Kristinusko ja huivin pitäminen
Olkaa hyvä ja älkää ilmiantako sääntöjen mukaisia keskusteluja.
Kommentit (1246)
Vierailija kirjoitti:
En ole ennen törmännyt tällaiseen ilmiöön, että ateistit esittäytyvät uskon asiantuntijoina. Vaikkeivat siis tunne edes Raamattua teoriatasolla
Ihmiset eivät näköjään osaa enää esittää mielipiteitä muodossa: minä ajattelen.. Näkevät kaikki ajatuksensa totuutena, vaikka todellisuus on varsin toinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1Kor11 on kirjoittanut mies, joka haluaa alistaa naisen. Sitä ei ole kirjoittanut Jumala.
Sen on kirjoittanut mies, jonka Jumala kutsui lähettiläisekseen. Paavali kirjoitti Jumalan Pyhän Hengen inspiroimana. Paavali ei todellakaan halunnut alistaa naista. Päinvastoin.
Paavali teki työtään sen ajan puitteissa. Käytännön läheisesti. Omassa historiallisessa ympäristössään. Mahdoton ajatus että hengellisen uskon kriteeri voisi olla päähine, pikemmin se ilmaisee sen ajan kulttuurin tapoja. VT:ssa on lukemattomia sääntöjä kaikille ja vain naisia koskevat ovat jääneet elämään. Syy on helppo arvata. Miehet määrää mielellään ja naiset taipuu mielellään. Ulkokultai
Paavalin kirjoitukset ovat Uudessa Testamentissa. Et tunne Raamattua sinäkään siis.
Paavalin tausta on erittäin konservatiivisessa juutalaisuudessa. Siinä hän kasvoi, vanhan testamentin tekstejä hän luki, juutalainen kulttuuri ja sen ajan kulttuuri vaikutti totta kai hänen ajatusmaailmaansa.
Kerran farisealainen, aina farisealainen.
Farisealaisille tunnusomaista oli juutalaisen lain tarkka noudattaminen pienimpiäkin yksityiskohtia myöten.
"Älkää siis olko heidän kaltaisiaan; sillä teidän Isänne kyllä tietää, mitä te tarvitsette, ennenkuin häneltä anottekaan."
"Älkää välittäkö heistä, he ovat sokeita sokeiden taluttajia. Ja kun sokea taluttaa toista sokeaa, molemmat putoavat kuoppaan."
"Älkää te antako kutsua itseänne rabbiksi, sillä teillä on vain yksi opettaja ja te olette kaikki veljiä."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisipa mukava ollut kuulla mitä on kirjoiteltu. Olen itse aloittanut yhä enemmän huivia pitämään rukoillessani, koska 1. kor. 11 ja se tuntuu oikealta. En vielä läheskään aina muista mutta muistaessani se tuntuu siunaukselta.
Samalta tuntuu minulle
Fetissejä on monenlaisia ja se on ihan okei 😇
Fetissit ei ole okei. Kommentoi tähän eilen, mutta sekin on poistettu. Fetissit tulee saatanasta. Niiden avulla ei kukaan ikinä löydä rauhaa, saati pelastu. Se Kristuksen muotoinen tyhjiö ei täyty millään muulla.
Tässä ketjussa ei onneksi farisealaisia ole näkynyt.
Paavalin mukaan huivia pidetään langenneiden enkeleiden, henkivaltojen (niiden hyökkäyksiä vastaan, näin olen tämän tulkinnut) vuoksi lähinnä rukoiltaessa ja kun profetoi. Eli olen itse pitänyt hiukset peitettynä nukkuessa jo vuosia. En halua suututtaa Isä Jumalaa, enkä antaa mitään oikeutusta avaruuden henkivaltojen hyökkäyksille ja manipuloinnille.
Sola scripura -periaate on keksitty vasta keskiajalla. Sitä ennen oli selvää että Raamattu on kirkon kirja, joka on vain osa kirkolle uskottua traditiota ja jonka tulkitseminen kuuluu yksittäisten ihmisten sijaan kirkolle.
Vierailija kirjoitti:
Sola scripura -periaate on keksitty vasta keskiajalla. Sitä ennen oli selvää että Raamattu on kirkon kirja, joka on vain osa kirkolle uskottua traditiota ja jonka tulkitseminen kuuluu yksittäisten ihmisten sijaan kirkolle.
Tänä päivänä kirkossa tapahtuvat asiat ovat usein suuressa ristiriidassa Raamatun kanssa, joten suuresti kiitollisia saamme olla siitä, että meillä on Raamattu.
Vierailija kirjoitti:
Hyi, alistuvat pellet.
Rakastavalle Jumalalle on hyvä alistua. Toinen vaihtoehto on alistua Saatanalle.
Voi kun ihmiset nöyrtyisivät ja tulisivat tuntemaan Jumalan ja Hänen hyvyytensä..
Herran siunausta sinulle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että poistaja on fundamentalisti, joka säikähtää, kun ei osaakaan vastata.
Naisvihaa on kaikissa hiekkauskonnoissa. Näin sen merkit näkyvät kristinkultissakin.
Naisvihaa et Raamatusta löydä. Päinvastoin.
Raamattu sanoo et naiset on seurakunnassa hiljaa. Koraanissa taas on kokonainen suura naisille ja jonka suurin profeetta sanoi viimeisinä sanoina kolme kertaa pitäkää naisista huolta. Islam antoi naisille oikeudet kauan ennen länsimaita, perintö, ero jne oikeudet.
Ja mitä pahaa siinä on, että nainen on seurakunnassa hiljaa? Minä koen naisena asian olevan juuri oikein niin. En koe ollenkaan luonnolliseksi rooliksi naiselle olla äänes
Yhh. Naisenko pitää olla harmaa hiirulainen? Ole sinä jos haluat.
1. Moos. 1:26-27
Jumala sanoi: Tehkäämme ihminen, tehkäämme hänet kuvaksemme, kaltaiseksemme, ja hallitkoon hän meren kaloja, taivaan lintuja, karjaeläimiä, maata ja kaikkia pikkueläimiä, joita maan päällä liikkuu. Ja Jumala loi ihmisen kuvakseen, Jumalan kuvaksi hän hänet loi, mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paavalin mukaan huivia pidetään langenneiden enkeleiden, henkivaltojen (niiden hyökkäyksiä vastaan, näin olen tämän tulkinnut) vuoksi lähinnä rukoiltaessa ja kun profetoi. Eli olen itse pitänyt hiukset peitettynä nukkuessa jo vuosia. En halua suututtaa Isä Jumalaa, enkä antaa mitään oikeutusta avaruuden henkivaltojen hyökkäyksille ja manipuloinnille.
Tämä nyt menee jo kateoriaan mielenterveysongelmat.
Henkimaailma on hyvin todellinen.
eri
Ihmisiltä on näköjään unohtuneet käytöstavat ihan kokonaan. Ei osata ollenkaan keskustella normaalisti vaan panetellaan, haukutaan, nimitellään, ilkutaan ja pilkataan. Surullista. Syvää pahoinvointia ja sivistymättömyyttä.
Vierailija kirjoitti:
1. Moos. 1:26-27
Jumala sanoi: Tehkäämme ihminen, tehkäämme hänet kuvaksemme, kaltaiseksemme, ja hallitkoon hän meren kaloja, taivaan lintuja, karjaeläimiä, maata ja kaikkia pikkueläimiä, joita maan päällä liikkuu. Ja Jumala loi ihmisen kuvakseen, Jumalan kuvaksi hän hänet loi, mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.
Toisin kuin Korinttolaiskirje väittää, Jumala ei luonut miestä kuvakseen vaan Ihmisen. Miehen ja Naisen. Nainen on siis yhtä lailla Jumalan kuva kuin mies, kumpikin ihmisenä. Uuden testamentin puolella on vielä paljon tätä ajattelua, että mies olisi hieman tärkeämpi, näin ei luomiskertomuksen teksti opeta, vaan nainen ja mies on samalla tavalla Jumalan kuva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eri
Ja niiltäkö voi huivilla suojautua? Sittenhän kannattaisi käyttää ihan kypärää!
Vierailija kirjoitti:
En ole ennen törmännyt tällaiseen ilmiöön, että ateistit esittäytyvät uskon asiantuntijoina. Vaikkeivat siis tunne edes Raamattua teoriatasolla
Yleensä raamatusta riitelevät uskovaiset keskenään. Siksipä minä uskon, ettei tästä ketjusta ateistit poista viestejä, sen tekevät uskovaiset.
Miksi ajattelet, ettei ateisti voisi tuntea raamattua? Itse olen tutustunut siihen perinpohjin ja tulkinnut sitä hyvinkin tiukasti parin vuosikymmenen ajan. Sitten tulin järkiini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänä päivänä kirkossa tapahtuvat asiat ovat usein suuressa ristiriidassa Raamatun kanssa, joten suuresti kiitollisia saamme olla siitä, että meillä on Raamattu.
Raamatusta on tietysti syytä olla kiitollinen, mutta sen lisäksi on syytä pitää mielessä, että Raamatun lisäksi tarvitaan myös paljon muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa syy käyttää huivia näillä leveysasteilla = kova pakkanen ja tuulee, eikä takissa ole huppua. Muita syitä ei ole.
Hiukset vievä sairaus alopecia, syöpä ja muut.
Uskontosyistä huivin käytön joutaa kieltämään, täällä ei pidä antaa islamille periksi yhtään.
Hijabeita ei sallita edes keski-Aasian entisissä neuvostotasavalloissa missä käytännössä 100 % väestöstä on muslimeita. Sielläkin ymmärretään ettei se johda mihinkään hyvään.
Siellä ymmärretään, että hijabit, perinteiset niskaan sidottavat huivit, äiti-ihmisten kimeshekit jne. kiellettiin uskontoon katsomatta koska ne olivat neuvostotasavaltoja.
Neuvostotasavallat olivat osa Neuvostoliittoa. Jos ei aukene niin kommunismi ja ateismi varmaan selittää kieltämisen aikoinaan. Eli sekö oli hienoa?
Yhdessäkään noista maista hijabit eivät ole enää kiellettyjä. Niqabit osittain, mutta se nyt ei ole harvinaista burkhista nyt puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eri
Ja niiltäkö voi huivilla suojautua? Sittenhän kannattaisi käyttää ihan kypärää!
Nämä on hankalia asioita ymmärtää ilman Pyhän Hengen antamaa viisautta. Ennen uudesti syntymistä ja Jumalalle nöyrtymistä ei kannata tuhlata aikaansa asioihin, joita ei tuossa vaiheessa voi vielä ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamatusta on tietysti syytä olla kiitollinen, mutta sen lisäksi on syytä pitää mielessä, että Raamatun lisäksi tarvitaan myös paljon muuta.
Koska ateisteilla ei ole Pyhää Henkeä, eivätkä voi ymmärtää Raamattua ilman Pyhää Henkeä joka ohjaa kaikkeen totuuteen. Täälläkin on valeuskovia, jotka jääräpäisesti käyvät j
Mistä sinä tiedät, ettei heissä ole pyhää henkeä? Siitä, että he ovat eri mieltä kanssasi? Ja mahdatko nyt itse olla kovasti farisealainen?
Ei toki tarvi keskustella mitään jos ei halua. Aloituksen taustalla on se, että tämä on vähintään kolmas ketju aiheesta, koska edelliset ilmiannettiin.