Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

9 kk herättelee yöllä, mikä voi olla vikana?!

Vierailija
05.03.2007 |

Olisiko kenelläkään ehdotusta mikä voisi olla syynä 9 kk vauvan yöheräilyihin? Meidän vauva on parina viime yönä alkanut herätellä n. tunnin välein itkien ja raivoten. Yleensä tutin laitto on auttanut, mutta viime yönä vaati kaksi kertaa maitoa ja kerran sylissä tuuidtusta että rauhoittui. Kuuden jälkeen ei enää nukkunut lainkaan, vaikka yleensä nukkuu n. puoli kahdeksaan. Hampaita ei näyttäisi olevan tulossa ja äsken lääkäri tarkisti että korvatkin näyttävät olevan kunnossa.

Mistä ihmeestä yöheräilyt voisivat johtua ja mikä neuvoksi? Olen itse ihan silmät ristissä, enkä jaksaisi enää yhtään tuollaista yötä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä puheen kehityksen myötä jotkut lapset rupeavat heräilemään yöllä itkien kun unet kehittyvät. Ja joskus lapsi stressaantuu kun taidot kehittyvät, esim kävelemään oppiva lapsi voi nukkua huonosti. Nämä vaiheet kuuluvat lapsen elämään mutta menevät onneksi yleensä ohi.

Vierailija
2/5 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojan liikkuminen on kyllä viime aikoina kehittynyt hurjasti. Voisiko olla vain niin innoissaan uusista taidoista?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jos ryömii, on kohta lähdössä konttaamaan. Jos konttaa on kohta lähdössä kävelemään. Nää tulee kaikki uniin. Eli se liike jää päälle sekä eroahdistus äitiin nousee pintaan samaan aikaan ton liikkeelle lähdön kanssa. meillä esikoinen kun oppi kääntymään, nukkui 2 viikkoa 25 min pätkiä yöt ja päivät.. olin jo aivan loppu, mutta onneksi tilanne normalisoitui sen kahden viikon jälkeen.. silloin olin kyllä niin valmista kamaa suljetulle osastolle, että hyvin ymmärrän koliikki-vauvojen äitejä ja hedän tuskaansa.. ja mulal tota tosiaan kesti vaan 2 viikkoa.

Vierailija
4/5 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja on viimeisten parin viikon aikana alkanut kävellä huonekaluista kiinni pitäen. On kyllä kehittynyt siinä kovasti tosi lyhyessä ajassa. Voihan olla, että poika tosiaan näkee kaiket yöt hurjia kävelemisunia, eikä pysty nukkumaan :D.

Toivottavasti olet oikeassa ja tämä menee pian ohi.

Ap

Vierailija
5/5 |
05.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraako sua päiväsaikaan joka paikkaan ja alkaa huutaa/protestoida heti, kun katoat näköpiiristä? Pitää ottaa vessaankin mukaan? Ja niin edelleen ;) Jos näin, niin luultavasti lapsi mietiskelee näitä asioita unissaankin ja heräilee/huutaa sen takia öisinkin.