Euroviisut 2025/ virallinen
Erika Viikman Suomen edustaja
Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (26028)
Uskomatonta, mutta Israelin edustaja Yuval Raphael on esiintynyt yleisön edessä ensimmäistä kertaa vasta Rising Star ohjelmassa, jonka kautta maan edustaja valittiin. Täähän on melkein kuin Baby Lasagna viime vuonna. Esiintymisten perusteella naista luulisi hyvinkin kokeneeksi esiintyjäksi.
Vierailija kirjoitti:
Kajn esitys on kyllä rautainen ja hyvin tehty. Erikan esitys jotenkin keskeneräinen. Ja EBU olla sitä mieltä että Erikan pitää hieman muuttaa vaatetustaan ja laulun sanojakin ehkä on muutettava.
Missä EBU on sanonut että Erikan pitää muuttaa vaatetusta ja sanoja ?
Päinvastoin, KAJ:n pitää poistaa "perkele"- sana koska kiroilla ei saa (edes suomeksi).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et oler taitanut koskaan olla ruotsalaisten bileissä? Siinä missä suomalaiset istua jurpottavat ja vetävät viinaa. Ruotsalaiset laulaa rallattaa ja nauraa ja tanssivat. Nim. useissa ruotsalaisten, kuin suomalaistenkin bileissä työssä olen ollut.
Mellojen jatkobileissä tunnelma on ainakin ollut pelkkää katkeraa jurpotusta ja pahimpien häviäjien kohdalla jopa avointa voittajan pilkkaamista.
Kiitos riittää jo, meistähän ei kukaan ollut ko bileissä vai kuinka??
Vierailija kirjoitti:
Kajn esitys on kyllä rautainen ja hyvin tehty. Erikan esitys jotenkin keskeneräinen. Ja EBU olla sitä mieltä että Erikan pitää hieman muuttaa vaatetustaan ja laulun sanojakin ehkä on muutettava.
Mitähän nyt selität? Euroviisulavalla on ollut sekä miehiä että naisia todella vähissä vaatteissa, lähes alasti, ja nyt muka Erikan asua pitäisi EBUn käskystä muuttaa?
Kertookahan viisukonkarit näkemyksiänne tällaiselle vasta muutaman vuoden viisuja seuranneelle, että onko tämän vuoden taso jotenkin huono. Vai onko vain yksinkertaisesti niin, että sattumalta mikään ei nyt vaan osu omaan korvaan?
Aiemmilta vuosilta itselleni on muodostunut aina selvät suosikit ja löytynyt biisejä mitä olen lisännyt omille soittolistoilleni. Nyt ei löydy oikein mitään, eikä ole mitään selkeää suosikkiakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos nyt jo annettaisiin Månsin ja Lundvikin olla rauhassa? Eivät varmastikaan ole ainoat, joidenka mielestä Bastu on aika huonoa musiikkia, mutta nämä kaksi uskalsivat sanoa sen ääneen.
Mitäs jos me saatais sanoa mielipiteemme ääneen kun kerran Måns ja Johnkin saavat? He käyttäytyivät nolosti ja mä uskallan sanoa sen ääneen.
Nimimerkillä "Vierailija" 😂. Tajuatko eron?
En ymmärrä, miten se että Vauva-palstalla kirjoitetaan anonyymisti, poistaisi sen faktan että sekä John että Måns käyttäytyivät heti Melodifestivalenin jälkeen lapsellisesti ja asiattomasti.
Anonyymisti voi huudella mitä tahansa. Siinä on se ero. Jätkät vastaa itse puheistaan, anonyymit pelkurit eivät.
Vierailija kirjoitti:
Kertookahan viisukonkarit näkemyksiänne tällaiselle vasta muutaman vuoden viisuja seuranneelle, että onko tämän vuoden taso jotenkin huono. Vai onko vain yksinkertaisesti niin, että sattumalta mikään ei nyt vaan osu omaan korvaan?
Aiemmilta vuosilta itselleni on muodostunut aina selvät suosikit ja löytynyt biisejä mitä olen lisännyt omille soittolistoilleni. Nyt ei löydy oikein mitään, eikä ole mitään selkeää suosikkiakaan.
Tämä on ihan totta. Taso on heikko eikä oikein mitään pysäyttävää ole ilmaantunut. Jotain kertoo sekin että voittajasuosikkina keikkuu huumoribändi ja lähinnä kai siksi, että se edustaa Ruotsia.
Bastu on hauska ralli, mutta ei ei tule voittamaan. Epäilen Itävallan voittavat. Pistänyt ihmiset vollottamaan jo ensikuulemalta, hyvässä mielessä. Yhdistyy ooppera, Billie Eilish ja lopussa myös tekno. Eeppinen. Jopa liian hyvä Euroviisuihin. Palaan toukokuussa vahvistamaan saman.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkin luin jostain että Kajn pitää ehkä siivota pois se kirosana ja Erikan hieman muuttaa biisin sanoja ja puvustuksestahan taisi olla juttua että Erika ei esiinny samassa asussa.
Vaikka Erika esiintyisikin eri asussa ei se tarkoita että EBU on niin määrännyt.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkin luin jostain että Kajn pitää ehkä siivota pois se kirosana ja Erikan hieman muuttaa biisin sanoja ja puvustuksestahan taisi olla juttua että Erika ei esiinny samassa asussa.
Niin aika monikin vaihtaa asuaan. Nemo vaihtoi asuaan vielä harjoitusten jälkeenkin, siellä paikanpäällä. Se on ihan eri asia kuin EBUn määräyksestä muka vaihtaa.
Tässä nyt nähdään oikein kunnollisesti kuinka hyviä markkinamiehiä ruotsalaiset ovat. He tekivät tuntemattomasta huumoriyhtyeestä yhdessä yössä salonkikelpoisen maansa edustajan, jota jopa veikkaillaan euroviisujen voittajaksi. Mikä toinen maa olisi tähän pystynyt!
Toivottavasti Itävalta ei voita. Jotkut tykkää tuollaisesta. Jotenkin euroviisut ja ooppera ei oikein toimi. Tai varmaan saa niitä raatipisteitä.
Olen viisukonkari ja olen sitä mieltä että taso on laskenut. Ns. viisuhelmiä on yhä harvemmassa.
Mua huvittaa BBB:ssä kun Axel sanoo yhdessä kohdassa "ei saa peittää".
Hän kertoi jossain haastattelussa että se on piikki ruotsalaisille saunoille kun niissä on kiukaan kohdalla kyltti jossa sanotaan niin (ruotsiksi toki).
Vierailija kirjoitti:
Bastu on hauska ralli, mutta ei ei tule voittamaan. Epäilen Itävallan voittavat. Pistänyt ihmiset vollottamaan jo ensikuulemalta, hyvässä mielessä. Yhdistyy ooppera, Billie Eilish ja lopussa myös tekno. Eeppinen. Jopa liian hyvä Euroviisuihin. Palaan toukokuussa vahvistamaan saman.
Mutta menee tavikselle samaan kategoriaan kuin Nemo. Korkealta ja oopperaelementtejä, koskaan ei ole kaksi noin samanlaista tainnut voittaa peräkanaa? Ehkä Turkki 2003, Ukraina 2004, ehkä jopa Kreikka 2005 voisi pitää eniten samantyylisinä - naisten laulamaa tanssittavaa mutta vahvaa poppia.
Itävalta saa ehkä jonkun pillittämään mutta yhtä voimakas on se päinvastainen reaktio heillä joita se kimeä ääni ärsyttää. Juryt varmasti toki arvostavat jos kaveri onnistuu laulamaan nuotilleen livenä.
Vierailija kirjoitti:
Itävalta taitaa olla tavalliselle kuuntelijalle liian kokeellinen. Vähempikin olisi riittänyt, koska Johannes on hyvä laulaja.
Kuulemma.. kuulemma? En voi ymmärtää minkä tähden suomalaisten pitää olla niin ilkeitä ja vääristellä ja valehdella? Esim. Måns Zelmerlövin Instagram julkaisu oli ihan asiallinen, mutta siitäkin valehdellaan ja vääristellään. Onko suomalaisilla tosiaankin niin huono kielitaito etteivät ymmärrä mitä hän on sanonut? Se on aivan normaalia, että ollaan pettyneitä, jokainen toivoo voittajansa kotimaansa edustamisen. Ja täällä suomalaiset Edelleen ulisevat jotakin vihreä boleroa ja sen hopealle jäämistä, vaikka kulunut on jo kaksi vuotta!! Menkää katsomaan itteänne peilistä, siellä ne ovat ne pahimmat kateelliset ja ulisijat: Te itse!
Te jatka tätä jankutatte, te olette niitä lapsellisia, Ilkeitä sekä asiattomia!
Et oler taitanut koskaan olla ruotsalaisten bileissä? Siinä missä suomalaiset istua jurpottavat ja vetävät viinaa. Ruotsalaiset laulaa rallattaa ja nauraa ja tanssivat. Nim. useissa ruotsalaisten, kuin suomalaistenkin bileissä työssä olen ollut.