Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikset mene kaupan kassalle töihin?

Vierailija
08.02.2025 |

Kysyi äitini, joka ilmeisesti edelleen luulee, että on olemassa työpaikkoja joihin voi vaan mennä. Mulla ei edes ole kaupallisen alan koulutusta eikä mitään kokemusta kassatyöskentelystä. 

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyajan työnhakijat haluavat ekasta päivästä lähtien pomon paikan ja 5000 euron kuukausipalkan. Ei ihme, ettei kelpaa kassatyö.

Se on kyllä noin,tämä "mulle kaikki heti" ihmiset vaan toimii noin. Koettu ja nähty on. Hyvä kun heitä palautetaan maan pinnalle ihan tavalliseen elämään. 

Vierailija
42/78 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et pääse edes kaupan kassalle töihin, kannattaa miettiä, oletko yksinkertaisesti työmarkkinoiden kannalta hyödytön. Kova totuus, mutta jonkun sekin on sanottava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyi äitini, joka ilmeisesti edelleen luulee, että on olemassa työpaikkoja joihin voi vaan mennä. Mulla ei edes ole kaupallisen alan koulutusta eikä mitään kokemusta kassatyöskentelystä. 

Kassalla olo ei tarvi mitään sen kummempaa kaupallista koulutusta ja sen kassan käytön oppii max. parissa tunnissa

Vierailija
44/78 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et pääse edes kaupan kassalle töihin, kannattaa miettiä, oletko yksinkertaisesti työmarkkinoiden kannalta hyödytön. Kova totuus, mutta jonkun sekin on sanottava.

MIksi sitä pitäisi miettiä?

Vierailija
45/78 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei tule valituksi satojen hakijoiden joukosta on hyödytön?

Vierailija
46/78 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyajan työnhakijat haluavat ekasta päivästä lähtien pomon paikan ja 5000 euron kuukausipalkan. Ei ihme, ettei kelpaa kassatyö.

Se on kyllä noin,tämä "mulle kaikki heti" ihmiset vaan toimii noin. Koettu ja nähty on. Hyvä kun heitä palautetaan maan pinnalle ihan tavalliseen elämään. 

Vanhemman sukupolven hommaa tuo ahneus ja materialismi. Sitten valehtelette päälle ja syytätte nuorempia omista ajatuksistanne 

Vierailija
47/78 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassatyöt on tarkoitettu niille, jotka eivät pärjänneet koulussa mutta eivät halua elää sossun tuilla.

Vierailija
48/78 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähikauppias pyysi minua kassalle töihin. Olin vain asiakas. Päivän perehdytys oli. Ihan eri alan ihminen olin. Oli kivaa työtä, mutta lasten takia aikataulut ei sopinu ja vaihdoin duunia.

Vierailija
49/78 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kaupan kassallekaan ei niin vain mennä. Näin asiakkaana näen, että vaikka koulutuksena olisi kauppatieteiden maisteri niin voisi olla huono kaupan kassa. Eiköhän siinä ole tärkeimmät taidot nopeus, tarkkuus, rahan tuntemus, ystävällinen ilme. Koulutuksesta viis. Nopea kassa vielä ehtii järjestelemään hyllyjä välillä.

Nuorissa henkilöissä näkee tätä nopeutta, eikä ole vielä ehtineet myöskään leipiintyä asiakkaisiin.

Vierailija
50/78 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on monen vuoden kokemus kassalta, mutta olen liian vanha rekryn mielestä 

Vierailija
51/78 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en voisi mennä mihinkään missä on asiakaspalvelua koska sos tilanteiden pelko ja ihmisille puhuminen on minulle aivan kamalaa. Onneksi löysin etätyötä jota tehdä itsenäisesti ja kollegoiden kanssa voi keskustella netin kautta ilman että heitä täytyy nähdä.

Vierailija
52/78 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassatyö on helppoa. Tosin, jos joku ei osaa edes laskea viiteen ilman sormia, niin ymmärrän, miksei saa sitä paikkaa.

Vierailija
53/78 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kassatyö on helppoa. Tosin, jos joku ei osaa edes laskea viiteen ilman sormia, niin ymmärrän, miksei saa sitä paikkaa.

Paikkaa ei saa, koska hakijoita on satoja tai tuhansia! Moni pätevä ja osaava karsitaan pois, koska hakijoita on valtavasti.

Vierailija
54/78 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

NVierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei tule valituksi satojen hakijoiden joukosta on hyödytön?

Ne samat kylän sata juoppoa, narkkaria, elämämkoululaista, yn hyödötöntä porukkaa hakee kaikkiin työpaikkoihin, kun netin kautta on niin helppo laittaa hakemus.

Jokin on pahasti pielessä jos ei niitä vastaan pärjää työnhaussa.

Vierailija
55/78 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee heti, kiitos vinkistä.

-hitsari

Vierailija
56/78 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MIksi sitä pitäisi miettiä?

Sitä pitäisi miettiä, koska työmarkkinat ovat kuin luonnonvalinta: vahvimmat ja fiksuimmat selviävät, heikoimmat jäävät rannalle ruikuttamaan. Jos edes kassatyö ei tärppää, niin mikä sitten? Onko ongelma siinä, että työnantajat eivät tajua sinun loistavuuttasi, vai onko vika peilissä?  

Työpaikat eivät ole hyväntekeväisyyttä kukaan ei tule kotoa hakemaan ja pyytämään töihin. Mutta hei, aina voi jatkaa täällä netissä valittamista ja toivoa, että joku perustaa "Kassatyö kaikille!" -hyväntekeväisyyskampanjan.

Vierailija
57/78 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kassalla olo ei tarvi mitään sen kummempaa kaupallista koulutusta ja sen kassan käytön oppii max. parissa tunnissa

Mä pääsin kassalle töihin ja nakkipaketit vilisi silmissä, veikkauksen pelit sekoitti pasmat, tupakkia ja nikotiinijutuista en tajunnut mitään. Kympit ja viiskymppiset oli liian samannäköisiä. 

Hankalaa ja stressaavaa työtä. Paljon vaikeamlaa mitä olen muuten tehnyt omalla alalla korkeakoulutettuna, siellä kun saa rauhassa tehdä omaan tahtiin. 

Vierailija
58/78 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppini neuvoi ottamaan vastaan minkä tahansa työn. Ongelma vaan on siinä, että minulle ei tarjota vastaanotettavaksi yhtään mitään. Jokaikistä paikkaa hakee satoja ihmisiä.

Vierailija
59/78 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassatyössä on yksi etu. Saat nähdä omin silmin kuinka muiden elämä on parempaa kuin omasi, kun skannaat heidän ostoskorejaan täynnä luksustuotteita, joita et itse voi ostaa.

Vierailija
60/78 |
08.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoppini neuvoi ottamaan vastaan minkä tahansa työn. Ongelma vaan on siinä, että minulle ei tarjota vastaanotettavaksi yhtään mitään. Jokaikistä paikkaa hakee satoja ihmisiä.

Vähän niinku ne vanhukset aina ihmettelee kun en näin komeana miehenä ole löytänyt ketään.

Juu-u, livenä muijat häipyy aina vessaan, ja tinderissä nolla (ei kusetus) mätchiä. Ei tää enää mitään 70-lukua ole.