Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2025/ virallinen

Vierailija
10.02.2025 |

Erika Viikman Suomen edustaja

Uskotko Suomen menestyvän euroviisuissa

Vaihtoehdot

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (26028)

Vierailija
3861/26028 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä Australia saa osallistua euroviisuihin?

Ainakin jo muutamien vuosien ajan.

Eihän se kuulu eurooppaan?

Australia on osallistunut vuodesta 2015 erikoiskutsulla, koska siellä fanitetaan viisuja todella paljon ja viisuihin haluttiin mukaan jotain lisää. Esimerkiksi kun Turkki ei osallistu enää :(. Ja kiva että kutsuttiin, aussit sopivat oikein hyvin joukkoon ja ovat lähettäneet monta hauskaa ja upeaa esitystä kisoihin.

Euroviisujen osallistujien ei siis tarvitsen olla Euroopassa.

Vierailija
3862/26028 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Erikafanaatikot ei siedä, että suomalaiset fanittaa KAJ yhtyettä enemmän kuin Erikaa?

Älä yleistä kaikkien suomalaisten pitävän kiitos.

Voidaan yleistää, kun suurin osa ihmisistä jostain pitää, kiitos.

Minkähän tilaston mukaan näin on. Spotify kuunteluihin turha vedota tässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3863/26028 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Erikafanaatikot ei siedä, että suomalaiset fanittaa KAJ yhtyettä enemmän kuin Erikaa?

Ei, vaan sitä että yritetään yleistää että nimenomaan SUOMALAISET, koko kansa yksimielisesti, on mukana jossain KAJ-huumassa ja toivoo Ruotsin voittoa. Lisäksi yritetään väittää, etteivät suomalaiset muka ole Erikan takana, vaikka hän voitti UMK:n yleisöäänestyksen. Kummallista vastakkainasettelua.

Sinä saat fanittaa KAJta niin paljon kuin haluat, minusta taas tuo kappale on sellainen että kun sen kerran kuuntelee, niin sen on kuullut. Pitääkö minun nyt luovuttaa Suomen kansalaisuuteni, kun en ole sitä mieltä, mitä Suomen kansan pitäisi ilmeisesti olla?

Vierailija
3864/26028 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Australia on osallistunut vuodesta 2015 erikoiskutsulla, koska siellä fanitetaan viisuja todella paljon ja viisuihin haluttiin mukaan jotain lisää. Esimerkiksi kun Turkki ei osallistu enää :(. Ja kiva että kutsuttiin, aussit sopivat oikein hyvin joukkoon ja ovat lähettäneet monta hauskaa ja upeaa esitystä kisoihin.

Olen luullut että kaikkien osallistujien pitää olla euroopasta.

Nimen perusteella.

Vierailija
3865/26028 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen luullut että kaikkien osallistujien pitää olla euroopasta.

Nimen perusteella.

Juu näin ei tosiaan ole. Pitää vaan olla EBUn jäsen ja siksi esim. Israel saa osallistua. Ja Marokko osallistui kerran v. 1980.

Vierailija
3866/26028 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hämmentävää, miten jotkut törmäävät Ich komme kappaleessa joko Erikaan , Dannyyn, seksi-teemaan tai mihin lie ovatkaan fakkiutuneet eivätkä pääse niiden ohi näkemään kappaleen omaperäisyyttä, riemua, voimaa ja huumoria. 

Hyvä nähdä pitkästä aikaa erilainen kommentti siitä kappaleesta. Olen pitkälti samaa mieltä esittäjän ja kappaleen osalta, mutta... seksi-teema ei ole ihmisiä yhdistävä, kaikille iloa tuottava aihe Euroviisu-ehdokkaana. Osa ajattelee mustavalkoisesti, että kyseenalaistajat ovat seksikielteisiä ihmisiä.

Vierailija
3867/26028 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsalaisia on pakko ihailla. Ensin he keksivät, että Melloihin piti saada taas  perinteinen huumorilaulu ja aiheeksi ajateltiin saunaa ja suomalaisia. Vahinkojen minimoimiseksi päättivät etteivät esitä laulua itse, vaan pyysivät esittäjäksi suomalaisen yhtyeen. Näin suomalaiset eivät koe laulua ilkeilynä eivätkä loukkaannu. Grattis!

