Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2025/ virallinen

Vierailija
10.02.2025 |

Erika Viikman Suomen edustaja

Uskotko Suomen menestyvän euroviisuissa

Vaihtoehdot

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (26028)

Vierailija
3141/26028 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henri Piispanen ei ole mikään laulaja, vaan on ääninäyttelijä. Heikko lauluääni on hänellä, tämän on itsekin myöntänyt. Pelkäsi kovasti yleisön edessä esiintymistä ja hermoili. Ei kiitos.

Minä pidän kyllä ja onhan tuo bändissä laulaja ollut. Korkealle menee, mutta Nemo vieläkin korkeammalle koulutetulla äänellään. 

Oottakaapas kun Itävallan JJ  eli Johannes pääsee ääneen!

Vierailija
3142/26028 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Niin se vaan Erika tippuu oddseissa. Itse veikkaan, että Ranska voittaa tänä vuonna. siellä on huhuttu, että jotain tosi isoa on tulossa

Tuo vois ollakin mielenkiintoista, Ranska ei ole tietääkseni voittanut todella pitkään aikaan vaikka laadukkaita esityksiä sieltä tippuu säännöllisesti. Jäivät kakkossijalle 2021.

Mä muistin että se "Volaa volaa volaa!" voitti suht hiljattain? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3143/26028 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Niin se vaan Erika tippuu oddseissa. Itse veikkaan, että Ranska voittaa tänä vuonna. siellä on huhuttu, että jotain tosi isoa on tulossa

Tuo vois ollakin mielenkiintoista, Ranska ei ole tietääkseni voittanut todella pitkään aikaan vaikka laadukkaita esityksiä sieltä tippuu säännöllisesti. Jäivät kakkossijalle 2021.

Mä muistin että se "Volaa volaa volaa!" voitti suht hiljattain? 

Jäi kakkoseksi Italian rokkikukoille.

Vierailija
3144/26028 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiihtoloma. Koululaiset lomalla. Hyvää lomaa pikku trolleille 😍

Vierailija
3145/26028 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ballaadit eivät ole masentavia, ellei nyt ole niitä tyypillisiä suomalaisia nyyhkyviisuja ja narukaulaanveisuja. 

Vierailija
3146/26028 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin Ranskan viisusta 2023. Kivasti yhdistelty diskoa ja sellaista perinteistä ranskalaista luritusta. Se oli kanssa hauska, kun nainen vilautti keskaria pisteidenlaskussa.

Vierailija
3147/26028 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Australia ei järjestetä viisuja jos voittaa. Lähellä kävi kun lähettivät upean Sound of Silencen. Samoin eka esiintyjä Guy Sebastian on lähellä sydäntäni, seurasin matkaansa ensimmäiseksi Australian Idoliksi silloin kaaaaauan sitten, ja näin jopa hänet livenä Australiassa 20 vuotta sitten. Uskomatonta että Australiakin on ollut mukana jo KYMMENEN VUOTTA. Sopii hyvin joukkoon, ihanaa kun osallistuvat.

Tarkennan: viisuja ei järjestetä Australiassa, mikäli Australia voittaa. Varmasti muuten olisivat isäntinä ja emäntinä ja esittelisivät Australiaa. 

Mä asuin siellä tosiaan n. 20 vuotta sitten ja katsoin silloinkin viisut ihan Australian televisiosta. Semmoisesta pienestä ja paksusta telkkarista. Muistan että v. 2004 kuumin puheenaihe oli Kreikan Sakis Rouvaksen napapaita + kainalokarvat, sekä härski tanssahtelu taustatanssijanaisten kanssa. 😅 Eli mikään ei ole muuttunut - edelleen valitetaan ihan samantyylisistä asioista joka vuosi. 

Vierailija
3148/26028 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itävallan Wasted Love julkaistaan harmi vasta 15.3. ja se kiinnostaa tällä hetkellä eniten juuri nuoren laulajan takia. Hän hallitsee sekä oopperaäänen että tavallisin lauluäänen. Vähän pelkään, että biisi on joku karsea äänikikkailu.

Vierailija
3149/26028 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itävallan Wasted Love julkaistaan harmi vasta 15.3. ja se kiinnostaa tällä hetkellä eniten juuri nuoren laulajan takia. Hän hallitsee sekä oopperaäänen että tavallisin lauluäänen. Vähän pelkään, että biisi on joku karsea äänikikkailu.

Nemo jo kikkaili. 

Vierailija
3150/26028 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nemo jo kikkaili. 

Nemon biisi oli kuitenkin paljon enemmän kuin kikkailua. Äänialan laaja käyttö oli siinä biisissä vain eduksi, ja se tuli Nemolta ihan luonnostaan. Se on eri asia jos tekemällä tehdään biisiä vain sen takia että päästään korkealle - enkä siis tosiaan tiedä Itävallan biisistä mitään, kunhan vain pohdin ääneen. T. Eri

Vierailija
3151/26028 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nemo jo kikkaili. 

Joo. Näin videon, missä JJ laulaa aapatti apattia ihan normaalilla äänellä.

Vierailija
3152/26028 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että toi Lucio on joku wannabe keiju. Odottaa, että tulis jotain Kiss tyyppistä musiikkia, ja sieltä tuleekin seitinohut, yhdellä puhalluksella ilmaan poistuva laulu.

Mutta kyllä tykkään! Erikoinen tyyppi ja ihana kappale.

Vierailija
3153/26028 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Ruotsi valitsee ehdokkaakseen KAJ:n, uskon että Bada Bara Bastu räjäyttää potin !

Vierailija
3154/26028 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen, että toi Lucio on joku wannabe keiju. Odottaa, että tulis jotain Kiss tyyppistä musiikkia, ja sieltä tuleekin seitinohut, yhdellä puhalluksella ilmaan poistuva laulu.

Voi kun sais liitettyä sen kuvan tähän, missä hyppää helinäkeijuna ilmaan, siivet selässää,,no hartioilla, mutta kumminkin.

Vierailija
3155/26028 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Ruotsi valitsee ehdokkaakseen KAJ:n, uskon että Bada Bara Bastu räjäyttää potin !

Mä en usko. Sen puolesta kampanjoidaan nyt vain siksi, ettei Måns Z vahingossakaan voittaisi. Varsinaiset euroviisut on kilpailu erikseen ja siellä monella äänekkäällä äänikellolla on varmasti muut suosikit. 

Vierailija
3156/26028 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en usko. Sen puolesta kampanjoidaan nyt vain siksi, ettei Måns Z vahingossakaan voittaisi. Varsinaiset euroviisut on kilpailu erikseen ja siellä monella äänekkäällä äänikellolla on varmasti muut suosikit. 

Onhan siellä melloissa sitäpaitsi vielä muitakin kisaajia :D toki Månshan se todennäköisesti skaban silti vie.

Vierailija
3157/26028 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

BBB tulee suoraan Ruotsin viisutehtaalta, mutta yhtye on sentään suomalainen.

Vierailija
3158/26028 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suukko-musiikkia... eikö se juuri ole tuollainen kevyt ja ilmaan haihtuvakin juttu :D. (Anteeksi, mutta kun kuuntelin juuri Kuustonen/Ståhl-podcastia viikonloppuna, missä käsiteltiin mm bändien nimiä suomennettuina).

Vierailija
3159/26028 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja joo se on just tää. Suomalaiset tietysti kannattaa koska Suomi mainittu, ja muualla halutaan että Ruotsikin lähettäisi vaihteeksi jotain erilaista ja hassua tai ainakin mitä tahansa muuta kuin Månsin tekoälytason pannukakkua. Molemmat noista esityksistä on kyllä hyvin laskelmoituja, eri tavoilla vaan.

Vierailija
3160/26028 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, koko biisi levittää keijupölyä, laulettuna Kissin kasvoilla.

Ketju on lukittu.