Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluisko joku alkaa karsimaan tavaroita ja järjestää kotiaan mun kanssa samaan aikaan?

Vierailija
07.02.2025 |

Voitais tehdä pieni askare päivässä ja pikkuhiljaa karsia tarpeeton pois nurkista. 

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huono idea. Mistä aloitetaan? 

Vierailija
2/23 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukana

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo hyvä idea!

Kirjahylly! Kaikki epämääräiset sinne ilmestyneet kasat!

Vierailija
4/23 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitetaanko huoneittain vai tavaratyypin/kategorian mukaan? 

Ehdottaisin ensin eteistä, koska se on se mitä ensimmäisenä näkee kun tulee kotiin. Meillä on tietenkin erilaiset kodit, huonekalut ja tavarat, joten kunkin täytyy aina soveltaa vähän tilanteensa mukaan. 

Jos ottaisi tavoitteeksi karsia eteisen viikonlopun aikana, tai jos on isot kaapit ja säilytystilat niin ensi viikon loppuun mennessä?

Minkälaisia askareita teillä liittyy eteisen siivoamiseen ja karsimiseen?

Vierailija
5/23 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla olisi tarvetta tehdä joku suursiivous, niin tekisin sen ehdottomasti Konmari-metodilla. Se on kaikkein helpoin ja selkein.

Vierailija
6/23 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno idea. Näin saatte omat romunne kaverille ja kaverin romut itselle.

Vierailija
7/23 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä eteinen sisältää :

- naulakkoon jäisi vain vaatteet jotka nyt käytössä, loput pesuun ja säilöön tai kierrätykseen pienet ja tarpeettomat/ rikkinäiset roskiin 

-hanskat, huivit, hatut yms karsiminen, varmaan löytyy rikkinäisiä ja parittomiakin

- siivouskaappi jossa siivousvalineitä ja yks toinen kaappi itsellä eteisessä, niiden tavaroiden läpikäyminen, varsinkin toinen kaappi on vaan tungettu täyteen kaikkee sekalaista

-kenkien läpikäyminen

-perussiivous, lojumaan jääneet tavarat paikoilleen, imurointi jne

-lipaston päällisen vois sommitella kauniiksi, nyt siinäkin lojuu satunnaista tavaraa

-työkalut eteisen kaapissa

-ompelutarvikkeet eteisen kaapissa

-paristot ja lamput eteisen kaapissa

Vierailija
8/23 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moneltako aloitetaan?

Vierailija
9/23 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tartun tuohon eteiseen. Otan tänään yhden kaapin jonka sisällön käyn läpi: säästöön, kierrätykseen/kirpparille tai roskiin. Koko eteistä ei vielä yhdessä illassa saa meillä järkättyä. Saa aloittaa, tuu kertoon mitä oot tehnyt viikonlopun mittaan. Ota myös vapaa-aikaa, hiljaa hyvä tulee. Kivaa viikonloppua! 

Vierailija
10/23 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, tulen mukaan eteisen siivoukseen. Raivaan kesäkengät, risat hanskat ja siivouskomeron. 

Vierailija
11/23 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukana, järkkään jotain eteisestä myös. 

Vierailija
12/23 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitäisi siivota varasto. Siellä on yhä muuttolaatikoita 4v sitten tapahtuneen muuton jäljiltä. Ajattelin alkaa hakea sieltä laatikon päivässä, käydä läpi ja lajitella, mutta siinä on liian tiukka tahti 😄

Vierailija
13/23 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä eteinen sisältää :

- naulakkoon jäisi vain vaatteet jotka nyt käytössä, loput pesuun ja säilöön tai kierrätykseen pienet ja tarpeettomat/ rikkinäiset roskiin 

-hanskat, huivit, hatut yms karsiminen, varmaan löytyy rikkinäisiä ja parittomiakin

- siivouskaappi jossa siivousvalineitä ja yks toinen kaappi itsellä eteisessä, niiden tavaroiden läpikäyminen, varsinkin toinen kaappi on vaan tungettu täyteen kaikkee sekalaista

-kenkien läpikäyminen

-perussiivous, lojumaan jääneet tavarat paikoilleen, imurointi jne

-lipaston päällisen vois sommitella kauniiksi, nyt siinäkin lojuu satunnaista tavaraa

-työkalut eteisen kaapissa

-ompelutarvikkeet eteisen kaapissa

-paristot ja lamput eteisen kaapissa

Sulla on ilmeisesti isompi eteinen kun mun koko asunto.

Vierailija
14/23 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos veisi tyhjät pullot kauppaan, niin näkisi onko täällä edes mitään siivottavaa.

Vierailija
15/23 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun pitäisi siivota varasto. Siellä on yhä muuttolaatikoita 4v sitten tapahtuneen muuton jäljiltä. Ajattelin alkaa hakea sieltä laatikon päivässä, käydä läpi ja lajitella, mutta siinä on liian tiukka tahti 😄

Meillä on autokatoksesta käynti sekä kylmään että lämpimään varastoon. Muutimme 3,5 vuotta sitten ja varastot olivat siltä jäljiltä eli muutossa niihin lähinnä heiteltiin tavaraa. 

Vihdoin viime keväänä ilmojen lämmettyä pakotin kaikki purkamaan lämpimän varaston roinat autokatokseen. Ne käytiin läpi, karsittiin ja loput järjesteltiin uudelleen varastoon. 

Kylmä varasto odottaa vuoroaan vieläkin. 

Vierailija
16/23 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mulla olisi tarvetta tehdä joku suursiivous, niin tekisin sen ehdottomasti Konmari-metodilla. Se on kaikkein helpoin ja selkein.

Ei ole. Se on lähinnä typerä. 

Vierailija
17/23 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen jo siivonnut kaapit eli niissä ei ole mitään tarpeetonta / rikkinäistä / vääränkokoista mutta edelleen kaikkialla kaappien ulkopuolella on aivan liikaa tavaraa joka saa aikaan jatkuvan kaaoksen eikä mikään oikeasti mahdu mihinkään.

Ja näissä tavaroissa ei ole mitään roinaa tms vaan ihan tarpeellista ja käytössä olevaa / käyttöön tulevaa tavaraa joka vaan ei mahdu mihinkään. Tai olisi tuo häkkikellari mutta just kun kyse ei ole mistään ylimääräisestä ryönästä niin ei niitä sinnekään voi säilöä, koska siellä haisee niin ummehtunut ja varmaan homekin että kaikkihan ne on pilalla sen jälkeen. Toisekseen siellä käy nykyään ties mitä hämäräporukkaa varkaissa, että ei sinne siksikään voisi säilöä muuta kuin just jotain joutavaa ryönää (jota siis ei ole) jonka häviäminen olisi vain helpotus.

Tämä asunto ei vaan sovi mun tarpeisiin enää mitenkään, mutta ei kiinnosta muuttaminenkaan tällaisen tavaramäärän kanssa jos se seuraava koti ei oikeasti jo ole jossain muualla. Kiva vaan, että työ on ainakin vielä täällä :(

Vierailija
18/23 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pitäisi ensimmäisenä siivota makuuhuoneen kaapit tai sitten käydä läpi kaikki kansiot, jossa on ns. tärkeitä papereita, esim kaiki veropaperit minulat ja mieheltä ainakin yli 30 vuodelta. Kappeista löytyy vaatteiden lisäki tauluja, maaleja, kalastustarvikkeita, ompelulaatikko, kasseja, videonauihureita, kahvia, kuivattuja sieniä yms. Mistä kannattaisi aloittaa... ja sängyn allakin on säiulytyslaatikoita...

Vierailija
19/23 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on autokatoksesta käynti sekä kylmään että lämpimään varastoon. Muutimme 3,5 vuotta sitten ja varastot olivat siltä jäljiltä eli muutossa niihin lähinnä heiteltiin tavaraa. 

Vihdoin viime keväänä ilmojen lämmettyä pakotin kaikki purkamaan lämpimän varaston roinat autokatokseen. Ne käytiin läpi, karsittiin ja loput järjesteltiin uudelleen varastoon. 

Kylmä varasto odottaa vuoroaan vieläkin. 

Se meilläkin tuossa on ollut vähän ongelmana että kylmällä säällä siellä ei pysty järjestelemään, homman jättää aina kesäksi, ja sitten taas sinne tulee liian kuuma 😄 Mutta nyt pitäisi oikeasti alkaa saada aikaiseksi.

Vierailija
20/23 |
07.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tehnyt joka päivä vähän, paitsi välipäivät. Nyt on ollut monena kertana. Ei kerralla kaikkea siis.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän