Osa-aikatyössä oleville 4 työpaikan hakupakko kuukaudessa
Muuten katkeaa soviteltu päiväraha. Näissä hakupakoissa olisi järkeä, JOS Suomessa olisi valtava pula työntekijöistä mutta tässä lamassa ei ole mitään järkeä pommittaa työnantajia tuhansilla hakemuksilla!! Ei Satonen ja kumppanit ainakaan työnantajien etua tässä aja, puhumattakaan tietenkään työntekijöistä.
Kommentit (243)
Vierailija kirjoitti:
Etenkin Kokoomus elää jatkuvan talouskasvun illuusiossa. Siitä ei ole olemassa minkäänlaista varmuutta.
Millä Kokoomus on ajatellut kompensoida digitalisaation ja tekoälyn viemät työpaikat?
"Kuulin, kun joku söi kampawienerin. Tuokaa minullekin pari sellaista ja HETI!" (Arto Satonen)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, menkää kokoaika töihin tai lopettakaa etujen käyttö, ei tarvitse hakea töitä. Muutama hake mus, aika pieni vaiva "ilmaisesta" rahasta.
Mä olin kokoaikatöissä, mutta silti sain kokoaika kuulla, että olen työtön, miksi? Koska työnantaja oli joku muu kuin valtio niin monelle se tarkoittaa, että on työtön.
Kymmeniä vuosia olen ollut yksityisissä firmoissa töissä, koskaan ei kukaan ole luullut työttömäksi.
No tuskinpa on, jos ei nosta mitään tukimuotoa vaan pärjää sillä osa-aikatyönsä palkalla.
Osa-aikatöissä olevilla on työnhakuvelvoite yhteen paikkaan 3kk aikana . Sen työnhakuvelvoiteen voi myös suorittaa esim. kysymällä lisätunteja työnantajalta.
Eipä täällä ole paikkoja auki että voisi hakea edes sitä 1 paikka/3 kk. Yleensä laitan että olen kysynyt lisätunteja. Minulla on vakituinen osa-aikatyö ja soviteltua saan 200-300€ kuukaudessa. Aivan älyttömiä tällaiset päätökset kuten suoja-osan poistokin. Varmaan kohta sama jäädä kokonaan työttömäksi. Sekö on sitten parempi vaihtoehto. Niitä töitä kun ei ole!
Vierailija kirjoitti:
Eipä täällä ole paikkoja auki että voisi hakea edes sitä 1 paikka/3 kk. Yleensä laitan että olen kysynyt lisätunteja. Minulla on vakituinen osa-aikatyö ja soviteltua saan 200-300€ kuukaudessa. Aivan älyttömiä tällaiset päätökset kuten suoja-osan poistokin. Varmaan kohta sama jäädä kokonaan työttömäksi. Sekö on sitten parempi vaihtoehto. Niitä töitä kun ei ole!
Jos ei ole töitä niin kuittaa sen velvoitteen kysymällä lisättunteja. Ei niitä ole pakko saada. Riittää että kysyy. Itsekkin olen useasti kuitannut sen kysymällä lisätunteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole töitä niin kuittaa sen velvoitteen kysymällä lisättunteja. Ei niitä ole pakko saada. Riittää että kysyy. Itsekkin olen useasti kuitannut sen kysymällä lisätunteja.
Kysyy jatkossa neljä kertaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyy jatkossa neljä kertaa?
Ei tarvi jatkossakaan kuin kysyä kerran 3kk aikana
Jos tuo toteutuu niin sitten lopetan osa-aikatyön ja jäyttäydyn kokonaan työttömäksi .
Joo ei ne työpaikat tälläkään keinolla lisäänny.
Jos tämä toteutuu niin en itse ota stressiä yhtään. Haen sitten 4 kokoaikaista vakituista työpaikkaa kuukaudessa jos sellaisia työpaikkoja tällä päin on sen verran mitä hakea siis sellaisia paikkoja mihin mulla on realistiset mahdollisuudet päästä.
Jos ei ole niin sitten ei ole. Toki varmaan joka kuukausi kysyn lisätunteja pomolta eli tulen hakemaan 3 työpaikkaa kuukaudessa jos niitä on edes kolmea mihin hakea joka kuukausi.
Eihän sillä ole kokkareille yhtään mitään väliä onko tässä mitään järkeä vai ei; tarkoituksena on ainoastaan näyttää kannattajilleen että tehtäisiin jotain.
Ymmärtäkää - niitä ei ole oikeasti pakko hakea kun jo nyt riittää vain hatusta keksityt format mihin mukamas laittanut hakemuksen.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sinä ap oikein valitat? Siitäkö, että nostat työttömyyskorvausta mutta joudut hakemaan töitä? Ihan vapaasti saat elää sillä osa-aikatyöllä ilman työttömän statusta ja työttömän saamaan tukea.
Sinä se olet aivan yhtä pihalla kuin tämä hallitus! Mistä niitä kokoaikatöitä saa, jos työnantajat antavat vain osa-aikaista?!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei oikeasti laiteta näitä vaan siivoamaan kaupungin katuja ja puistoja? Kun töitä ei ole muita niin saisivat edes jotain tehdä. On yhteiskunnalle paljon parempi, että he tekisivät jotain oikeasti hyödyllistä, eivätkä tekisi niitä turhia hakemuksia.
Sadannen kerran: Mitä sitten tehdään niille henkilöille, jotka nyt jo palkkaa vastaan pitää kunnossa kaupunkien katu- ja viheralueita?????????
Jos kokoaikatyö ei kiinnosta, niin sitten pitää hankkia sellainen osa-aikatyö mistä saatavalla palkalla pärjää ilman soviteltua päivärahaa ja ilman mitään tukia.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sinä ap oikein valitat? Siitäkö, että nostat työttömyyskorvausta mutta joudut hakemaan töitä? Ihan vapaasti saat elää sillä osa-aikatyöllä ilman työttömän statusta ja työttömän saamaan tukea.
Tämä kommentti sopii johonkin muuhun aikaan, mutta ei tähän päivään. Työpaikat eivät lisäänny hakemalla. En usko, että enää tulee aikaa, jossa kaikille on töitä. Pitkäaikaistyöttömyys lisääntyy koko ajan, koska töitä ei oikeasti ole. Paikkoihin on satoja hakijoita. Alan olla kyllä sillä kannalla, että 55-vuotiaat voitaisi siirtää takuueläkkeelle eli sille noin tonni/kk. Työllistyminen on niin minimaalista siinä ikäryhmässä, kun nuorempia ja tuoreemmalla koulutuksella on jonossa tyrkyllä. Ei tuo hakemustulva ole mukavaa työnantajillekaan, etenkään niille, jotka joutuvat raportoimaan oikeasti kaikki hakeneet. Yksityisillä se on ihan sama, vaikka heittää suoriltaan puolet roskakoriin.
Vierailija kirjoitti:
Jos kokoaikatyö ei kiinnosta, niin sitten pitää hankkia sellainen osa-aikatyö mistä saatavalla palkalla pärjää ilman soviteltua päivärahaa ja ilman mitään tukia.
Jos ei kiinnosta... 🤯