Valinnanvara seksikumppaneiden suhteen kasvaa iän myötä
Väite otsikossa. Perustelu: parikymppisenä ihminen kiinnostuu seksimielessä oman ikäisistä ja ehkä korkeintaan 10 vuotta vanhemmista (poikkeuksia toki on). Kolmekymppisenä kiinnostuksen kohteena ovat ne parikymppiset, oman ikäiset että 10-15 vuotta vanhemmat. Viisikymppisenä kiinnostavat edelleen pari-kolmekymppiset, nelikymppiset, viisikymppiset ja kuusikymppisetkin.
Kiinnostavien ja potentiaalisten seksikumppanien määrä siis kasvaa ainakin miehillä iän myötä. Miten naisilla?
Toinen juttu on tietenkin se, että kiinnostaako pari-kolmekymppistä naista seksi viisikymppisen miehen kanssa. Mutta niinhän se on iästä riippumatta aina: kumpikin osapuoli tekee oman valintansa oman kiinnostuksensa mukaan.
Kommentit (32)
Kyllä 50v normaali mies löytää seksiseuraa.
Valitettavasti sukupuoli vaikuttaa tässä.
Väite voi ehkä päteä miehillä, koska yleensä mies on vähän naista vanhempi.
Jos tää teoria pitäs paikkansa niin viiskymppisillä olisi vilkkain seksielämä. Ei taida oikeesti olla. Miksiköhän?
Omasta kokemuksesta väite pitää paikkansa. Olin ennen nuoruus avioliittoa kahden itseäni nuoremman kanssa. Hieman yli kolmekymppisenä lähdin toiselle kierokselle ja vajaan kymmenen vuoden aikana kertyi parikymmentä suhdetta minua muutaman vuoden nuoremmista parikymmentävuotta iäkkäämpiin. Seuraa siihen aikaan hain pääasiassa naisten tansseista. Tosin minua yli kymmenen vuotta iäkkäämmät hakivat lähinnä seksiseuraa. Hieman yli nelikymppisenä avioidun itseäni muutama vuosi iäkkäämmän kanssa ja avioliittoamme on kestänyt jo pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Jos tää teoria pitäs paikkansa niin viiskymppisillä olisi vilkkain seksielämä. Ei taida oikeesti olla. Miksiköhän?
Jos en olisi naimisissa, niin vientiä olisi nyt enemmän kuin koskaan.
M50
Valinnanvara nyt ei varsinaisesti kasva, mutta totta kyllä että se joukko kasvaa, joista itse voisi olla kiinnostunut. Nuorena kiinnosti lähinnä omanikäiset miehet, viisikymppistä miestä ei olisi voinut kuvitellakaan. Nykyään 45-vuotiaana 50-vuotias mies on jo ihan ok, mutta niin myös edelleen 25-vuotiaat miehet ja siitä ylöspäin. (Nuorimmat lähinnä jos ajattelee pelkkää seksisuhdetta, parisuhteeseen en lähtisi ja tuskin saisinkaan).
Vierailija kirjoitti:
P*skan marjat sanon minä. Naiset ovat niin nirsoja. Ei ole pärstässä vikaa, olen koulutettu ja hyvä keskustelija mutta pitäisi kai olla vielä jykevämpi leuka ja 20kg lisää lihaa kropassa. Olen näet 70kg ja hoikka. Eihän sellainen kelpaa vaikka mihin käärisi. Maksulliset naiset tulleet tutuksi ja elämänfilosofiani on nyt että huitsikoot naiset kuikkaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
P*skan marjat sanon minä. Naiset ovat niin nirsoja. Ei ole pärstässä vikaa, olen koulutettu ja hyvä keskustelija mutta pitäisi kai olla vielä jykevämpi leuka ja 20kg lisää lihaa kropassa. Olen näet 70kg ja hoikka. Eihän sellainen kelpaa vaikka mihin käärisi. Maksulliset naiset tulleet tutuksi ja elämänfilosofiani on nyt että huitsikoot naiset kuikkaan
Kyllä se on tuo sun harhaluuloisuus joka naiset karkottaa.
Mä olen 169cm pitkä nainen ja mä olin parisuhteessa 2cm lyhyemmän miehen kanssa ja oltiin naimissakin. Mies oli hoikka ja urheilullinen. Tuota leukajankutusta en ymmärrä, tuo on miesten keksimä ja jotkut hokee sitä pakkomielteisesti. Keskustelutaito edes jollakin tasolla on ihan toivottavaa, umppelo tuppisuu ei saa muuta kuin hermot kireälle. Kyllä puhua pitää osata, mutta asiaa ja huumoria eikä mitään turhanpäiväistä liirumlaarumia tai ylimitoitettua lepertelylässytystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vikasi on korvien välissä. Olen 50v vähän mahakas 178cm ja ei mitään laatikkoleukaa todellakaan. Vientiä olisi enemmän kuin tarpeeksi. Minulla ei ole vikaa korvien välissä ja se vetoaa naisiin iästä riippumatta. Sitä et voi mitenkään feikata.
"Kiinnostavien ja potentiaalisten seksikumppanien määrä siis kasvaa ainakin miehillä iän myötä. "
Noin ei ole alkuunkaan. Wanhusnaisilla himot loppuvat lopullisesti.
Melbourne Women's Midlife Health Project seurasi 13 vuoden ajan 438 naista SPEQ kyselyarviointien ja hormonimittausten avulla. Tutkimukseen valittiin 45-55 ikäisiä naisia (keskiarvo 48v) joilla kaikilla oli lähtötilanteessa vielä kuukautisvuotoa. Yhteenvetoa:
Naisten seksuaalisen toiminnan kaikki osa-alueet heikkenevät iän myötä.
Seksuaalitoimintoihin aiheutuu lisäheikennys kun naiset siirtyvät vaihdevuosien läpi. Tämä lisäheikennys liittyy estradioli-tasojen [ovat eräitä estrogeenejä] laskuun.
LÄHDE: The American Journal Of Medicine: 'Sexuality', https://www.amjmed.com/article/S0002-9343(05)00890-9/fulltext (ilmainen) Katso ainakin himograafi, Figure 1.
Vierailija kirjoitti:
"Kiinnostavien ja potentiaalisten seksikumppanien määrä siis kasvaa ainakin miehillä iän myötä. "
Noin ei ole alkuunkaan. Wanhusnaisilla himot loppuvat lopullisesti.
Melbourne Women's Midlife Health Project seurasi 13 vuoden ajan 438 naista SPEQ kyselyarviointien ja hormonimittausten avulla. Tutkimukseen valittiin 45-55 ikäisiä naisia (keskiarvo 48v) joilla kaikilla oli lähtötilanteessa vielä kuukautisvuotoa. Yhteenvetoa:
Naisten seksuaalisen toiminnan kaikki osa-alueet heikkenevät iän myötä.
Seksuaalitoimintoihin aiheutuu lisäheikennys kun naiset siirtyvät vaihdevuosien läpi. Tämä lisäheikennys liittyy estradioli-tasojen [ovat eräitä estrogeenejä] laskuun.
LÄHDE: The American Journal Of Medicine: 'Sexuality', https://www.amjmed.com/article/S0002-9343(05)00890-9/fulltext (ilmainen) Katso ainakin himograafi, Figure 1.
Kylläpä tämä yksi artikkeli on sinulle tärkeä kun sitä pitää spämmätä joka keskusteluun.
Olen M1957, ja se on ihan prklettä että olen tahtomattani tuossa rumapainoisten ja ryppyisten wanhusnaisten kuvittelemassa valinnanvarassa, kuin täi tervassa. Ja kun torjun niitä, niin näen kuinka raivo alkaa säteilemään niiden silmistä. On aina varottava ettei tule kierrepotku vaivaisenluulla terästettynä.