Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini on mustasukkainen uudesta miesystävästä

Vierailija
09.02.2025 |

Teini on ilmeisesti mustasukkainen uudesta miesystävästä. Mies itse on aivan ihan ja kärsivällinen teinin kanssa ja teini reagoi hyvin. Mutta sitten jos meillä on miehen kanssa pientä fyysistä läheisyyttä, teini purkaa ärtymystä. Teini on yleensä hyvinkäyttäytyvä.

Kokemuksia ja miten tätä purkaa? Vai aikaa vaan.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen tieni? Tuo kädestä pitäminen kuulostaa erikoiselta, ajattelen että noin voisi toimia minun 8-vuotias lapseni. Teiniltä vähän erikoista, ja siksi mun mielestä kannattaa tosiaan miettiä mistä kyse.

Onko jotain luontevaa tapaa teidän välillä olla fyysisesti lähellä? Hartioiden hierominen, telkun katselu vierekkäin? Varmaan koittaisin lisätä niitä.

Plus ihan keskustella asiasta. Kertoa että suhde lapseen ja kumppaniin on eri tasoilla. Kertoisin, että lapsi on se maailman tärkein ihminen, kertoisin tän monin sanoin ja tavoin. Jotakin sellaista varmistelua kai lapsi hakee tuolla? 

Ja teinil-ikäiseltä lisäksi suoraan kysyisin, miksi haluaa noissa tilanteissa pitää kädestä, kun yleensä ei. Tässä keskustelussa pitäisi tietty olla tosi varovainen, ettei nolaa tai loukkaa, tai viesti että läheisyydessä hänen kanssa olisi sinänsä jotain ikävää. Mutta ottaisin puheeksi. Ei sekään hyvä vaihtoehto ole, että itse vaan kiusaantuu asiasta, lapsi kyllä aistii senkin.

Vierailija
22/26 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien ero on teinille hirveän kipeä asia. Kipeämpi kuin aikuiselle itselleen. Ainakin hänelle pitää antaa aikaa toipua siitä kaikessa rauhassa. Uuden kumppanin tapailu ehkä jossain muualla, ei heti muuttamassa samaan.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älyttömän ärsyttävää ja noloa, jos teinin lähellä on fyysistä hellyyttä. Mieti itse, jos oma vanhempasi olisi toiminut samoin. 

Vierailija
24/26 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehellä lapsia?

Vierailija
25/26 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne kun on lapsellesi uusi, niin hän käyttäytyy noin. Menee ajan kanssa ohi kun hän tottuu ja ymmärtää että äidilläkin on omaa elämää. Ihan normaalia käytöstä minusta ja jos ei halua sitä käsittää, niin ota asia puheeksi kahden kesken ja kerro että sinun ei tarvitse olla loppuelämää yksin ja tuleehan sekin aika, kun lapsesi alkaa seurustelemaan. Tuskin hän silloin haluaa samanlaista ripustautuvaa käytöstä äidin puolelta, voisiko hän miettiä asiaa siltäkin kannalta. Nimittäin sellaisiakin äitejä on, jotka omalla toiminnallaan saavat hyvänkin suhteen loppumaan kun napanuoraa ei saada siltä puolelta poikki koskaan. Ole siis jämäkkä äläkä anna teinin olla asioiden päällikkönä, tai muuten olet ikäsi hänen käskyläinen ja hän saa käytöksellään kaikki seurustelusta loppumaan tai ainakin tekee niistä haastavia. Ei se mieskään jaksa pitemmän aikaa katsella sitä että lapsi päättää sen että miten olette yhdessä. 

Vierailija
26/26 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ristiriita, mitä teini kokee, on vaikea. Teininähän ihminen yleensä aloittaa normi kehitykseen kuuluvan  irrottautumisen vanhemmistaan. Tällaisessa tilanteessa tulee ristiriita. Irrottautuminen pysähtyy, koska täytyy aloittaa tietynlainen "varmistelu", ettei hylätä. Irrottautuminen tulee siis liian vaaralliseksi hylkäämisen pelosta. Täytyy ikäänkuin irrottautumisen sijaan alkaa pyrkiä taas lähelle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi