Hekan jättimäinen vuokrankorotus johtuu siis korkojen noususta, kun kehnon johtamisen vuoksi Heka on ylivelkaantunut.
Kiva homma.. siellä on siis joku sosialisti ottanut "ilmaista rahaa" läjä päin nollakorkojen aikana ja nyt talous sitten romahtaa kun korot nousee. Nyt pitäisi äkkiä saada Hekan johto vaihdettua sellaiseen joka tämän homman osaa. Pitäisi järjellä miettiä mitkä kohteet kannattaa remontoida ja minkä tilalle kannattaa rakentaa uutta. Neukkukuutioiden peruskorjaus on typerää, niiden käyttöikä tuli täyteen jo vuosikymmenet sitten.
Kommentit (30)
https://www.hekaoy.fi/fi/heka/organisaatio
Kuka Hekaa oikein johtaa? Olisi kiva tietää millainen henkilö on sotkenut monen ihmisen asiat näin pahasti.
joku 6kk sitten nauroitte räkäsesti asunnonomistajille kun kaikki kulut ovat nousseet.
Mitä te nyt valitatte?
Korotukset tarkoittavat lisätöitä sekä Kelalle että sossuille. Mm. harashoo.
Eniten ärsyttää se kun korkojen noususta on varoiteltu vuosia, mutta päättäjät ovat aina menneet helpoimman kautta ja kuitanneet kaikki ongelmat velkarahalla. Nyt se pommi sitten on käsissä ja ei tässä ole enää kansalle kuin köyhyttä ja kurjuutta jaettavana. Moni ei edes ymmärrä miten paha tilanne on.
Kattokaa siitä ite. Kommareita täynnä koko hallitus.
Vierailija kirjoitti:
Just.. onkohan Kokoomus tehnyt tämän tahallaan? Liian halpaa asumista verrattuna omistusasumiseen. On siellä näköjään VIhreätkin mukana sohlaamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just.. onkohan Kokoomus tehnyt tämän tahallaan? Liian halpaa asumista verrattuna omistusasumiseen. On siellä näköjään VIhreätkin mukana sohlaamassa.
Lannattaa katsoa nuo hallitukset viimeisen 10 vuoden aikana. Ei tämän päivän hallitus ole mitään ehtinyt saada aikaan.
Toivottavasti Kokoomus tekee hallituksessa parempaa jälkeä. Tämä Hekan toiminta on kyllä ala-arvoista. Miksi Kokoomus paasaa velkaantumisesta, jos itse ottaa velkaa aivan kuten muutkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lannattaa katsoa nuo hallitukset viimeisen 10 vuoden aikana. Ei tämän päivän hallitus ole mitään ehtinyt saada aikaan.
Mistä näkee keitä siellä on ollut?
Eihän korkojen nousun pitänyt koskea kuin omistusasijia, niin kovasti on vuokraloisia palstallakin naurattanut kun Euriborit lähti nousuun.
Vierailija kirjoitti:
Eihän korkojen nousun pitänyt koskea kuin omistusasijia, niin kovasti on vuokraloisia palstallakin naurattanut kun Euriborit lähti nousuun.
Mulle ainakin Hekalla asuvana tuli järkytyksenä tietää, että Heka on velkaantunut viime vuodet ja se ei ole edes saanut tarvittavia remontteja tehtyä. Nyt niitä ei ainakaan saada tehtyä kun rahaa ei ole. Tarvittaisiin ulkopuolinen selvitys rahan käytöstä ja siitä mitkä kohteet kannattaa korjata, mitkä "käyttää loppuun" jonka jälkeen tilalle voidaan rakentaa uusia asuntoja.
Mihin ne velkarahat ovat muuten menneet jos ei remontteihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle ainakin Hekalla asuvana tuli järkytyksenä tietää, että Heka on velkaantunut viime vuodet ja se ei ole edes saanut tarvittavia remontteja tehtyä. Nyt niitä ei ainakaan saada tehtyä kun rahaa ei ole. Tarvittaisiin ulkopuolinen selvitys rahan käytöstä ja siitä mitkä kohteet kannattaa korjata, mitkä "käyttää loppuun" jonka jälkeen tilalle voidaan rakentaa uusia asuntoja.
kaikki rahat ovat päätyneet eliitin yksityistileille tässä tapauksessa ja esim. kaikessa mitä on maksettu ulkomaille / EU:lle...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missäs saisi semmoisen kattavan selvityksen tuloista ja menoista.
Tuloillani en saa sellaista asuntolainaa jolla ostaisin oman asunnon täältä.
Asun hekan asunnossa ja tuloni ovat liian suuret asumistukeen yms.
Näillä jatkuvilla vuokrankorotuksilla palkastani ei tule jäämään elämiseen juurikaan rahaa koska kaikki menevät vuokraan.
Keille nämä asunnot on oikeasti tarkoitettu?
Todella köyhille ja todella rikkaille?
Taas olen väliinputoaja. Näin kävi myös sähkötukien kanssa.
Väliinputoaja kirjoitti:
Näillä jatkuvilla vuokrankorotuksilla palkastani ei tule jäämään elämiseen juurikaan rahaa koska kaikki menevät vuokraan.
Taas olen väliinputoaja. Näin kävi myös sähkötukien kanssa.
Asun Hekalla ja samasta syystä työttömänä vaikka korkeakoulutettu olen. Korkeakoulutettuna ei tarvitse ottaa kuin oman alan töitä vastaan. Minua tuo korotus ei koske, tuet nousee tarpeen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Väliinputoaja kirjoitti:
Taas olen väliinputoaja. Näin kävi myös sähkötukien kanssa.Asun Hekalla ja samasta syystä työttömänä vaikka korkeakoulutettu olen. Korkeakoulutettuna ei tarvitse ottaa kuin oman alan töitä vastaan. Minua tuo korotus ei koske, tuet nousee tarpeen mukaan.
Nyt on mennyt kyllä korkea koulutus ihan hukkaan.
Ammattitaitosuoja työn vastaanottamisessa kestää vain aikansa. 3 kk taitaa olla raja.
"Tukien nousu tarpeen mukaan" ei ole mikään itsestäänselvyys. Asumistuessa on katto samoin TT-tuessa tulevat vastaan kuntakohtaiset rajat.
Tuskinpa olet sitä korkeakoulua koskaan nähnytkään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väliinputoaja kirjoitti:
Taas olen väliinputoaja. Näin kävi myös sähkötukien kanssa.Asun Hekalla ja samasta syystä työttömänä vaikka korkeakoulutettu olen. Korkeakoulutettuna ei tarvitse ottaa kuin oman alan töitä vastaan. Minua tuo korotus ei koske, tuet nousee tarpeen mukaan.
Nyt on mennyt kyllä korkea koulutus ihan hukkaan.
Ammattitaitosuoja työn vastaanottamisessa kestää vain aikansa. 3 kk taitaa olla raja.
"Tukien nousu tarpeen mukaan" ei ole mikään itsestäänselvyys. Asumistuessa on katto samoin TT-tuessa tulevat vastaan kuntakohtaiset rajat.
Tuskinpa olet sitä korkeakoulua koskaan nähnytkään?
Sosiaalituki nousee kulujen mukaan. Miksi en olisi korkeakoulutettu?
Joku noista isoista asuntokeinottelijoista tulee kaatumaan. Nekin osti ykstityiskeinottelijoiden kanssa kilpaa asuntoja hurlumhei vuosina ja nyt on mieletön ylitarjonta asunnoista. Jos vuokra nousee aina kannattaa muuttaa halvempaan.
Arhinmäen talousneuvot eivät toimineet käytännössä. 😂