Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko puoliso vaatia uskollisuutta jos ei itse tarvitse yhtään seksiä?

Vierailija
09.02.2025 |

Mielestäni ei.

t. Vaimo

Kommentit (197)

Vierailija
161/197 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avovaimoni lopetti seksin harrastamisen kanssani. Olimme nuoria kaksikymppisiä. Vuosia olin uskollinen ja yritin vain kestää tilanteen, kai koska olin idealistinen ja naiivi. Enää en tuollaiseen suostuisi todellakaan, sillä olen sittemmin maistanut myös normaalia ja terveellistä seksielämää. No joka tapauksessa, olin vuosia uskollinen, kärsien seksin puutteesta, kunnes suhde päättyi siihen, että avovaimoni petti minua toisen miehen kanssa. Tällainen palkkio uskollisuudestani. Nyt minulla on nollatoleranssi seksin eväämisen suhteen ellei kyseessä ole vakava sairaus tms. Jätän naisen nopeasti, jos tämä lopettaa seksin harrastamisen. En toki haluaisi nytkään pettää.

Vaimosi siis halusi seksiä, mutta ei sinun kanssasi.

Niin lopulta ainakin. Ja kiitos kun väänsit rautalangasta ilmiselvän asian...

Vierailija
162/197 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avovaimoni lopetti seksin harrastamisen kanssani. Olimme nuoria kaksikymppisiä. Vuosia olin uskollinen ja yritin vain kestää tilanteen, kai koska olin idealistinen ja naiivi. Enää en tuollaiseen suostuisi todellakaan, sillä olen sittemmin maistanut myös normaalia ja terveellistä seksielämää. No joka tapauksessa, olin vuosia uskollinen, kärsien seksin puutteesta, kunnes suhde päättyi siihen, että avovaimoni petti minua toisen miehen kanssa. Tällainen palkkio uskollisuudestani. Nyt minulla on nollatoleranssi seksin eväämisen suhteen ellei kyseessä ole vakava sairaus tms. Jätän naisen nopeasti, jos tämä lopettaa seksin harrastamisen. En toki haluaisi nytkään pettää.

Vaimosi siis halusi seksiä, mutta ei sinun kanssasi.

Niin lopulta ainakin. Ja kiitos kun väänsit rautalangasta ilmiselvän asian...

Eikä ollut vaimoni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/197 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai voi vaatia. Se jää sitten sen toisen osapuolen päätettäväksi, tyytyykö siihen vai eroaako.

Vai käykö silti vieraissa.

Vierailija
164/197 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai mä oon sitten jotenkin vanhanaikainen, kun olen aina ajatellut, että parisuhteessa uskollisuutta kumppania kohtaan vaaditaan ensisijaisesti itseltään, eikä niinpäin, että vieraissa ei hypätä vain siitä syystä, kun puoliso ei anna lupaa. 

Olen uskollinen niin kauan kuin meillä on parisuhde. Jos puoliso irtisanoo parisuhteen ja muuttaa sen yksipuolisella päätöksellä kämppissuhteeksi, hän menettää myös uskollisuuden. Eihän kämppikselle olla uskollisia.

Vierailija
165/197 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi. Jos ei sovi toiselle osapuolelle, niin -> ero -> jakamaan persettä kylille.

Vierailija
166/197 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei vieraissa käyminen olisi edes vaihtoehto. Jos olen parisuhteessa, haluan seksiä nimenomaan _kumppanini_ kanssa enkä vaan ihan kenen tahansa kanssa. Jos kumppani ei enää haluaisi minua, olisi meillä melkoinen ongelma joka ei todellakaan parannu sillä, että minä lähden etsimään seksiseuraa muualta. 😬

Vierailija
167/197 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sotkette parisuhteen ja seksin? Hyvä parisuhde voi olla hyvä parisuhde ilman seksiäkin. Elämä on upeaa ja seksi vain pikkuruinen osa sitä, vähäpätöinen osa!

Vierailija
168/197 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ikäsi aikana varmasti harrastanut seksiä ihan tapeeksi. Sen ei pitäisi enää tuossa iässä olla noin tärkeä asia? Juuri tuon vanhemman väen "uuden villin nuoruuden" takia myös senioreiden sukupuolitartunnat ovat räjähtäneet kun ei osata varoa tauteja eikä ymmärretä että niitä on huomatatvasti enemmän kuin 40 vuotta sitten. Muutenkin tuon seksin laittaminen pääosaan elämässä on todella outoa. 

Tätä samaa kaikki haluttomat hokee. Aseksuaalien on selvästikin ihan turhar edes osallistua tällaisiin keskuteluihin, koska he eivät tiedä mitä tuo tuntuu.

Eikä se seksi ole pääosa, mutta parisuhteessa se erittäin tärkeä yhteenliimaava voima. 

Mikä sinun mielestä pitäisi olla elämässä pääosassa?

Mene seksiaddikti j

Harmi kun en ole aseksuaali. Sinulle.. 🤣

Vierailija
169/197 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sotkette parisuhteen ja seksin? Hyvä parisuhde voi olla hyvä parisuhde ilman seksiäkin. Elämä on upeaa ja seksi vain pikkuruinen osa sitä, vähäpätöinen osa!

Addiktiot sanoo että ei ole parisuhdetta ilman seksiä. Heillä ei siis ole elämää ilman seksiä. Selkeä addiktio, jonka he toki kieltävät ja kutsuvat muita aseksuaaleiksi.

Se on joko addiktio tai aseksuaalisuus. Muuta ei ole. Etkö sitä ymmärrä?

Vierailija
170/197 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on se jos aikuiset ihmiset ei osaa halutaan hallita.

Vierailija
171/197 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai voi. Seksi ei ole tärkeää. Ihan turhaa nuohoamista.

Vierailija
172/197 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko nämä aseksuaalit pariutua keskenänsä? Ja haluavat keskenään. Harmillisesti yleensä seksi loppuu jossain vaiheessa pitkää parisuhdetta.

Vierailija
173/197 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksologeilla on tähän asiaan sama mielipide: yhdelläkään ihmisellä ei ole oikeutta parisuhteessa yksipuolisesti päättää, että molempien seksielämä päättyy. 

Vierailija
174/197 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai mä oon sitten jotenkin vanhanaikainen, kun olen aina ajatellut, että parisuhteessa uskollisuutta kumppania kohtaan vaaditaan ensisijaisesti itseltään, eikä niinpäin, että vieraissa ei hypätä vain siitä syystä, kun puoliso ei anna lupaa. 

Olen uskollinen niin kauan kuin meillä on parisuhde. Jos puoliso irtisanoo parisuhteen ja muuttaa sen yksipuolisella päätöksellä kämppissuhteeksi, hän menettää myös uskollisuuden. Eihän kämppikselle olla uskollisia.

Tämä.

Vierailija
175/197 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähäpätöinen sinulle, ei läheskään kaikille. Toisille ja useimmille se on parisuhteen kivijalka.

Vierailija
176/197 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksin määrästä ei ehkä ole sovittu. Mutta kuuluiko selibaatti alkuperäiseen sopimukseen? Jos ei kuulunut niin silloin se osapuoli, joka kieltäytyy seksistä kokonaan, rikkoo sopimuksen. 

Vierailija
177/197 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksologeilla on tähän asiaan sama mielipide: yhdelläkään ihmisellä ei ole oikeutta parisuhteessa yksipuolisesti päättää, että molempien seksielämä päättyy. 

Seksologeilla on myös mielipide ettei seksiin saa koskaan painostaa eikä sitä pidä harrastaa vastentahtoisesti tai vain toista miellyttääkseen. Se tuhoaa loputkin seksihalut.

Vierailija
178/197 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrottu on!! Mut kun haluaa seksiä vain mun kanssani. Laajentaisi nyt vaan maailmaansa.. 

Vierailija
179/197 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksin määrästä ei ehkä ole sovittu. Mutta kuuluiko selibaatti alkuperäiseen sopimukseen? Jos ei kuulunut niin silloin se osapuoli, joka kieltäytyy seksistä kokonaan, rikkoo sopimuksen. 

Jos toinen rikkoo yhteisen sopimuksen mistä tahansa syystä, pitää parisuhteessa pystyä keskustelemaan asiasta kuten aikuiset ja sopia yhdessä miten edetään. Ratkaisu ei ole se että toinen alkaa juoksemaan vieraissa ja salaa asian. 

Otetaan toinen esimerkki sopimuksesta. Pariskunta on sopinut että he hankkivat lapsia yhdessä. Jossakin vaiheessa mies ilmoittaa ettei hän haluakaan lasta, mutta hän haluaa jatkaa suhteessa. Nainen katsoo että sopimusta on rikottu ja hän käy vieraissa hankkiutumassa raskaaksi. Raskaaksi tultuaan hän ei kerro miehelle ettei lapsi ole hänen. Olisiko tämä oikein niiden mielestä jotka kannattavat pettämistä kun toinen ei ole pitänyt kiinni sopimuksesta.

Vierailija
180/197 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso saa vaatia uskollisuutta niin kauan, kuin olette parisuhteessa ettekä ole sopineet yhdessä siitä, että saat käydä vieraissa. Kenenkään ei ole pakko olla parisuhteessa, jos nykyinen tilanne on sinulle kestämätön niin eroa ja etsi sellaista mitä tarvitset. Vaikka parisuhteeseen yleensä kuuluu seksi, niin seksin puute ei tee parisuhteesta mitätöntä. Kuivia kausia voi tulla kaikille.

Jos on perusteltava itselleen miksi saa käydä pettämässä, vaikka tietää että se ei ole puolison mielestä sallittua ja siinä vain satuttaa ja rikkoo omaa suhdettaan, niin sitten kannattaa ihan vakavissaan miettiä mikä on itselleen siinä suhteessa tärkeää ja painaako se seksi vaakakupissa enemmän kuin puoliso.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä