Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osa-aikatyössä oleville 4 työpaikan hakupakko kuukaudessa

Vierailija
10.02.2025 |

Muuten katkeaa soviteltu päiväraha. Näissä hakupakoissa olisi järkeä, JOS Suomessa olisi valtava pula työntekijöistä mutta tässä lamassa ei ole mitään järkeä pommittaa työnantajia tuhansilla hakemuksilla!! Ei Satonen ja kumppanit ainakaan työnantajien etua tässä aja, puhumattakaan tietenkään työntekijöistä. 

Kommentit (243)

Vierailija
61/243 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai osa-aikatyössä olevan tarvi hakea kuin yhtä paikkaa kolmessa kuukaudessa?

Keikkatyöläisenä työkkärin täti on viime vuosina soittanu keskimäärin kerran puolessa vuodessa ja kehoittanut pyytämään työnantajalta lisätunteja ja thats it.

- stadin 52 vuotias keikkaduunari

Tässä nimenonaan haetaankin Helsingin kaupungille palkkatukityöllistettävää, jotta saavat halvalla työntekijän ja yksikön johtaja saa tulospalkkion.

Ja työkkärin täti bonuksen.

Mitä enemmän lyhytaikaisia määräaikaisia työsuhteita niin sitä enemmän työkkärin tädillä on mahdollisuuksia saada bonuksia.

Maksaako Helsinki työntekijöilleen bonuksia? Miksi ei kaikille, jos työllisyystehtävissä maksetaan lisärahaa.

Työkkäriä ei enää ole!

Vierailija
62/243 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, SOK:n ja Keskon pitää alkaa sitten tarjota osa-aikaisille työntekijöilleen kokoaikaisia (37 h/vko) työsopimuksia.

Nostaako 30-tuntiset yleisesti soviteltua työttömyyskorvausta. Eikö mene tuloraja rikki?

No menee! Jos en nyt väärin muista, niin raja on 25h/vko. Jokunen vuosi jo noista töistä aikaa, mutta 30 tunnilla ei tosiaan ole soviteltuunpäivärahaan asiaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/243 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei oikeasti laiteta näitä vaan siivoamaan kaupungin katuja ja puistoja? Kun töitä ei ole muita niin saisivat edes jotain tehdä. On yhteiskunnalle paljon parempi, että he tekisivät jotain oikeasti hyödyllistä, eivätkä tekisi niitä turhia hakemuksia.

Vierailija
64/243 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei osa-aikainen ehdi hakea yhtä montaa paikkaa kuin kokonaan työtön, koska on töissä osan päivästä. Millainen rusina sitä oikein on päässä, jos ei tätä tajua, vaan laittaa kokoaikaiset työttömät ja osa-aikaiset samalle viivalle?!

Täysin aivotonta ja todellakin täysin epäreilua touhua, että jo työssä olevia TAAS kerran rangaistaan! Meitä rangaistiin jo suojaosan poistolla, vaikka nekin tuen alennukset olisi kuulunut kohdistaa kokoaikaisiin työttömiin!!!

SInä osa-aikaisena olet olevinasi parempi kuin kokonaan työtön? Näinhän tuon kommenttisi voi ymmärtää. Työttömyyspäivärahan ehto on, että hakee  k o k o a i k a t y ö t ä.  Näin lukee jo ilmottautuessa työttömäksi te-hallinnon sivuilla. Jos jo lähtökohtaisesti  v a l i t s e e  tehdä vain osa-aikatyötä, on selvää, ettei ole oikeutettu valtion tukeen. Silloin on pärjättävä sillä osa-aikatyön palkalla. Oletus kun on, että soviteltua päivärahaa saa paikkaamaan puuttuvia täyden tuntimäärän tunteja. Oletus on, että tämä siksi, ettei täysiä tunteja vain ole. Te-hallinnon näkökulmasta osa-aikatyötä tekevä edelleen kuitenkin pyrkii lisäämään tuntimäärää. Tosiahan on, ettei varsinkaan kokoaika työtä vain riittävästi löydy. Ja osa tekee vain osa-aikaa siitä syystä. On kuitenkin myös heitä, jotka ovat ihan omasta halusta osa-aikaisia. Eikö tuossa kohtaa ole väärin, että valtio paikkaa osa-aikalaisen tulotasoa, mikäli hän ei edes yritä hakea täydentävää tuntimäärää? Näen tämän niin, että osa-aikainen on velvoitettava myös hakemaan 4 paikkaa kuukdaudessa, sillä eikö sen pitäisi oletusarvoisesti olla hänelle ONNI ja tavoiteltavaa, että lisätöitä saisi?  Ei hänen tarvitse lopettaa osa-aikaisuuttaan samalla kun hakee työtä. Jos kuitenkin haut tärppää ja hän saa osa-aikatyönsä tilalle kokoaikatyön, niin eikö se ole vain hyvä asia?

Vierailija
65/243 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai osa-aikatyössä olevan tarvi hakea kuin yhtä paikkaa kolmessa kuukaudessa?

Se juuri nyt muuttuu. Pitää alkaa hakemaan neljää paikkaa.

Olen itse osatyökyvyttömyyseläkkeellä ja teen osa-aikatyötä. Byrokratian vaatimusten mukaisesti olen työnhakijana, vaikka en pysty tekemään töitä nykyistä enempää. 

Vasta vähän aikaa olen päässyt siihen tilanteeseen, että TE-toimistossa on ymmärretty että en voi tehdä enempää töitä ja ovat luopuneet työnhakuvaatimuksesta. Haluavat kuitenkin että käyn lukemassa työntekijän oikeudet ja velvollisuudet aina haastattelun jälkeen, sillä jotain tehtäviä on heidän mukaansa pakko antaa.

Tosi kiva jos nyt pitää alkaa tekemään joka kuukausi 4 valehakemusta. Hakea työtä, jota ei edes pysty ottamaan vastaan.

Vieläkö satosella on se nakkikioski?  Sinne voisin lähettää vaikka 10 hakemusta joka kuukausi. En haluaisi häiriköidä muita työnantajia turhilla hakemuksilla.

Vierailija
66/243 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei osa-aikainen ehdi hakea yhtä montaa paikkaa kuin kokonaan työtön, koska on töissä osan päivästä. Millainen rusina sitä oikein on päässä, jos ei tätä tajua, vaan laittaa kokoaikaiset työttömät ja osa-aikaiset samalle viivalle?!

Täysin aivotonta ja todellakin täysin epäreilua touhua, että jo työssä olevia TAAS kerran rangaistaan! Meitä rangaistiin jo suojaosan poistolla, vaikka nekin tuen alennukset olisi kuulunut kohdistaa kokoaikaisiin työttömiin!!!

Kyllä ehtii hakea, mutta se mikä tässä koko ajan unohtuu niin

- ihmisillä on oma tahto

- monella on omatkin aivot

- kaikki eivät ole yhtä selkärangattomia kuin Lipponen

- kaikki eivät ole kynnysmattoja

- tangoon tarvitaan kaksi

- ketään ei voi väkisin pakottaa valtiolle tai politiikkaan töihin, tarvitaan oma tahto

- työstä voi aina kie

Lipponen. Parempi vertaus selkärangattomuuteen on mm. Satonen ja Orpo.

He myös ovat näiden paska"uudistusten" takana.

Vierailija
67/243 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinällään melko erikoinen vaatimus että pitäisi hakea työtä kun osa-aikainen työsuhteeni on vakituinen ja minun alalla töitä ei ole mahdollista tehdä kuin 30h/Viikko. 

Silloin sinun pitäisi tulla toimeen tuolla 30 h/ vk palkalla, mikäli et hae siihen täydennystä. Työttömyystuen, sovelletun ja täyden, ehtonahan on, että hakee kokoaikatyötä.

Vierailija
68/243 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinällään melko erikoinen vaatimus että pitäisi hakea työtä kun osa-aikainen työsuhteeni on vakituinen ja minun alalla töitä ei ole mahdollista tehdä kuin 30h/Viikko. 

Silloin sinun pitäisi tulla toimeen tuolla 30 h/ vk palkalla, mikäli et hae siihen täydennystä. Työttömyystuen, sovelletun ja täyden, ehtonahan on, että hakee kokoaikatyötä.

Mutta työnhakuvelvollisuuden täyttämiseen riittää osa-aikatyön hakeminen!

Lisäksi työttömyystuen ehtona ei ole kokoaikatyön hakeminen vaan se, että on valmis ottamaan vastaan kokoaikatyötä. Vissi ero.

Vierailija
69/243 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, SOK:n ja Keskon pitää alkaa sitten tarjota osa-aikaisille työntekijöilleen kokoaikaisia (37 h/vko) työsopimuksia.

Nostaako 30-tuntiset yleisesti soviteltua työttömyyskorvausta. Eikö mene tuloraja rikki?

