Viisikymppiset palstamammat, kysymys liikunnasta
Paljonko te viisikymmentä täyttäneet palstamammat liikutte viikossa? Millaista liikuntaa?
Kommentit (66)
Ensinnäkin, siisti suusi, en ole mikään sinun mammasi. Liikun 5 kertaa viikossa, kävelen 1,5 tuntia joka kerta, käyn lihaskuntovalmentajalla sekä pelaan lentopalloa ja kesällä pesäpalloa, kuulun paikalliseen naisten pesisryhmään. Ihan kiitettävästi liikun !
5-7 tuntia viikossa, lihaskuntoharjoittelua (salilla tai crossfit-tyyppinen toiminnallinen treeni), joogaa, pilatesta. Lisäksi kävelyä koiran kanssa yli 10000 askelta päivässä, mutta sitä en laske liikunnaksi.
Olen nykyisin sohvaperuna, kun ei ole enää hevosia...
Koiran kanssa käyn kävelyllä 45min. - tunnin, teen jumppaa joka päivä kuten olen tehnyt ainakin 20 vuotta selän takia (vain noin 20 min.) ja lisäksi käyn kahvakuulassa ja pilateksessa kahdesti viikossa, jos olen paikkakunnalla.
Lisäksi on arkiliikuntaa, imuroin joka päivä, useimmiten myös luuttuan, teen kaikki lumityöt pihasta (osa traktorilla), keväällä istutan puita 600-1200 kpl vuodesta riippuen ja etsin hukkakauraa. Teen myös kaikki puutarhatyöt, ajan nurmikot jne.
Olen kotirouva, mutta tein nuo kaikki myös töissä käydessä, lisäksi kaikki hevosiin liittyvä tallitöineen. Hevosia oli yli 2o vuotta. N57
En yhtään, jos liikunnaksi lasketaan tuollainen hikiliikunta. Ainoa, mitä liikun, on 2-3 kertaa päivässä hidas koiran ulkoilutuslenkki vanhan koiran kanssa, 1-5 km yhteensä.
Vierailija kirjoitti:
Olen nykyisin sohvaperuna, kun ei ole enää hevosia...
Koiran kanssa käyn kävelyllä 45min. - tunnin, teen jumppaa joka päivä kuten olen tehnyt ainakin 20 vuotta selän takia (vain noin 20 min.) ja lisäksi käyn kahvakuulassa ja pilateksessa kahdesti viikossa, jos olen paikkakunnalla.
Lisäksi on arkiliikuntaa, imuroin joka päivä, useimmiten myös luuttuan, teen kaikki lumityöt pihasta (osa traktorilla), keväällä istutan puita 600-1200 kpl vuodesta riippuen ja etsin hukkakauraa. Teen myös kaikki puutarhatyöt, ajan nurmikot jne.
Olen kotirouva, mutta tein nuo kaikki myös töissä käydessä, lisäksi kaikki hevosiin liittyvä tallitöineen. Hevosia oli yli 2o vuotta. N57
Tuosta unohtui kuntopyörä eli kun katson itsekseni jotain telkkarista, poljen kuntopyörää. N57
8 tuntia yöunta
1 t työmatkaan
8 tuntia töissä
1,5 tuntia kotimatkaan ja kauppaan
1,5 tunti ruoanlaittoa, pyykkihuoltoa, siivoamista ym.
2 tuntia vaan olemista perheen kanssa, telkkua, nettiä
0,5 tuntia lukemista
yht. 22,5 tuntia
Jäljelle jää 1,5 tuntia, joka riittää juuri ja juuri lenkkiin ja suihkuun. mihinkään salille en arkena ehdi.
Koiran kanssa lenkkeilen kolme kertaa päivässä ja lisäksi päälle kotijumppaa.
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin, siisti suusi, en ole mikään sinun mammasi. Liikun 5 kertaa viikossa, kävelen 1,5 tuntia joka kerta, käyn lihaskuntovalmentajalla sekä pelaan lentopalloa ja kesällä pesäpalloa, kuulun paikalliseen naisten pesisryhmään. Ihan kiitettävästi liikun !
Kiitettävästi liikut joo, mutta muuten vaikutat raskaalta, tympeältä ja huumorintajuttomalta tyypiltä! Vai onko joku diagnoosi, kun otat tuon mammoittelun henkilökohtaisena loukkauksena?
Kauheita himoliikkujia, jotka vastaa nyt tähän. Mutta hieno homma!
Olen antanut perspilluani yliksen olaweille monissa eri asennoissa.
Raskas fyysinen työ kuormanpurkuineen. Askeleita väh.15000 työpäivän aikana kiireessä tavaraa kannellen.
Koiralenkit päivittäin. Uintia 1-2x/viikko. Lumettomana aikana sähköavusteista pyöräilyä useamman kerran viikossa 15-40km.
Lisäksi 2 talon siivousta pihanhoitoineen.
Vierailija kirjoitti:
8 tuntia yöunta
1 t työmatkaan
8 tuntia töissä
0,5 tuntia lukemista
yht. 22,5 tuntia
Jäljelle jää 1,5 tuntia, joka riittää juuri ja juuri lenkkiin ja suihkuun. mihinkään salille en arkena ehdi.
Jepjep. Pakko on käydä joka päivä kaupassa ja tehdä kotitöitä 1,5 tuntia? Ja telkkua, nettiä? Jos haluaisit, ehtisit kyllä liikkumaan, ei voi tuollaista minuuttiaikataulua olla joka ikinen päivä. Ja ainakin viikonloppuna on aikaa, 2 kertaa viikossa on jo hyvä määrä.
Liian vähän, en jaksa.
Heilun, hyörin ja ulkoilen työpäiväni, välillä kävelen kotiin n.2km matkan, yleensä en sitäkään. Nyt aloitellut pientä jumppatuokiota kotosalla muutaman kerran viikossa, kuntopyöräilyä välillä.
Kun ei vain jaksa.
N48
Huoh. Luulin että liikun ihan suht riittävästi mutta määrät on kaukana noista jotka kävelee kaiken muun päälle 20 000 askelta päivässä, tekee raskasta ruumiillista työtä ja aikaa riittää vaikka mihin
Oma liikuntakakku on koiran kanssa+ muusta arkiaskareesta koostuva 13000 askelta/pv, laitepilatesta 2-3krt/vko ja 1-2 ratsastustuntia/kouluvalmennusta/vko. Enkä katso telkkaria mutta silti aika tuntuu olevan kortilla; arkityöpäivät matkoineen 7:30-18, tallireissuun menee 3h/kerta, nukkumiseen 7-8h/yö.
Kävelen noin 7-10 km reippaan lenkin niinä päivinä kun en juokse. Juoksen noin 6-7 km lenkkejä x2 viikossa, muuten siis kävelen. Tämän lisäksi jumppaan kotona 20-30 min (hikijumppaa painoilla) ja käyn kerran viikossa tanssitunnilla. Kuntosalista en tykkää. Tämän lisäksi töissä tulee käveltyä paljon mutta sitä en pidä varsinaisena liikuntana. Lapset on aikuisia ja vanhemmat hyväkuntoisia vanhuksia. Ikää 59v ja varsi varsin timmissä kunnossa.
Valitettavan epäsäännöllistä on. Viime viikolla oli yksi lihaskuntoharjoitus kuntosalilla, kaksi puolen tunnin juoksulenkkiä ja yksi hiihtolenkki. Tällä viikolla on ollut vasta kerran kuntosali ja yksi puolen tunnin juoksulenkki. Huomenna on tarkoitus mennä vielä hiihtämään. Yritän saada harjoittelua säännöllisemmäksi. Tavoitteena on juosta ensi syyskuussa kymppi alle 50 minuuttiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
8 tuntia yöunta
1 t työmatkaan
8 tuntia töissä
0,5 tuntia lukemista
yht. 22,5 tuntia
Jepjep. Pakko on käydä joka päivä kaupassa ja tehdä kotitöitä 1,5 tuntia? Ja telkkua, nettiä? Jos haluaisit, ehtisit kyllä liikkumaan, ei voi tuollaista minuuttiaikataulua olla joka ikinen päivä. Ja ainakin viikonloppuna on aikaa, 2 kertaa viikossa on jo hyvä määrä.
No, olen nainen. Jos olisin mies, aikataulu olisi luonnollisesti paljon vapaampi. Tietyt asiat on vain pakko hoitaa (wilmaviestit, lasten asiat jne.) eikä ne hoidu hoitamatta.
Tai siis, miehillä hoituu. Kun nainen ne hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Valitettavan epäsäännöllistä on. Viime viikolla oli yksi lihaskuntoharjoitus kuntosalilla, kaksi puolen tunnin juoksulenkkiä ja yksi hiihtolenkki. Tällä viikolla on ollut vasta kerran kuntosali ja yksi puolen tunnin juoksulenkki. Huomenna on tarkoitus mennä vielä hiihtämään. Yritän saada harjoittelua säännöllisemmäksi. Tavoitteena on juosta ensi syyskuussa kymppi alle 50 minuuttiin.
Unohtui: ikää on 59 vuotta. Olen kokopäivätöissä, mutta aikuiset lapset ovat jo muuttaneet pois kotoa, joten aikaa on. Ruokaa teen vain viikonloppuisin. Arkisin riittää lounas työpaikalla ja illalla jotain kevyempää.
Kävelen 7 km joka päivä. Ei muuta liikuntaa, ylipainoa on.