Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Euroviisut 2025/ virallinen

Vierailija
10.02.2025 |

Erika Viikman Suomen edustaja

Uskotko Suomen menestyvän euroviisuissa

Vaihtoehdot

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (26028)

Vierailija
4581/26028 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joitain vuosia (tod näk kauan sitten, mun ajankäsitys) sitten Suomesta lähetettiin (asun siis ulkomailla) kiva etninen esitys, en yhtään muista minkä niminen. Kivanäköiset elovenatytöt siinä esiintyivät. Muistan että ajattelin että olisipa esitys ja biisi olleet ruotsalaisten tuottamat niin olisi voinut menestyä. Hyvät ainekset mutta vähän tarvitsee modernia touchea. Sama sen ihanan Blackbird-biisin kanssa. Toisaalta Suomessa ei taideta pitää juuri tästä tasapäistämisestä mutta sitten täytynee hyväksyä että menestys on kiven takana.

Jos Kuunkuiskaajia tarkoitat, niin sehän oli enemmän sellaista pelimannimusiikkia mitä harrastetaan myös esim. Ruotsissa. Mulla on sellainen kutina, että tällaista "kalevalaisempaa" kansanmusiikkia saatettaisiin arvostaa enemmän kansainvälisissäkin piireissä.

No onhan Amorphis tästä hyvä esimerkki.

Vierailija
4582/26028 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseä häiritsee miten paljon Vilma Jää kiroilee. Minua ei muutenkaan puhuttele hänen tekstit, vaikka haluaisin kyllä kuulla enemmän ns. modernia kansanmusiikkia, mutta voisiko sitä tehdä jotenkin muuten. En myöskään tykkää nasaaliäänestä. Hänelle sopisi paremmin vähän eri tyyppinen laulutapa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4583/26028 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo KAJn voitto viisuissa on vaan niin epärealistinen skenaario minusta, että en ymmärrä miksi siitä elätellään toivoa koko ajan. Juryt äänestävät joka vuosi kappaleita, jotka sopivat tietynlaisiin raameihin, ja jo tuon kappaleen genre puhumattakaan ruotsin kielestä ja humoristisuudesta sulkee minusta hyvin todennäköisesti BBBn pois juryjen suosiosta. Lisäksi tänä vuonna on monta maata kilpailemassa noista "hauskojen" esitysten telepisteistä: Viro, Australia ja Malta nyt ainakin. Muita mahdollisia telesuosikkeja voivat olla Albania ja Suomi (kyllä, Erika, vaikka tämä palsta ei tästä ajatuksesta tykkää).

KAJ tulisi tarvitsemaan todella suuret yleisöpisteet voittaakseen, sillä Jury ei ikimaailmassa tule pisteyttämään tätä ykköseksi, kakkoseksi tai edes kolmoseksi. Ihanko tosissaan ihmiset uskovat, että KAJsta olisi niin suureksi kansansuosikiksi, että se voisi saada vähintään yhtä paljon telepisteitä kuin esim. Käärijä, jolla ne ei siltikään riittänyt voittoon?

Vierailija
4584/26028 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo KAJn voitto viisuissa on vaan niin epärealistinen skenaario minusta, että en ymmärrä miksi siitä elätellään toivoa koko ajan. Juryt äänestävät joka vuosi kappaleita, jotka sopivat tietynlaisiin raameihin, ja jo tuon kappaleen genre puhumattakaan ruotsin kielestä ja humoristisuudesta sulkee minusta hyvin todennäköisesti BBBn pois juryjen suosiosta. Lisäksi tänä vuonna on monta maata kilpailemassa noista "hauskojen" esitysten telepisteistä: Viro, Australia ja Malta nyt ainakin. Muita mahdollisia telesuosikkeja voivat olla Albania ja Suomi (kyllä, Erika, vaikka tämä palsta ei tästä ajatuksesta tykkää).

KAJ tulisi tarvitsemaan todella suuret yleisöpisteet voittaakseen, sillä Jury ei ikimaailmassa tule pisteyttämään tätä ykköseksi, kakkoseksi tai edes kolmoseksi. Ihanko tosissaan ihmiset uskovat, että KAJsta olisi niin suureksi kansansuosikiksi, että se voisi saada vähintään yhtä paljon telepisteitä kuin esim. Käärijä, jolla ne ei

Tuomarit vaikuttaa mello finaalissa sen 50% kuvitteleeko nää siis, että Kaj sais muka enemmän tuomariääniä kuin joku Måns tai vaikka Greczula.

Vierailija
4585/26028 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KAJ tulisi tarvitsemaan todella suuret yleisöpisteet voittaakseen, sillä Jury ei ikimaailmassa tule pisteyttämään tätä ykköseksi, kakkoseksi tai edes kolmoseksi. Ihanko tosissaan ihmiset uskovat, että KAJsta olisi niin suureksi kansansuosikiksi, että se voisi saada vähintään yhtä paljon telepisteitä kuin esim. Käärijä, jolla ne ei

No ei se ole kiveen hakattu että ulkomaalainen jury haluaa lähettää Månssin euroviisuihin käden lämpöisellä tekeleellä. KAJin lisäki myös Meira ja Klara on selkeesti parempia kuin Måns. Jos sattuis ulkomaalaiseksi juriksi vaikka Moldova, ranska tai viro niin ihan hyvin ne vois laittaa bastu biisin korkeammalle kuin revolutionin. KAJ on kuitenkin ens viikon lauantaihin mennessä saanut youtubessa 2 miljoonaa enemmän streammauksia kuin Måns, on ruotsin spotify ykkönen ja nyt myös ruotsissa myös ykkös single. Niin ei se voitto nyt täysin epärealistinen ole.

Vierailija
4586/26028 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAJ on paras vaihtoehto Ruotsista euroviisujen voittoon, toki Måns se jury-ystävällisin, mutta KAJ kuitenkin dark horse, jolla jopa mahdollisuus koko viisujen voittoon, Måns taas tai muukaan biisi Melloista ei siihen kykene. Ja olisihan jo  ruotsin kielisen biisinkin aika tulla valituksi tuolta naapurista, ilolla äänestäisin KAJta (ja vastasin viestiin 4583 edellä, mutta koska näköjään lainailu ja vastailu ei mene täällä peruskieliopin mukaan, en yritä uudelleen edes vastata suoraan).

Vierailija
4587/26028 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KAJ tulisi tarvitsemaan todella suuret yleisöpisteet voittaakseen, sillä Jury ei ikimaailmassa tule pisteyttämään tätä ykköseksi, kakkoseksi tai edes kolmoseksi. Ihanko tosissaan ihmiset uskovat, että KAJsta olisi niin suureksi kansansuosikiksi, että se voisi saada vähintään yhtä pal

No ei se ole kiveen hakattu että ulkomaalainen jury haluaa lähettää Månssin euroviisuihin käden lämpöisellä tekeleellä. KAJin lisäki myös Meira ja Klara on selkeesti parempia kuin Måns.

Niin, siis nythän ei puhuttu Mellojen voitosta vaan VIISUJEN.

Vierailija
4588/26028 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KAJ tulisi tarvitsemaan todella suuret yleisöpisteet voittaakseen, sillä Jury ei ikimaailmassa tule pisteyttämään tätä ykköseksi, kakkoseksi tai edes kolmoseksi. Ihanko tosissaan ihmiset uskovat, että KAJsta olisi niin suureksi kansansuosikiksi, että se voisi saada vähintään yhtä pal

Måns kuuntelijat Spotify 1,4 milj eli enemmän kuin Kajlla.

Vierailija
4589/26028 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaj tulee saamaan teleääniä paljon luulen.

Vedonlyönnissä on toisena ja on parantanut kertoimissa.

Ei ole kirkossa kuulutettu että Måns voittaa.

Itse luulen että Kaj voittaa mellot.

Ja jos Kaj valitaan niin voittaa tod näk koko euroviisut.

Vierailija
4590/26028 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ei bara bada bastu ole vain hauska biisi, se on myös sävelletty todella hyvin. Parempi koneisto siellä on takana kun vaikka Eerikin kappaleella ja tämä ei minun mielipide vaan fakta. Andrew Wrethov ei ole mikään pikkutekijä.

Vierailija
4591/26028 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KAJ on paras vaihtoehto Ruotsista euroviisujen voittoon, toki Måns se jury-ystävällisin, mutta KAJ kuitenkin dark horse, jolla jopa mahdollisuus koko viisujen voittoon, Måns taas tai muukaan biisi Melloista ei siihen kykene. Ja olisihan jo  ruotsin kielisen biisinkin aika tulla valituksi tuolta naapurista, ilolla äänestäisin KAJta (ja vastasin viestiin 4583 edellä, mutta koska näköjään lainailu ja vastailu ei mene täällä peruskieliopin mukaan, en yritä uudelleen edes vastata suoraan).

No itse en ainakaan halua Ruotsille viisuvoittoa haloo, ei ne esiintyjät tee siitä enempää Suomea edustavaa.

Vierailija
4592/26028 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustele tuo viimeinen väite. Mielellään jollain muulla argumentilla kuin SUOMI SAUNA TORILLE.

Vierailija
4593/26028 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä olen myös minä

Vierailija
4594/26028 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä myös.

Vierailija
4595/26028 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä on sinivalkoiset lasit päässä niin tiukasti, että turha yrittää mitään sanoa :D

Päinvastoin, joku Ruotsi pakottaja asialla.

Vierailija
4596/26028 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikalle ei varmaan tule traumaa kuin Sini Sabotagelle viime vuonna. Omaa tyyliä

Vierailija
4597/26028 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tosin ole kuunnellut kaikkien maiden biisejä jotka on julkaistu.

Mutta se saunabiisi on vaan niin mahtava että sen on pakko voittaa.

Ja parempi kuin Erika.

Vierailija
4598/26028 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kaikkein suurin mahdollisuus viisujen voittoon on tällä hetkellä Månsilla, siis ei vain melloista vaan kaikkien maiden artisteista. Sen ei minustakaan PITÄISI olla näin, mutta viime vuosien perusteella kun juryt ovat käytännössä valinneet voittajan, niin vaan on.

Kappale ei ole kekseliäs, se ei ole taiteellisesti ansiokas, sen sanat on kuin tekoälyllä luotua sielutonta tuubaa. Mutta se on hyvin tuotettu massapopkappale, joka on riittävän kulttuuriton ja persoonaton maailmanlaajuiseen radiosoittoon. Tällaisia kappaleita juryt valitettavasti suosivat.

Vierailija
4599/26028 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustele tuo viimeinen väite. Mielellään jollain muulla argumentilla kuin SUOMI SAUNA TORILLE.

No onhan se nyt ihan mahtava biisi muuta en osaa sanoa.

En ole kuunnellut kaikkia biisejä.

T: se äitijankuttaja.

Kertoo paljon Kaj fanittajista.

Vierailija
4600/26028 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan se nyt ihan mahtava biisi muuta en osaa sanoa.

En ole kuunnellut kaikkia biisejä.

T: se äitijankuttaja.

Niin se oli Cha Cha Chakin, mutta eipä riittänyt viisukoneistoa vastaan.

Ketju on lukittu.