Pääseekö laitoshuoltajan lyhyitä keikkoja tekemään ilman alan koulutusta ja kokemusta?
Pitempää tuurausta tai vakipaikkaa ei varmasti saa, mutta miten mahtaako lyhyisiin keikkatuurauksiin päästä, sairaaloihin, hoitolaitoksiin ym. vastaaviin paikkoihin.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten osaisit siellä toimia oikein? Meinaatko että laikkareiden koulutus on täysin turha ja kuka vaan kadulta osaa tulla vaikkapa jakamaan dieettiruokia tai käyttelemään autoklaavia?
Se on deko eikä autoklaavi. Autoklaavi on välinehuollon työväline.
Laitoshuoltajat steriloiva työvälineitä, ainakin meidän terveyskeskuksessa.
Tuskin, eiköhän ne ole välinehuoltajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei me vakkarit kauaa katsella keikkailijaa joka ei tiedä mistään mitään eikä tee mitään. Lähtee herkästi palaute pomolle, jos seisotaan tumput suorana eikä perusasioita osaa. Kun ei voi kädestä pitäen olla koko työpäivää. Tietämätön keikkailija on vaan rasite. Ainakaan sairaalassa.
Totta. Meillä on kyllä siitä hyvä porukka, että nuoret otetaan hyvin vastaan ja ymmärretään, ettei voi tietää kaikkea kun on vasta työelämän alussa. Monet nuoret ovat varsinkin aluksi myös tosi arkoja. Nuoristakin kyllä näkee pian, kenellä on halu oppia ja tehdä töitä.
Vaikeimpia tapauksia ovat vähän vanhemmat, yksityisellä puolella siivoustöitä tehneet, jotka tulevat sillä asenteella että ei tartte neuvoa, minä osaan. Vaikka aseptiikasta ei ole mitään käsitystä.
Tottakai vaikka kesätyöntekijät eri asia. Tai ylipäätään tutkinnon suorittanut ja ekaa kertaa kyseisessä paikassa. Asia eri,kun täysin kokematon otetaan keikalle eikä osaa sairaalan standardien mukaan edes vessaa pestä tai oikeaoppisesti tehdä eritetahran poistoa,ottaa silti keikan vastaan ja kun kysyt vastaus on: mä tiedän,mä osaan. Ok, en kysele enempää. Tosin oli meillä keikalla tutkinnon suorittanut joka siivosi kuulemma koko osaston tunnissa. En kysellyt enempää. Kehuin vaan hoitajille, et meidän pitäs saada lisää tollasia tehopakkauksia. Enkä käyny katselemassa työ jälkiä. Hän lähti loppupäiväksi taukotilaan.
Vaasa 😄