Osa-aikatyössä oleville 4 työpaikan hakupakko kuukaudessa
Muuten katkeaa soviteltu päiväraha. Näissä hakupakoissa olisi järkeä, JOS Suomessa olisi valtava pula työntekijöistä mutta tässä lamassa ei ole mitään järkeä pommittaa työnantajia tuhansilla hakemuksilla!! Ei Satonen ja kumppanit ainakaan työnantajien etua tässä aja, puhumattakaan tietenkään työntekijöistä.
Kommentit (243)
Minustakin tosi outo ajatusmalli että yleensä ketään pakotetaan väkisin hakemaan mitään työpaikkaa. Varsinkaan osa- aikatyöntekijää. Jos ihmisellä on työpaikka, mikä tahansa, eikö se riitä jos työntekijä on siihen tyytyväinen. Ja työnantaja. Jos ei ole niin varmaan sitä uutta työtä osataan hakea ihan itsekin ja pakottamatta. Tämähän se on koko työvoimapolitiikan ongelma. Vallassaolijat, varsinkin oikeisto, kuvittelee tietävänsä mikä on yksilölle parasta. Jos yksilö ei näytä ymmärtävän, hänet pakotetaan. Työvoimapolitiikkaa on tehty aina jostain muusta lähtökohdasta kuin työläisen tai työttömän eduista, tarpeista tai hyvinvoinnista. Osa- aikainen pakotetaan kokoaikaiseen ehkä sopimattomaan tai ei kiinnostavaan työhön. Tilalle pitää löytää uusi työntekijä joka haluaisi kokoaikaisen työn...onko lopputulos sitten hyvä, tätä ihmettelin kerran työkkärin virkailijalle joka oli samaa mieltä. Älyttömiä pykäliä mutta eivät voi mitään. Satosen ym. puheista paistaa tietämättömyys työntekijöiden ja työttömien elämästä täydellisesti. Suojaosan poisto teki minulle sen että kesähommat jäi. No tekijöitä on.
Voihan sitä tekaista hakemuksia vaikka semmoisiin virkoihin mihin ei takuulla pääse. Esim. johtajaksi yms. Tai sitten vaan ilmoittaa sen 4 paikkaa vaikka ei ole oikeasti niihin hakenut. Ei ne niihin firmoihin ala soittelemaan että onko tämä ja tämä tyyppi tehnyt työhakemuksen
Vierailija kirjoitti:
Miksei oikeasti laiteta näitä vaan siivoamaan kaupungin katuja ja puistoja? Kun töitä ei ole muita niin saisivat edes jotain tehdä. On yhteiskunnalle paljon parempi, että he tekisivät jotain oikeasti hyödyllistä, eivätkä tekisi niitä turhia hakemuksia.
Osa-aikaisten tulisi jättää työpaikkansa ja mennä siivoamaan kaupungin puistoja ilmaiseksi. Entä kaupungin työntekijät? Menisivätkö he sitten noihin osa-aikatöihin 😜
Vierailija kirjoitti:
Voihan sitä tekaista hakemuksia vaikka semmoisiin virkoihin mihin ei takuulla pääse. Esim. johtajaksi yms. Tai sitten vaan ilmoittaa sen 4 paikkaa vaikka ei ole oikeasti niihin hakenut. Ei ne niihin firmoihin ala soittelemaan että onko tämä ja tämä tyyppi tehnyt työhakemuksen
Virkoihin? Miksi pitää hakea valtion virkoihin? Eikö kelpaa kokoaikainen työ yksityisellä?En minä ole valtiotieteilijä. Miksi minun pitäisi hakea valtion virkoihin?
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö satosella on se nakkikioski? Sinne voisin lähettää vaikka 10 hak
Satosen nakkikioski. Kiitos vinkistä! Nyt kaikki Suomen työttömät lähettelemään Artolle hakemuksia, niin että Arton sähköpostilaatikko räjähtää kuin täyteen pumpattu ilmapallo. Puhkeaa koko kupla.
Vierailija kirjoitti:
Jos mä oon päättänyt, että mä olen rekkakuski niin en mä ole poliisi, vaikka kuinka jankkaisit vuosikymmeniä kuinka mun pitää olla poliisi. Mä olen rekkakuski ja piste. Mä olen rekkakuski ja sillä sipuli. Et sä millään voi mua pakottaa poliisiiksi jos en halua olla poliisi. Et millään. Mähän olen rekkakuski ja pysyn sellaisena.
