Viisikymppiset palstamammat, kysymys liikunnasta
Paljonko te viisikymmentä täyttäneet palstamammat liikutte viikossa? Millaista liikuntaa?
Kommentit (66)
Päivittäinen kävelylenkki, koirien kanssa noin 5-7km päivä. Hoitotyössä. en juurikaan istu, joten liikuntaa tulee senkin puolesta.Riittää minulle.
Hyötyliikuntaa lumenluonnista tms. Kaupunkiasunnolla kuljetaan fillarilla ja kävellen. Kesäisin muutenkin tulee kuljettua luonnossa.
Tykkäisin hiihtää, mutta asuinpaikka Turun seutu :(
Nyt on työstä johtuen ollut niska niin jumissa että ilmottauduin kevääksi nyrkkeilemään kerran viikossa.
Eli ei paljon mitään ja näkyy kyllä kunnossa.
Nämä mammat ovat ulostustensa perusteella wanhempia kuin äitini. M1957.
Siivoan 4h päivässä. Olen sen jälkeen niin pää kainalossa että remppaaminen kotona on takkusta ja hidasta. Ei tuu mielenkään muu liikunta.
Painan liikaa teidän mielestä mutta syön kortisonia ja lyricaa jotta saan perseeni aamuisin ylös sängystä eikä tarvitse kontata ekoja tunteja.
Ja noista tuli ekan kk aikana 20kg lisää painoa. Älytön jano muttei pissahätä.
Vierailija kirjoitti:
Näihin kysymyksiin vastaa enemmän sellaiset, jotka sitä liikuntaa harrastaa. Otanta vääristyy.
Niinpä. Joten vastaan, että jaksan juuri kotitöitä tehdä hieman. Joskus käyn kävelyllä. Ei ole jaksanut enää mitään 40 ikävuoden jälkeen. Sitä uupuu kotitöistäkin jo niin että pitää välillä levätä.
Vierailija kirjoitti:
Siivoan 4h päivässä. Olen sen jälkeen niin pää kainalossa että remppaaminen kotona on takkusta ja hidasta. Ei tuu mielenkään muu liikunta.
Painan liikaa teidän mielestä mutta syön kortisonia ja lyricaa jotta saan perseeni aamuisin ylös sängystä eikä tarvitse kontata ekoja tunteja.
Ja noista tuli ekan kk aikana 20kg lisää painoa. Älytön jano muttei pissahätä.
No mitä painat?
Vierailija kirjoitti:
Nämä mammat ovat ulostustensa perusteella wanhempia kuin äitini. M1957.
Suksi vidduun siitä.
Vierailija kirjoitti:
Salitreeni 4 kertaa viikossa ja tennistä 3. Koiralenkeistä lisäksi 15 tuhatta askelta per päivä.
Mitä treenaat salilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin, siisti suusi, en ole mikään sinun mammasi. Liikun 5 kertaa viikossa, kävelen 1,5 tuntia joka kerta, käyn lihaskuntovalmentajalla sekä pelaan lentopalloa ja kesällä pesäpalloa, kuulun paikalliseen naisten pesisryhmään. Ihan kiitettävästi liikun !
Kiitettävästi liikut joo, mutta muuten vaikutat raskaalta, tympeältä ja huumorintajuttomalta tyypiltä! Vai onko joku diagnoosi, kun otat tuon mammoittelun henkilökohtaisena loukkauksena?
Palstapapparainen, palstavidduilija, palstapankonpoika.
Kävelen työmatkat vajaa 2 km suuntaansa. Teen kotona jumppaa käsipainoilla noin kolme kertaa viikossa. Kerran tai pari kuussa käyn uimassa ja uin 500 - 1000 m.
Kesäisin pyöräilen 30-50 km. lenkkejä aina kun ehdin, ja uin luonnonvesissä niin paljon kuin mahdollista. Pyöräilisin enemmänkin, luotan kuntooni, mutta en vanhaan fillariini.
Shirley Webb, 80, nostaa maasta 115 kiloa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä ehditte liikkua noin paljon? Ettekö käy töissä, huolehdi lapsista tai vanhemmista, tee ruokaa?
Kyllä käydään töissä. Lapset nyt harvoin on mitään hoidettavia enää viisikymppisillä. Itselläni 1 teini kotona, 75-vuotiaat vanhemmat asuu 300 km päässä, eivätkä myöskään ole mitään hoidettavia. Hyvin ehdin uhraamaan tunnin päivässä liikunnalle. Kuinka monta tuntia itse ehdit katsomaan tv:tä päivässä? Itse en katso yhtään. Valintoja, valintoja.
Ehtisin hyvin uhraamaan tunnin päivässä liikunnalle, mutta se kun ei riitä:
0,5 h salille ja vaihtaa vaatteita - tunti salia - 0,5 h takaisin kotiin. Suihkuun + hiukset 1 h. Yhteensä 3 h.
Nuorena tein tuota. Sitten tajusin lopettaa suorittamisen. Jumppaan kotona ja vältän hikiliikuntaa, niin selviän yhdessä tunnissa, ja elämä on stressitöntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
8 tuntia yöunta
1 t työmatkaan
8 tuntia töissä
1,5 tuntia kotimatkaan ja kauppaan
1,5 tunti ruoanlaittoa, pyykkihuoltoa, siivoamista ym.
2 tuntia vaan olemista perheen kanssa, telkkua, nettiä
0,5 tuntia lukemista
yht. 22,5 tuntia
Jäljelle jää 1,5 tuntia, joka riittää juuri ja juuri lenkkiin ja suihkuun. mihinkään salille en arkena ehdi.
Jepjep. Pakko on käydä joka päivä kaupassa ja tehdä kotitöitä 1,5 tuntia? Ja telkkua, nettiä? Jos haluaisit, ehtisit kyllä liikkumaan, ei voi tuollaista minuuttiaikataulua olla joka ikinen päivä. Ja ainakin viikonloppuna on aikaa, 2 kertaa viikossa on jo hyvä määrä.
Olet mies. Perheetön, tai sellainen perheellinen mies, jolla kyllä riittää aikaa urheilla vaikka 5 tuntia päivässä.
Onpa ennakkoluuloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä ehditte liikkua noin paljon? Ettekö käy töissä, huolehdi lapsista tai vanhemmista, tee ruokaa?
Kyllä käydään töissä. Lapset nyt harvoin on mitään hoidettavia enää viisikymppisillä. Itselläni 1 teini kotona, 75-vuotiaat vanhemmat asuu 300 km päässä, eivätkä myöskään ole mitään hoidettavia. Hyvin ehdin uhraamaan tunnin päivässä liikunnalle. Kuinka monta tuntia itse ehdit katsomaan tv:tä päivässä? Itse en katso yhtään. Valintoja, valintoja.
Ehtisin hyvin uhraamaan tunnin päivässä liikunnalle, mutta se kun ei riitä:0,5 h salille ja vaihtaa vaatteita - tunti salia - 0,5 h takaisin kotiin. Suihkuun + hiukset 1 h. Yhteensä 3 h.
Nuorena tein tuota. Sitten tajusin lopettaa suorittamisen. Jumppaan kotona ja vältän hikiliikuntaa, niin se
Sali on tosi kaukana jos matka kestää puoli tuntia. Samoin tunnin suihku ja hiusten kuivatus on pitkä.
Valintoja, valintoja. Ihminen tarvitsee myös lepoa ja rentoa oleskelua. Verenpaineeni laski heti kun lakkasin stressaamasta liikunnasta. Liikun jos huvittaa. Joskus 2 krt/vko, joskus 5 krt/vko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehtisin hyvin uhraamaan tunnin päivässä liikunnalle, mutta se kun ei riitä:0,5 h salille ja vaihtaa vaatteita - tunti salia - 0,5 h takaisin kotiin. Suihkuun + hiukset 1 h. Yhteensä 3 h.
Nuorena tein tuota. Sitten tajusin lopettaa suorittamisen
Sali on tosi kaukana jos matka kestää puoli tuntia. Samoin tunnin suihku ja hiusten kuivatus on pitkä.
4 km pääss, mutta kestäähän tuo, kun ensin kävelee 15 min metrolle. Ja toisessa päässä pitää kävellä puoli kilsaa.
minulla on pitkät hiukset ja niitä on paljon. Kampaajanikin sanoo, ettei ymmärrä, kuinka hiusten foönaaminen voi kestää niin kauan.
"Onpa ennakkoluuloja."
Otapa joskus kahvipöydässä keskustelunaiheeksi arki ja metatyöt. Ensin perheellisten miesten kanssa, ja sitten perheellisten naisten kanssa. Kyseessä on hyvin yleinen ongelma. Vaikka olisi kuinka tasavertaisesta ja modernista suhteesta kyse. Puhumattakaan niistä vähemmän tasavertaisista. Enkä liiottele ollenkaan. Tervetuloa tutustumaan naisen elämään.
Lopetan syömisen n. 2h ennen nukkumaanmenoa ja skippaan varhaisaamiaisen. Juon päivänmittaan janojuomana vihreää teetä jonka olen maustanut 0- kalorisella mehulla tai spraitilla.
Pyrin joka päivä kuntoilemaan tavoitteellisesti 30min -90min. Joogaa, lihaskuntoa, kävelyä, tanssia ym. Tietysti en skippaa yhtään mahdollisuutta hyötyliikuntaan kuten kävelen kauppamatkat ym. Rakastan kävelyä!
Olet mies. Perheetön, tai sellainen perheellinen mies, jolla kyllä riittää aikaa urheilla vaikka 5 tuntia päivässä.
Se on vain "järjestelykysymys".