmaan se Vöyrissä ja ruotsinkielisillä alueilla on sitten näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en näe siinä mitään erityisen yhdistävää, varmaan se Vöyrissä ja ruotsinkielisillä alueilla on sitten näin.
Tarkoitin lähinnä että kun Loreenin voittovuonna suomalaiset jättivät hänet äänestyksessä pisteittä (yleisö siis), niin nyt tuskin käy niin. Siellä on Suomesta lähtöisin oleva edustaja, joten voitto innostaisi myös suomalaisia, ja kun Ruotsin biisi vielä kertoo saunasta. Ruotsin voitto siis paremmin hyväksyttäisiin tällä kertaa ja sitä varmaan juhlittaisiin myös Suomessa.
Katsoin vasta äsken ekaa kertaa KAJ:n esityksen ja täytyy sanoa, että ei ole Erikalla mitään palaa näissä kisoissa. KAJ:n esityksen taustalla ei ole mitään ruikutuspolitiikkaa ja esitys toi vaan hyvän mielen ilman mitään "taka-ajatuksia" jotain ihmisryhmää kohtaan.
Tässä maailmantilanteessa ja näin miehenä myös jatkuvaan miesten yleissyyttelyyn täysin kyllästyneenä kaipaa edes jossain raikasta tuulahdusta. Sitä Erikan esitys ei tosiaan tarjoa. Toki jollekin pienelle viiteryhmälle se voi olla tärkeä ja voimaannuttava (hyi, inhoan tuota termiä yli kaiken), mutta sitä isommalle massalle näyttäytyy vain etuoikeutetun pohjoismaalaisen itkuvirtenä, jota ei vaan nyt jaksais yhtään enää.
Jotain positiivista, ainakaan Ruotsi ei voi tänä vuonna ryöstää voittoa Suomelta :D
Kyllä KAJ sijoittuu Erikaa paremmin, voi jopa voittaa. KAJ biisi on helppo, hyväntuulinen kaikki voi helposti hoilata sitä yhdessä sen enempää ajattelematta. KAJ porukka on varmoja, karismaattisia esiintyjiä jotka osaavat myös laulaa. Odotettavissa nautittava show.
Suomen biisi on tunkkainen ja synkkä, iloton, hifistelevä ja omituinen. Liian julistava ja se jotenkin on alkanut tökkiä kun vertaan sitä KAJn iloa välittävään biisiin. Mitä sitten vaikka se esiintyykin Ruotsin lipun alla - suomalaisia jeppejä, joita Suomi ei ole osannut löytää/arvostaa kun huumorimusiikki mielletään täällä oitis junttimusiikiksi. Ei olisi kannattanut.
Vierailija kirjoitti:
Tänä vuonna ei ole väliä sillä minkä maan edustajana KAJ on, kun kerran UMK:ssa ei heitä nähty, muualta tuli kysely, että kiinnostaako. Nyt minulle on tärkeämpää, että olen saanut tutustua tähän monipuolisesti lahjakkaaseen porukkaan, josta aiemmin en ollut kuullutkaan - kielimuuri suomalaisten ja suomenruotsalaisten välillä ja olen kuunnellut viime vuodet ihan muunlaista musiikkia. Kannattaa heittää ennakkoluulot romukoppaan.
Vierailija kirjoitti:
"Saksassa nuoret vihreät politiikassa puhutaan feminismistä, vapautumisest ja orgasmista ja juuri sen takia on Erika saavuttava suosion ainakin Saksan pisteissä.
BILD-lhti kertoi myös isolla otsikolla Erikasta."
Itte olen lopen kyllästynyt kaikenmaailman aatteisiin ja vapautumisiin ja kun o ei ole koskaan ollut mulle mikään ongelma tai liittynyt mihinkään feminismiin tms niin en ymmärrä Erikan biisin sanomaa;turhaa mölyä luonnollisesta asiasta turha sitä on tikun nokkaan laittaa ja huutaa maailmalle. Ehkä vain Saksan suosikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä noteeraa kuin sanalliset vastineet. Tuo alapeukuttaminen ei mulle ainakaan kerro mitään kyseisen henkilön mielipiteestä eikä avaa asiaa miksi hän on toista mieltä, jote
Nimenomaan, perusteluja olisi mukava kuulla.
Ei ole mistään ennakkoluuloista kyse, kokisin väärin Ruotsin voiton huumoribiisillä, kun muutkaan tän kaltaiset ei ole parina viime vuotena voittaneet eli sitten olisi taas kerran Ruotsin suosimista. Lisäksi haluaisin, että sellainen maa voittaisi, joilla ei ole niin paljon niitä voittoja jo ennestään.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mistään ennakkoluuloista kyse, kokisin väärin Ruotsin voiton huumoribiisillä, kun muutkaan tän kaltaiset ei ole parina viime vuotena voittaneet eli sitten olisi taas kerran Ruotsin suosimista. Lisäksi haluaisin, että sellainen maa voittaisi, joilla ei ole niin paljon niitä voittoja jo ennestään.
Hassu näkökulma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se näkyy noitten kansainvälisten viisuvideoiden kommenteissa, siellä on kiitelty puolin ja toisin. Ei se näy pelkkien sinivalkoisten silmälasien läpi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä KAJ sijoittuu Erikaa paremmin, voi jopa voittaa. KAJ biisi on helppo, hyväntuulinen kaikki voi helposti hoilata sitä yhdessä sen enempää ajattelematta. KAJ porukka on varmoja, karismaattisia esiintyjiä jotka osaavat myös laulaa. Odotettavissa nautittava show.
Suomen biisi on tunkkainen ja synkkä, iloton, hifistelevä ja omituinen. Liian julistava ja se jotenkin on alkanut tökkiä kun vertaan sitä KAJn iloa välittävään biisiin. Mitä sitten vaikka se esiintyykin Ruotsin lipun alla - suomalaisia jeppejä, joita Suomi ei ole osannut löytää/arvostaa kun huumorimusiikki mielletään täällä oitis junttimusiikiksi. Ei olisi kannattanut.
PLIIIIS, ei näitä ikäviä vertauksia enää! KAJ ei itse sortuisi tämmöiseen vaan kannustavat Erikaa. Ovat yhdessä tehneet videonpätkän, jossa Erika soittaa pojille ja pyytää näitä saksaksi tulemaan kanssaan saunaan ja nämä vastaavat "Wir kommen".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se näkyy noitten kansainvälisten viisuvideoiden kommenteissa, siellä on kiitelty puolin ja toisin. Ei se näy pelkkien sinivalkoisten silmälasien läpi
No olen nähnyt useita videoita, missä Suomi ei tule mitenkään esiin näissä Kaj kohdalla, taitaa olla itselläsi ne Suomi lasit nyt päässä miten muut maat tän näkee.
Sydän on särkynyt miljooniin kappaleisiin.