Osa-aikatyössä oleville 4 työpaikan hakupakko kuukaudessa
Muuten katkeaa soviteltu päiväraha. Näissä hakupakoissa olisi järkeä, JOS Suomessa olisi valtava pula työntekijöistä mutta tässä lamassa ei ole mitään järkeä pommittaa työnantajia tuhansilla hakemuksilla!! Ei Satonen ja kumppanit ainakaan työnantajien etua tässä aja, puhumattakaan tietenkään työntekijöistä.
Kommentit (243)
On siinä meillä työministeri. Pyh!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai osa-aikatyössä olevan tarvi hakea kuin yhtä paikkaa kolmessa kuukaudessa?
Toivottavasti saa suu-, kurkku- ja keuhkosyövän ja lihavuudesta sydärin=)
Ei nyt ainakaan. Minullakin on osa-aikaisena vain yhden paikan hakuvelvoite kolmessa kuukaudessa.
Satonen muuttaa tämän.
Kurkku jo krohisee sen kuuloisena, että olisko alko-ja tupakkaongelmaa=) Alkoholi voisi selittää ylimääräiset kalorit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai osa-aikatyössä olevan tarvi hakea kuin yhtä paikkaa kolmessa kuukaudessa?
Keikkatyöläisenä työkkärin täti on viime vuosina soittanu keskimäärin kerran puolessa vuodessa ja kehoittanut pyytämään työnantajalta lisätunteja ja thats it.
- stadin 52 vuotias keikkaduunari
Tässä nimenonaan haetaankin Helsingin kaupungille palkkatukityöllistettävää, jotta saavat halvalla työntekijän ja yksikön johtaja saa tulospalkkion.
Juu ei tuu onnistumaan. Jatkan samaan malliin ja töitä riittää kulloisenkin tarpeeni mukaan. Huutava pula kokeneista tekijöistä sotealalla.
Työttömyysministeri Artsi Satunen (Cuc.) ja sosiaaliturvattomuusministeri Sandy Graham-Lapsonen (Cuc.).
Kaljassa on paljon ylimääräisiä kaloreita varsinkin jos kunnon tuopillisia juo=)
Ei ole mikään ongelma. Alle puoli tuntia kuukaudessa, nopeimmillaan 5 min. Tässä kohta 46-vuotiaana ikä suojaa jo niin, että ihan sama, tekeekö hakemuksen tosissaan va roiskaiseeko vain cv:n ja hakemuksen "haen töitä" aina samoihin paikkoihin, joita ei todnäk ole edes olemassa. Rekryfirmathan keräävät vain tietoja, ja niitä riittää joka sormelle. Lisätuntien ruinaus käy myös. Tätä on tehty jo mallin alusta saakka, kertaakaan ei ole te-virkailijaa kiinnostanut kysyä hakemuksista. Automaattivastaukset tulevat toki.
No, SOK:n ja Keskon pitää alkaa sitten tarjota osa-aikaisille työntekijöilleen kokoaikaisia (37 h/vko) työsopimuksia.
Vierailija kirjoitti:
No, SOK:n ja Keskon pitää alkaa sitten tarjota osa-aikaisille työntekijöilleen kokoaikaisia (37 h/vko) työsopimuksia.
Nostaako 30-tuntiset yleisesti soviteltua työttömyyskorvausta. Eikö mene tuloraja rikki?
Ihan ok. Soviteltua käytetään hyväksi. Eli ollaan tyytyväisiä, kun saadaan vapaa-aikaa, mutta silti kunnon palkka.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ok. Soviteltua käytetään hyväksi. Eli ollaan tyytyväisiä, kun saadaan vapaa-aikaa, mutta silti kunnon palkka.
Ei. Vaan sä et voi päättää kenenkään puolesta, että tuosta tulee sihteeri, tuosta tulee poliitikko, tuo menee tuonne töihin. Ei. Sä et voi päättää ihmisten puolesta. Sä et ole jumala.
Vierailija kirjoitti:
Jos mä oon päättänyt, että mä olen opettaja niin en mä ole sihteeri vaikka kuinka SÄ haluaisit. Mä olen edelleen opettaja. Tämä on MUN elämä ja se on MUN päätös mitä mä olen. En mä elä SUN elämää tai elämää SUN puolesta, mä elän MUN elämää enkä SUN unelmia.
Jos mä oon päättänyt, että mä olen rekkakuski niin en mä ole poliisi, vaikka kuinka jankkaisit vuosikymmeniä kuinka mun pitää olla poliisi. Mä olen rekkakuski ja piste. Mä olen rekkakuski ja sillä sipuli. Et sä millään voi mua pakottaa poliisiiksi jos en halua olla poliisi. Et millään. Mähän olen rekkakuski ja pysyn sellaisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurempana ongelmana pitäisin tuota pakollista työnhakuprofiilin julkaisua. Että on pakko laittaa itsestään nettiin tietoja, josta ne saattavat levitä vaikka minne. Anonyymi, joopa joo... esim. minut olisi työ- ja koulutushistorian perusteella helppo tunnistaa.
Ei ole pakollista.
Satonen haluaa sen lakimuutoksella pakolliseksi.
Toivon että hän edelleen syö leikkeleitä, lihaa, kovaa rasvaa ja niitä viinereitä sekä huuhtoo homman alkoholilla alas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satonen kiristää ehtoa. En tiedä miksi.
Et tiedä miksi?
Eiköhän nuo syyt ole nähty. Työttömyyden huippulukemat saadaan sumutettua ihmisten muistista, kun aika ajoin fokusoidaan itse työttömiin ja tehdään työttömistä se ongelma. Ongelma mukamas sumutetaan näyttämään siltä, etteivät työttömät (myös osa-aikaiset sellaiset) hae tarpeeksi ahkerasti töitä. Sivuutetaan tietoisesti se fakta, että työpaikkoja ei yksinkertaisesti vain ole, niitä ei riitä kaikille.
Propagandaa, propagandaa - sen tämä hallitus osaa. Kieroja kuin korkkiruuvi.
Katsokaapa tarkkaan ketä seuraavissa vaaleissa äänetätte.
Vierailija kirjoitti:
Hallitus keksii vain lisää syitä miksi osa-aikatyötä ei kannata ottaa vastaan. Hyvin menee.
MIksei ravintolat, kaupat, päiväkodit sano mitään? Nuo tahot käyttävät paljonkin keikkatyöläisiä.
Teen osa-aikatyötä, tunteja viikossa 30. Voin hakea 4 työpaikkaan kuukaudessa, haastattelussa muistutan, että minulla on jo töitä, joten mahdollisuudet sovitella 12 tuntia nykytöiden lomaan ovat melko olemattomat.
Ja työkkärin täti bonuksen.
Mitä enemmän lyhytaikaisia määräaikaisia työsuhteita niin sitä enemmän työkkärin tädillä on mahdollisuuksia saada bonuksia.