Ota lääkkeet. Totta helvetissä se mulle kuuluu, jos sä mun rahoilla elät unelmaasi. Jos valitset osa-aikatyön, niin joko tulet palkalla toimeen tai vaihdat alaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksei oikeasti laiteta näitä vaan siivoamaan kaupungin katuja ja puistoja? Kun töitä ei ole muita niin saisivat edes jotain tehdä. On yhteiskunnalle paljon parempi, että he tekisivät jotain oikeasti hyödyllistä, eivätkä tekisi niitä turhia hakemuksia.
Ai työttömät eivät saisi enää töitäkään hakea? Suoraan puistoon orjaksi vaan ja siellä olet loppuelämäsi 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osa-aikaisten tulisi jättää työpaikkansa ja mennä siivoamaan kaupungin puistoja ilmaiseksi. Entä kaupungin työntekijät? Menisivätkö he sitten noihin osa-aikatöihin 😜
Mutta olen kokoaikainen rekkakuski. Miksi minun pitäisi hakea valtiolle töihin? En ole valtiotieteilijä. Miksi minun pitäisi painostaa nykyistä työnantajaa maksamaan parempaa palkkaa? Olen han tyytyväinen nykyiseen palkkaani, mikä muuten on paljon parempi kuin toimistosihteerin valtiolla!
Tämähän on hyvä. Laitan menemään kokopäivätyöhakemuksia mielelläni. Olen jo aiemmin työkkärin ihmisen kanssa keskustellut, että pitääkö hakemuksen olla rehellinen ja kuulemma pitää. Kerron siis kaikkiin hakemuksiin, että olen monisairas, huonossa fyysisessä kunnossa oleva 55-vuotias nainen. Teen jo osa-aikatyötä sen verran mitä pystyn, mutta nyt haluan kokopäiväisen työn teiltä. Kopioin tämän hakemuksen ja kerran kuussa lähetän sen neljään eri paikkaan. Tosi järkevää. Toki toivon, että tärppää ja saan kunnon työpaikan, jossa on kunnon työterveyshuolto ja pääsen myös saikuttamaan ihan työnantajan piikkiin. Nykyäänhän sekin menee vaan omaan piikkiin.
Tämä on taas kerran osoitus siitä, kuinka pihalla Satonen ja koko hallitus on todellisuudesta. Miten voi olla näin umpitolloja henkilöitä Suomea ja suomalaisia alas ajamassa? Moni osa-aikatöitä tekevä tekee osa-aikatöitä koska kyseisellä alalla ei edes ole kokopäivätyötä tarjolla. Mm. tunti-opettajat, kaupan kassat, ravintola-ala. Siitä vaan sitten hakemaan kokopäivätyötä, johon Satosen mukaan pitää pyrkiä hakeutumaan. Työnantaja tarjoaa eioota. Kokopäivätyötä ei ole monelle edes tarjolla, siis sellaista jolla elää ja maksaa laskunsa. Toki tämä ei paljoa hallituksen kermaperseitä kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mä oon päättänyt, että mä olen rekkakuski niin en mä ole poliisi, vaikka kuinka jankkaisit vuosikymmeniä kuinka mun pitää olla poliisi. Mä olen rekkakuski ja piste. Mä olen rekkakuski ja sillä sipuli. Et sä millään voi mua pakottaa poliisiiksi jos en halua olla poliisi. Et millään. Mähän olen rekkakuski ja pysyn sellaisena.
Ota lääkkeet. Totta helvetissä se mulle kuuluu, jos sä mun rahoilla elät unelmaasi. Jos valitset osa-aikatyön, niin joko tulet palkalla toimeen tai vaihdat alaa.
Miten mä elän sun rahoilla jos olen kokoaikainen rekkakuski yksityisellå? En minä saa mitään Kela-tukia! Sittenkö en elä sun rahoilla jos olen toimistosihteeri valtiolla? Eikäs valtion palkat makseta sun rahoista?