Vierailija
3868/26028 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hämmentävää, miten jotkut törmäävät Ich komme kappaleessa joko Erikaan , Dannyyn, seksi-teemaan tai mihin lie ovatkaan fakkiutuneet eivätkä pääse niiden ohi näkemään kappaleen omaperäisyyttä, riemua, voimaa ja huumoria. 

Hyvä nähdä pitkästä aikaa erilainen kommentti siitä kappaleesta. Olen pitkälti samaa mieltä esittäjän ja kappaleen osalta, mutta... seksi-teema ei ole ihmisiä yhdistävä, kaikille iloa tuottava aihe Euroviisu-ehdokkaana. Osa ajattelee mustavalkoisesti, että kyseenalaistajat ovat seksikielteisiä ihmisiä.

Tuskin pämppääminen ja kännissä tanssiminenkaan olisi ollut sellainen kaikkia yhdistävä teema välttämättä. Moni kotiäänestäjä ei vaan tiennyt tai välittänyt, mistä Cha Cha Chassa laulettiin vaan olipahan bängeri ja mukaansatempaava esitys :D

Jos se aihe on kappaleessa tärkein joka menee kaiken muun toteutuksen edelle, niin eikös Månsin pitäisi sitten voittaa koko skaba?

Vierailija
3869/26028 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin pämppääminen ja kännissä tanssiminenkaan olisi ollut sellainen kaikkia yhdistävä teema välttämättä. Moni kotiäänestäjä ei vaan tiennyt tai välittänyt, mistä Cha Cha Chassa laulettiin vaan olipahan bängeri ja mukaansatempaava esitys :D

Jos se ai

Onhan se hyvin mahdollista, että Måns voittaisikin, en ees ihmettelisi.

Vierailija
3870/26028 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se ai

Enää pitäis tietää mistä ihmeestä Måns on laulavinaan, niin tyhjät ne sanat on 😅.

Vierailija
3871/26028 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis, mä olen seksikielteinen, ja aseksuaali (kaikki acet eivät ole seksikielteisiä mutta mä oon, ihan ehdoton ei koko asialle). Ja mun lempibiisit tämän vuoden viisuissa on tähän mennessä Ich Komme, Milkshake Man ja Kant 😁. Ja olen tykännyt myös monesta muusta provosoivasta biisistä viisuissa, San Marinon Stripperin olen katsonut monta kertaa sitten vuoden 2022. Seksi aihepiirinä ei mitenkään vieraannuta mua biisistä vain siksi että itse en sitä harrasta, jos biisi on kokonaisuutena hyvä ja esitys upea niin antaa mennä vaan. Sehän on vain aihe muiden joukossa.

Vierailija
3872/26028 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eurovision Song Contest= EBUn jäsenmaille. EI European Song Contest= Euroopan maille. Australia on EBUn jäsenmaa.

Vierailija
3873/26028 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsalaisia on pakko ihailla. Ensin he keksivät, että Melloihin piti saada taas  perinteinen huumorilaulu ja aiheeksi ajateltiin saunaa ja suomalaisia. Vahinkojen minimoimiseksi päättivät etteivät esitä laulua itse, vaan pyysivät esittäjäksi suomalaisen yhtyeen. Näin suomalaiset eivät koe laulua ilkeilynä eivätkä loukkaannu. Grattis!

Näin juuri Redditissä ruotsalaisen selittävän, että ruotsalaiset pelkäävät kovasti nolaavansa itsensä, jos lähettävät viisuihin jotain ruotsalaista mikä floppaa. No sittenhän se onkin hyvä ratkaisu ettå lähetetään jotain suomalaista, jotta riskinä on vain suomalaisten nolaaminen :D

Taktiikka kuin menneiden aikojen sodissa: Ruotsi taisteli viimeiseen suomalaiseen asti!

