Osa-aikatyössä oleville 4 työpaikan hakupakko kuukaudessa
Muuten katkeaa soviteltu päiväraha. Näissä hakupakoissa olisi järkeä, JOS Suomessa olisi valtava pula työntekijöistä mutta tässä lamassa ei ole mitään järkeä pommittaa työnantajia tuhansilla hakemuksilla!! Ei Satonen ja kumppanit ainakaan työnantajien etua tässä aja, puhumattakaan tietenkään työntekijöistä.
Kommentit (243)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekoäly suoltaa geneerisiä hakemuksia minuutissa. Mitään vaivaa ei viittäkymppiä lähentelevän enää kannata nähdä. Töitä ei joko ole lainkaan tai niihin palkataan se nuori ja dynaaminen (ja halpa). Vaihtoehto on siis nykyinen osa-aikaisuus tai täysi työttömyys. Sori siitä, Satonen.
Tekoäly tekee työpaikkailmoitukset. Tekoälyllä tehtaillaan vastaukset. Ne vastaukset lukee tekoäly. Vasta tuon jälkeen puikkoihin astuu ihminen. Jotenkin haiskahtaa siltä, että todellista tarvetta työvoimalle, halvalle tahi kalliimmalle ei ole. Sitä ei voida vain myöntää, että järjestelmä on ajettu siihen pisteeseen että järkevintä olisi viheltää peli poikki ja järjestää perustulo korvaamaan byrokratia ja tukihimmelit.
Sitä odotellessa elellään tätä kafkamaista maailmanaikaa. Pitää vaan pitää hatusta kiinni ja kellua virran mukana.
Valtion pitäisi alkaa maksaa firmoille korvausta niille aiheuttamastaan turhasta rekrytointityöstä.
No tuo "vaatimus" 4. työpaikan hausta on täysin naurettava. tosin niin on sen raportointikin. Olen itsekin ollut pari kuukautta työttömänä ja tuo 4 työpaikan hakuvaatimus tulee täyteen alle viikossa. Ei se tosin työllistymään auta. Keskimäärin lähtee viikossa se nelisen hakemusta, jos vain uusia paikkoja on tullut auki.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän koskee vain niitä, jotka sitä päivärahaa saavat. Kaikki osa-aikatyössä olevat ei saa.
Juuri näin. Olin ammatillisena opettajana 60% työajalla yhden kevään ja uudestaan syksyllä. Kesäkuu ja heinäkuu oli kokonaan työttömyyttä.
En minä mitään päivärahaa hakenut niiltä ajoilta kun olin työsuhteessa. Ja kuinka osa-aikaisen määräaikaisen työsuhteen voi muka lopettaa yhtäkkiä? Kyllä ammatillisen opettajan ainakin pitää sitoutua tekemään ne opetustunnit, jotka on sovittu. Yleensä opetetaan jaksoittain, ja silloin jokin tietty aihealue kuuluu koko jakson ajan sille opelle. Voisin kuvitella, että amk:ssa sama: opettaja suunnittelee omat opetusaiheensa koko kurssille ja sitoutuu pitämään opetukset silloin kun ne on. Ei se nyt oikein sovi, että ykskaks ilmoittaa, etten opetakaan tuolla opintojaksolla kuin 2 viikkoa, sori.
Se että esim. amiksessa ja amk:ssa käytetään osa-aikaisia opettajia, johtuu monesta asiasta. Tarvitaan juuri tiettyä osaamista. Ei voi siirtää tunteja sellaiselle opettajalle, joka ei ole sen aihepiirin asiantuntija. Eläkkeelle jääviä voi olla useampia, jotka usein aloittavat osa-aikaeläkkeellä ja siitä jossain vaiheessa siirtyvät kokoaikaeläkkeelle. Heiltä vapautuu työtunteja, muttei kerralla kokonaista työaikaa. Joskus on myös tilanteita, että kaikilla opettajilla on jo työtunnit täynnä ja tarvitaan opiskelijoille opetusta, kun opiskelijaryhmien määrä vaihtelee. Silloin ei voi palkata kokoaikaista opettajaa toistaiseksi, vaan palkataan ruuhkahuippuun, esim. kevään ajaksi. Periaatteessa jos joku tulisi opettamaan vaikka 30% oss-aikatyöhön, pitäähän sen jostain saada lisää rahaa elääkseen.
Ota siitä työkkärin sivustolta ne 4 ensimmäistä ilmoitusta ja hae niihin. Pistä liitteeksi CV ja muutama joku pakollinen sana, aivan sama mitä liirumlaarumia, koska sitä liirumlaarumia saat joka tapauksessa itsekin vastakseksi. Lopputulos tulee olemaan ihan sama mistä kohti niitä hakuja teet ja se velvollisuus on täytetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän koskee vain niitä, jotka sitä päivärahaa saavat. Kaikki osa-aikatyössä olevat ei saa.
Juuri näin. Olin ammatillisena opettajana 60% työajalla yhden kevään ja uudestaan syksyllä. Kesäkuu ja heinäkuu oli kokonaan työttömyyttä.
En minä mitään päivärahaa hakenut niiltä ajoilta kun olin työsuhteessa. Ja kuinka osa-aikaisen määräaikaisen työsuhteen voi muka lopettaa yhtäkkiä? Kyllä ammatillisen opettajan ainakin pitää sitoutua tekemään ne opetustunnit, jotka on sovittu. Yleensä opetetaan jaksoittain, ja silloin jokin tietty aihealue kuuluu koko jakson ajan sille opelle. Voisin kuvitella, että amk:ssa sama: opettaja suunnittelee omat opetusaiheensa koko kurssille ja sitoutuu pitämään opetukset silloin kun ne on. Ei se nyt oikein sovi, että ykskaks ilmoittaa, etten opetakaan tuolla opintojaksolla kuin 2 viikkoa, sori.
Se että esim. amikse
Niin?
mä oon ratkaissut asian niin että laitan avoimia hakemuksia paikkoihin jotka kiinnostaa ja ei tarvi olla auki paikan kun kysellä voi.sain kerran vuoden työpätkän laittamal avoimen hakemuksen. eli joku johtaja tai esimies titteli ja tälle sähköpostia tai kirjettä.
Tämähän olikin just sitä mitä yritykset halusi. Jatkuvaa hakemus tulvaa vielä entisten päälle.
Vierailija kirjoitti:
No tuo "vaatimus" 4. työpaikan hausta on täysin naurettava. tosin niin on sen raportointikin. Olen itsekin ollut pari kuukautta työttömänä ja tuo 4 työpaikan hakuvaatimus tulee täyteen alle viikossa. Ei se tosin työllistymään auta. Keskimäärin lähtee viikossa se nelisen hakemusta, jos vain uusia paikkoja on tullut auki.
Riippuu paikkakunnasta. Itselläni ei ole ajokorttia, joten olen täysin julkisen liikenteen varassa. Muuttokaan ei ole yksinkertaista, koska tyttärillä on koulut tässä kodin lähellä ja miehellä työpaikka. Minulla on sellaisia rajoitteita, joiden takia en kykene kaikkeen työhön. Se on yksi syy, minkä takia olen nyt työttömänä. Omaa koulutusta vastaavaa vaikea saada kun hakijoita voi olla 20-100. Viimeisin työ oli koulunkäynninohjaajana, mikä oli täysin mahdotonta fyysisesti. Minulla on syntymästä saakka ollut skolioosi. En voi kumarrella miten sattuu huonoihin asentoihin. Vaikka on tukiliivi, on skolioosin aiheuttamana myös välilevytyrä, jota ei leikata. Se elää omaa elämäänsä, välillä isompi, välillä pienempi. Tukiliivi ei estä sen pullahtamista. Minulla on hyvin rajoittunutta, voinko tehdä fyysistä työtä ja millaista. Siksi opiskelin alalle, jossa ei tarvitse nostella eikä kumarrella. Mutta ilmeisesti nämä minunkin vammat paranee sillä, että sanotaan minun pystyvän hakemaan 4 työpaikkaa kuukaudessa. Ja voihan sitä hakeakin vaikka minne, mutta eiköhän se ole ajan hukkaa, kun minulla on kuitenkin velvollisuus kertoa rajoitteista työpaikkaa hakiessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei osa-aikainen ehdi hakea yhtä montaa paikkaa kuin kokonaan työtön, koska on töissä osan päivästä. Millainen rusina sitä oikein on päässä, jos ei tätä tajua, vaan laittaa kokoaikaiset työttömät ja osa-aikaiset samalle viivalle?!
