Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Helsinki on kamalan kallis. Korvapuusti ja tavallinen suodatinkahvi: 10 euroa!

Vierailija
09.02.2025 |

Oman paikkakunnan kahvilassa saan samat 4 eurolla. 

Kommentit (120)

Vierailija
41/120 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä hintojahan perustellaan sillä että niissä maksetaan sijainnista ja ilmapiiristä.

Ostoskeskuksen hikistä toppatakkiväkeä pursuava pääkäytävä ja ketjukahvilan tiskin takana naama norsun rutulla notkuvat ylimieliset pennut eivät vaan ihan vastaa pyhän markuksen toria tai eiffeltornin näköalatasannetta

Tämä! Ei ollut hiljaista puheensorina ja flyygelin soittoa. Naapuripöydässä joku lapsi vänisi väsymystä ja kuumuutta toppahousuissaan ja vanhemmat tiuski toisilleen. Toisessa pöydässä teinit hoki vi**u sitä ja vi**u tätä. 

Vierailija
42/120 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10 eurolla saat ostettua kaupasta kokonaisen kahvipaketin itsellesi ja korvapuustin päälle.

Kuka käy ylihinnoitelluissa kahviloissa muuta kuin (ne rikkaat)  eläkeläiset?

No mä käyn säännöllisesti eikä joku 10 euroa ole yhtään mitään. Miksi aina pitäisi pihtailla ja kitkuttaa? Ei kenenkään rahat ole yhdestä kympistä kiinni. 

Nykyaikana aika monet rahat ovat kympistä kiinni. Hyvä jos Sulla ei ole, toivottavasti tilanteesi jatkuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/120 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

10 eurolla saat ostettua kaupasta kokonaisen kahvipaketin itsellesi ja korvapuustin päälle.

Korjaus: pussillisen korvapuusteja.

Mitä erinomaista on siinä kahvilassa, että ympäristöstä kannattaa noin tolkuttomasti maksaa?

Antakaas kun arvaan: Siellä on elävää musiikkia ja seinillä aitoja arvotauluja. Tauluja olen kyllä seinillä nähnyt, mutta pianisti oli kahvilassa viimeksi 1980-luvulla Keski-Euroopassa.

Tolkuttomasti? Eihän 10 euroa ole yhtään mitään. 

Vierailija
44/120 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä käyn säännöllisesti eikä joku 10 euroa ole yhtään mitään. Miksi aina pitäisi pihtailla ja kitkuttaa? Ei kenenkään rahat ole yhdestä kympistä kiinni. 

365 * 10€ = 3650€ vuodessa.

Ajattele nyt vähän. Moni köyhä ei saa kuukaudessa käteen juurikaan enempää.

Vierailija
45/120 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemis-hullukin osui paikalle!

Vierailija
46/120 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistin: oman kunnan työttömyysprosentti oli hieman alle 7 % joulukuussa 2024, Helsingissä 12,5 %.

Ap

Vierailija
47/120 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyaikana aika monet rahat ovat kympistä kiinni. Hyvä jos Sulla ei ole, toivottavasti tilanteesi jatkuu.

Mediaanitulo on jotain 3500 euroa/kk. Aika huonosti on raha-asiansa hoitanut jos ei ole varaa käyttää 10 euroa kahvilassa.

Vierailija
48/120 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka iso osa oman paikkakunnan asiakkaista on akateemisia? Niinpä. Siinä maksaa kahvin ja pullan lisäksi myös puitteista. 

Luulisin että oman paikkakunnan asukkaista valtaosa on sentään työssäkäyviä.

Helsingissä kun akateeminen on nykyään synonyymi työttömälle tai parhaassakin tapauksessa jollekin nollatuntisopimuksella puurtavalle marketin hyllyttäjälle.

Asun Helsingissä ja muutamaa tuttua lukuunottamatta kaikki tutut on akateemisiä. En tunne yhtään työtöntä. Tunnen kyllä muutaman, jotka olivat jonkun viikon korona-aika lomautettuna osa-aikaisesti. Ap voisi laittaa tiedon tästä kympin kahvista ja pullasta. En epäile, ettei pidä paikkaansa. Mutta esimerkiksi markka-aikaan suhteutettuna, missä käyn kahvilla itse, niin se kahvi on paljon parempaa kuin markka-aikana ja se muki on tuplasti isompi kuin ne käytössä olleet kahvikupit markka-aikana. Ja laatutaso näkyy myös korvapuustien koossa ja maussa. Eli ei ihan samanlaista suoraa vertailua voi tehdä.

Käyn itse keskustassa käydessä Strindbergillä kahvilla siloiin tällöin. On Pohjois-Espalla ja taatusti Suomen kalleimpia ja hienoimpia kahviloita ajatellen sijaintia ja vuokraa. Korvapuusti on iso ja maksaa alle viisi euroa, muistaakseni 4,7 euroa.

Vierailija
49/120 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä erinomaista on siinä kahvilassa, että ympäristöstä kannattaa noin tolkuttomasti maksaa?

Antakaas kun arvaan: Siellä on elävää musiikkia ja seinillä aitoja arvotauluja. Tauluja olen kyllä seinillä nähnyt, mutta pianisti oli kahvilassa viimeksi 1980-luvulla Keski-Euroopassa.

Hienoa. Sittenhän sinä voit tallettaa joka päivä kympin minun tililleni.

Vietetään tuolla 3650€ summalla perheen kanssa yksi ylimääräinen etelänloma vuodessa.

Vierailija
50/120 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

365 * 10€ = 3650€ vuodessa.

Ajattele nyt vähän. Moni köyhä ei saa kuukaudessa käteen juurikaan enempää.

Ajattele ite. Ei kukaan käy joka päivä kahvilassa. 

Vierailija
51/120 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin Fazer Cafessa pulla oli 5,90 €. En tiedä paljonko kahvi maksaa. 

Laskiaispullia ja kahvi eilen tarjouksessa 9.50. Aika kova...Sillä ois jo pizzan syönyt muualla

Vierailija
52/120 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vietetään tuolla 3650€ summalla perheen kanssa yksi ylimääräinen etelänloma.

Miksi tallettaisin 🤣. Ja huom. mulla ei ole isot tulot, tilille tulee se tavallinen 3000 joka kuukausi ja kyllä sillä pärjää ja käy kahvilassa silloin tällöin. 

Vierailija
53/120 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä kahvia ja pullaa ole onneksi pakko ostaa.

Vierailija
54/120 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkistin: oman kunnan työttömyysprosentti oli hieman alle 7 % joulukuussa 2024, Helsingissä 12,5 %.

Ap

Mites mediaanitulot asukasta kohden?

Vierailija
55/120 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli nimenomaan jonkun kauppakäytävän varrella sijaitseva Fazer Cafe. Ei ollut edes mikään erikoiskahvi. Eikä paikassa ollut mitään "idyllistä". Ja pulla oli tuo korvapuusti niin kuin kirjoitin otsikkoon.

Ap

Vierailija
56/120 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euron kahvista ja maksimissaan kaksi pullasta. Siinä on oikea hinta. Nyt pitäisi vain sitkeästi isolla joukolla boikotoida kaikkia liian korkeita hintoja pitäviä. Sillä tavalla tämä alkaisi puhdistumaan. 

Vierailija
57/120 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säännöllisesti minäkin käyn, noin joka 10. vuosi on asiaa Helsinkiin ja silloin ostan kahvit, maksoi mitä maksoi.

Eihän se ole hullu, joka pyytää vaan se, joka maksaa. Aika monen rahat ovat yhdestä kympistä kiinni niin, että joutuu miettimään, käykö kaupassa vai tankkaako auton. Se auto kun on oltava työssäkäyntiä varten.

Vierailija
58/120 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mites mediaanitulot asukasta kohden?

N. 30 000/v.

Vierailija
59/120 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vietetään tuolla 3650€ summalla perheen kanssa yksi ylimääräinen etelänl

Tienaa itse omat rahasi.

Vierailija
60/120 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

jännä että Suomen kalleimmassa kaupungissa varaa vieraskielisillä asua