Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löytyiskö taustailleita lokakuisia 06 kirjoittelemaan??

05.03.2007 |

Moi!

Löytyiskö pinoon lokakuisten 06 äitejä?

Olen itse taustaillut ahkerasti tuossa lokamurujen pinossa, joka nyt näyttää siirtyvän suljettuun ryhmään... en ole vaan saanut kirjoitettua aiemmin enkä oikein kehtaisi sinne enää ryysätä kun ovat niin kauan olleet jo " kasassa" ... en toivottavasti ole ainoa, ja nyt huhuilen muitakin kirjoittamaan!! :)

Esittelen tarkemmin itseäni jos pinoutujia löytyy?????

Memeka ja lokakuinen tyttö

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Täällä myös yksi tätä palstaa joskus lueskellut, mutta eipä ole tullut kirjoiteltua tuonne lokakuisiin.

Olen 27-vuotias ja esikoispoikamme syntyi 5.10., eilen siis 5kk -päivää vieteltiin. Perheeseemme kuuluu myös isukki. Asustelemme länsi-uudellamaalla.

Gallupista: Kiinteitä nyt maisteltu reilu viikko. Perunaa ja nyt sitten sunnuntaina aloitettiin maistelemaan myös porkkanaa.

Kiva kirjoitella muitten lokakuisten kanssa :)

Vierailija
22/41 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kans ilmottaudun taustailijaks. Luin jo odotus aikana lokaluisten juttuja ja hyvä ettei itku tullu kun tyypit siirty tonne yksityiselle puolelle. Joo mut kiva kun pinot jatkuu " uusien" voimin. =) =)

Eli jos vähän itestä laittas, eli oon 28.9 syntyneen pienen pojan äiti. Meillä ollaan kiinteitä syöty jo 2kuukautta kohta ja nyt on alkanu ruoka maistua tosi hyvin. 2kertaa päivässä syö kasvissoseen ja yhesti hedelmäsosetta ja aamulla puuro. Illalla vielä menee maissivelli. puuro kun alotettiin ni poitsu rupes nukkuun yöt ilman syöttöjä. Eli nukkuu n 21-7. Monta kertaa kyl joutuu tuttia suuhun käyä yön aikaan laittamassa kun yö aikaan on niin mukava touhuta, ähistä ja puhista.=)

Joo mut nyt poistun, ukko hermostuu

Sale&poitsu 5kk ja risat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan!

Täälläkin yksi lokakuinen äiti. Tyttö syntyi 6.10.2006.

Olen toisinaan ja välillä useastikin käynyt lukemassa näitä keskusteluja, mutta ei vain ole tullut kirjoitetuksi.

Kiva olisi kuulla muiden arjesta ja kaikesta mahdollisesta!

Meillä oli tyttö iso syntyessään (4658g), mutta hoikistui aika äkkiä. Eli ollaan kiinteitä syöty jo nelikuisesta alkaen ja nyt maistuu hyvin ja tytttö hyvin pulskistunut. Just tänään tuli 5 kuukautta täyteen, eli pian kai maistellaan viljaa ja lihaa!

Mielellään kuulisin muiden äitien kokemuksia ja ajatuksia tähän yksinäiseen arkeen.

Maria ja Hilla

Vierailija
24/41 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin äsken pitkän pätkän ja sit se katosi, ei meinaa millään toimia nämä sivut, muut kyllä ihan hyvin.

Kiva kun on näin paljon ilmaantunut porukkaa!!!

Saleko se kirjoitit että melkein itku tuli kun tajusi että ei enää saa lukea lokalaisten juttuja, mulla oli ihan sama...nessupaketilla olis ollu töitä :)

Onneks näin paljon on kirjoittelijoita löytynyt!

Mitähän mä nyt kirjoitinkaan, niin siitä nukkumisesta..

Meidän tyttö pisti yöt hulinaksi 3kk iässä (nukuttuaan 5 viikkoa läpi yön sitä ennen!?). Nyt on jo vähän parempi meininki, mutta pitkään sain itse nukuttua vain tunnin-pari yössä.

Kyllä olin raato kun aamulla nousin. Mutta nuo pikkupojat sen sijaan hyvinkin voimissaan :)

Nyt tulee nukuttua n.6h yössä, eikä millään riitä sekään kun on niin pätkäistä, että sitä syvää unta tuskin tulee juurikaan.

Päikkäreitä Hanna vetelee 3h päivällä ja 1,5h illemmalla.

Nyt iltatouhuihin,

Memeka ja Hanna 27.10.

Vierailija
25/41 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAIKKI halukkaat lokaäidit..

http://groups.msn.com/Vauvanlokamammat20 06/

taustailijoita on tullut sinne jo useita.

Mukaan mahtuu,

siellä alkaa olemaan jo kiva kuhina ;)

-zimppu-

Vierailija
26/41 |
06.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
27/41 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

soseista...

meillä tyttö (2.11.) sai sunnuntaina ensimmäisen kerran perunaa. tänään pe- maissi sosetta, eikä tykännyt. maitoallergia todettiin vähänaikaa sitten ja varovaisesti kokeillaan nyt muitaruoka-aineita. tosin atoopikkona aina läikikäs ihoinen, joten hyvinä päivinä voi ottaa uusia makuja.

tyttömme nukkuu todella hyvin, illalla käy nukkumaan puol 8 ja herää n. 6-7 välillä. nyt kyn nälkä kasvaa on ruennut syömään taas yöllä kerran. mutta on ollut kaiken aikaa hyvä nukkuja. esikoinen oli koliikki-huutaja joten ne kauhun yöt on vielä muistissa....

onko teidän vauvat sairastaneet rsv- viirusta? meillä sairastettiin se 7 viikkoisena ja tuntuu että jatkuvasti rohisee ja on nuhainen. eli paljon on meillä lääkäriä tarvittu. no jos pääsee vanhempana vähemmällä.

mamma x2

Vierailija
28/41 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli mikä tälle poppoolle voisi tulla nimeksi? Miten olisi Oktober06-äidit? Ei sitten mene sekaisin vanhan lokaryhmän kanssa

eikä toisaalta tällä hetkellä lokavauvoja odottavien kanssa?

t. Sirita ja neiti (synt. 24.10.)

Vierailija
29/41 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin lueskeleen heti raskauteni alkumetreistä asti lokakuisten pinoa, en vain ikänä sitten kirjottanut ja sitten jo tuntukin että en viitsi enää :( Minulla siis myös lokakuussa syntynyt iiiiiihana poitsu ;) Miellä ollaan vielä menty täysimetyksellä. Nyt toistaiseksi ei ole ollut vielä syytä aloittaa kiinteitä. Tosi kiva kun on tälläinen pino löytynyt. Aiotaanko tätä pitää pystyssä vai siirtyykö porukka suljettuun ryhmään? Itse en tiedä kummin tekisi joten miten muut?? NeJa ja pikkupomo ;)

Vierailija
30/41 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas hauska löytää tälläinen pino, itsekkin tänne täytyy heti osallistua. Eli hieman esittelyä; meidän perheeseen kuuluvat lokakuinen tyttö (4.10), isoveikka 5 v. ja tietty me miehen kanssa. Juuri laitoin tytön pihalle päiväunille, ja isompi tuossa tekee autoleikkejään, niin äkkiä äiti koneella käymään... Olipas taas hankala miettiä mitä tonne vaunuihin laittaa tytölle päälle, kun lämpötilat on nyt menneet tuolla ulkona niin roimasti plussan puolelle, ihana keväinen keli. Täytyy tästä alkaa poitsun kanssa pistää vaatetta myös päälle, ja lähteä ulos.

t.Weissu

Vierailija
31/41 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en saa isoja kirjaimia nyt kun imuttelen tässä samalla :)

ihan kiva kyllä jos saadaan tännekin pinoa, olen nyt tuonne suljettuun ryhmään " kadonnut" , mutta jos täälläkin tulis juttua niin kyllä tässä näemmä ehtii kirjoitella vaikka kumpaankin, eikä vain lukea juttuja...kuten aiemmin :)

vois aloittaa uuden pinon? ja toi amyn ehdotus että laitettais synt.aika aina nimen perään on musta hyvä!

ryhmän nimeksi käy mikä vaan. mulle tuli ekaks mieleen joku taustahörhöt -tyylinen.... mutta kyllä tuo siritan ehdotus on varmaan asiallisempi :DDD

Memeka ja tytsy 27.10.

Vierailija
32/41 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites ois vaikka takalokarit? =) Ymmärrättekös jujun, vai onko tää vaan tää mun kotona höperöitynyt mielikuvitus... =D

-Amy ja jumppaava Emmi (2310)

Vierailija
33/41 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takalokarit on hauska!

Memeka

Vierailija
34/41 |
14.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pidän tuosta takalokarit-nimestä, hyvin keksitty!

t. Sirita

Vierailija
35/41 |
11.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Paljon myös taustailin raskausaikana. Raskaus meni yli 16 vrk:tta, joten vertaistuki oli tarpeen... Nyt siis 2.11. 06 syntyneen tytön äitinä täällä. Esikoinen on viisi vuotias poika. nyt alkaa päivä rytmilöytymään ja äitikin saa välillä omaa aikaa joten, kiva olisi taas lueskella äitien päivä kuulumisia!

äiti x2

Vierailija
36/41 |
11.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas kiva kun tämmönen " ryhmä rämä" on perustettu ;)

juu elikkäs itse muutamia kertoja kirjoittelin lokamasuihin raskauden loppupuolella, mutta jotenkaan ei päässyt " sisälle" porukkaan!

vähän taustoja itsestäni: olen 23-vuotias äiti ja minulla on kaksi lasta. Poika s.-03 ja tyttö (arvatenkin) lokakuussa -06. Perheeseen kuuluu lisäksi mies ja pieni mäyräkoira.

gallupin tynkääkin oli...koitetaas muistanko nyt oiken kysymykset...

Soseita ollaan maisteltu jonkin verran(tyttö täytti tänään 5kk). Maissisosetta ja päärynäsosetta olen antanut ja hyvin on kelvannut. Typy syö aamupäivällä desin verran maissisosetta ja ehtoolla desin päärynää. Maitoa menee päivän mittaan RUNSAASTI, ainakin tuntuu, että tyttö on tissillä taukoamatta. Niin no, voihan sitten olla, että sitä maitoa tulee liian vähänkin...Hmm...

Nukkuminen(tytön) menee aika saman kaavan mukaan päivittäin, eli:

aamulla ylös 8 pintaan, päikkärit 12.30-15/16. Sitten otetaan välitirsat 17.30-18. Yöunille simahdetaan kahden tunnin tissittelyn jälkeen eli klo. 21.

Eka yösyöttö on 01, sitten 04 ja vielä pikku hömpsyt siinä 6 kieppeillä.

Äidin uni on sitten mitä sattuu =/ Sellasta koiranunta kun nukkuu, niin ei oikein syvään uneen pääse millään. Ihmeen pirtee sitä silti jaksaa olla =)

Esikoisen kanssa ei tarvinnut miettiä nuita yösyöttöjä, kun poika nukkui kuin tukki 3kk iästä lähtien. Olenkin miettinyt, että eikös se ollut 6KK KUN VAUVA JO PÄRJÄÄ ILMAN YÖTANKKAUKSIA??

Kun en silti halua neitiä huudattaa, niin olisikos kellään konkarilla hyvää neuvoa miten lempeästi tuo yötissi jätetään pois?

Vinkit otetaan kiitollisina vastaan =)

nyt pitänee mennä, sauna odottaa ja melkein kohta alkaa se Tanssii tähtien kanssa!Olettekos seurannut? Eihän se Idolsia hakkaa, mutta ihan kiva sitäkin on jännätä ;)

leppoisaa sunnuntain loppua kaikille!!

toivottelee, Levila

Vierailija
37/41 |
11.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli poitsu on syntynyt 11.10 ja itsellä ikää on 32v. Olen käynyt lukemassa lokamammojen juttuja, mutta harvemmin on tullut itse kirjoteltua.

Meillä ollaan maisteltu kolmisen viikkoa soseita ja vellejä, ja kaikki ovat toistaiseksi vetäneet mahan ihan tukkoon. Eli normaalisti kakka tullut noin 2krt päivässä, nyt ehkä joka toinen päivä. Muuten poitsu on ihan iloinen ja pirteä. Ja soseetkin maistuvat, suu on auki kuin linnunpoikasella kun lusikka lähenee...

Vierailija
38/41 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt kirjoitellut tuolla suljetussa ryhmässä, kun täällä oli niin hiljaista...ja tuolla taas tosi aktiivista.

Tulkaa ihmeessä sinne kirjoittelemaan. Olis kiva saada sinne muitakin " tuoreita" tyyppejä kirjoittelemaan!!!!

Itse siis vasta n.viikon kirjoitellut.

http://groups.msn.com/Vauvanlokamammat20 06/

Sähläilin siellä kovastikin ensin, kun en tiennyt miten homma toimii mutta kyllä sitä oppii kun vaan uskaltautuu mukaan...

