Näkymä olohuoneen ikkunasta toisten vessaan/kylpyhuoneeseen
Asun kerrostalon 6. kerroksen päätyasunnossa. Olohuoneen ikkuna on talon päädyssä ja siitä on näkymä viereisen talon päätyyn. Tuossa eri taloyhtiötä olevassa talossa päätyasuntojen keittiön ja wc/kylpyhuonetilojen ikkunat ovat minun asuntooni päin. Kahdessa ylimmässä kerroksessa asuvat eivät ole suojanneet tarpeeksi näkymää saniteettitiloihinsa ja niinpä heidän tiloistaan on todella vapaa näkymä minun huoneistoon silloin kun ulkona on pimeää ja sisällä valot. Suihkussakävijän toimista ei jää mitään arvailujen varaa. Vessassakävijästä (mies) näkee onko ykkös- vai kakkosasialla.
En haluaisi pitää omia olohuoneen verhoja kiinni, mutta en myöskään haluaisi nähdä vastapäisen talon asukkaiden intiimitoimia.
Selvitin talon isännöitsijän ja ilmoitin esteettömästä näkyvyydestä ja sain kiitoksen ilmoituksesta, mutta mitään ei tapahtunut. Tästä on noin vuosi.
Nyt mietin pitäisikö käydä laittamassa kyseisten asuntojen postiluukusta tieto asiasta vai voiko tosiaan olla, että kummassakin asunnossa asuu poikkeuksellisen ekshibionistisia asukkaita?
Kommentit (22)
Kannattaa asua neukkukuutiossa cityssä :D
Ilmoittaisin isännöitsijälle uudestaan ja tähdentäisin että palaat asiaan jo toista kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoittaisin isännöitsijälle uudestaan ja tähdentäisin että palaat asiaan jo toista kertaa.
Meinaatko, että isännöitsijä pakottaa naapurin asentamaan ikkunaan verhot?
Sinä et tietysti saa silmiäsi irti kyseisestä näkymästä vaan katseesi hakeutuu automaattisesit ko. näkymään, eikä esim. televisioon tai tietokoneen näytölle...
No miksi helvatissa olet muuttanut semmoseen asuntoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, minulle jäi kuva että asukkaille ei ole tiedotettu asiasta. Voin olla väärässäkin.
Asun kattohuoneistossa Helsingissä mäen päällä. Näen todella monen talon asuntoihin suoraan sisään alaviistoon.
Jos ne eivät itse tajua asiaa tai välitä siitä, niin minkä sille voi? Et sinä, eikä kukaan voi pakottaa heitä laittamaan verhoja ikkunan eteen.
Kummallista, että tuollaiset ikkunat on kylpyhuoneeseen edes tehty.
Olin taannoin Roomassa yksityismajoituksessa ja meillä oli käytössämme kattoterassi. Viereisen kirkon pihalla oli katolinen messu ja naureskelin itsekseni, että olisin voinut seurata messua alaruumis paljaana, koska minusta ei näkynyt katutasolle mitään rinnan korkeudelta alaspäin. En tietenkään ollut alaruumis paljaana, sillä en ollut ihan niin pervolla päällä.
Vierailija kirjoitti:
ÄLÄ KATSO. Problem solved.
Voi kun olisikin niin helppoa! Aloituksesta jäi mainitsematta, että olohuone ja sen ikkuna on sijoitettu omassa asunnossani niin, että aina kun siirryn huoneesta toiseen, näen ikkunasta ulos.
Esimerkiksi yöllä kun itse käyn vessassa en voi olla näkemättä, että vastapäisessä talossa ollaan myös vessassa... Ainoa ratkaisu olisi laittaa pimeän aikaan omat verhot kiinni tai katsoa aina tietoisesti jonnekkin muualle kuin eteenpäin.
Ja ennen kuin kukaan kommentoi niin minun asuntoon ei näe sisään, koska sisällä valot pois yöllä.
- AP
Vierailija kirjoitti:
No miksi helvatissa olet muuttanut semmoseen asuntoon?
Kävin asunnossa vain valoisaan aikaan enkä voinut kuvitella, että vastapäisen talon ikkunat tarjoaisivat suoran näkyvyyden pesuhuoneeseen.
- AP
Onko mies vetänyt käteen yhdelläkään kerralla, kun olet ikkunaan vilkaissut "vahingossa"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, minulle jäi kuva että asukkaille ei ole tiedotettu asiasta. Voin olla väärässäkin.
No sepä juuri, että ei tiedä onko tiedotettu vai ei. Tosi vaikea kuvitella, että kukaan haluaisi vastapäisen talon ihmisten näkevän hänen antaumuksellisen alapääpesunsa. Mut tiedä sitten.
- AP
Vierailija kirjoitti:
Jos ne eivät itse tajua asiaa tai välitä siitä, niin minkä sille voi? Et sinä, eikä kukaan voi pakottaa heitä laittamaan verhoja ikkunan eteen.
Kummallista, että tuollaiset ikkunat on kylpyhuoneeseen edes tehty.
Ikkunatokonko pitäisi olla? Ikkuna on hyvä kylppäreissä, Suomessa harvinainen. Itse en ulkosuomalaisena ole ikinä asunut missään, missä ei olisi kylppärissä ja veskissä ja jopa vierasveskissä ikkunat. Paskanhajut hyvä tuulettaa pois samalla kun paskoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sepä juuri, että ei tiedä onko tiedotettu vai ei. Tosi vaikea kuvitella, että kukaan haluaisi vastapäisen talon ihmisten näkevän hänen antaumuksellisen alapääpesunsa. Mut tiedä sitten.
- AP
Vie niille heippalappu 😂
Ei kai sinne oo pakko katsoa. Vähän kuin miesten ei oo pakko katsoa naru bikineissä pyllisteleviä rannalla!
Ihmisellä on 100% vapaa tahto!
/S
Onko tämä taas näitä betonikarsinoissa asuvien ongelmia?