Vierailija kirjoitti:
Joillakin aloilla ei ole kuin osa-aika työtä tarjolla, näistä nyt siis leivotaan kokoaikaisia miten voi ihmeesssä onnistua ?
Oletus ilmeisesti, että tehdään vaikka kahta eri työtä, jotta tunnit täyttyy. Tämähän on sitä oikeistohallituksen jenkkiunelmaa, Jenkkilässähän jotkut tekevät useitakin eri silppuja kootakseen elantonsa. Raskasta varmaan on pomppia sinne tänne. Mutta eihän armoton hallituksemme työntekijän hyvinvointia ajattelekaan, vaan vain työnantajapuolen hyvinvointia eli voittoja.
Muistakaa tämä seuraavissa vaaleissa.
Vasemmisto on mm. vastustanut suojaosan poistoa, joka tuli OrpoPurran hallituksen myötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai osa-aikatyössä olevan tarvi hakea kuin yhtä paikkaa kolmessa kuukaudessa?
Tähän tulee muutos jo tänä keväänä. Pakkohaku vähintään neljään paikkaan kuukaudessa.
Kesäksi siis ollaan jo pedattu minulle valmiiksi valtiolta töitä. En aio edelleenkään tulla valtiolle töihin, kjiäh kjiäh kjiäh=)
Mikä vamma sulla on kun pitää tämmöstä naurettavaa soopaa kommenttia pistää joka topikkiin. Pakkomielle jankkaamiseen ainakin. Kukaan ei ole sua minnekään pakkaamassa eli jatka vaan rauhassa loisimista. Pyydä lisäämään annostusta ehkä toi typerä vinkuna loppuu sillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki saat olla rekkakuski. Mutta hyväksyt myös sen ansiotason, mitä rekkakuskina saat. Tai sitten painostat työnantajaasi maksamaan lisää liksaa.
Rekkakuskina tienaa enemmän kuin Elyssä toimistosihteerinä.
No sittenhän tilanne rekkakuskilla on ihan fine.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai osa-aikatyössä olevan tarvi hakea kuin yhtä paikkaa kolmessa kuukaudessa?
Tähän tulee muutos jo tänä keväänä. Pakkohaku vähintään neljään paikkaan kuukaudessa.
Tässä on yksi syy miksi jätän tuet hakematta. Olen osa-aikaisesti lomautettuna, mutta vielä tunnit viikossa riittävät siihen että pinnalla pysytään. En halua noita palkattomia "vapaita" tuhlata siihen että häiriköin työnantajia hakemalla paikkoja joita en voi vastaanottaa jahka lomautus päättyy, tai pahimmillaan käkin pakotettuna joissain tyhjänpäiväisissä nettiseminaareissa.
Tämä on juuri oikeistopuolueiden tarkoitus: että ihmiset jättäisivät hakematta sen päivärahan ja eläisivät pienemmällä rahalla.
Vierailija kirjoitti:
Sama myös opinnoissa, toimenpiteissä yms. TästäKIN Satonen valehteli
Oletko joskus nähnyt kokoomuslaista, joka EI valehtelisi?
Vierailija kirjoitti:
Sinällään melko erikoinen vaatimus että pitäisi hakea työtä kun osa-aikainen työsuhteeni on vakituinen ja minun alalla töitä ei ole mahdollista tehdä kuin 30h/Viikko.
Ei kai niitä tarvitse hakea, jos ei nosta (edes soviteltua) työttömyyskorvausta.
Vierailija kirjoitti:
Paikat pitää olla sellaisia joihin on edes teoriassa mahdollista hakijan työllistyä. Aivokirurgin paikkoja ei voi keinosiementäjän tutkinnolla hakea. Tai voi hakea mutta karenssi siitä tulee.
Vierailija kirjoitti:
No jaa. Itse en kyllä alkaisi valehtelemaan siellä te-hallinnon omasivulla. Siellä on valmiit lomakkeet täytettäviksi, mihin on ilmoitettava haettu työ, työnantaja, päivämäärä jolloin haki. Oma kanttini - tai omatuntoni! - ei riittäisi hujaamiseen. Aina on myös sanktion mahdollisuus. Hyvinkin tekevät pistokokeita ja tarkistelevat.
Sama myös opinnoissa, toimenpiteissä yms. TästäKIN Satonen valehteli