Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroviisut 2025/ virallinen

Vierailija
10.02.2025 |

Erika Viikman Suomen edustaja

Uskotko Suomen menestyvän euroviisuissa

Vaihtoehdot

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Euroviisut - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (26028)

Vierailija
23841/26028 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan, miksi kukaan ei ihmettele, miksi Viro pärjäsi noinkin hyvin? Tommylla oli mm instassa näkyvästi äänestysohjeet. Miksi kukaan ei ole ihmetellyt Vöyrin kunnan hurjaa KAJn mainostamista jopa kunnan omilla verkkosivuilla?

Ruotsi ei kiinnosta yhtään pätkää, hyvä että tästä nyt pikkuhiljaa päästään.

Vierailija
23842/26028 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kyllä varma että jos sinne lähetettäisiin MiskaMH kullikikkeli pyllykakkeli niin voittaisi ylivoimaiseati. Ei niillä muilla olisi mitään mahdollisuuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23843/26028 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhheijjaa, täällä jankhatahan notta Erika floppasi. No mitä teki Käärijä omasta mielestään? Floppasi, kun ei ollut ykkönen! Ja Erika floppasi, kun ei ollut tavoitteensa mukaan kymmenes! Niin se on yhdestä sijasta kiinni, miten yks on menestyjä, mutta toinen onkin floppaaja. Ehdotan, että Suomi julistautuu joka iikaltaan floppaajakansalaiseksi. Siihen ei mitään aikaavievää ja kallista äänestystä tarvita. Joka ei ole ykkönen, on automaattisesti julistettu floppaajaksi, jollei toisten toimesta, niin itsensä osallistujan, kuten rakas Käärijä teki ja osoitti suurta esimerkkiä kaikille seuraajilleen eurofiisuareenoilla. Go Suomi, floppaajakansa!

Vierailija
23844/26028 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska häviäjä Kaj saapuu lentokentälle vai menivätkö Ruotsiin?

Häviäjä Erika tuli jo kotiin. Ei ollut yleisöryntäystä lentokentällä. 😀

No kyllähän siellä oli kerääntynyt ihmisiä Erikan ympärille sitten jossain vaiheessa. 

Odotti muiden samalla koneella lentäneiden joukossa laukkujaan?

Hänellä oli myös koiransa mukanaan. Jonkun piti ottaa Peppikin pois koneesta ja viedä syrjemmälle kun emäntä hoitaa kotiinpaluumenot. Peppi halusi varmaan kotiin viisurutistuksen jälkeen.

Vierailija
23845/26028 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hauska äänihuijaus: sveitsi ja englanti molemmat NOLLA ääntä koko euroopassa

Muistatko kummankaan kertosäettä tänään? Minä en. Ikävä kyllä se, että hyvä-ääninen laulaa kappaleen, ei tee kappaleesta vielä mitään korvaamatoa, jolle haluaisi antaa äänensä.

Vierailija
23846/26028 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla joku näköjään ulissut jotain JJ:n voitosta... sen musaviolla on jo nyt yli 6 miljoonaa katsojaa, samoin kun finaalin vedolla.  (Esc sivustolla siis käärijän musavideolla on vähemmän katsojia kuin JJ:n.)

Toki liveen vielä matkaa. Mutta on se siellä vasta reilun päivän ollu. 

Ansaittu voitto. Ja pulinat pois.

Vierailija
23847/26028 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raadot varasti Israelilta voiton. Politiikalla piti taas pilata viisut.

Joo kyllä niitä raatoja varmasti siellä päin maailmaa melkoisesti  on kun israel harjoittaa kansanmurhaa.

En nimittelisi kuolleita ihmisiä raadoiksi.

Vierailija
23848/26028 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Euroviisut nykyisellään tulisi romuttaa ja luoda Uusi Laulukilpailu. Nyt on vain sateenkaariväen kokoontumisajot.

Miksi sinua häiritsee niin kovasti erilaiset seksuaalivähemmistöt? Yritätkö tuolla paheksunnalla peitellä omaa homouttasi?

Älä turhaan kainostele vaan tule rohkeasti ulos kaapista. Voin luvata että sen jälkeen on paljon helpompi hengittää.

Vierailija
23849/26028 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raadot varasti Israelilta voiton. Politiikalla piti taas pilata viisut.

Joo kyllä niitä raatoja varmasti siellä päin maailmaa melkoisesti  on kun israel harjoittaa kansanmurhaa.

En nimittelisi kuolleita ihmisiä raadoiksi.

Veetuilin vaan siitä kirjoitusvirheestä joten rauhoitu.

Vierailija
23850/26028 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euroviisut nykyisellään tulisi romuttaa ja luoda Uusi Laulukilpailu. Nyt on vain sateenkaariväen kokoontumisajot.

Eikös puttana ole jo yli vuosikymmenen luvannut pistää jonkun "euraasian ääni"-kisan pystyyn? Painu sinä vaan sinne rÿssiin äläkä tule takaisin. 

Vierailija
23851/26028 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Georgia yritti kertoa jo 2009.. nyt siellä sitten venäjämielinen hallitus..

Ollaan mekin oltu sokeita. Huhheijaa

We Dont Wanna Put In on todella hyvä kappale. 

Joku put inin kannattaja täällä alapeukuttaa. Hyi häpeä. Miten voit kannattaa sitä?

Vierailija
23852/26028 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa 2026 suomea edustaisi kappale jossa on sanomaa syvyyttä ja 

mahtipontisuutta, laulaja jolla on karismaa, ja jätettäisiin kaikki pelleilyt sikseen niillä ei viisuja voiteta.Taustashow näyttävä ja taiteellinen, ei kiveksiä eikä peppuesittelyä.Kiitos

Vierailija
23853/26028 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan ilmanpolitiikkaa Israel oli hyvä. Paras oli Portugal ja sitten Italia. Erika oli myös hyvä. Kaj oli sellaista itäblokin huumoria joka ei purrut edes 70-luvulla.

Aika laaja musiikkimaku sulla, jos tykkäät sekä Portugalin että Suomen biiseistä. Ei kai 70-luvulla Euroviisuissa ollut huumoribiisejä, enemmänkin vakavampaa tyyliä, sellaista korkeakulttuuria. Jaa, no, Tsingis Khan ehkä katsottiin huumoriksi.

Vierailija
23854/26028 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sanonut ketään raadoksi vaan veetuilin kirjoitusvirheestä

Vierailija
23855/26028 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erika on esiintyjänä ammattilainen ja ottaa energiallaan koko lavan hienosti haltuun. Ääni ei ollut tarpeeksi vahva tällaiseen kappaleeseen, jossa se jotenkin hukkui. Kappale oli kamala mun mielestäni.

Näin videon, jossa Erika jossain tangoaikoinaan lauloi jotain herkempää kappaletta kauniisti. (Se ei ollut tango.) Ääni on kaunis mutta ei sopinut tähän Ich komme-räimeeseen.

Ich komme ei nyt vain ole melodialtaan sellainen kappale, joka aukenee kun ihminen kuulee sen finaalissa ensimmäistä kertaa. Eikä siitä jää mitään kertosäettä mieleen. Recapin kohta, jossa laulaja laulaa yksittäisen lainin mikrofonilla ei myöskään oikein herättänyt katsojassa minkäänlaista musiikillista muistijälkeä. Ich kommea säveltäessä jne ei oltu yhtään ajateltu tuollaisia Euroviisuihin sopivia asioita. Siinä kyllä onnistuttiin, että kappale erottui kilpailijoistaan. Menestyvät kappaleet herättävät aina voimakkaita reaktioita. Mikään kovin särmätön kappale, jota kuuntelee muttei innostu millään tavalla kappaleesta, ei saa ihmistä äänestämään kappaletta jos siihen ei liity erikseen jotain kannattamaansa agendaa.

Vierailija
23856/26028 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistatko kummankaan kertosäettä tänään? Minä en. Ikävä kyllä se, että hyvä-ääninen laulaa kappaleen, ei tee kappaleesta vielä mitään korvaamatoa, jolle haluaisi antaa äänensä.

Mä muistan : voyage voyage.. Ja what the hell just happeneeed .

Tosin olen melkeinpä viisufani ja tänään soi päässä jopa melodyn Esa diva.

Ääh. Ei noita pidä ottaa liiankaan vakavasti. Kyllä jää moni biisi mieleen.

Ja oikea voitti, eli JJ

Vierailija
23857/26028 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni äänestin Itävaltaa ja Tommya ihan vaan, ettei haluttu viisuja Ruotsiin, Israel sai myös pari ääntä minultakin.

Vierailija
23858/26028 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yllättävää miten vähän Tommy Cash tuntui alun innostuksensa jälkeen olevan esillä. Ihan kuin ei olisi enää itsekään uskonut menestykseensä, vaikka toisin kävi.

Ehkä tämä olikin sitten hyvä strategia. KAJ kompastui minusta vähän omaan suosioonsa, kun näkyvyyttä ja hypeä pursusi joka tuutista ennen viisuja, ja melko keskinkertainen biisi ei varmaan jaksanut enää finaalissa sitten innostaa monia sen fanejakaan. Tommy pysyttelikin koko viisujen ajan taka-alalla, vaikka alussa hänen pelättiin pistävän koko jutun Joostin tavoin dramaattiseksi performanssiksi.

Kuinkahan paljon esiintymisjärjestyksellä oli väliä? Nythän sai äänestää jo lähetyksen alusta. Tommy esiintyi aivan ensimmäisten joukossa, ennen Israelia. Ruotsilla taas viisufanien mukaan oli muka paras esiintymispaikka, mutta minua ainakin alkoi jo nukuttaa Bastun tienoilla, varsinkin sen Portugalin tuutula

Ehkä tosiaan vähän hölmö systeemi, kun saa äänestää jo esitysten alusta alkaen. Varsinkin niiden äänestäjien, jotka äänestävät nähtyään esitykset vasta finaalissa.

Vierailija
23859/26028 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä muistan : voyage voyage.. Ja what the hell just happeneeed .

Tosin olen melkeinpä viisufani ja tänään soi päässä jopa melodyn Esa diva.

Ääh. Ei noita pidä ottaa liiankaan vakavasti. Kyllä jää moni biisi mieleen.

Ja oikea voitti, eli JJ

Olen siis eri kuin tuo jolta kysyit.

Vierailija
23860/26028 |
19.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä äänestin Viroa, koska tykkäsin kappaleesta. Ihmettelen kyllä suuria raatipisteitä, koska laulu olisi voinut sujua paremminkin. Ehkä se ei ole sitten raatikriteeri tai kappale oli muuten vaan niin hyvä, ettei se vaikuttanut.

Ketju on lukittu.