Koteihin tehdään äijäluolia, ei puhettakaan että naisella voisi olla vastaava tila, jonne voi paeta velvollisuuksia
Äijäluolasta käväistään perheen parissa syömässä muijan tekemä ruoka ja sitten takaisin luolaan lapsen elämää viettämään.
Kommentit (324)
Ei naisiakaan kiinnosta välttämättä sisustaa. Kämpässä nyt vaan kuitenkin pitää tietyt jutut olla ja nainen haluaa perheelleen laittaa paikat kuntoon. Ei nainen voi olla itsekäs ja sisustella vaan omaa huonettaan. Jonkun ne käsipyyhkeet, matot, kattilat ja lakanat on hommattava. Sen eron olen huomannut, että naiset hankkii useammin asioita koko perheen käyttöön, miehet useammin itselleen. Nainen ostaa uudet lakanat koko perheelle, mies autonosia harrastepeliin tai tehokkaamman pelikoneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa tv-sarjoissakin on aina oma kellaritila laiskalle plösölle, jolla on paikka kitata kaljaa ja tuijottaa tv:tä.
Samaan aikaan uupunut vaimo kantaa kauppakassit kotiin, kokkaa, siivoaa ja huolehtii lapsista.
Ällöä.
Juttujesi perusteella se telkkaria töllöttävä plösö olet sinä!
Kyllä. Harvalla plösöllä miehellä on timmi vaimo.
Meillä oli kyllä ihan sovittuna, että vaimo saa sisustaa kämpän niin kauheaksi kun haluaa, ja voin maksaakin siitä, ja minulla on sitten se yksi huone "äijäluola" mikä saa olla oman näköiseni.
Vierailija kirjoitti:
Ihme ulinaa koko aloitus. Mikään ei estä sinua rakentamasta kotiisi muijaluolaa. Ja sanon tämän naisena. Mutta kuka nainen oikeasti sellaista edes haluaa? En kyllä oikein ymmärrä miksi kukaan mieskään haluaisi äijäluolaa. Kohtuullisen tossun alla olevia ukkoja, jos eivät voi elää normaalisti omassa kodissaan tai että heillä ei olisi mitään sananvaltaa oman kotinsa asioihin.
Meidän luola on ihana, kunnon erillisenä talosta, pihan perällä. Siellä on tunnelmallista, ihan kuin olisi omassa turvapaikassa jonne ei arki astunsisään. Sen yhteydessä on pihasauna, ja katseilta piilossa oleva piha-alue jossa grillaillaan. Ei siellä ole tarkoituskaan olla kuin normaalisti kotona, jopa sen siivoaminen onnihanaa, toisin kuin talon. Pieni lomaparatiisihan se on kaiken arjen keskellä, ja matka sinne on lyhyt!
Tuo on meille ihan ehdoton mesta tuo luola!!
On ihan tervettä, että on harrastuksia ja ystäviä käy kylässä, mutta jos harrastuksia ja "miesluolaan" vetäytymistä käytetään tekosyynä välttyäkseen kotitöiltä ja lastenhoidolta, niin siinä kohtaa menee ällöttäväksi ja junttimaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei naisiakaan kiinnosta välttämättä sisustaa. Kämpässä nyt vaan kuitenkin pitää tietyt jutut olla ja nainen haluaa perheelleen laittaa paikat kuntoon. Ei nainen voi olla itsekäs ja sisustella vaan omaa huonettaan. Jonkun ne käsipyyhkeet, matot, kattilat ja lakanat on hommattava. Sen eron olen huomannut, että naiset hankkii useammin asioita koko perheen käyttöön, miehet useammin itselleen. Nainen ostaa uudet lakanat koko perheelle, mies autonosia harrastepeliin tai tehokkaamman pelikoneen.
Tämä!
Miehellä on se luola, yleensä jokin ikkunaton huone tms. Loput talosta on rouvan, eikä mies saa tehdä siellä yhtään mitään ilman emännän lupaa.
Miehelläni on työhuone kotona. Se toimii äijäluolana. Minusta paljon kivempi niin kuin että hän ja kaverinsa istuisivat olohuoneessa. Mukavia kavereita ja huom., eivät juo alkoholia.
