Työtön, harrastatko liikuntaa esim. tunnin kerrallaan vai jakautuuko liikunta koko päivälle?
Itse ennen "kävin kävelyllä". Nykyään saatan lähteä aamulla, kävellä reilun tunnin asioille, kuljeskella kaupungilla ja sitten palaan iltapäivällä. Eli sellainen 2h reipas kävely + kaupoilla kävely.
Kommentit (25)
Kapitalismin keksintöä, että töissä 8h, sitten sen jälkeen ajetaan johonkin salille ja maksetaan jostain sisäpyörän veivaamistunnista.
Kerran päivässä käyn ostamassa kaljaa kaupasta!
Vierailija kirjoitti:
Kapitalismin keksintöä, että töissä 8h, sitten sen jälkeen ajetaan johonkin salille ja maksetaan jostain sisäpyörän veivaamistunnista.
Mielenvikasta!
pari kertaa viikossa juoksu kahden 8kg käsissä.
Hyvä HIIT. Kun treenaa kovaa, niin ei tarvitsee niin usein treeenaa.
Vierailija kirjoitti:
:D
Miksi työttömänä pitäisi harrastaa enemmän liikuntaa kuin työssäkäyvänä? En liikuttaisi eväänikään, jos olisin ansiosidonnaisella sos. tuella elelevä.
4-5 tuntia ohjattua ryhmäliikuntaa viikossa kuten töissä käydessäkin.
Päälle hyötyliikunta pihatöistä ja aamuiset kävelylenkit auringon noustessa linnunlailua kuunnellen järven rannalla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi työttömänä pitäisi harrastaa enemmän liikuntaa kuin työssäkäyvänä? En liikuttaisi eväänikään, jos olisin ansiosidonnaisella sos. tuella elelevä.
Ei pidä.
Mutta itse tykkään liikunnasta ja tajusin, ettei sitä tarvitse tiivistää lyhyeen aikaan niin kuin ennen.
Vierailija kirjoitti:
Haistellaan toisten hikeä ja yritetään väistää niitä pukuhuoneessa. Ajetaan kotiin juomaan palautusjuomaa.
Jakautuu. Mun lenkki kestää 2h ja jätän srn ja ryhmäliikunnan väliin aina aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan pidäkään, mutta on hyvä huomata, että vain kotona ollessa fyysinen aktiivisuus voi olla todella vähäistä. Jos käy kodin ulkopuolella töissä tai koulussa tulee kuitenkin automaattisesti enemmän liikettä päivään. Tämän takiahan etätöiden yleistyessä yritettiin tuoda mediassakin esille taukoliikunnan merkitystä. Itse en ole harrastanut nyt hetkeen kovin aktiivista liikuntaa, mutta tuntuu silti, että fyysinen aktiivisuuteni on korkeammalla kuin työttömänä ollessa, jolloin vietin päivät yksiössä ja piti aina ihan erikseen lähteä kävelylle, kun muuten olisi useimpina päivinä ollut koko päivän vain sisällä.
Tuleehan sitä liikuttua enemmänkin. Kotini läheltä 300m päästä alkaa pururata jossa on talvisin myös hyvät ladut. Lisäksi harrastan telttailua ja kalastusta joten siinäkin saa liikuntaa.
N31
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan pidäkään, mutta on hyvä huomata, että vain kotona ollessa fyysinen aktiivisuus voi olla todella vähäistä. Jos käy kodin ulkopuolella töissä tai koulussa tulee kuitenkin automaattisesti enemmän liikettä päivään. Tämän takiahan etätöiden yleistyessä yritettiin tuoda mediassakin esille taukoliikunnan merkitystä. Itse en ole harrastanut nyt hetkeen kovin aktiivista liikuntaa, mutta tuntuu silti, että fyysinen aktiivisuuteni on korkeammalla kuin työttömänä ollessa, jolloin vietin päivät yksiössä ja piti aina ihan erikseen lähteä kävelylle, kun muuten olisi useimpina päivinä ollut koko päivän vain sisällä.
Aktiivisuus on automaattisesti kerrostalossa vähäisempää kuin omakotitalossa. Ei tarvi kitkeä kukkapenkkejä, leikata piha-aitaa, kastella kasveja, leikata nurmikkoa, lakaista rappusia ja kivetyksiä tai tehdä lumitöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
useimmat autolla istumatyöhön. Eli se työ itse asiassa saattaa vähentää liikkumisen mahkuja-ja sitte duunipvän jälkeen ei oikeen taho jaksaa.
Vierailija kirjoitti:
toimeentulotuella neljättä vuotta about oon ja ei pitäiskään, mutta ei sitä pitemmän päälle jaksa vain ollakaan( tai hitostako minä muitten jaksamisista tiedän) mutta musta on kiva rennosti vaikka käppäillä kartsalla.
Koko päivälle. En kestä yhtään paikoillaan jumittamista, tykkään pysyä liikkeessä. Työnikin oli fyysistä, istumatyö on pahin painajaiseni. Lenkkeilen koiran kanssa, käyn uimassa, kotona tanssin, hypin hyppynarulla, leivon, siivoan, järjestelen paikkoja. Kävelen joka paikkaan. Ihanaa kun on aikaa mihin vaan 🤗
Haista sinä aloittaja V...u. mitä v....a se sulle kuuluu miten työttömäni päiväni vietän!!!!
Hanki elämä porkkananlutkuttaja!!!!
Herään hitaasti joogaillen ja venytellen. Tanssin. Kävelen kauppaan ja takaisin.
En tee mitään vaan vetelehdin kotona.