Mikset mene kaupan kassalle töihin?
Kysyi äitini, joka ilmeisesti edelleen luulee, että on olemassa työpaikkoja joihin voi vaan mennä. Mulla ei edes ole kaupallisen alan koulutusta eikä mitään kokemusta kassatyöskentelystä.
Kommentit (78)
Miksi edes hakea kassalle, kun voisi perustaa oman verkkokaupan joka myy kiinakrääsää 10x hintaan ja tienata miljoonia? Ai niin, unohdin että se vaatisi jotain vaivannäköäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et pääse edes kaupan kassalle töihin, kannattaa miettiä, oletko yksinkertaisesti työmarkkinoiden kannalta hyödytön. Kova totuus, mutta jonkun sekin on sanottava.
Jos ei tule valituksi satojen hakijoiden joukosta on hyödytön?
Ei ole hyödytön, on arvo ainakon kuluttajana.
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan työnhakijat haluavat ekasta päivästä lähtien pomon paikan ja 5000 euron kuukausipalkan. Ei ihme, ettei kelpaa kassatyö.
Ok hapannaama.
Kaupan kassalle on paljon hakijoita. Ei sinne noin vain mennä.
Tässäkin ketjussa on moni herännyt väärällä koivella, aamukahvit läikkyneet pöydälle tai muutoin olette kuin kirveen nielleitä. Ap:lla ihan hyvä pointti, mutta jostain löytyy aina pari vänisijää, joiden on pakko mönkiä happamine kommentteineen jokaiseen keskusteluun. Koska teillä on huono päivä, muillakin pitää olla? Itsereflektiota ja ajattelun monipuolisuutta harjoittamaan, mars.
Vierailija kirjoitti:
Lapseni pääsi opiskelijana kassalle töihin, kun ensin oli puolisen vuotta hyllyttämässä. Lyön vetoa, että tänä päivänä ei pääsisi edes hyllyttämään.
Näin ne ajat muuttuu. Aikoinaan pääsin vain kassalle töihin, hyllytys- ja osastotyötä en saanut millään.
Lähdin sitten ihan eri alalle, kun totesin etten halua olla kassalla loppuelämääni, kun en kerran kaupan muita töitä saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyajan työnhakijat haluavat ekasta päivästä lähtien pomon paikan ja 5000 euron kuukausipalkan. Ei ihme, ettei kelpaa kassatyö.
Se on kyllä noin,tämä "mulle kaikki heti" ihmiset vaan toimii noin. Koettu ja nähty on. Hyvä kun heitä palautetaan maan pinnalle ihan tavalliseen elämään.
Vanhemman sukupolven hommaa tuo ahneus ja materialismi. Sitten valehtelette päälle ja syytätte nuorempia omista ajatuksistanne
Ai jaa,olen ollut kauan kaupassa parin tonnin palkalla. En mitenkään koe olevani ahne ja materialisti,ei ole varaa tuhlata kuin kirpputoreilla. Entä sinä?
Siksi koska saan kotona makaamalla tukia nostellen saman ei tartte aamulla lähtee raatamaan ja katella vittumaisia asiakkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyi äitini, joka ilmeisesti edelleen luulee, että on olemassa työpaikkoja joihin voi vaan mennä. Mulla ei edes ole kaupallisen alan koulutusta eikä mitään kokemusta kassatyöskentelystä.
Kassalla olo ei tarvi mitään sen kummempaa kaupallista koulutusta ja sen kassan käytön oppii max. parissa tunnissa
Mä pääsin kassalle töihin ja nakkipaketit vilisi silmissä, veikkauksen pelit sekoitti pasmat, tupakkia ja nikotiinijutuista en tajunnut mitään. Kympit ja viiskymppiset oli liian samannäköisiä.
Hankalaa ja stressaavaa työtä. Paljon vaikeamlaa mitä olen muuten tehnyt omalla alalla korkeakoulutettuna, siellä kun saa rauhassa tehdä omaan tahtiin.
Kerrankin realistinen kirjoitus niin helposta kassa työstä,jonka kaikki osaa ja pystyy tekemään. Mutta kun se ei ole niin että kaikki osaa.
Huh, en pysty siihen hommaan. Mieluummin olen myymälässä ns.kentällä palvelemassa asiakkaita ja hyllyttämässä.. Palkka on ihan sama molemmissa hommissa, nousee työvuosien mukaan tiettyyn rajaan asti. Palkka on kehnohko, muttei haittaa, itsepä jätin lukion kesken aikanaan..
Vierailija kirjoitti:
NVierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et pääse edes kaupan kassalle töihin, kannattaa miettiä, oletko yksinkertaisesti työmarkkinoiden kannalta hyödytön. Kova totuus, mutta jonkun sekin on sanottava.
Jos ei tule valituksi satojen hakijoiden joukosta on hyödytön?
Ne samat kylän sata juoppoa, narkkaria, elämämkoululaista, yn hyödötöntä porukkaa hakee kaikkiin työpaikkoihin, kun netin kautta on niin helppo laittaa hakemus.
Jokin on pahasti pielessä jos ei niitä vastaan pärjää työnhaussa.
Niillä paikkakunnilla, jotka eivät ole asuinpaikkasi kaltaisia muutaman sadan ihmisen kuolevia pitäjiä, voi yhtä kassatyöpaikkaa kohden olla tuhansia hakijoita ja hyvin koulutettuja ja kokemusta omaavia sellaisia. Älä yleista oman juoppoperäkyläsi perusteella.
Vierailija kirjoitti:
joo, ennen pääsi sahalle töihin kunhan käveli portista sisään. Ja viimeistään siivoojaksi kun ei muualle päässyt. Nykyään siivoojat on niin koulutettuja ja ala on niin teknistä ettei sinne ole kouluttamattomalla mitään asiaa. JA kaupan kassakoneet veikkaustoimintoineen ovat niin monimutkaisia ettei sinne niin vaan mennä.
Äitis on jäänyt ihan junasta.
Torille tai kaupan pihaan myymään mansikoita korkeintaan pääsee kuukauden ajaksi jos on reipas ja hyvä keskustelemaan asiakkaiden kanssa. Ja hyvät mansikat myynnissä.
Siivoojat ovat nykyään ainakin täällä päin kielitaidottomia ulkomaalaisia. Koulutuksesta en tiedä, ovatko ammattilaisiakaan, mutta kielimuurin vuoksi työskentely joka tapauksessa vaikeaa. Sitä en ymmärrä, kuinka nämä tulevat valituiksi suomalaisten ohi, eikö siivoustyö kelpaa suomalaiselle työttömälle?
Vierailija kirjoitti:
Huh, en pysty siihen hommaan. Mieluummin olen myymälässä ns.kentällä palvelemassa asiakkaita ja hyllyttämässä.. Palkka on ihan sama molemmissa hommissa, nousee työvuosien mukaan tiettyyn rajaan asti. Palkka on kehnohko, muttei haittaa, itsepä jätin lukion kesken aikanaan..
Olen luullut että kaupassa työskentelevät tekevät melkein kaikkia hommia. Eli hyllytyksestä kassalle ja toisinpäin missä tekijää tarvitaan. Se tiimissä työskentely ja monitaitousuus eli mihinkään tekemiseen ei voi keskittyä kunnolla. Saman päivän tai tunnin aikana tietenkin,hyvin hektisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen luullut että kaupassa työskentelevät tekevät melkein kaikkia hommia. Eli hyllytyksestä kassalle ja toisinpäin missä tekijää tarvitaan. Se tiimissä työskentely ja monitaitousuus eli mihinkään tekemiseen ei voi keskittyä kunnolla. Saman päivän tai tunnin aikana tietenkin,hyvin hektisesti.
Ei kaikissa kaupoissa. Itse olen saanut vapautuksen kassatyöstä, koska en kykene siihen paikallaan olemiseen, vittimäisiin asiakkaisiin, jotka kiukuttelee ja haistattelee juurikin sille kassalle, joka on syytön siihen, jos ei korttinsa toimi, tai on itse punninnut tuotteen väärin, tai jos hältä kysellään papereita..
Toiset tykkää, ja hyvä niin, että meitä on erilaisia ihmisiä 😊
Viimeksi kun menin, niin vartijat raahasi pidätyskoppiin ja poliisit alkoi urputtamaan jostain hiton ryöstöyrityksestä. Minä yritin selittää, että en nähnyt mitään sellaiseen viittaavaa, mutta ei ne uskoneet. En mene enää toiste nöyryytettäväksi.
Ammattikoulumerkonomeja ohjeistetaan pyrkimään työharjoittelussa kassalle. Urheilukauppojen lenkkarimyyjät on muuten nykyisin ammattikoulun merkonomilinjan asiakaspalvelukoulutuspuolen läpikäyneitä.