Osa-aikatyössä oleville 4 työpaikan hakupakko kuukaudessa
Muuten katkeaa soviteltu päiväraha. Näissä hakupakoissa olisi järkeä, JOS Suomessa olisi valtava pula työntekijöistä mutta tässä lamassa ei ole mitään järkeä pommittaa työnantajia tuhansilla hakemuksilla!! Ei Satonen ja kumppanit ainakaan työnantajien etua tässä aja, puhumattakaan tietenkään työntekijöistä.
Kommentit (243)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei oikeasti laiteta näitä vaan siivoamaan kaupungin katuja ja puistoja? Kun töitä ei ole muita niin saisivat edes jotain tehdä. On yhteiskunnalle paljon parempi, että he tekisivät jotain oikeasti hyödyllistä, eivätkä tekisi niitä turhia hakemuksia.
Osa-aikaisten tulisi jättää työpaikkansa ja mennä siivoamaan kaupungin puistoja ilmaiseksi. Entä kaupungin työntekijät? Menisivätkö he sitten noihin osa-aikatöihin 😜
Mutta olen kokoaikainen rekkakuski. Miksi minun pitäisi hakea valtiolle töihin? En ole valtiotieteilijä. Miksi minun pitäisi painostaa nykyistä työnantajaa maksamaan parempaa palkkaa? Olen han tyytyväinen nykyiseen palkkaani, mikä muuten on paljon parempi kuin toimistosihteerin valtiolla!
Olet kokoaikainen rekkakuski? Sen kun ajelet vaan rauhassa. Kokoaikatyöläistä ei työttömyysvelvoitteet ja pakkohaut koske. Eihän sinun tarvitse olla edes kirjoilla te-toimistossa.
Orpon todellisuudesta täysin vieraantunut hallitus todellakin tekee tuhoa monin tavoin. Kokoomus sai persut hallitukseen, niin vain taivas on auki sille kaikelle paskalle mitä nyt näemme. Tämä tulee vain menemään pahemmaksi tästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinällään melko erikoinen vaatimus että pitäisi hakea työtä kun osa-aikainen työsuhteeni on vakituinen ja minun alalla töitä ei ole mahdollista tehdä kuin 30h/Viikko.
Ei kai niitä tarvitse hakea, jos ei nosta (edes soviteltua) työttömyyskorvausta.
Tää tuntuu olevan monelle suorastaan hämmentävän vaikea ymmärtää. Kukaan ei pakota hakemaan lisätöitä jos olet tulotasoosi tyytyväinen vajaillakin tunneilla. Sen sijaan jos tulot on pienet ja haet sovitettua päivärahaa niin tottakai rahojen vastineeksi teet oman osuuden. Eli laitat hakemuksia kokopäiväisestä työstä tai jostain osa-aikaisesta. Koska noudatetaan byrokraattista ohjeistusta ei ole mitään merkitystä sillä onko töitä vaiko ei. Äkkiäkös sitä laittaa neljä vakiohakemusta kuukausittain. Yksi jolla kysytty lisätunteja nykyisestä työstä ja kolme avointa hakemusta vuokratyöfirmaan. Voila, homma hoidossa.
Mitään järkeä pakkohakemisessa ei tietenkään ole. Itsekin työtön ja haen jokaista mahdollista ja mahdotontakin paikkaa. En tule valituksi ikäsyrjinnän takia mutta se onkin toinen tarina. Raakaa viedä meiltä ikääntyneiltä viimeinen toivonpilkahdus eli eläkeputki tai ansiosidonnaisen jatkopäivät pientä eläkettä odotellessa. Todella sydämetöntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai osa-aikatyössä olevan tarvi hakea kuin yhtä paikkaa kolmessa kuukaudessa?
Keikkatyöläisenä työkkärin täti on viime vuosina soittanu keskimäärin kerran puolessa vuodessa ja kehoittanut pyytämään työnantajalta lisätunteja ja thats it.
- stadin 52 vuotias keikkaduunari
Niinku aivan turhaa hössötystä nuokin te-soittelut ja lisätuntien pyytelyt. Ihan aivotonta menoa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai osa-aikatyössä olevan tarvi hakea kuin yhtä paikkaa kolmessa kuukaudessa?
Tähän tulee muutos jo tänä keväänä. Pakkohaku vähintään neljään paikkaan kuukaudessa.
Tässä on yksi syy miksi jätän tuet hakematta. Olen osa-aikaisesti lomautettuna, mutta vielä tunnit viikossa riittävät siihen että pinnalla pysytään. En halua noita palkattomia "vapaita" tuhlata siihen että häiriköin työnantajia hakemalla paikkoja joita en voi vastaanottaa jahka lomautus päättyy, tai pahimmillaan käkin pakotettuna joissain tyhjänpäiväisissä nettiseminaareissa.
Tämä on juuri oikeistopuolueiden tarkoitus: että ihmiset jättäisivät hakematta sen päivärahan ja eläisivät pienemmällä rahalla.
Todennäköisesti. Ei vaan enää kiinnosta vitunkaan vertaa. Niin kauan kun työttömyyden katkaisuun tähtäävät toimet ovat lähinnä työttömän nöyryyttämistä, jätän niihin osallistumisen väliin.
Ilmaiskaa mielipiteenne näitä pellejä kohtaan jo kuntavaaleissa. PS:lle on jo ennusteenkin mukaan tulosa rökäletappio jopa vihreiden ja vasureiden mennessä ohi. Toivottavasti myös Kepu menee kokoomuksen ohi ja demarit ykköseksi.
arto satosella on vaali ja tapahtuma toimisto sastamalan keskustassa jossa on postiluukku sinne työhakemuksia artolle vaan meneen. vaalitilaisuuksiin kahvin keittäjäksi, en nyt muista oliko aittalahdenkatu vai muu osoite se liiketila. sastamala-vammalan torin laidalla se kiinteistötila on.eli on arton toimisto ja tapahtuma tila jota saa vuokrata yhdistykset ja muut toimijat.
että postia saa artolle kyllä meneen. sillä myös asunto sastamalan keskustassa mutta ovi on lukollinen että sinne vaan postitse:)
Tekoäly suoltaa geneerisiä hakemuksia minuutissa. Mitään vaivaa ei viittäkymppiä lähentelevän enää kannata nähdä. Töitä ei joko ole lainkaan tai niihin palkataan se nuori ja dynaaminen (ja halpa). Vaihtoehto on siis nykyinen osa-aikaisuus tai täysi työttömyys. Sori siitä, Satonen.
TÖIHIN SIITÄ SAATANA LAISKURI PASKAT
PITÄÄKÖ PERKELE ANTAA ENEMMÄN VAUHTIA SAATANA
tais olla onkiniemenkatu 12 se arton vaalitila.viimeksi tais olla stubbin vaalit siellä.että postia vaan artolle haette sinne vaalitilan isännäksi tai emännäksi kahvittaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinällään melko erikoinen vaatimus että pitäisi hakea työtä kun osa-aikainen työsuhteeni on vakituinen ja minun alalla töitä ei ole mahdollista tehdä kuin 30h/Viikko.
Ei kai niitä tarvitse hakea, jos ei nosta (edes soviteltua) työttömyyskorvausta.
Tää tuntuu olevan monelle suorastaan hämmentävän vaikea ymmärtää. Kukaan ei pakota hakemaan lisätöitä jos olet tulotasoosi tyytyväinen vajaillakin tunneilla. Sen sijaan jos tulot on pienet ja haet sovitettua päivärahaa niin tottakai rahojen vastineeksi teet oman osuuden. Eli laitat hakemuksia kokopäiväisestä työstä tai jostain osa-aikaisesta. Koska noudatetaan byrokraattista ohjeistusta ei ole mitään merkitystä sillä onko töitä vaiko ei. Äkkiäkös sitä laittaa neljä vakiohakemusta kuukausittain. Yksi jolla kysytty lisätunteja nykyise
Hämmentävän vaikea ymmärtää, että jos on muualla kuin julkisella sektorilla kokoaikatöissä niin ei se sitä tarkoita, että on työtön. Monelle työllinen tarkoittaa vain sitä, että jos on valtiolla töissä, jos ei ole, on työtön.
No, menkää kokoaika töihin tai lopettakaa etujen käyttö, ei tarvitse hakea töitä. Muutama hake mus, aika pieni vaiva "ilmaisesta" rahasta.
Vierailija kirjoitti:
Tekoäly suoltaa geneerisiä hakemuksia minuutissa. Mitään vaivaa ei viittäkymppiä lähentelevän enää kannata nähdä. Töitä ei joko ole lainkaan tai niihin palkataan se nuori ja dynaaminen (ja halpa). Vaihtoehto on siis nykyinen osa-aikaisuus tai täysi työttömyys. Sori siitä, Satonen.
Tekoäly tekee työpaikkailmoitukset. Tekoälyllä tehtaillaan vastaukset. Ne vastaukset lukee tekoäly. Vasta tuon jälkeen puikkoihin astuu ihminen. Jotenkin haiskahtaa siltä, että todellista tarvetta työvoimalle, halvalle tahi kalliimmalle ei ole. Sitä ei voida vain myöntää, että järjestelmä on ajettu siihen pisteeseen että järkevintä olisi viheltää peli poikki ja järjestää perustulo korvaamaan byrokratia ja tukihimmelit.
Vierailija kirjoitti:
tais olla onkiniemenkatu 12 se arton vaalitila.viimeksi tais olla stubbin vaalit siellä.että postia vaan artolle haette sinne vaalitilan isännäksi tai emännäksi kahvittaan.
Sutturaahan sinne haetaan.
Vierailija kirjoitti:
No, menkää kokoaika töihin tai lopettakaa etujen käyttö, ei tarvitse hakea töitä. Muutama hake mus, aika pieni vaiva "ilmaisesta" rahasta.
Mä olin kokoaikatöissä, mutta silti sain kokoaika kuulla, että olen työtön, miksi? Koska työnantaja oli joku muu kuin valtio niin monelle se tarkoittaa, että on työtön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei oikeasti laiteta näitä vaan siivoamaan kaupungin katuja ja puistoja? Kun töitä ei ole muita niin saisivat edes jotain tehdä. On yhteiskunnalle paljon parempi, että he tekisivät jotain oikeasti hyödyllistä, eivätkä tekisi niitä turhia hakemuksia.
Ai työttömät eivät saisi enää töitäkään hakea? Suoraan puistoon orjaksi vaan ja siellä olet loppuelämäsi 🙄
Itse kannatan mallia jossa Satonen, Purra ja Orpo laitetaan palkkansa vastineeksi torille jalkapuuhun ja kansa saa käydä heittämässä näitä mädillä omenoilla.
Ja minä puolestani haluaisin kakuttaa heidät niin kuin Anita Bryantin tai Bill Gatesin.
Vierailija kirjoitti:
arto satosella on vaali ja tapahtuma toimisto sastamalan keskustassa jossa on postiluukku sinne työhakemuksia artolle vaan meneen. vaalitilaisuuksiin kahvin keittäjäksi, en nyt muista oliko aittalahdenkatu vai muu osoite se liiketila. sastamala-vammalan torin laidalla se kiinteistötila on.eli on arton toimisto ja tapahtuma tila jota saa vuokrata yhdistykset ja muut toimijat.
että postia saa artolle kyllä meneen. sillä myös asunto sastamalan keskustassa mutta ovi on lukollinen että sinne vaan postitse:)
Loistava idea!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sutturaahan sinne haetaan.
Purreli alkaa jo näyttää sutturalta.
Itse kannatan mallia jossa Satonen, Purra ja Orpo laitetaan palkkansa vastineeksi torille jalkapuuhun ja kansa saa käydä heittämässä näitä mädillä omenoilla.