Tulkaa!!!!!! Memeka

Vierailija
39/41 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Lueskelin raskausaikana tiiviisti lokakuisten juttuja ja silloin itsekin ehdin paremmin kirjoitella, viime aikoina olen vain piipahdellut ja sen vuoksi minustakin tällainen kevyempi taustailleiden lokakuisten yhteisö on hyvä idis. Eli toivon että ihmiset jaksaisivat ajoittain kirjoitella, itsekin kyllä mieluusti joskus osallistun ehtiessäni.

Itse olen yli 40 vee lokakuun lopulla syntyneen tytön äiti, eli 4,5-kuista vauvaa hoitelen. Perheeseen kuuluu myös vauvan isä. Asustelemme Uudellamaalla, pääkaupunkiseudun tuntumassa, mutta maallapa hyvinkin.

Meillä on juuri aloitettu maistelemaan kiinteitä, muttei vielä kovinkaan hyvällä menestyksellä. Porkkana ei ole maistunut neidille, vaan työntelee kielellään hituset ulos. Seuraavaksi kokeilen varmaan päärynää tms. makeampaa. Muuten hän syö vielä melkein pelkästään tissiä, välillä hiukan lisäksi tuttelia. Olen vähän miettinyt vellien aloittamista. Syy on alla..

Nukkumiset on meillä viime aikoina olleet aika levottomia, itse heräsin viime yönä varmaan tunnin välein - syöttöjä taisi olla n. 2 tunnin välein ja sitten väliaikoina muuten vain itkeskelyjä kun tutti oli pudonnut tai neiti oli vahingossa alkanut kääntyä mahalleen. Hänellä on nyt tosi aktiivinen liikkumisen opettelu menossa, koko ajan kääntyy ympäri ja pyörii vaakatasossa, ei sentään ryömi vielä, huh! Joka tapauksessa yöt on olleet viime aikoina tosi katkonaisia ja itse alan olla aika väsynyt.

Toisaalta tuntuu ettei äidinmaidon riittämättömyys ole nyt varsinainen ongelma vaan vauvan muu aktiivisuus pikemminkin.

Hyvää viikon alkua kaikille

toivoo Sirita

Vierailija
40/41 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Minäkin olen vain muutaman kerran kirjoitellut aikanaan lokakuisissa, ja sitten sekin jäi. Aktiivinen olen Ykkösopen tavoin tuolla ensikoissa. Sieltäkin muutama lokakuinen löytyy, mutta kiva olis lueskella ja kirjoitella myös muiden samanikäisten vaavien äitien kanssa.

Meidän Emmi syntyi 23.10. ja on meidän esikoinen. Itse olen 31-v. ope Riihimäeltä ja perheeseen kuuluu myös 28-vuotias isi.

Alku Emmin kanssa oli aika rankka, sillä neidillä oli aika kamalat vatsavaivat. Niihin saatiin apua mm. vyöhyketerapiasta.

Soseita on maisteltu kolmatta viikkoa ja suosikki on ehdottomasti peruna-porkkana, jota menee puoli purkkia lounaalla ja puoli purkkia illalla. Iltapäivällä maistellaan hedelmäsoseita, mutta niistä Emmi ei niin tykkää. Tänään tein ekaa kertaa itse pe-po-sosetta, mutta vaikka kuinka vetelin sen sauvasekoittimella sileäski ja ohensin nanilla, niin eipä maistunut. No, jatkamme harjoituksia myös sen kanssa, sillä en haluaisi ihan pelkillä kaupan soseilla mennä.

Viime aikojen minun kannaltani rajoittavin juttu on ollut neidin pullolakko. Ihan sama millainen pullo tutilla, nokalla tai millä vaan, niin neiti huolii maitonsa vain ja ainoastaan tissistä. Onneksi maitoa kuitenkin riittää hyvin. Mutta onpa äitin oltava aika lähettyvillä koko ajan.

Alkuaikojen valvomisten jälkeen Emmi on nukkunut yöt pääsääntöisesti tosi kivasti - keskimäärin 22-07 yhdellä-komella syötöllä, joten äitikin saa nukuttua ihan hyvin. Toki aamulla olis kiva nukkua pidempään, mutta eihän kaikkea voi saada... ;o)

Jos muuten alamme pitää täällä pinoa, niin mikäs olis porukan nimi? Ja olisikos ainakin alkuun kiva, jos laitettais viestin loppuun vauvan syntymäaika, niin tietäis vähän, että kuka on alkukuinen ja kuka loppukuinen...

Terveisin, Amy ja Emmi (23.10.)