Kristinusko ja huivin pitäminen
Olkaa hyvä ja älkää ilmiantako sääntöjen mukaisia keskusteluja.
Kommentit (1246)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäpä sivistävää. Siis tämä sama Paavaliko sanoo, että vain mies on Jumalan kuva? Siis tämä sama, jonka teksteihin vedotaan, kun kielletään naisilta uskonnollinen opettaminen? Pappeudesta puhumattakaan. Jonka teksti siis mitä suurimmassa määrin heijastaa ajalleen tyypillistä naisten halveksuntaa.
Kuinka moni Paavalin teksteihin tukeutuva on siis valmis vaikka sanomaan ääneen: Minä N.N. uskon, että vain mies on Jumalan kuva? Juuttuuko kurkkuun?
Paavali ei koskaan sano että vain mies on Jumalan kuva.
Kyllä sanoo, tuossahan se oli korinttolaiskirjeen kohta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeesus oli hiljainen ja nöyrä..hän ei riidellyt. Meidät on kutsuttu seuraamaan hänen jalanjäljissään. Siunausta sisaret ja veljet!
Jeesus ei todellakaan ollut hiljainen, eikä aina niin nöyräkään. Jeesus oli inhimillinen ja hänellä oli ihmisen tunteet.
2 Timoteus 2:23
Riivaajat teissä haluaa riidellä. Jeesus: minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltäni.
Matt. 11:29 Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.
Ei suuttuminen ole väärin.
Ef 4:26 Suuttukaa, mutta älkää tehkö syntiä älkääkä antako auringon laskea vihanne ylle.
Vierailija kirjoitti:
Rakkaat ateistit, huomaatteko kuinka paljon teissä nousee vihaa ja ärsytystä? Tulkaa Jumalan luo, Hän antaa teille rauhan.
En ole vihainen tai ärsyyntynyt. Minua vain aina jaksaa hämmästyttää joidenkin uskovien luja usko ITSEENSÄ. Sillä usko pois, myös ateisti tunnistaa omavanhurskauden.
Vierailija kirjoitti:
Ei suuttuminen ole väärin.
Ef 4:26 Suuttukaa, mutta älkää tehkö syntiä älkääkä antako auringon laskea vihanne ylle.
Tämä palsta on siis syntiä täynnä. Kiitos linkkauksesta. Katukaa ennen kuin on liian myöhäistä
Vierailija kirjoitti:
Rakkaat ateistit, huomaatteko kuinka paljon teissä nousee vihaa ja ärsytystä? Tulkaa Jumalan luo, Hän antaa teille rauhan.
Suljetkohan sinä nyt itse korvasi siltä sanalta. Haluat olla evankelista, muttet huomaa, että sinulle puhutaan. Asetat itsesi toisten yläpuolelle ja tuomitset. Rauhoitu ja mieti.
Vierailija kirjoitti:
Matt. 11:29 Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.
UT2020 Tulkaa minun luokseni kaikki te, jotka olette uupuneet taakkanne alle. Minä annan teidän levähtää. Ottakaa minun taakkani hartioillenne ja katsokaa minusta mallia. Minä olen maltillinen ja sydämeltäni vaatimaton. Kun otatte minusta mallia, löydätte levon ja rauhan. Minun taakkani on kevyt ja hartioille sopiva.
-
Maltillisuutta siis myös sinulle, joka nopeasti tuomitset muita väärin uskoviksi ja ateisteiksi. Vaatimattomuus on myös kova juttu, se tarkoittaa sitä, ettei pönkitä ja nosta omia näkemyksiään jalustalle, kuuntelematta toista osapuolta.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaa hiljaisuus siitä, ettei oikaista valheita? Ei tarkoita. Taas valikoidaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin, Jeesus oli tällainen. Vai pitäisikö sanoa, että "myös" sillä kaatoihan hän myös pöydät temppelissä? No, eihän ketään ihmistä voi häneen verrata kuitenkaan.
Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi. Kuiskaan sille, joka viestien perusteella on valmis heti arvioimaan, onko henkilö uskovainen tai ainakaan hänen mielestään "oikea" uskovainen. Sitä kun ei ylipäätään kukaan ihminen määrittele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäpä sivistävää. Siis tämä sama Paavaliko sanoo, että vain mies on Jumalan kuva? Siis tämä sama, jonka teksteihin vedotaan, kun kielletään naisilta uskonnollinen opettaminen? Pappeudesta puhumattakaan. Jonka teksti siis mitä suurimmassa määrin heijastaa ajalleen tyypillistä naisten halveksuntaa.
Kuinka moni Paavalin teksteihin tukeutuva on siis valmis vaikka sanomaan ääneen: Minä N.N. uskon, että vain mies on Jumalan kuva? Juuttuuko kurkkuun?
11:12 Sillä samoin kuin vaimo on alkuisin miehestä, samoin myös mies on vaimon kautta; mutta kaikki on Jumalasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suljetkohan sinä nyt itse korvasi siltä sanalta. Haluat olla evankelista, muttet huomaa, että sinulle puhutaan. Asetat itsesi toisten yläpuolelle ja tuomitset. Rauhoitu ja mieti.
Herran siunausta sinulle! Minustakin uskovat vaikuttivat ylimielisiltä ennen omaa uskoontuloa
Siis ateistit jankkaa tällä palstalla siitä kuinka uskovat ovat omahyväisiä? Eivätkä halua tuntea totuutta? Oi voi. Uskovat, antakaa vihaisten ihmisten olla rauhassa sitä mieltä kuin ovat.
Vierailija kirjoitti:
Sattuipa sopiva sanoma sinullekin sitten.
Vierailija kirjoitti:
Oho, onpas nyt uskovien joukkoon kylvänyt sielunvihollinen runsain mitoin rikkaviljaa. Siinä ovat rinnalla kypsyneet, alkaen 2020 leikattiin joukosta pois pedonmerkillä, joka siis edelleen on CV -injektio. Vieläkö muuten palvotte sitä ja kumartelee petoa, te tekopyhät?
Täh?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
11:12 Sillä samoin kuin vaimo on alkuisin miehestä, samoin myös mies on vaimon kautta; mutta kaikki on Jumalasta.
Lue ajatuksella, ei tässä ole mitään epäselvää:
Miehen ei tarvitse peittää päätään, koska hän on Jumalan kuva ja heijastaa hänen kunniaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole vihainen tai ärsyyntynyt. Minua vain aina jaksaa hämmästyttää joidenkin uskovien luja usko ITSEENSÄ. Sillä usko pois, myös ateisti tunnistaa omavanhurskauden.
Väärin tulkitset. Saatanan lapset/ateistit eivät tunne totuutta.
Miten helppoa onkaan olla näkemättä malkaa omassa silmässä, kun aina voi vedota saatanan lapsiin/ateisteihin/väärin uskoviin/pyhän hengen puutteeseen.
Aikooko huivihemmot estää huivittomien ja mekottomien pääsyn kirkkoon? Heidän pitää sitten myös maksaa rakennukset, palkat ja muu. Se on sitten heidän ikioma huivimekkokirkkolahkonsa. Oliko tämä kristinuskon tarkoitus?
Tulkaa kaikki joilla on huivi päässä ja mekko, niin...
Vierailija kirjoitti:
Olisipa mukava ollut kuulla mitä on kirjoiteltu. Olen itse aloittanut yhä enemmän huivia pitämään rukoillessani, koska 1. kor. 11 ja se tuntuu oikealta. En vielä läheskään aina muista mutta muistaessani se tuntuu siunaukselta.
Onko huivin käyttökin apostoli Paavalin oppia. Ei Paavali ole Jumala. eikä edes Jeesus.
Huivia voin kyllä pitää vieraillessani pyhässä paikassa tai rakennuksessa, jossa sen käyttöä edellytetään, ei siinä mitään, mutta eihän Jumala ole sillä tavalla pikkumainen, että pukeutumisohjeita ihmiskunnalle antaisi. Ne on ihmisten omia juttuja.
Jumala yksin on hyvä, sanoo Raamattu. Älä siinä sano ketään ihmistä hyväksi. Oletko mieleltäsi lempeä ja nöyrä kuten kristityn kuuluisi olla? Et halua rakentaa vaan loukata.