Täysin aivotonta ja todellakin täysin epäreilua touhua, että jo työssä olevia TAAS kerran rangaistaan! Meitä rangaistiin jo suojaosan poistolla, vaikka nekin tuen alennukset olisi kuulunut kohdistaa kokoaikaisiin työttömiin!!!
Miksi osa-aikainen ei EHDI hakemaan montaa paikkaa? Ihan kokopäivätyössä olevakin ehtii :)
Kas näin kääntyy takki ja takki kääntyy näin. Eikö ole erikoista että valheellisen tiedon kertomisesta palkitaan entistä isommalla rahakkaammalla pestillä (mahd. Kelan pääkohtajuus)?
Vierailija kirjoitti:
Ota siitä työkkärin sivustolta ne 4 ensimmäistä ilmoitusta ja hae niihin. Pistä liitteeksi CV ja muutama joku pakollinen sana, aivan sama mitä liirumlaarumia, koska sitä liirumlaarumia saat joka tapauksessa itsekin vastakseksi. Lopputulos tulee olemaan ihan sama mistä kohti niitä hakuja teet ja se velvollisuus on täytetty.
Ei, kyllä valtio taktikoi itse ja tsekkaa tarkkaan missä kohtaa kannattaisi mikäkin työpaikkailmoitus julkaista. Itse he nimenomaan kieroilevat, siksi luulevat, että muutkin tekevät samoin.
Vierailija kirjoitti:
Minustakin tosi outo ajatusmalli että yleensä ketään pakotetaan väkisin hakemaan mitään työpaikkaa. Varsinkaan osa- aikatyöntekijää. Jos ihmisellä on työpaikka, mikä tahansa, eikö se riitä jos työntekijä on siihen tyytyväinen. Ja työnantaja. Jos ei ole niin varmaan sitä uutta työtä osataan hakea ihan itsekin ja pakottamatta. Tämähän se on koko työvoimapolitiikan ongelma. Vallassaolijat, varsinkin oikeisto, kuvittelee tietävänsä mikä on yksilölle parasta. Jos yksilö ei näytä ymmärtävän, hänet pakotetaan. Työvoimapolitiikkaa on tehty aina jostain muusta lähtökohdasta kuin työläisen tai työttömän eduista, tarpeista tai hyvinvoinnista. Osa- aikainen pakotetaan kokoaikaiseen ehkä sopimattomaan tai ei kiinnostavaan työhön. Tilalle pitää löytää uusi työntekijä joka haluaisi kokoaikaisen työn...onko lopputulos sitten hyvä, tätä ihmettelin kerran työkkärin virkailijalle joka oli samaa mieltä. Älyttömiä pykäliä mutta eivät
Tottakai on ok, jos ei haeta sen työn lisänä tukia. Jos haet tukia niin pitää yrittää sitten kokoaikatöitä. Oma valinta.
Mikään työpaikka ei ole sattuma. Kyllä ne on hyvin tarkkaan harkittu ja suunniteltu, varsinkin julkisen puolen, jo vuosia, jopa yli vuosikymmeniä etukäteen. Tarjottu asuntokin voi olla samaan tyyliin jo vuosia sitten jo tsekattuna valmiiksi, odottamassa vain sopivaa ajankohtaa.
Esimerkiksi voi olla jo vuosia sitten suunniteltuna, että tuossa ja tuossa kohtaa olet työttömänä ja sitten sinulle tarjotaan tiettyä työpaikkaa. Auta armias jos et olekaan työtön ja olet itse itsellesi hankkinut työpaikan, siitä vasta raivo repeää ja äkkiä pitää saada sinut työttömäksi keinolla millä hyvänsä.
väli info täältä umk katsojille erikan reactio videoita tullut tubeen ulkomaalaiset reagoi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tais olla onkiniemenkatu 12 se arton vaalitila.viimeksi tais olla stubbin vaalit siellä.että postia vaan artolle haette sinne vaalitilan isännäksi tai emännäksi kahvittaan.
Sutturaahan sinne haetaan.
Purreli alkaa jo näyttää sutturalta.
Liikaa viiniä.
Etenkin Kokoomus elää jatkuvan talouskasvun illuusiossa. Siitä ei ole olemassa minkäänlaista varmuutta.
En ymmärrä, miksi Bill Gates kakutettiin. Olen katsonut kyseisen kakutusvideon, mutta minun käsitykseni mukaan hän ei ollut (eikä ole) tehnyt mitään pahaa kenellekään.