kannattiko olla tiukkapipo vuokranantaja joutuu maksamaan 18 000 e oikeudenlkäyntikulut kun ei palauttanut 700 e vakuuta parin roskan takia
kannattiko olla tiukkapipo vuokranantaja joutuu maksamaan 18 000 e oikeudenlkäyntikulut kun ei palauttanut 700 e vakuuta parin roskan takia
Kommentit (37)
Jos seuraava asukas joutuu tekemään suursiivouksen, on ihan ok, jos vuokravakuutta ei palauteta. En kyllä itse muuttaisi noin paskaiseen kämppään. Käräjäoikeus oli oikeassa!
Vierailija kirjoitti:
En koskaan vuokraa asuntoa yksityiseltä. Pahimpia ovat he, jotka vuokraavat omaa asuntoaan muutettuaan itse esim. yhteen uuden kumppanin kanssa
Sama juttu. Vuokraan näiltä isoilta toimijoilta. Takuuvuokraa ei edes makseta. Kaikki toimii aina. Jos on jotain ongelmaa putkien ym kanssa niin tullaan ja korjataan. En vaihtaisi yksityiselle koska ei voi yhtään tietää minkälainen pölhö vuokranantaja on.
Vierailija kirjoitti:
Asuntosijoittaja ei jää tappiolle kuten AP, seuraavalta vuokralaiselta otetaan sitten vähän enemmän vuokraa.
Saahan sitä pyytää mutta kuka maksaa yli yleisen vuokratason :D Vähän vajaita nämä palstan talousnerot :D
miten kahdelta ammattisiivoojalta meni kaksi päivää
auri ois siivonnu parissa tunnissa
Vierailija kirjoitti:
Olisiko ollut joku sukulaisen 'firma' siivoamassa. Selvää vedätystä.
Mielestäni nuoret sijoittajat ovat ehkä parhaita vuokranantajia, koska heitä kiinnostaa vain tasainen vuokratuotto. Eivät he välitä muusta. Jos maksat vuokrat ja elät ihmisiksi, olet ok. Ei mitään boomereiden valtapelejä.
nykynuoret ei osaa edes nimmaria kirjoittaa eivätkä muista sos turva numeroaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut vuokranantajat kyllä yrittävätkin maksattaa vuokralaisella jopa asunnon vanhatkin kolhut ja viat. Vuokravakuutta ei tämän takia palauteta tai sen maksun kanssa viivytellään. Tai sitten nuuskitaan kaikki mahdolliset kolot, josko olisi jäänyt roskia. Joskus työsuhdeasuntojen omistajat soittivat firmoille raivoissaan, jos lattialistoihin tai oven karmin päälle oli jäänyt vähänkään pölyä vuokralaisen jäljiltä.
Siksi lopputarkastus tehdään yhdessä ja katsotaan ongelmakohdat.
Vuokrasopimuksen liitteeksi voi laittaa listan siivouskohteista, opiskelija-asunnoissa on tällaiset ja sen jälkeen oikeudessa on turha rutista siitä, että jalkalistat on pölyssä, sopimuksen mukaan ne on pitänyt puhdistaa.
Kysehän on siitä voiko pidättää koko vuokratakuun jos jossain on likaa? vastaus; Ei! Itse siivoutan aina firmalla kun vaihdan asuntoa ja koko 2-3 huoneen siivous maksaa 200-300 euroa. Mitenkä siis koko vakuuden voi edes pokkana pidättää?
Ihan oikein.
Jäi tuo siivousfirma mietityttämään, melkoinen lasku... Vähän sovitulta kuulostaa.
Näistä tulee joka kerta se sama fiilis: Älä muuta minkään yksityisen asuntovuokraharrastelijan luukkuun asumaan. Isojen vuokrausyhtiöiden asiakkaana, mitään ongelmia ei tule koskaan. Jos et niitä itse varta vasten aiheuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraavassa oikeusasteessa asia kääntyy toisin päin.
Suomessa lakien tulkinta tapahtuu mutu-periaatteella.
Jossain kohtaa jossain asioissa joudutaan menemään sen rajanvedon kanssa että onko joku riittävästi vai ei kun 100% on mahdottomuus ja kohtuutonta.
Muuten vuokranantaja sai ahneuttaan näpeilleen ja hyvä näin. Ei vuoden asumisen jälkeen voi vaatia että asukas tekee jonkun 20v perussiivouksen ilmaiseksi lähtiessään.
Huvittaa sinänsä että aina näillä vuokraloordeilla on joku kaverin "ammattisiivousporukka" tekemässä suorastaan jättiveloituksella loppusiivouksen jonka nuo normaalisti tekisi muutamalla kympillä.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä nää siivoojat oli lakimiehiä eli tuntitaksa oli jotain 200/tunti per siivooja jolloin 2 tunnissa saa jo kahdelta tyypiltä 800 euron laskun aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Näistä tulee joka kerta se sama fiilis: Älä muuta minkään yksityisen asuntovuokraharrastelijan luukkuun asumaan. Isojen vuokrausyhtiöiden asiakkaana, mitään ongelmia ei tule koskaan. Jos et niitä itse varta vasten aiheuta.
Isoilla yhtiöillä on koko ajan rajut korotukset. Tuossa syksyllä kun kävin näytöissä ennen omaa muuttoa, niin yksi kaveri Laajasalossa oli muuttanut juuri tuollaiseen ison firman kämppään kaksi vuotta sitten. Muuttaessa vuokra oli ollut 630e, vuoden päästä 680e, ja nyt olisi ollut 730e. Kaveri muutti sen takia pois. Satasen korotus kahdessa vuodessa yksiöön.
Minä en ole maksanut ollenkaan vuokravakuutta n. 10 v. sitten vuokraamastani asunnosta ja syynä se, että edellisen vuokralaisen jälkeen huoneisto oli jäänyt niin hirveään siivoon, että minulta kului aikaa ja myös paloi rahaa sen asumiskuntoon saattamisessa. Edellinen asukas panttasi avaimen palauttamista viime hetkeen asti ja isännöitsijä ei ollut vasten tapojaan ja kiireistään johtuen käynyt tarkastamassa huoneistoa ennen kuin minä sinne asukkaan lähdettyä menin ja kutsuin isännöitsijän sinne katsomaan sitä karmeaa siivoa. Huoneistoon oli tehty remontti ennen edellisen asukkaan sinne muuttoa ja asukas vaikutti ulkoiselta olemukseltaan erittäin siistiltä ihmiseltä joten asunnon luovutustarkastus jäi isännöitsijältä suorittamatta. Asuntoon jouduttiin tekemään ennen minun sinne muuttoa pikaremontti (seinäpinnat maalaus ja tapetointi ja mm.1 rikottu väliovi ja pilalle käytetty liesi vaihdettiin), siivousta eivät ehtineet tehdä ja se jäi minun tehtäväksi. Vuokralaisen ulkoinen olemus ei tod3llakaan takaa huoneiston siistinä pitämistä.
itse suosin naisvuokralaisia ja räätälöin vuokranmaksutavan kohdilleen
Mun vuokranantaja ei sanonut mitään, että asunnossa on "tuhoötököitä", ja esittelyn aikaan oli piilotettuja pahoja vaurioita. Ei myöskään enään vastaa mihinkään, vaikka kuvineen ja välittäjä firman kautta yrittänyt olla yhteydessä. Pitäisikö oikeustoimia harkita?
Mikä siellä saunassa haisee? Onko hajulukko päässyt kuivumaan? Onko kiukaalla heitetty jotakin sopimatonta?