Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiinnittymisestä ja alkoista

05.03.2007 |

Hei! Keskustelin tänään lääkärini kanssa tuosta kiinnittymisongelmasta (meillä takana 1 ivf ja useita passeja). Lääkäri sanoi, että harvemmin vika on kiinnittymisessä vaan vika on useammin alkioissa. Alkio voi olla päällisinpuolin hyvän näköinen, mutta kromosomivika estää kiinnittymistä. Mutta sitä ei tiedä missä alkoissa tämä vika on, eli en ole toivoton tapaus. Halusin kertoa tämän teille, joilla samanlaisia ongelmia.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
20.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alla oleva kopioitu 10.10. aloitetusta IVF/ICSI/PAS vko 46? ketjusta (s. 16). Kirjoittaja tintti-78:

" ++++++

Ootteko muut muuten käyttäneet mitään " troppiapuja" ? En tiedä, onko tää nyt ihan vaan sattumaa, mutta mun molemmilla raskautumiskerroilla oon siirron jälkeen aina iltaisin ottanut 2xmulti-tabsin 2+:n, baby-disperinin ja punaviinilasillisen. Ennen tämän " troppikuurin" aloittamista, aiemmissa siirroissa ei ollut edes kiinnittymisyritystäkään. Saattaa olla ihan huuhaata, mutta meillä se on (ehkä) auttanut. "

Vierailija
2/4 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Satumarika!

Kiitos tämä aihe todella kiinnostaa. Meillä on takana vasta 1 ivf ja parin viikon päästä eka PAS. Kävin verikokeessa ja hcg oli 7, joten meillä oli ainakin jotain tapahtunut. Tiedätkö, että eikö noita alkioita pystytä mitenkään tarkemmin tutkimaan nykyisillä välineillä? Varmaankaan ei, sillä muutenhan sitä varmasti tehtäisiin.

Plussaonnea!

Kille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain luin, että alkion kuorta voisi " raaputtaa" ja sitten kiinnittyisi paremmin

tohtori.fi sivuilta löysin

" Alkion kuoren avaus (Assisted hatching)

Vaikein kohta koeputkihedelmöityksessä onnistumisen suhteen on alkion kiinnittyminen kohtuun. Alkion kuoren avauksella voidaan tietyissä tapauksissa edesauttaa kiinnittymistä ja näin ollen parantaa raskauden mahdollisuutta"

Vierailija
4/4 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnittymisestä olen itsekin lueskellut ja keskustellut hoitavan lääkärin kanssa, ja samanlaisia kokemuksia kuin Satumarikalla. Eli ovulaatio tapahtuu luonnollisesti ongelmitta, ja IVF:ssä saatiin hyvälaatuisia alkioita. Eivät vaan ole kiinnittyneet. Myös minulle lääkäri valoi toivoa, tässä tilanteessa on kuulemma hyvät mahdollisuudet onnistua ja sanoi että hoitoja kannattaa jatkaa yhden tuoresiirron ja yhden PAS:n jälkeen edelleen.

Alkion kuoren avauksesta - ymmärtääkseni käytetään silloin, jos alkiossa on jostain syystä harvinaisen sitkeä tai kova tmv. kuori - eli ei automaattisesti hyödytä kaikissa tapauksissa, sillä usein vika on kohdun puolella, ei alkiossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi