Luomusynnytys oli viedä hengen
Sairaala synnytys oli kauhukuvia. Tekniikkaa letkuja ihmisiä kovuutta kylmyyttä. Koti synnytyksestä sai netissä käsityksen että lempeää kynttilöiden loisteessa takkatulen hehkussa itämaisisda tuoksuista ja samppanja odottamassa ammeen vieressä. Ei mittauksia ei tekniikkaa. Vain yhteyttä lempeyttä ja kauneutta. Ei ollut edes neuvolassa käyty koska on tuhansia vuosia synnytetty kotona.
Synnytyksessä tuli kotona hätätila. Naapuri kuuli huudot ja tilasi ambulanssin. En mene yksityiskohtiin ettei tunnisteta mutta seuraava syntyy sairaalassa.
Ottakaa vastuu te suosittelijat.
Kommentit (74)
*miljardeja vuosia synnytetty kotona
Yksi tärkein syy miksi kannattaa synnyttää kotona on se, ettei kotona tarvitse ylöspäinsynnyttää. Sairaalassa tämä on normi. Synnytys on automaattinen prosessi, sillä jopa koomassa oleva nainen synnyttää. Lääketeollisuus on tehnyt synnytyksestä spektaakkelimaista gore-r aiskaamista
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa katsoa historian lukuja. Lapsikuolleisuus oli ennen vanhaan suurempaa. Se johtui juuri siitä, ettei apu ja tekniikka ollut lähellä. Sairaalasynnytystä voisi kyllä kodistaa.
Niin, tai sitten siitä että iso osa lapsia joita ei haluttu hoidettiin päiviltä siinä samalla, r aiskauslapset sun muut. Tai siitä, että synnytys tapahtui vihamielisen anopin seurassa
Vierailija kirjoitti:
Minusta kotona synnyttävä on joko tietämätön tai ylimielinen ja naisvihamielinen. Miksikö naisvihamielinen? Siksi, että hän selvästi kuvittelee, että kaikki menee hyvin, koska hän tekee kaiken oikein ja asennoituu oikein. Toisin sanoen ne hänestä, joilla on mennyt jotakin pieleen, olisivat tehneet jotakin väärin.
Kukaan, joka ymmärtää synnytyksen olevan hyvin pitkälti tuurista kiinni, ei synnytä kotonaan.
Mikään ei ole tuurista kiinni ja jos ajattelet näin niin pysy mahdollisimman kaukana kaikista elävistä olennoista, synnytyksistä puhumattakaan. Kiitos
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huolestuttaa nämä kotisynnyttäjät, ilmeisesti ihannoivat jenkkien hörhöporukkaa, jotka eivät sairaaloihin astu jalallaan?
Tunnen monta tapausta, jossa olisi käynyt pahin vauvalle tai äidille, jollei olisi ollut sairaalaympäristössä ja päässyt nopeasti leikkaukseen, esim. istukka revennyt tai lapsen sydänäänet laantuneet. Ei tulisi mieleenikään ottaa tuollaista riskiä lapsen hengestä tai vammautumisesta, enkä tahtoisi itsekään joutua vaaraan ja verenhukkaan. Toki on mahdollista, että kaikki menee hyvin, mutta riskit muuhunkin ovat todella liian suuret, eikä niitä tulisi vähätellä.
Pelottavaa kyllä, vaikuttaa nykyisessä taloustilanteessa siltä, että kotisynnytyksiä tulee olemaan jatkossa enemmän, kun synnytyssairaaloita vähennetään entisestään.
Minulla sama juttu. Tuttava lensi toisesta maasta Suomeen synnyttämään joka kerralla, minä jäin ulkom
Sairaaloissa dramatisoidaan ja hysterisoidaan raskauteen ja synnytykseen liittyviä tapahtumia. Jopa napanuora kaulan ympärillä on heille karmea kuolemanriski vauvalle ja tällä sitten traumatisoidaan vanhempia ja glorifioidaan omaa osuutta, vaikka olisi todellisuudessa jopa haitannut synnytystä. Totta kai he sanovat oman osuutensa aina olevan kuoleman estänyt sankari, ja raukka parka vanhemmilla ei ole mitään mahdollisuuttakaan tietää, onko tuo totta vai ei
Jenkeistä ja jopa briteistä, missä ei olla niin abaoluuttisen sokeita ja sinisilmäisiä lääkeuskovaisia, löytyy varsin paljon tietoa oikeasta synnyttämisestä. Sairaalan touhuilla on hyvin vähän tekemistä sen kanssa
Vierailija kirjoitti:
Olen synnyttänyt 5 lasta sairaalassa. Näin jälkikäteen ajateltuna neljä lapsistani olisi varmasti syntyneet turvallisesti kotonakin mutta yhden lapseni synnytyksessä ilmeni ongelmia. En olisi ikinä antanut itselleni anteeksi jos olisin päättänyt synnyttää kotona ja lapselleni olisi käynyt jotain. Onneksi sain hänetkin terveenä maailmaan, kiitos ammattitaitoisen sairaalan hoitohenkilökunnan! Hetkessä oli synnytyssalissa monta lääkäriä ja kätilöä kun vauvan vointi kohdussa heikkeni kesken synnytyksen ja minulle kerrottiin että leikkaussali on valmiina. Ihmeen kaupalla sektiolta kuitenkin vältyttiin mutta vauvan vointia seurattiin koko loppusynnytyksen ajan todella tiiviisti. Minulla oli kokoajan turvallinen olo ja sain hyvinvoivan vauvan syliini.
Vauvaan ei kannata antaa laittaa sitä anturia. He tekaisevat ongelmia ja aiheuttavat niitä tämän tekaisun varjolla. Samoin terveitä vauvoja kiidätetään nykyään teholle mariginaalisten raja-arvomuutosten vuoksi ei-elintärkeissä tai edes merkittävissä arvoissa, jotta saadaan rikottua äidin ja vauvan side ja traumatisoitua molemmat, ja vauvaa päästään mutiloimaan rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kuoltiin.
No todellakin.
Naisten yleisin kuolinsyy oli raskausteen ja synnytykseen liittyvät ongelmat. Olihan se toki luonnollista, mutta ei se kovin ihanaa ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun vaimo meinattiin tapp.aa ihan sairaalassa synnytyksessä resurssipulan takia
Sun vaimo meinattiin tappaa, koska ei ollut resursseja? Kannattaa jo ottaa yhteys mediaan, en ole ennen kuullut, että potilaat yritetään tappaa, jotta saataisiin sairaalaan tulleet nopeammin hoitoon.
Mutta itse asiaan. Ihan on omalla vastuulla olla käymättä neuvolassa ja päätyä kotona synnyttämään. Harva kotisynnyttäjä jättää neuvolaa väliin. Itsekin olisin lapsen kanssa synnytykseen kuollut, jos kotona olisin synnyttänyt. Lapsi syntyi kiireellisellä sektiolla, hetki myöhemmin, niin olisi ollut jo hätäsektio.
Suomi-idiootit nielevät tämän "olisit kuollut ja vauva olisi kuollut ilman meitä" soopan täysin kyseenalaistamatta. Ilmeisesti synnytyskuolema on niin kiihottava ja kiimainen asia, että kaikki järki ja terve kritiikki sumenee. Pelottavaa, että tällaiset edes lisääntyvät.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sairaalasynnytys ei voisi olla inhimillinen? Miksi ei saa kivunlievitystä, miksi kesken supistuksen on pakko tehdä sisätutkimus ja miksi vauvan painoarvio on aina alle 3 kg, vaikka sieltä olisi tulossa 5 kg monsteri? Miksi kätilö on töykeä ja miksei välilihaa voi ompelun ajaksi puuduttaa, miksi vauva pitää pusata yläviistoon eikä maan vetovoiman avulla alaspäin, miksi synnytys käynnistetään, vaikka tiedetään, että se lisää lapsen vammatumisriskiä?
Koska naisviha ja tärkeintä on saada jokainen nainen ja vauva alistettua seksikontrolliin. Sillä miten tuo tapahtuu ei ole niin väliä. Päihteet, huumeet, silpomiset.. liukuhihnalta pimppaa sisään ja jos kestää epätehokkaan kauan niin aletaan pelottelemaan vauvan ahdingolla, jotta saadaan seuraavaa pimppaa sisään ja silvottavaksi
Neljä synnytystä olisi ehkä mennyt ihan kotioloissa, mut viidennessä olisi käynyt huonosti. Vauvalla väärä tarjonta. Ponnistelin 1,5 tuntia ja voimat loppui. Imukupilla vedettiin ulos. Sitten ei istukka irronnut vaan vietiin leikkaussaliin. Nukutuksessa kaavinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun vaimo meinattiin tappaa, koska ei ollut resursseja? Kannattaa jo ottaa yhteys mediaan, en ole ennen kuullut, että potilaat yritetään tappaa, jotta saataisiin sairaalaan tulleet nopeammin hoitoon.
Mutta itse asiaan. Ihan on omalla vastuulla olla käymättä neuvolassa ja päätyä kotona synnyttämään. Harva kotisynnyttäjä jättää neuvolaa väliin. Itsekin olisin lapsen kanssa synnytykseen kuollut, jos kotona olisin synnyttänyt. Lapsi syntyi kiireellisellä sektiolla, hetki myöhemmin, niin olisi ollut jo hätäsektio.
Suomi-idiootit nielevät tämän "olisit kuollut ja vauva olisi kuollut ilman meitä" soopan täysin kyseenalaistamatta. Ilmeisesti synnytyskuolema on niin kiihottava ja kiimainen
Vissiin rysyjä harmittaa kun eivät pääse Suomeen synnyttämään kun raja on kiinni. Höpisevät siksi sekavia vauva-palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Yksi tärkein syy miksi kannattaa synnyttää kotona on se, ettei kotona tarvitse ylöspäinsynnyttää. Sairaalassa tämä on normi.
Minkä vuosikymmenen juttuja sinä kerrot? Jo 31 vuotta sitten, kun sain esikoiseni, sai ihan vapaasti valita, synnyttääkö seisaaltaan, kontillaan, synnytysjakkaralla istuen vai sitten mainitsemassasi puoli-istuvassa asennossa. Ja todellakin minulta synnyttäjältä kysyttiin omaa haluani eikä mitenkään yritetty ohjata "ylöspäinsynnyttämiseen".
Vierailija kirjoitti:
Miksi sairaalasynnytys ei voisi olla inhimillinen? Miksi ei saa kivunlievitystä, miksi kesken supistuksen on pakko tehdä sisätutkimus ja miksi vauvan painoarvio on aina alle 3 kg, vaikka sieltä olisi tulossa 5 kg monsteri? Miksi kätilö on töykeä ja miksei välilihaa voi ompelun ajaksi puuduttaa, miksi vauva pitää pusata yläviistoon eikä maan vetovoiman avulla alaspäin, miksi synnytys käynnistetään, vaikka tiedetään, että se lisää lapsen vammatumisriskiä?
Minulla on hyvin painoarviot pitäneet paikkansa, toki tämäkin vaihtelee paljon. Kukaanhan ei voi sanoa mitään tarkkaa, vaan se on sanansa mukaan _arvio_. Arviot joskus heittää ja joskus ei. Eihän sääkään ole aina se mitä on povattu.
On minulla puudutettu väliliha ennen ompelua ja sain myös spinaalin, vaikka olin jo 8cm auki. Miettivät viitsivätkö enää pistää, mutta olin tosi kipeä, joten sen sain. Olin kyllä ihan tyytyväinen, että tehtiin ne tutkimukset välillä, sillä varmistetaan, että kaikki on hyvin.
Sain myös päättää haluanko olla puoli-istuvassa vai muussa asennossa. No yhdessä synnytyksessä en saanut, mutta ei siinä olisikaan kerennyt vaihtaa asentoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi-idiootit nielevät tämän "olisit kuollut ja vauva olisi kuollut ilman meitä" soopan täysin kyseenalaistamatta. Ilmeisesti synnytyskuolema on niin kiihottava ja kiimainen
Jaa, olin itse tuon sektion jälkeen teholla muutaman päivän, joten tuskin kotona olisin selvinnyt synnytyksestä vauvan kanssa elossa. En toki tiedä miksi tätä edes selitän sinulle. Tuntuu olevan foliohattu liian tiukasti päässä.
Kannattaa katsoa historian lukuja. Lapsikuolleisuus oli ennen vanhaan suurempaa. Se johtui juuri siitä, ettei apu ja tekniikka ollut lähellä. Sairaalasynnytystä voisi kyllä kodistaa.