Koteihin tehdään äijäluolia, ei puhettakaan että naisella voisi olla vastaava tila, jonne voi paeta velvollisuuksia
Äijäluolasta käväistään perheen parissa syömässä muijan tekemä ruoka ja sitten takaisin luolaan lapsen elämää viettämään.
Kommentit (324)
Kyllähän naiset voi lukita kellariin! Naisluola! T: Fritz
Vierailija kirjoitti:
Ihme ulinaa koko aloitus. Mikään ei estä sinua rakentamasta kotiisi muijaluolaa. Ja sanon tämän naisena. Mutta kuka nainen oikeasti sellaista edes haluaa? En kyllä oikein ymmärrä miksi kukaan mieskään haluaisi äijäluolaa. Kohtuullisen tossun alla olevia ukkoja, jos eivät voi elää normaalisti omassa kodissaan tai että heillä ei olisi mitään sananvaltaa oman kotinsa asioihin.
Aika moni varmaan haluaisi oman tilan omille harrastuksille, ettei tarvitse aina kerätä ja siivota niitä pois muun perheen tieltä. Mikä ihmeellisyys siinä on? Miehet on keskimäärin vaan parempia vaatimaan omaa tilaa (kuten myös esim parempaa palkkaa ja omaa vapaa-aikaa), siksi kai ne omat huoneet on useammin miehen. Mikään ei tietysti estä hommaamasta naisluolaa, jos vaan on varaa niin isoon kotiin.
Äijällä on se luola ja vaimolla koko muu asunto dekoraatioineen.
Joskus muinoin oli kerrostaloissa yhteinen askarteluhuone jossa mummot piti ompeluseuraa. Vastaavalle olisi tilausta, eihän siellä pakko olisi ommella mutta tehdä kaikkea mukavaa akkojen kesken. Yhteisöllisyyttä kaivataan enemmän. Pitääkin harkita "ompeluseuran" perustamista. Joka lauantai akkojen omaa aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä kans tykkäisin sellaisesta perheen yhteisestä harrastushuoneesta, jossa olisi pöytä pelaamista varten, sellainen johon voi jättää pelin tai jonkun legoprojekti levälleen ja jatkaa myöhemmin. Ehkä voisi olla joku kansi siihen, koska olisi kiva jos se samalla toimisi kuntoiluhuoneena. Ja tosiaan vaikka sellaisena illanistujaistilana. Esim. rinnetalo jossa on alakerrassa saunaosasto ja sen yhteydessä tilava "takkahuone" tai aula, olisi kiva.
No, saan tyytyä haaveilemaan, koska meillä on ihan kiva ja käytännöllinen yksitasoinen omakotitalo, jossa on lapsille omat huoneet ja miehellä työhuone (koska tekee etätöitä, mutta samalla siellä on kyllä hänen harrastusjutuille tilaa).
Teidän legoprojektipelipöytäkuntoiluhuoneet ei voisi olla kauempana käytännöstä. Eihän siellä voi edes rälläköidä.
Millä meinasitte, että lapsenne oppii yhtään mitään järkevää teiltä?
Onhan naisilla jo keittiö ja kodinhoitohuone...
Vierailija kirjoitti:
Naisilla on keittiö, mitä muuta ne muka tarvii?
Senkin voi lahjoittaa miehelle. Ruokkikoot itse itsensä ja jälkikasvunsa.
Jos nainen jotain vastaavaa haluaa se pitää rakentaa itse. Eihän nainenkaan miehelle rakenna miesluolaa niin mies rakentaa sen itse.
Jos nainen haluaa itselleen erillisen luolan niin jättääkö nainen sisustamatta loppukotia miellyttämään pelkästään itseään koritetyynyillä ja koriste esineillä?
Akkaluolaan raivohuone. Ei viedäkään kippoja kirppikselle eikä tölkkejä kiltisti lasinkeräykseen vaan paiskotaan ne kiviseinään.
Vierailija kirjoitti:
Joskus muinoin oli kerrostaloissa yhteinen askarteluhuone jossa mummot piti ompeluseuraa. Vastaavalle olisi tilausta, eihän siellä pakko olisi ommella mutta tehdä kaikkea mukavaa akkojen kesken. Yhteisöllisyyttä kaivataan enemmän. Pitääkin harkita "ompeluseuran" perustamista. Joka lauantai akkojen omaa aikaa.
Semmoinen voisi olla hyvä. Toki ommella voisi, mutta voisi myös vaikka maalata, pitää lukupiiriä, peli-iltaa, kauneudenhoitoiltaa tai ihan vaan jutella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kans tykkäisin sellaisesta perheen yhteisestä harrastushuoneesta, jossa olisi pöytä pelaamista varten, sellainen johon voi jättää pelin tai jonkun legoprojekti levälleen ja jatkaa myöhemmin. Ehkä voisi olla joku kansi siihen, koska olisi kiva jos se samalla toimisi kuntoiluhuoneena. Ja tosiaan vaikka sellaisena illanistujaistilana. Esim. rinnetalo jossa on alakerrassa saunaosasto ja sen yhteydessä tilava "takkahuone" tai aula, olisi kiva.
No, saan tyytyä haaveilemaan, koska meillä on ihan kiva ja käytännöllinen yksitasoinen omakotitalo, jossa on lapsille omat huoneet ja miehellä työhuone (koska tekee etätöitä, mutta samalla siellä on kyllä hänen harrastusjutuille tilaa).
Teidän legoprojektipelipöytäkuntoiluhuoneet ei voisi olla kauempana käytännöstä. Eihän siellä voi edes rälläköidä.
Millä meinasitte, että lapsenne oppii yhtään m
Ei varmaan missään talossa voi sisällä rälläköidä? Sitä varten tarttee olla verstas, tai se autotalli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joskus meillä milleniaanivanhempina on varaa ostaa/rakennuttaa tilava okt, on meillä (minulla) jo harrastehuonetta suunniteltu. Siellä ei olisi viihde-elektroniikkaa, vaan mm. suuri pöytä, suuri kirjahylly, muuta säilytystilaa ja mukava sohva/nojatuoleja. Siellä voi lukea, pelata lautapelejä, piirtää, askarrella, maalata ja värkkäillä kaikenlaista. Myös hyvä äänieristys, sitä voisi käyttää myös illanistujaisiin ilman että muu perhe häiriintyy.
Kuulostaa ihan normaalilta rintamamiestalon olohuoneelta? Nykyään ne on usein jo avattu seiniä kaatamalla yhteiseksi tilaksi keittion ja alakerran makuuhuoneen kanssa
Ennemmin kolmekerroksisen rintamamiestalon kellarista löytyy tuollaisia tiloja.
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen jotain vastaavaa haluaa se pitää rakentaa itse. Eihän nainenkaan miehelle rakenna miesluolaa niin mies rakentaa sen itse.
Jos nainen haluaa itselleen erillisen luolan niin jättääkö nainen sisustamatta loppukotia miellyttämään pelkästään itseään koritetyynyillä ja koriste esineillä?
Aika harvoin se koti on pelkästään naisen maun mukaan tehty muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Akkaluolaan raivohuone. Ei viedäkään kippoja kirppikselle eikä tölkkejä kiltisti lasinkeräykseen vaan paiskotaan ne kiviseinään.
Eivät ole ennenkään tähän erillistä huonetta tarvinneet.
Vierailija kirjoitti:
Jos koko koti on silkkaa höttöä ja pampaheinää, niin eikö se nimenomaan ole naisen tila?
Ei kai kukaan enää mitään pampaheiniä laita? Tuo oli joskus 10v sitten.
Kotona pitäisi olla oma luola kummallekin!
Juha Turunen oli edelläkävijä näissä naisluola-asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä meinasitte, että lapsenne oppii yhtään m
Jaa millä lailla rälläköinti on käytännöllisempi taito kuin vaikkapa liikunnalliset taidot, pelitaidot, sorminäppäryys ja avaruudellisen hahmottamisen kehittäminen jne.? Rälläköinti nyt on vaan yksi taito jonka voi opetella kuka vaan jos kiinnostaa ja tulee jossain vaiheessa elämää tarpeelliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika harvoin se koti on pelkästään naisen maun mukaan tehty muutenkaan.
Se on kokonaan naisen sisustama. Miestä ei lähtökohtasesti kiinnosta jotkut tyynyt tai sopiiko joku tapetin väri tämän ja tämän kanssa.
Mikset tee itsellesi tuollaista tilaa? Kuka estää?
Naisilla on keittiö, mitä muuta ne muka tarvii?