Euroviisut 2025/ virallinen
Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (26028)
Bastupojat ja Erika ovat hyviä, varmoja laulajia. Ja esitykset ovat omaperäisiä. Ne mm. ovat raatien arvostelukriteerejä. En ihmettelisi yhtään, jos saisivatkin hyvin raatipisteitä. Käärijä oli mahtava, mutta pakkohan se on myöntää, että laulu oli vähän hapuilevaa kappaleen puolivälin jälkeen. Olen kyllä niin iloinen tämmösestä viisukeväästä. Hauskaa seurata Mellojakin lauantaina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaj tulee saamaan teleääniä paljon luulen.
Vedonlyönnissä on toisena ja on parantanut kertoimissa.
Ei ole kirkossa kuulutettu että Måns voittaa.
Itse luulen että Kaj voittaa mellot.
Ja jos Kaj valitaan niin voittaa tod näk koko euroviisut.
Perustele tuo viimeinen väite. Mielellään jollain muulla argumentilla kuin SUOMI SAUNA TORILLE.
No onhan se nyt ihan mahtava biisi muuta en osaa sanoa.
En ole kuunnellut kaikkia biisejä.
T: se äitijankuttaja.
Niin se oli Cha Cha Chakin, mutta eipä riittänyt viisukoneistoa vastaan.
Käärijähän olisi voittanut ilman juryä.
Sehän sai eniten yleisöääniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KAJ on paras vaihtoehto Ruotsista euroviisujen voittoon, toki Måns se jury-ystävällisin, mutta KAJ kuitenkin dark horse, jolla jopa mahdollisuus koko viisujen voittoon, Måns taas tai muukaan biisi Melloista ei siihen kykene. Ja olisihan jo ruotsin kielisen biisinkin aika tulla valituksi tuolta naapurista, ilolla äänestäisin KAJta (ja vastasin viestiin 4583 edellä, mutta koska näköjään lainailu ja vastailu ei mene täällä peruskieliopin mukaan, en yritä uudelleen edes vastata suoraan).
No itse en ainakaan halua Ruotsille viisuvoittoa haloo, ei ne esiintyjät tee siitä enempää Suomea edustavaa.
Ei kai tuossa sanottukaan, että edustaa Suomea millään tapaa vaikka suomalaisia ovat? Paras biisi voittakoon, ja saa omasta mielestään sellaista äänestää, vaikka olisi kuinka Ruotsista tai muusta pahimmasta kanssakilpailijasta samaan kisaan lähetetty. Hyvä biisi voittaa ilman toisen viisumaan taktikointia (on muuten levinnyt tuo somemyrkky liikaa joka paikkaan viime vuosina, ennen ei tuollaista ollut, nyt Youtubessakin jo näkee, miten naurettavaa äänimanipulointikommentointia joillakuilla -todennäköisesti nuorilla - on viestikentissä, samoin myös täällä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustele tuo viimeinen väite. Mielellään jollain muulla argumentilla kuin SUOMI SAUNA TORILLE.
Kertoo paljon Kaj fanittajista.
Kuis?
Vierailija kirjoitti:
Bastupojat ja Erika ovat hyviä, varmoja laulajia. Ja esitykset ovat omaperäisiä. Ne mm. ovat raatien arvostelukriteerejä. En ihmettelisi yhtään, jos saisivatkin hyvin raatipisteitä. Käärijä oli mahtava, mutta pakkohan se on myöntää, että laulu oli vähän hapuilevaa kappaleen puolivälin jälkeen. Olen kyllä niin iloinen tämmösestä viisukeväästä. Hauskaa seurata Mellojakin lauantaina.
Lauluääni on kuitenkin vain yksi raatien kriteereistä. Jos raadit äänestäisivät painottaen kaikkia arvostelukriteerejä tasapuolisesti ja mahdollisimman objektiivisesti, ei olisi mitenkään ollut mahdollista, että Käärijä oli niin monen raadin mielestä aivan huonoimpien esitysten joukossa. Yksi arvostelukriteereistä on myös kappaleen/sävellyksen omaperäisyys, jonka mukaan Tattoon ei todellakaan olisi pitänyt olla niin monen raadin ykkösenä.
Tai miten esimerkiksi on mahdollista, että Norjan Gåte sai viime vuonna vain 12 jurypistettä, jos juryt eivät pisteytä esityksiä hyvin valikoivasti kielen, genren ja radiosoittoon sopivuuden perusteella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lauluääni on kuitenkin vain yksi raatien kriteereistä. Jos raadit äänestäisivät painottaen kaikkia arvostelukriteerejä tasapuolisesti ja mahdollisimman objektiivisesti, ei olisi mitenkään ollut mahdollista, että Käärijä oli niin monen raadin mielestä aivan huonoimpien esitysten joukossa. Yksi arvostelukriteereistä on myös kappaleen/sävellyksen omaperäisyys, jonka mukaan Tattoon ei todellakaan olisi pitänyt olla niin monen raadin ykkösenä.
Tai miten esimerkiksi on mahdo
Gåte oli huono, siksi. Jollain muulla edustajalla olis tullut pisteitäkin enemmän.
Suomen sinkkulistalla Kaj on vasta neljäs.
Kaikkien joiden mielestä Erika on liian rivo kannattaa tutustua Amerikkalaiseen rap-artistiin nimeltä CupcakKe. Alkaa Erika näyttää pyhäkoulutytöltä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoo paljon Kaj fanittajista.
Kuis?
Niin kysyin millä perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä bastua ei kuunnella kuin Suomessa ja Ruotsissa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien joiden mielestä Erika on liian rivo kannattaa tutustua Amerikkalaiseen rap-artistiin nimeltä CupcakKe. Alkaa Erika näyttää pyhäkoulutytöltä :D
Näinkö on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä bastua ei kuunnella kuin Suomessa ja Ruotsissa.
Ja on näitä 24h luukuttajia osa eli ei todellakaan kaikki suomalaiset tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näinkö on?
CupcakKen videot ovat roiseja, mutta live-esitykset eivät. Erikalla taitaa olla toisin päin.
Ettekö siis tykkää Greczulasta? Minusta se on Ruotsin vaihtoehdoista paras ja näkisin, että se voisi jopa voittaa koko viisut.
Mä tykkään eniten John Lundvikistä ja siitä Annika Wickihalderista, molemmat todella hyviä laulajia ja biisitkin kivat. Mutta Måns tämän kyllä vie ja sitten alkaa taas se ikuinen viisufanien Ruotsi-geneerinen-käninäonneksi jotkut asiat maailmassa kuitenkin menevät kuten on totuttu!
Vierailija kirjoitti:
Ettekö siis tykkää Greczulasta? Minusta se on Ruotsin vaihtoehdoista paras ja näkisin, että se voisi jopa voittaa koko viisut.
Tykkään paljonkin, epäilen vain ettei sekään pärjää Månsille.
Nyt kun taas on märehditty Käärijän saamia "huonoja" jurypisteitä Liverpoolissa niin kannattaa muistaa että Käärijä sai 4.eniten jurypisteitä. Ei todellakaan huono.
Vain Ruotsi, Italia ja Israel sai enemmän.
Tuomareiden 12 pistettä keskitettiin vain suurimmaksi osaksi Loreenille.
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta ymmärrän häntä.
Olisi varmasti halunnut lapsen kenellä on omakotitalo mies viisi lasta auto ja hyvä työpaikka.
Sensijaan saikin luuserin joka on vuokralla ja koko aika porukoillaan ikisinkku lapseton ajelee polkupyörällä ja on eläkkeellä.
Silti tohdin toivoa että hän rakastaisi minua.
Ihan ystävällisesti kysyn, miksi valitsit tämän Euroviisut 2025 -keskustelupalstan? Muitakin vaihtoehtoja nimittäin on, sinulle voisi sopia parhaiten "Mitä Sinulle tänään kuuluu?" -palsta. Löydät sen helposti, kun käyt kohdassa "VAUVAfi | keskustelut".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molly, Holly, Polly ja Yolly nähdään kuin nähdäänkin finaalissa.
Nimiä myöten tuosta nelikosta tulee mieleen My Little Ponyt. Tuskin on tarkoituksellista?
Erikoistahan tässä on, että tällä ilmeisesti jo hyvinkin pitkään koossa olleella porukalla ei ole enää ainuttakaan alkuperäisjäsentä, nimi vain on säilynyt, ja tyyli tietysti. On kuulemma lasten suosiossa Ruotsissa - ponityttöjen, ma arvaan.
Niin just se on yksi syy minkä takia vain yleisön pitäisi saada päättää.
Juryt pois.
Juryt pilasi esim Käärijän varman voiton.
Olisihan voittanut pelkillä yleisöäänillä.