Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun kohtaat töissä hankalan asiakkaan

Vierailija
07.02.2025 |

Niin mitkä on sinun keinosi tilanteessa, että itse jaksat? En halua tai voi valitettavasti tarkemmin kertoa työstäni, mutta joudun säännöllisesti olemaan tekemisissä erittäin haasteellisen ja hankalan asiakkaan kanssa. Sen verran voin mainita, että hoidollisesta suhteesta ei ole kysymys. Olen luonteeltani sellainen, että lähden herkästi etsimään vikaa itsestäni, mutta en usko että tästä on nyt kysymys, koska muiden kanssa tulen ihan hyvin tai vähintäänkin normaalisti toimeen. Pitäisi olla tietenkin erittäin iloinen, että hankalia on noinkin vähän kuin vain yksi!

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoidan tilanteen iloisesti hymyillen. Päivän päätteeksi hankala asiakas pääsee mun päiväkirjaan. Siellä olette te kaikki hankalat! 😁

Henkilörekisterin pitämisestä on ilmoitettava henkilöille.

En tiedä heidän nimiään, ovat vain liukuhihna-asiakkaita, joita on sadoittain.

Vierailija
62/68 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoidan tilanteen iloisesti hymyillen. Päivän päätteeksi hankala asiakas pääsee mun päiväkirjaan. Siellä olette te kaikki hankalat! 😁

Henkilörekisterin pitämisestä on ilmoitettava henkilöille.

Onko syytä pelätä, että olet joutunut kyseiseen päikkyyn?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stockalla kestin hankalia asiakkaita melkein 30 vuotta ajattelemalla että onneksi en itse ole samanlainen. Sitte kilahti ja lähdin meneen.

Vierailija
64/68 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi24 palstalla on ilkeimmät ihmiset mitä voi löytää. Paikkakunta osioissa myös. Sanot mitä tahansa neutraalisti, joku sanoo pahasti ja kiusaa, tulkitsee tahallaan väärin. Olisi hyvä että saisivat takaisin sen minkä antavat muille ja enemmän. Sairaita ihmisiä todella ne ilkeät, eivät ole koskaan jättäneet muita rauhaan, aina roikkumassa muiden kiusana hihassa. Tämä palsta on siihen nähden rauhallisempi, osaksi.

Vierailija
65/68 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelintyössä, luuri korvaan.

Noin tekee ammattitaidoton 

Vierailija
66/68 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis lähes poikkeuksestta asiakkaat on kivoja ja soittaa/ meilaa ihan asiallisista asioista.  

Mutta kun joku asiakas rupeaa raivoamaan, mitä silloin tällöin sattuu niin minä pysyn rauhallisena. Se on paras kosto ja usein tyyppi lisää höyryä siinä vaiheessa, se on suorastaan hauskaa. 

Jos asiakkaat pääsisi paikanpäälle niin tuollainen voisi olla pelottava. Puhelimessa on kuitenkin mukavan turvallista. .Pidättelen aina naurua siinä kohtaa kun asiakas menee falsettiin mutta pidän äänensävyni nöyränä ja pahoittelevana.  Joskus tulee luuria korvaan, joskus asiakas kokoaa itsensä ja pyytää anteeksi. 

Vierailija
67/68 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhelintyössä, luuri korvaan.

Noin tekee ammattitaidoton 

Meille oli kyllä ihan ohjeistettu, että huonoa käytöstä ei kenenkään tarvitse kuunnella. Asiakkaalle voi sanoa, että palaa asiaan, kun kykenee asioimaan sivistyneesti. T: 20 vuotta vakuutusyhtiössä

Vierailija
68/68 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tulee varmaan kokemuksen kautta.

Itse olin asiakaspalvelutyöt aloittaessani suhteellisen herkkä, mikä tietty liittyi myös siihen, että olin epävarma osaamisestani. Nyt 20 vuotta samoissa hommissa myöhemmin enkä edes silmääni räpäytä, vaikka asiakas miten meuhkaisi ja h*orittelisi. Tiedän itse osaavani työni ja tekemällä sen hyvin.

Törkeä käytös kertoo tasan siitä asiakkaasta enkä ota sitä millään tavalla henkilökohtaisesti, koska tiedän, ettei se liity muhun vaan heidän omaan aivotoimintaansa (tai sen puutteeseen).

Hyvä vertaistuki työpaikalla myös auttaa. Puramme työporukalla ikäviä tilanteita, tutuille vakkarihuutajille on lempinimet ja pystymme yhdessä nauramaan asiakkaiden sekoilulle. Joistakin asiakkaiden törkeimmistä/hulluimmista heitoista on tullut jo ihan lentäviä lauseita, joita käytämme tietyissä tilanteissa. Joskus meillä oli aasibingo, johon keräsimme useiten kuultuja sanoja tai fraaseja. Bingon voittaja sai perjantaina viinipullon tai suklaata. Tuollainen leikinlasku voi kuulostaa lapselliselta, mutta se auttaa trivialisoimaan huonoja kohtaamisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän