Viisikymppiset palstamammat, kysymys liikunnasta
Paljonko te viisikymmentä täyttäneet palstamammat liikutte viikossa? Millaista liikuntaa?
Kommentit (66)
Salitreeni 4 kertaa viikossa ja tennistä 3. Koiralenkeistä lisäksi 15 tuhatta askelta per päivä.
Olen täyttänyt jo kuusikymmentä: lähes joka päivä sauvakävelylenkki metsässä tai meren rannalla tai vuoristossa n. 6-7 km. Omalla kuntosalillamme 2-3 x viikossa ja sen jälkeen hiukan uintia.
Kävelyä 30km viikossa, 3 x viikossa pilates/cardio, lisäksi välillä kaikenlaista satunnaista ja hyvässä kunnossa olen
Jumppaan kotona 3-4 kertaa viikossa. Yhdistelen kahvakuulatreeniä ja joogaa. Ts. Aina kun teen etäpäivää, niin teen tauoilla noita. Lisäksi minullamon kausikortti Messilään, mutta sitä olen ehtinyt käyttää harmillisen vähän.
n57
Salilla 2 kertaa viikossa voimaharjoittelua (jos kolmas salikäynti, se on enempi höntsäilyä) ja 2 kertaa viikossa joogaatunti.
Talvella kävisin hiihtelemässä, kun pääsen suoraan kotipihasta. Nyt ei ole lunta, enkä viitsi ajaa autolla kylän toiselle puolelle kiertämään 1 km lenkkiä himohiihtäjien seassa). Pimeässä (tuulessa ja sateessa) kävely ei ole minun laji, joten yritän pakottaa itseni joka päivä ainakin puolen tunnin kävelylle joka päivä.
Ratsastan kolmena päivänä viikossa. Juoksen joka päivä omalla matolla fiiliksen mukaan 30-60 min. Joskus kevyesti, joskus rankasti. Koirien kanssa lenkkeilen rapiat 20 tuhatta askelta keskimäärin päivässä, niitä on pakko ulkoiluttaa erikseen. Asutaan maalla ja kaikki hyötykävely jää vähäiseksi, kun joka paikkaan on mentävä autolla. Paitsi metsään. Tietty lumenkolaukset, kanalahommat, puutarhatyöt ja halonkantamiset kuuluu, mut ne sinänsä ei ole liikuntaliikuntaa.
Haluaisin omistaa aikaa joogalle, olen jäykkä kuin pölkky.
Yritän joka päivä käydä noin kolmen vartin kävelylenkin mutta joskus jää puoleen tuntiin ja kerran pari viikossa hölkkään tuon saman lenkin johon menee kelistä riippuen 35- 40 min.
Uinnin opettelua/ vesijumppaa on ollut myös kerran viikossa.
Lihaskuntoharjoittelua voisi olla selvästi enemmän.
Vuositasolla liikuntaa on noin 4- 5 krt viikossa.
En juurikaan. Olen lapsesta asti inhonnut liikuntaa ja hikoilua.
Yhteensä 5-6 tuntia viikossa, josta 2 tuntia kuntosalilla lihaskuntoharjoittelua, 1 tunti juoksumatolla, 1 tunti venyttelyä. Tämän lisäksi 1-2 tuntia reipasta sauvakävelylenkkeilyä.
Lisäksi tuleehan tuota normaalia arkiliikuntaa päivittäin.
Aamuisin tunnin peltolenkki ja iltapäivällä puolen tunnin metsälenkki. Käyn usen myös valokuvaamassa metsässä erikseen, riipuu säästä ja valosta. Lisänä pihatyöt ja eläinten hoito. Askelia tulee lähes 20 000 per päivä. Olen 56 v.
2-3 kuntosalitreeniä ja 2 juoksulenkkiä 40-50min/lenkki
Miten ihmeessä ehditte liikkua noin paljon? Ettekö käy töissä, huolehdi lapsista tai vanhemmista, tee ruokaa?
Käyn kolme krt päivässä koiran kanssa lenkillä ja harrastan paljon hyötyliikuntaa. Minulla ei ole autoa eli kuljen joka paikkaan kävellen, pyörällä tai julkisilla. Ei tarvitse erikseen liikkua ja pysyy hoikkana.
No nyt ymmärrän, miksei katukuvassa juurikaan näy hyväkuntoisia +50 naisia - ne on kaikki salilla tai juosemassa.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä ehditte liikkua noin paljon? Ettekö käy töissä, huolehdi lapsista tai vanhemmista, tee ruokaa?
Lapset aikuisia, vanhemmat kuolleet. Liikuntaan kun menee päivästä noin tunnin ajan, nukkumiseen 8 tuntia, töihin 8 tuntia, jää vielä 7 tuntia muuhun. Hyvin ehtii ruokaakin valmistaa
Näihin kysymyksiin vastaa enemmän sellaiset, jotka sitä liikuntaa harrastaa. Otanta vääristyy.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä käydään töissä. Lapset nyt harvoin on mitään hoidettavia enää viisikymppisillä. Itselläni 1 teini kotona, 75-vuotiaat vanhemmat asuu 300 km päässä, eivätkä myöskään ole mitään hoidettavia. Hyvin ehdin uhraamaan tunnin päivässä liikunnalle. Kuinka monta tuntia itse ehdit katsomaan tv:tä päivässä? Itse en katso yhtään. Valintoja, valintoja.
Kesäkaudella tulee juostua tai pyöräiltyä 3-5 kertaa viikossa. Talvella salilla/jumpassa 3 kertaa viikossa. Tämän lisäksi koiran lenkitystä luonnollisesti päivittäin.
Työmatkakävelyt. Kaksi kilometriä per sivu. Pyöräily satunnaisesti. Ei muuta