Minullakin on ns. oma huone. Viihdyn vaan paremmin olohuoneessa. Tuon oman huoneeni käyttö on lähinnä sellaista, että vetäydyn sinne esimerkiksi lukemaan tai neulomaan. Ja ei, se huone ei ole vierashuone. Se on vain minun käytössäni.
Mitä jos ne naiset itse ottaisivat ohjat käsiinsä ja tekisivät sellaisen itselleen jos tarvetta on. Itse olen tehnyt itselleni harrastehuoneen jo kasarilla,
Miehen pitää olla osa naisen elämäprojektia, eli "mahdollistaja" tai muuten on tyhmä mieslapsi.
Eli nainen ei olekaan miehelle kumppani vaan hyötyjä eli kuppaaja.
Tämä näistä kommenteista luettavissa moneen, moneen kertaan.
y-ä-k
On se kaikkein kamalinta jos ei omassa kodissaankaan saa mitään omaa rauhaa. Meillä saa kumpikin omaa rauhaa eikä kotitöiden sujuvuudessa ei ole mitään ongelmia. Ruokansa osaa kumpikin laittaa niin ettei tarvitse passata ja kokata jos ei huvita. Missä sitä omaa rauhaa sitten saisi jos ei omassa kodissa.
Onhan naisilla ollut jo kymmeniä vuosia omat kodinhoitohuoneet ja niissä pelit ja vempeleet joita pääsee käyttämään, on silitysrautaa ja ompelukonetta. Aletaan me miehetkin pääsemään pikkuhiljaa samalle viivalle. Pitää miehilläkin olla turvallinen tila jossa juoda kaliaa ja ruuvata moottoripyörää !
Yleensä ne kaikki muut huoneet ja tilat asunnossa on naisten valtakuntaa. Sen kun pakenee vaan johonkin niistä tiloista, jos tarve tulee.
Meillä on neliöiden käyttö jakautunut ihan kummankin tilantarpeen mukaan, mutta ei tuokaan yhtä poikkeusta lukuun ottamatta ole mikään "oma alue" jaottelu. Talon yläkerrassa on naisystäväni ns. ateljee ja piharakennuksessa hänen studionsa ja kotikuntosali. Muuten talossa kaikki on ihan yhteisessä käytössä olevaa normaalia asumistilaa.
Ainoa poikkeus on kodinhoitohuone, joka on minun aluettani. Pyrin siihen, että naistystäväni käy siellä korkeintaan valvotusti, jotta minun tarkasti ja huolella organisoimani järjestys ei mene pilalle.
Huhhuh, onneks ei ole miestä. Yks huoli vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos ne naiset itse ottaisivat ohjat käsiinsä ja tekisivät sellaisen itselleen jos tarvetta on. Itse olen tehnyt itselleni harrastehuoneen jo kasarilla,
Melkein koko asunto on yleensä jo sitä. Isäntä päättää siellä luolassa (15% pinta-alasta), emäntä kaikkialla muualla.
Vierailija kirjoitti:
Onhan naisilla ollut jo kymmeniä vuosia omat kodinhoitohuoneet ja niissä pelit ja vempeleet joita pääsee käyttämään, on silitysrautaa ja ompelukonetta. Aletaan me miehetkin pääsemään pikkuhiljaa samalle viivalle. Pitää miehilläkin olla turvallinen tila jossa juoda kaliaa ja ruuvata moottoripyörää !
Vertaatko kotitöitä ja moottoripyörän laittoa kaljan kanssa keskenään?? Minua ei naisena haittaisi yhtään, jos mies hoitaisi kaiken pyykinpesun ja silittämisen. Saati jokapäiväisen ruoanlaiton.
Meillä on molemmilla omat harrastustilat, jotka on juuri sellaiset kuin haluamme.
Vierailija kirjoitti:
Ei käy. Palstan naiset RAKASTAVAT ulista ja uhiutua. Vaikka sitten jonkun muun parisuhdeasioista, jos ei omaa parisuhdetta ole.
Jännä kun itsellä on sellainen huone talossa vaikka asun yksin perheettömänä. Kavereiden kanssa vietetään siellä aikaa ja itsekseen lähinnä viikonlopuisin.