Ja Ruotsihan on flopannut jo kerran modernien viisujen aikana - 2010 ei päässyt finaaliin! Puolikkaaksi flopiksi lasken Benjamin Ingrosson joka tais saada 3. tai 4. vähiten yleisöpisteitä mutta tuomarit nostivat seitsemänneksi.

Vierailija
3874/26028 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääpä tämän päivän aikana kuunnella muiden maiden biisit, siis ne jotka on valittu viisuihin edustajaksi. Tähän mennessä olen tullut niin hyvälle mielelle tuosta Bastusta vaikkei sitä ehket valita ruotsalaiset tietäen, ja myös siitä Australian Milkshake Manista. 

Onko joukossa sellaisia jotka nousevat erityisesti esille? 

Vierailija
3875/26028 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis, mä olen seksikielteinen, ja aseksuaali (kaikki acet eivät ole seksikielteisiä mutta mä oon, ihan ehdoton ei koko asialle). Ja mun lempibiisit tämän vuoden viisuissa on tähän mennessä Ich Komme, Milkshake Man ja Kant 😁. Ja olen tykännyt myös monesta muusta p

Sama juttu täällä! Mua ei kiinnosta seksi alkuunkaan, mutta silti Ich Komme vaan toimii. Ehkä se johtuu juuri siitä, miten se kuvaa seksiä iloisena ja positiivisena aktina, josta molemmat osapuolet nauttivat ja ennen kaikkea jossa on mukana RAKKAUTTA. Mulla tulee mielikuva rakastelusta nimenomaan kahden toisiaan jumaloivan ja rakastavan ihmisen välillä, jossa päämääränä on molempien nautinto, ei sitä tyhjää lihan himoa minä seksi ja seksuaalisuus usein kuvataan. Muistaako kukaan esimerkiksi sitä San Marinon Smell You Like an Animal -biisiä? Hyi kamala.

Vierailija
3876/26028 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan tännekin, vaikka 10 vuotta tästä on jo kirjotettu: Euroviisut ovat EBUn jäsenmaitten yhteinen laulukilpailu, eikä Eurooppalaisten maitten laulukilpailu. Australia on EBUn jäsen ja siten heillä on täysi oikeus osallistua.

Vierailija
3877/26028 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vastaa Käärijä huumaa mitenkään pölkky!

Vierailija
3878/26028 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se aihe on kappaleessa tärkein joka menee kaiken muun toteutuksen edelle, niin eikös Månsin pitäisi sitten voittaa koko skaba?

Meinasin vastata jotain erityistä, mutta ei näitä jaksa jauhaa. :D Minulla ei ole ehdotonta suosikkia ja itselle sopii sekin, että Erika voittaa viisut.

Vierailija
3879/26028 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vastaa Käärijä huumaa mitenkään pölkky!

Tämäpä. Musta on ihan hölmöä verrata mitään Käärijä-huumaan ennen kuin jengi on tuolla tekemässä jotain KAJ-torttuja ja pukemassa patsaita KAJ-pukuihin ja häiritsemässä pisteidenlaskua KAJta huutaen. Edes Erika ei ole lähimainkaan Käärijään verrattava ilmiö, eikä Tommy Cash eikä edes Joost. Kansansuosikkeja on ollut aina, esimerkiksi juuri Erika ja Cicciolina...

Vierailija
3880/26028 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt käsi sydämellä: Olisiko Bara Bastusta tullut jo Käärijä-huumaan verrattu ilmiö, jos biisin esittäjä olisi ollut Pelle Svensson Karlskogasta?

Riippuu Pelle Svenssonista. Mutta samalla konseptilla niin kyllä. Lavashow ja osa kirjoittajista on Ruotsalaista 

Vähän uskallan epäillä, ettei Pellen biisi olisi saanut suomalaisilta isoa huomiota. Iltasanomat olisi saattanut otsikoita "Pilkataanko suomalaisia taas Melloissa" tai jotain muuta vihjailevaa.

Samanlaisena tavallaan Suomelle naureskeluna koen sen nyt, ei merkitystä tolla suomenruotsalaisuudella itselle, yhtään Spotify kuuntelua en ole tälle renkutukselle antanut.

Ketju on lukittu.