Oletko menossa tänään kirkkoon?
Aikaisen sunnuntaiaamun kunniaksi ehdotan kaikille menemistä kirkkoon jumalanpalvelukseen tai messuun. Oletko kenties menossa tai voisitko olla, vaikket olisikaan aikonut? Vielä ehtisi hyvin.
Kommentit (55)
Olen, mutta vasta iltapäivällä.
Kierrän ev.lut. kirkon kaukaa.
Vierailija kirjoitti:
Ev. lut. kirkoissakin on paikoitellen iltapäivällä vasta.
Hienoa, että on löytynyt sopiva seurakunta, jonka tilaisuuksissa käydä.
Mieli tekis mutta tällähetkellä on vielä istumiskyky sen verran vajaa että menen viikolla lyhyempään arkimessuun.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa varmaan hakeutua asumaan maahan jossa on vallalla jokin muu uskontokunta. On paljon sivistyneempi, tasa arvoisempi ja modernimpi ajankuva kuin näissä vanhoillisissa Pohjoismaissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa varmaan hakeutua asumaan maahan jossa on vallalla jokin muu uskontokunta. On paljon sivistyneempi, tasa arvoisempi ja modernimpi ajankuva kuin näissä vanhoillisissa Pohjoismaissa.
Ei. Kuulun vapaaseurakuntaan, missä Raamatun sanaan suhtaudutaan vakavasti ja arvostaen. Toisin kuin ev. Luterilaisen kirkon sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Mieli tekis mutta tällähetkellä on vielä istumiskyky sen verran vajaa että menen viikolla lyhyempään arkimessuun.
Hyvä sekin onneksi. Valoisaa päivää ja toivotaan, että pääset viikolla sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Kuulun vapaaseurakuntaan, missä Raamatun sanaan suhtaudutaan vakavasti ja arvostaen. Toisin kuin ev. Luterilaisen kirkon sisällä.
Onhan luterilaisessa kirkossakin monenlaisia ihmisiä. Paljon hyvää on molemmissa kirkoissa.
Ihanaa et voi seurata virtuaalikirkosta tai youtuben välityksellä.
Hyvä ehdotus. Kirkossa käyminen tuntuu usein auttavan pitämään uskoa elossa. Vaikka Raamattua voikin lukea ja rukoilla myös yksin, niin helposti se tuntuu jäävän muuten, ainakin minulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko saanu rajusti jöötiä eilen, vai mikä istumiskyvyn on vienyt?
No kuule, ihan lonkkaleikkaus.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa et voi seurata virtuaalikirkosta tai youtuben välityksellä.
Se on kyllä kiva asia ja mahdollisuus, kun joskus on vaikeaa päästä käymään paikan päällä syystä tai toisesta.
Olen tänään vähän kipeä, mutta toivon pääseväni ensi viikolla. Kiitos muistutuksesta nettilähetyksestä maininneelle. Ei olisi muuten tullut mieleeni.
Olen miettinyt, kävisinkö jatkossa ortodoksisessa seurakunnassa. Tietääkö joku täällä, voiko siellä noin vain alkaa käymään ja miten suhtaudutaan, ellei ole jäsen?
Menen klo 11 Helluntaiseurakuntaan.
Enpä taida. Viimeksi kävin 1974 eikä ole vielä tullut uutta innostusta.
Vierailija kirjoitti:
Enpä taida. Viimeksi kävin 1974 eikä ole vielä tullut uutta innostusta.
Voihan sitä kokeilla, jos innostuisi vasta paikan päälläkin.
En, mutta ajattelin "tunkeutua" pirkkoon uuh aah
viimeiksi rippikoulussa,70-luvulla..
Toisinaan kyllä, tänään saa nähdä olenko. Kaunis ajatus kuitenkin.