Euroviisut 2025/ virallinen
Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (26028)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen sinkkulistalla Kaj on vasta neljäs.
Käytännössä bastua ei kuunnella kuin Suomessa ja Ruotsissa.
Ei, mutta ainakin esim. fb:n Eurovision fans -ryhmässä myös muun maalaisista monet toivovat, että KAJ menisi finaaliin Månsin sijaan. Voihan sinne tietty mennä joku muukin, mistäs sitä tietää. Epätodennäköistä kuitenkin, että kukaan muu peittoaisi heitä yleisöäänissä.
Täh, minä kyllä uskon Månsin voittavan myös yleisöäänissä, monet varmaan aktivoituu vasta finaalissa perusruotsalaiset.
No palataan tähän lauantai-illan jälkeen.
https://www.instagram.com/reel/DGl7QGXMl6q/?igsh=bmh5bDJsZ21wMWZu
Mun suurin ongelma Revolutionin kanssa on edelleen tämä: se on sama biisi kuin Heroes. Niitä voi laulaa päällekkäin/vuorotellen ja kuten tästä näkyy, esityskin sopii täydellisesti toinen toiseen.
Loreen voitti jo kaksi kertaa samalla biisillä, ja mulla ei ole mitään Månsia vastaan, mutta KAMOON. Edes jotain originellia, kiitos. Mutta ei, ei siinä ole mitään, ei mitään voiton arvoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen sinkkulistalla Kaj on vasta neljäs.
Käytännössä bastua ei kuunnella kuin Suomessa ja Ruotsissa.
Ei, mutta ainakin esim. fb:n Eurovision fans -ryhmässä myös muun maalaisista monet toivovat, että KAJ menisi finaaliin Månsin sijaan. Voihan sinne tietty mennä joku muukin, mistäs sitä tietää. Epätodennäköistä kuitenkin, että kukaan muu peittoaisi heitä yleisöäänissä.
Minun ei ole kyllä vaikea uskoa, että ruotsalaiset kuitenkin äänestäisivät Månsia eniten. Kun tuo tylsien popbiisien ja edellisten voittajien lähettämisen strategia on ennenkin toiminut, niin miksi he nyt siitä poikkeaisivat?
Se vain olisi niin piristävä poikkeus.
Ymmärräthän sä nyt kuitenkin, ettei kansat äänestä sen perusteella, mikä juuri sinusta olisi kivointa? Moni toivoi Suomenkin viime vuonna äänestävän Saran viisuihin, mutta ei me toimita sen mukaan mitä joku ulkomainen viisufani tahtoo.
Tosijaan jos miettii tossaja että kyllähän äiti aina teki mulle synttärikakut kun olin lapsi.
Koristeli ne kiivin ja persikan palasilla ja karkeilla.
Välillä myös suklaslevyn suklaapaloja ja raastettua suklaata.
Aina oli herkut kohdillaan.
Oli kakkua masaliisaa ja ties mitä piparia ja piirakkaa.
Vihreää mehukatti mehua aikuisille kahvia.
Mulla oli aina juhlavasti laitettu hiukset ja mekko päällä tai hame ja pusero.
Vieraina oli isovanhemmat kummit ja serkut.
Varmaan kavereitakin kävi.
Miksi äiti olisi nähnyt kaiken tuon vaivan jos se ei olisi koskaan mua halunnut.
Kaipa se olisi viskanut mut ikkunasta kadulle kun olin vauva jos olisi halunnut hankkiutua musta eroon.
Niinno kun olin jtn luokkaa teini niin kyllähän yksi virkaintoinen elähtänyt sossutantta sai äidin laittamaan mut hullujenhuoneelle ilman syytä.
Meillä ei ollut mitään sellaisia ongelmia että mun piti lähteä pois kotoota.
Jos äiti on niin helposti manipuloitavissa että laittoi mut hullujenhuoneelle ilman syytä sossitantan käskystä niin kyllä se viittaa munhauseniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin Kaj tulee saamaan samanlaista kansainvälistä suosiota kuin Käärijä. Heidän normi-musiikkinsa on niin erilaista.
No eipä se Käärijänkää muu musiikki kovin kummosta ollut. KAJista on jo nyt tullut sensaatio. Varmaan tulemme näkemään paljon saunatakkisia faneja varsinkin jos pääsevät euroviisuihin.
Tällä sensaatiolla on ig:ssa vain 60 000 seuraajaa, vaikka keikkuvat kahdessa maassa listojen kärjessä.
Vierailija kirjoitti:
Mun suurin ongelma Revolutionin kanssa on edelleen tämä: se on sama biisi kuin Heroes. Niitä voi laulaa päällekkäin/vuorotellen ja kuten tästä näkyy, esityskin sopii täydellisesti toinen toiseen.
Loreen voitti jo kaksi kertaa samalla biisillä, ja mulla ei ole mitään Månsia vastaan, mutta KAMOON. Edes jotain originellia, kiitos. Mutta ei, ei siinä ole mitään, ei mitään voiton arvoista.
Ja tätähän sinäkin nyt yrität todistella mahtipontisesti. Mulla ei ole mitään vaikeutta erottaa noita toisistaan. Joku voi sanoa, että kaikki voimaballadit on toistensa kopioita, tai räpit tai vaikka kansanmusiikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin Kaj tulee saamaan samanlaista kansainvälistä suosiota kuin Käärijä. Heidän normi-musiikkinsa on niin erilaista.
No eipä se Käärijänkää muu musiikki kovin kummosta ollut. KAJista on jo nyt tullut sensaatio. Varmaan tulemme näkemään paljon saunatakkisia faneja varsinkin jos pääsevät euroviisuihin.
Tällä sensaatiolla on ig:ssa vain 60 000 seuraajaa, vaikka keikkuvat kahdessa maassa listojen kärjessä.
Ehkä pitäisi kysyä, kuinka monella Kaj-fanilla on tili Instagramissa.
Mikään ei kyllä ole nolompaa kuin jonkin ilmiön pakotus ja ennustaminen. Antakaa sen tulla, jos on tullakseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tätähän sinäkin nyt yrität todistella mahtipontisesti. Mulla ei ole mitään vaikeutta erottaa noita toisistaan. Joku voi sanoa, että kaikki voimaballadit on toistensa kopioita, tai räpit tai vaikka kansanmusiikki.
Ei se ole mitään todistelua, kun faktat on faktoja. Kyse ei ole samasta genrestä, "kaikki kansanmusiikki on toistensa kopiota" vaan itse biisit ovat kuin toistensa klooneja.
Aivan samoin esim. Saksan karsinnan Lovers on Mars -biisin kertosäkeistö on suora kopio Ruotsin Too Late For Loven kertsistä. Ei siihen tarvitse erillisiä todisteita, kun se on niin - sen kuin laulat molempia päällekäin jos osaat. Jos et osaa laulaa etkä ymmärrä musiikista, niin tajuaahan sen sitten että näitä ei kuule eikä ne häiritse.
Vierailija kirjoitti:
Paitsi että Euphoria oli paljon parempi biisi kuin Tattoo. Olen kuunnellut Euphoriaa silloin tällöin, Tattoota en koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole mitään todistelua, kun faktat on faktoja. Kyse ei ole samasta genrestä, "kaikki kansanmusiikki on toistens
Ja sössön sössön, Heroes ja Revolution ei kuulosta yhtään samalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paitsi että Euphoria oli paljon parempi biisi kuin Tattoo. Olen kuunnellut Euphoriaa silloin tällöin, Tattoota en koskaan.
Totta, samoin Heroes on huomattavasti parempi kuin Revolution.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta KAJhan on noussut suuremman yleisön tietoisuuteen vasta nyt, eikä ole vielä edes osallistunut viisuihin. Käärijä on kerännyt fanipohjansa pidemmän viisuhuuman myötä. Ei voi mitenkään verrata.
P.S. KAJta ei muuten edes löydy instasta tuolla nimellä vaan humorgruppen.kaj. Ei tullut haussakaan näkyviin vaikka kirjoitin kaj ja KAJ, ei sitä heti löydä edes. Käärijän kyllä löytää vaikka on nimellä paidatonriehuja.
Kaikki 60.000 ovat finskejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta KAJhan on noussut suuremman yleisön tietoisuuteen vasta nyt, eikä ole vielä edes osallistunut viisuihin. Käärijä on kerännyt fanipohjansa pidemmän viisuhuuman myötä. Ei voi mitenkään verrata.
P.S. KAJta ei muuten edes löydy instasta tuolla nimellä vaan humorgruppen.kaj. Ei tullut haussakaan näkyvii
Seli seli
Onko Ruotsi koskaan osallistunut huumoriviisulla? Muistaako kukaan? (paitsi tahatonta huumoria Forbes 1977)
Tarkoitat. Semifinaaleissa menee moni Erikan ohitse.
No minusta tuo haiskahtaa ihan senkin vuoksi, että Ruotsin edustajaa ei vielä edes ole julkaistu, kuten ei Ranskankaan.