Itse en ainakaan saanut aikoinaan lainkaan soviteltua, kun tein 6 h/pv, 30h/vk.

Vierailija
70/243 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin aloilla ei ole kuin osa-aika työtä tarjolla, näistä nyt siis leivotaan kokoaikaisia miten voi ihmeesssä onnistua ?

Vierailija
71/243 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ok. Soviteltua käytetään hyväksi. Eli ollaan tyytyväisiä,  kun saadaan vapaa-aikaa, mutta silti kunnon palkka.

Ei. Vaan sä et voi päättää kenenkään puolesta, että tuosta tulee sihteeri, tuosta tulee poliitikko, tuo menee tuonne töihin. Ei. Sä et voi päättää ihmisten puolesta. Sä et ole jumala. 

Toki saat olla vapaa. Mutta se vapaus täytyy maksaa omasta pussista.

Vierailija
72/243 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marttisella on pakkomielle sihteeriin.

Vierailija
73/243 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ok. Soviteltua käytetään hyväksi. Eli ollaan tyytyväisiä,  kun saadaan vapaa-aikaa, mutta silti kunnon palkka.

Jos mä oon päättänyt, että mä olen opettaja niin en mä ole sihteeri vaikka kuinka SÄ haluaisit. Mä olen edelleen opettaja. Tämä on MUN elämä ja se on MUN päätös mitä mä olen. En mä elä SUN elämää tai elämää SUN puolesta, mä elän MUN elämää enkä SUN unelmia.

Toki saat itse päättää. Mutta sitten myöskin hyväksyt sen, että valtio ei ole velkaa sulle.

Vierailija
74/243 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markulle haetaan Pasilaan sutturaa valtiolle.fi.

Vierailija
75/243 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mä oon päättänyt, että mä olen rekkakuski niin en mä ole poliisi, vaikka kuinka jankkaisit vuosikymmeniä kuinka mun pitää olla poliisi. Mä olen rekkakuski ja piste. Mä olen rekkakuski ja sillä sipuli. Et sä millään voi mua pakottaa poliisiiksi jos en halua olla poliisi. Et millään. Mähän olen rekkakuski ja pysyn sellaisena.

Toki saat olla rekkakuski. Mutta hyväksyt myös sen ansiotason, mitä rekkakuskina saat. Tai sitten painostat työnantajaasi maksamaan lisää liksaa.

Vierailija
76/243 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mä oon päättänyt, että mä olen opettaja niin en mä ole sihteeri vaikka kuinka SÄ haluaisit. Mä olen edelleen opettaja. Tämä on MUN elämä ja se on MUN päätös mitä mä olen. En mä elä SUN elämää tai elämää SUN puolesta, mä elän MUN elämää enkä SUN unelmia.

Toki saat itse päättää. Mutta sitten myöskin hyväksyt sen, että valtio ei ole velkaa sulle.

Ei vaan valtio on velkaa MINULLE.

Vierailija
77/243 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mä oon päättänyt, että mä olen rekkakuski niin en mä ole poliisi, vaikka kuinka jankkaisit vuosikymmeniä kuinka mun pitää olla poliisi. Mä olen rekkakuski ja piste. Mä olen rekkakuski ja sillä sipuli. Et sä millään voi mua pakottaa poliisiiksi jos en halua olla poliisi. Et millään. Mähän olen rekkakuski ja pysyn sellaisena.

Toki saat olla rekkakuski. Mutta hyväksyt myös sen ansiotason, mitä rekkakuskina saat. Tai sitten painostat työnantajaasi maksamaan lisää liksaa.

Rekkakuskina tienaa enemmän kuin Elyssä toimistosihteerinä.

Vierailija
78/243 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoaikaisen rekkakuskin palkka on parempi kuin toimistosihteerin valtiolla.

Vierailija
79/243 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt ainakaan. Minullakin on osa-aikaisena vain yhden paikan hakuvelvoite kolmessa kuukaudessa.

Osa-aikainen, ovella ja 4hakua/kk

Vierailija
80/243 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei oikeasti laiteta näitä vaan siivoamaan kaupungin katuja ja puistoja? Kun töitä ei ole muita niin saisivat edes jotain tehdä. On yhteiskunnalle paljon parempi, että he tekisivät jotain oikeasti hyödyllistä, eivätkä tekisi niitä turhia hakemuksia.

Miksi ei siitä makseta oikeaa palkkaa? Orjatyö on kielletty!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä