Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ihmiset teidän ympärillä outoja?

Vierailija
08.02.2025 |

Ihmettelen millaiseksi maailma on mennyt ja kokevatko muutkin samalla tavalla?

Olen 40+ ikäinen ja tuntuu että mitä enemmän on elämänkokemusta, sitä enemmän näkee outoja ihmisiä ympärillään ja haluaa erakoitua koska en vaan jaksa ottaa pskaa vastaan enää yhtään. 

Olen perusluonteeltani rauhallinen, kiltti, vältän riitoja, olen rehellinen, kommunikoin selkeästi, pidän lupaukseni, en valehtele ja manipuloi. Tämä pätee töissä ja vapaalla.

Tuntuu että iso osa ihmisistä on päinvastaista nykyään. Avioliittoni ja lapsiperheemme hajosi exän toistuvan uskottomuuden vuoksi. Hän sanoi syyksi jatkuvaan pettämiseen sen, että haluaa testailla eri naisia ja että minä en ole seksikäs. Häntä edeltävä ex-kihlattuni petti myös ja jätti minut toisen naisen vuoksi.

Töissä huomaan, että ihmiset nykyään valehtelevat minkä kerkeävät saavuttaakseen jonkun oman edun. Ja saattavat mustamaalata aiheettomasti kollegoitaan vain näyttääkseen itse paremmilta. Vaihtoehtoisesti työyhteisöissä on ihmisiä jotka ylikehuvat kolleegoitaan vain hyötyäkseen siitä jotenkin, saamalla vaikka itselleen hännystelijän. Ja tämä tuntuu nykyään olevan niin läpinäkyvää, että valehtelu työpaikoilla on ihan normihuttua. Itsellä pitkä ura takana suurissa yrityksissä joten on tullut nähtyä tätä touhua laajasti.

Tuntuu että keneenkään ei voi luottaa. Ei lähimpään työkaveriin, ei vanhaan lapsuuden ystävään, ei kehenkään. Koska jossain vaiheessa se henkilö puukottaa sua selkään. Itse kuitenkin olen perusluonteeltani ollut aina sellainen että olen halunnut uskoa kaikista ihmisistä hyvää. Mutta sen vuoksi saanut siipeni tosi pahasti.

Onko muiden mielestä maailma muuttunut pinnalliseksi oman edun tavoitteluksi, missä kehenkään ei voi luottaa?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ennemmin tuntuu, että kun on ennakkoluuloton, tapaa mielenkiintoisia ihmisiä. Toki ei heitä on vähemmän kuin tylsiä, mutta kiva tavata heitä.

Vierailija
2/30 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein valitettavasti, olen työtön myöhäiskeski-ikäinen mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole, teen töitä mukavien ihmisten kanssa, hyviä ystäviä ja kivoja sukulaisia.

Minulla ei ole koskaan ollut mt-ongelmia, vaikka fyysisiä sairauksia on riittänyt. 

Vierailija
4/30 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olen samanikäinen ja oma arvomaailmani on myös sellainen ettei saisi valehdella ollenkaan. Ei oman edun vuoksi eikä muutenkaan. Ihmiset ovat käyneet yhä oudommiksi ja ehkä itsekin alan muuttua erikoiseksi ja eristäytyväksi koska en uskalla luottaa enää yhteenkään ihmiseen toistuvien pettymysten vuoksi.

Vierailija
5/30 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu työelämä on ainakin aikaisempaan verrattuna enemmän tyhjäpäistä jenkkityylistä hehkutusta kun oikeaa osaamista arvostava. Linkedin antaa hyvää vibaa siitä mihin jengi keskittyy. Ja annas olla jos joku osoittaa ongelmakohtiin, niin sitten ollaan taas järkyttyneitä. Tää on tällaista näyttelemistä nykyään, ei auta kun hymyillä mukana.

Vierailija
6/30 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole, teen töitä mukavien ihmisten kanssa, hyviä ystäviä ja kivoja sukulaisia.

Minulla ei ole koskaan ollut mt-ongelmia, vaikka fyysisiä sairauksia on riittänyt. 

Sinua tuntematta, sanoisin, että ensimmäinen ja toinen kohta liittyvät toisiinsa: Olet avoin ja mukava ihminen, joten saat samaa takaisin. Merkitykselliset ihmissuhteet tukevat mielenterveyttä. Luonteestasi ja positiivisista ihmissuhteistasi on apua siihen, että mielenterveytesi pysyy hyvänä, vaikka fyysinen terveytesi on ollut koetuksella. Tämä huomiona ihan sivusta.

Vierailija
7/30 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on aina ollut sellainen. Ja sinä olet todennäköisesti helppo kohde näille ihmisille.

Suurin osa ihmisistä on hölmöjä lihasäkkejä jotka toimivat eläimellisten vaistojen mukaisesti ja yrittävät hyötyä jokaisesta vastaantulijasta. Kuulostaa vähän kyyniseltä mutta tämän sisäistäminen helpottaa kummasti, kyseessä ei ole mitään henkilökohtaista. Itseään ja rajojaan pitää puolustaa varsinkin jos on kiltti perusluonne.

Vierailija
8/30 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tuntenut noin aina. Ehkä jotkut sitten kypsyvät vähän hitaammin.

Vierailija
9/30 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tuntenut noin aina. Ehkä jotkut sitten kypsyvät vähän hitaammin.

Ajatteletko siis, että tuo tapa kokea maailma on ainoa, ja jos ei koe niin, ei ole kypsynyt?

Vierailija
10/30 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailma on aina ollut sellainen. Ja sinä olet todennäköisesti helppo kohde näille ihmisille.

Suurin osa ihmisistä on hölmöjä lihasäkkejä jotka toimivat eläimellisten vaistojen mukaisesti ja yrittävät hyötyä jokaisesta vastaantulijasta. Kuulostaa vähän kyyniseltä mutta tämän sisäistäminen helpottaa kummasti, kyseessä ei ole mitään henkilökohtaista. Itseään ja rajojaan pitää puolustaa varsinkin jos on kiltti perusluonne.

On ollut järkyttävää sisäistää että tekstisi on totta. Mä olen saanut niin pahasti varsinkin töissä puukosta selkään että et uskoisi jos kertoisin. Ja olen asiantuntijatyössä, missä ainakin paperilla työkaverit ovat sivistyneitä ja koulutettuja.

Nykyään en halua olla työkavereiden kanssa missään tekemisissä työajan ulkopuolella. Töissä vedän teennäisen pepsodent-hymyn päälle ja hoidan vastuuni.

Tiedän olevani kiltti luonne, ja sen vuoksi varmaan helppo sylkykuppi, vaikkakin aiheettomasti. Pää ei vaan meinaa enää kestää tätä.

ap

Vierailija
11/30 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fyysiset sairaudet voivat puhjeta muun muassa stressistä. Ennen tyypit jäi eläkkeelle mm. jostain kipusairaudesta tai reumasta. 

Vierailija
12/30 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkanut suhtautua ihmisiin ja heidän ymmärryksensä ikäänkuin olisivat tyhmiä. Tämä on helpottanut oloani paljon vaikka ihmettelen miten voin muka olla kaikkia älykkäämpi mutta ehkä tämä johtuu vaan siitä etteivät ymmärrä minua enkä minä ymmärrä miksi johtuen meidän erilaisista elämänkokemuksistamme. Olen oppinut olemaan hiljaa jotteivät ihmiset sekoa ja ala hössöttää jostain pikku smalltalk kommentista tai huomautuksesta. Pidetään asiat selkeinä ja yksinkertaisina jotta hitaimmatkin tajuavat eikä tule epäselvyyksiä. Vaikka minulla ei ole hitaita vastaan mitään ja olen itsekin hidas jne niin joskus tämä eroavaisuus on hyvin raskasta. Ihmiset käyttäytyvät kummallisesti ja olen miettinyt että myös minussa on varmaan jotain hyvin erikoista täällä maalla kun kaikki sekoavat. Varmaan kaikki olemme väsyneitä ja uupuneita ainakin.

Vierailija
13/30 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä on juuri tuollaista.

Vierailija
14/30 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olen älykäs.

Vierailija
15/30 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin 44vuotta elämää nähneenä voin sanoa että yleistynyt se on valtavasti ja oma halu olla ihmisten parissa hiipuu kokoajan. Ja erakkous tai ainakin puoli sellainen on mielessä. Ei jaksa enää.

Vierailija
16/30 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

" people are strange when you're a stranger "

Vierailija
17/30 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vanhemmaksi tulen, niin sitä enemmän vietän aikaa yksin. En vain tule toimeen muiden ihmisten kanssa. Ihmiset ja heidän käytös ihmetyttää minua, en opi koskaan ymmärtämään niitä.

Vierailija
18/30 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan itsessäni samaa ja olen myös hiljalleen luovuttanut ja erakoitunut. Minulla on myös ADHD ja asperger, mikä myös varmasti osin selittää asiaa. Voimia kaikille meille <3

Vierailija
19/30 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnistan itsessäni samaa ja olen myös hiljalleen luovuttanut ja erakoitunut. Minulla on myös ADHD ja asperger, mikä myös varmasti osin selittää asiaa. Voimia kaikille meille <3

Voimia sinulle! Minulla ei ole mitään diagnooseja tai muutenkaan mitään sairauksia. Toki joskus olen jo miettinyt voiko olla, koska tuntuu että jatkuvasti tulee huonoa kohtelua joten kai silloin on pakko olla jotain. Eli etsin itsestäni syytä saadakseni selityksen, eikä sekään ole oikea kestävä tapa.

ap

Vierailija
20/30 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on paljon hienoja luonteenpiirteitä ja arvoja. Tuntematta sinua -miten pidät puoliasi tai ilmaiset kiukkuasi? Nyt huomaat, että muut ihmiset ovat ns. pahoja. Varmaan näin osittain onkin, mutta miten käsittelet kiukkuasi? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän