Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kristinusko ja huivin pitäminen

Vierailija
06.02.2025 |

Olkaa hyvä ja älkää ilmiantako sääntöjen mukaisia keskusteluja. 

Kommentit (1246)

Vierailija
501/1246 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi entinen feministiwoke, nykyään uskossa. Herra on hyvä!

Meitä on monia!

Epäilemättä. Ei täällä koskaan ole ollut  pulaa jokaisen trendin ja lauman  perässä juoksevista ja usein juuri äärilaidasta toiseen menevistä ihmisistä. 

Totuus ei ole trendi. 

Vierailija
502/1246 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaatteko ihmiset edes kuinka ilkeitä olette? Herran rauhaa teille

Uskovaiset ne ilkeitä ovat. Kerro oma mielipiteesi ja lue vastauksia: et voi ymmärtää, vielä ymmärrät jne.  Typeryyttä, ilkeämielistä, ylimielistä. Eikä ainakaan kannusta olemaan itse ystävällinen. 

Luo oma keskustelu jos et halua kuulla kristinuskosta. Tämä ketju koskee kristinuskoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/1246 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskovaiset ne ilkeitä ovat. Kerro oma mielipiteesi ja lue vastauksia: et voi ymmärtää, vielä ymmärrät jne.  Typeryyttä, ilkeämielistä, ylimielistä. Eikä ainakaan kannusta olemaan itse ystävällinen. 

Totuuden kertominen ei ole ilkeää tai ylimielistä. Se on rakkautta. 

Ainoa totuus on, ettei totuutta ole. Totuus on täydellisyyden edellytys, eikä mikään havaittavissa oleva ole täydellistä. Täydellisyys on myös tylsää ja tylsyys tappaavaa. Ramatun mukaanhan Jeesus voitti kuoleman ja poisti synnin. Synnin palkka taas on kuolema. Johtopäätös: Totuus on kuollut. Totuuden ja täydellisyyden illuusion poistaminen on siis rakkautta, ei totuuden kertomin

Tätä siis kutsutaan armoksi eli karismaksi.

Vierailija
504/1246 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa totuus on, ettei totuutta ole. Totuus on täydellisyyden edellytys, eikä mikään havaittavissa oleva ole täydellistä. Täydellisyys on myös tylsää ja tylsyys tappaavaa. Ramatun mukaanhan Jeesus voitti kuoleman ja poisti synnin. Synnin palkka taas on kuolema. Johtopäätös: Totuus on kuollut. Totuuden ja täydellisyyden illuusion poistaminen on siis rakkautta, ei totuuden kertomin

Näinhän sitä ihmismielellä voi päätyä vaikka minkälaisiin päätelmiin. Synti ei ole poistunut vielä mihinkään. Jeesus sen sijaan teki tien pelastukseen niille, jotka ottavat vastaan Hänen ristinsovitustyönsä. Hän maksoi omiensa velat; niiden jotka seuraavat Häntä. Meidän tulee pyrkiä olemaan kuten Hän; täydellisiä. Totuus ei ole illuusio, eikä myöskään täydellisyys.

Jeesus Kristus on tie, totuus ja elämä.

Vierailija
505/1246 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa totuus on, ettei totuutta ole. Totuus on täydellisyyden edellytys, eikä mikään havaittavissa oleva ole täydellistä. Täydellisyys on myös tylsää ja tylsyys tappaavaa. Ramatun mukaanhan Jeesus voitti kuoleman ja poisti synnin. Synnin palkka taas on kuolema. Johtopäätös: Totuus on kuollut. Totuuden ja täydellisyyden illuusion

Näinhän sitä ihmismielellä voi päätyä vaikka minkälaisiin päätelmiin. Synti ei ole poistunut vielä mihinkään. Jeesus sen sijaan teki tien pelastukseen niille, jotka ottavat vastaan Hänen ristinsovitustyönsä. Hän maksoi omiensa velat; niiden jotka seuraavat Häntä. Meidän tulee pyrkiä olemaan kuten Hän; täydellisiä. Totuus ei ole illuusio, eikä myöskään täydellisyys.

Jeesus Kristus on tie, totuus ja elämä.

Eli et vielä tunne Jumalaa. Vain epätäydellisyys on täydellistä.

Saatana vaatii täydellisyyttä ei Jumala.

Mutta jos tietäisitte, mitä tämä on: 'Laupeutta minä tahdon enkä uhria', niin te ette tuomitsisi syyttömiä.

Eihän täydellinen tarvitse puolustajaa. Täydellisyys on jo tuomittu.

Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä hänet teille lähetän. Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion:  synnin, koska he eivät usko minuun; vanhurskauden, koska minä menen Isän tykö, ettekä te enää minua näe; ja tuomion, koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu.

Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.

Vierailija
506/1246 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa totuus on, ettei totuutta ole. Totuus on täydellisyyden edellytys, eikä mikään havaittavissa oleva ole täydellistä. Täydellisyys on myös tylsää ja tylsyys tappaavaa. Ramatun mukaanhan Jeesus voitti kuoleman ja poisti synnin. Synnin palkka taas on kuolema. Johtopäätös: Totu

Nyt olet tulkinnut Raamattua hyvin erikoisesti, en ole koskaan törmännyt tällaisiin tulkintoihin. Koetko kuitenkin, että olet syntynyt uudesti?

Elävässä uskossa oleva, joka tuntee Jumalan, tietää ettei tuollaiset tulkinnat valitettavasti ole Raamatun mukaisia. Saatana ei vaadi täydellisyyttä, hän puhuu valheita. 

Jos koet, että Jeesus Kristus on Herrasi (onko Hän?) kehotan sinua vakaasti rukoilemaan, että Hän näyttäisi sinulle totuuden. Vai onko Raamattu vain yksi inspiraatiosi lähde ja yhdistelet monia henkisiä näkökulmia? Koska siltä se kuulostaa. 

Vierailija
507/1246 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa totuus on, ettei totuutta ole. Totuus on täydellisyyden edellytys, eikä mikään havaittavissa oleva ole täydellistä. Täydellisyys on myös tylsää ja tylsyys tappaavaa. Ramatun mukaanhan Jeesus voitti kuoleman ja poisti synnin.

Nyt olet tulkinnut Raamattua hyvin erikoisesti, en ole koskaan törmännyt tällaisiin tulkintoihin. Koetko kuitenkin, että olet syntynyt uudesti?

Elävässä uskossa oleva, joka tuntee Jumalan, tietää ettei tuollaiset tulkinnat valitettavasti ole Raamatun mukaisia. Saatana ei vaadi täydellisyyttä, hän puhuu valheita. 

Jos koet, että Jeesus Kristus on Herrasi (onko Hän?) kehotan sinua vakaasti rukoilemaan, että Hän näyttäisi sinulle totuuden. Vai onko Raamattu vain yksi inspiraatiosi lähde ja yhdistelet monia henkisiä näkökulmia? Koska siltä se kuulostaa. 

Täydellisyyshän on valhe.Rakkaus ei vaadi täydellisyyttä.

Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa; kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.

Vierailija
508/1246 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa totuus on, ettei totuutta ole. Totuus on täydellisyyden edellytys, eikä mikään havaittavissa oleva ole täydellistä. Täydellisyys on myös tylsää ja tylsyys tappaavaa. Ramatu

Eli et ole Jeesuksen Kristuksen seuraaja.

Vierailija
509/1246 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa totuus on, ettei totuutta ole. Totuus on täydellisyyden edellytys, eikä mikään havaittavissa oleva ole täydellistä. Täydellisyys on myös tylsää ja tylsyys tappaavaa. Ramatun mukaanhan Jeesus voitti kuoleman ja poisti synnin. Synnin palkka taas on kuolema. Johtopäätös: Totu

Tällaisille tulkinnoille ei löydy Raamatusta perusteita, päinvastoin. Tulkinnat on täysin monien Raamatunkohtien vastaisia. Sanan vääristelyä, valheita. 

Vierailija
510/1246 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten Jeesus sanoi opetuslapsilleen: "Jos joku tahtoo kulkea minun perässäni, hän kieltäköön itsensä, ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua. Sillä se, joka tahtoo pelastaa elämänsä, kadottaa sen, mutta se, joka kadottaa elämänsä minun tähteni, löytää sen. - -

Matteus 16:24-25

Vierailija
511/1246 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisautta saa pyytämällä. Ei päättelemällä.

Vierailija
512/1246 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydellisyyshän on valhe.Rakkaus ei vaadi täydellisyyttä.

Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa; kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.

Tiedätkö että Raamatunkohtasi kuvaa täydellistä Jumalaa.

Vierailija
513/1246 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se r aiskaajakin voi sanoa r aiskaavansa rakkaudesta. Sitä se ei kuitenkaan ole kuin tämän henkilön omassa hubriksessa. Se jos jokin on surullista. Jos kukaan ei halua "rakkauttasi" niin pidä se itsesi ja jumalan välillä, ettet riko itse jumalan kaikille antamaa vapaata tahtoa ja joudu helvettiin

Vierailija
514/1246 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se r aiskaajakin voi sanoa r aiskaavansa rakkaudesta. Sitä se ei kuitenkaan ole kuin tämän henkilön omassa hubriksessa. Se jos jokin on surullista. Jos kukaan ei halua "rakkauttasi" niin pidä se itsesi ja jumalan välillä, ettet riko itse jumalan kaikille antamaa vapaata tahtoa ja joudu helvettiin

Sinun esimerkkisi teko satuttaa toista ihmistä. Tuolla tavalla satuttavalla teolla ei ole mitään tekemistä rakkauden kanssa. Liittyy ainoastaan mielenterveysongelmiin jos joku noin ajattelisi (saatanaan).

Olet tullut vapaaehtoisesti keskusteluun kristinuskosta. Täällä keskustellaan siitä. Totuuden kertominen ei ole toisen vapan tahdon rikkomista.

Viestisi herättävät huolta hyvinvointisi tilasta. Rukoilen puolestasi

Vierailija
515/1246 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät kuitenkaan ole olleet kuuliaisia evankeliumille. Jesaja sanookin: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?" Usko tulee siis kuulemisesta mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta.

Kirje Roomalaisille 10:16-17

Vierailija
516/1246 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, en käytä huivia missään tilanteessa. Se on ruma ja epäkäytännöllinen. Huivipäisiä naisia näkeekin todella harvoin. Ehkä yhdellä 5000:sta on huivi ja heillä harvemmin on edes puolisoa. Mieshän häpeäisi huivimummoaan.

Jos haluat pysyä sinkkuna, kannattaa kulkea huivi päässään.

Vierailija
517/1246 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, en käytä huivia missään tilanteessa. Se on ruma ja epäkäytännöllinen. Huivipäisiä naisia näkeekin todella harvoin. Ehkä yhdellä 5000:sta on huivi ja heillä harvemmin on edes puolisoa. Mieshän häpeäisi huivimummoaan.

Jos haluaa olla Jumalalle kuuliainen ja löytää samanlaisen puolison, kannattaa noudattaa Jumalan tahtoa.

ps. Kyllä on ehdokkaita riittänyt huovi päässäkin - ja huomattavasti varteenotettavampia kuin ennen huivia. Huivi siis todella karsii kätevästi osan porukasta.

Vierailija
518/1246 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun herää epäilys siitä, onko joku elävässä uskossa yksi yksinkertainen kysymys voi paljastaa totuuden asian suhteen; Onko Jeesus Kristus sinun Herrasi? Elävässä uskossa oleva vastaa tähän heti. Muut ohittavat kysymyksen. Ainoastaan se, jolla on Pyhä Henki voi sanoa, että Jeesus Kristus on Herra.

Joku saattaa sanoa olevansa kristitty ja määritellä sen omalla (huom. omallaan, ei Jumalan määrittelemällä) tavalla. Silloin ei vielä olla totuuden äärellä. Tällaisissä tilanteissa totuuden kertominen on myötätuntoa. Tapakristittynä oleminen on sitä, että ei ole kylmä eikä kuuma Jumalaa kohtaan. Tästä Hän ei pidä. Tie Hänen luokseen ei koskaan ole tie, joka miellyttää ihmisen omia lihallisia haluja ja näyttää houkuttelevalta maailmallisesta ihmisestä.

Vierailija
519/1246 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa olla Jumalalle kuuliainen ja löytää samanlaisen puolison, kannattaa noudattaa Jumalan tahtoa.

ps. Kyllä on ehdokkaita riittänyt huovi päässäkin - ja huomattavasti varteenotettavampia kuin ennen huivia. Huivi siis todella karsii kätevästi osan porukasta.

Jaa ehdokkaita muka riittää. Enpä usko. Vanhana piikana tulet elämään, huivimummo.

Vierailija
520/1246 |
10.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina kun herää epäilys siitä, onko joku elävässä uskossa yksi yksinkertainen kysymys voi paljastaa totuuden asian suhteen; Onko Jeesus Kristus sinun Herrasi? Elävässä uskossa oleva vastaa tähän heti. Muut ohittavat kysymyksen. Ainoastaan se, jolla on Pyhä Henki voi sanoa, että Jeesus Kristus on Herra.

Joku saattaa sanoa olevansa kristitty ja määritellä sen omalla (huom. omallaan, ei Jumalan määrittelemällä) tavalla. Silloin ei vielä olla totuuden äärellä. Tällaisissä tilanteissa totuuden kertominen on myötätuntoa. Tapakristittynä oleminen on sitä, että ei ole kylmä eikä kuuma Jumalaa kohtaan. Tästä Hän ei pidä. Tie Hänen luokseen ei koskaan ole tie, joka miellyttää ihmisen omia lihallisia haluja ja näyttää houkuttelevalta maailmallisesta ihmisestä.

Olen mieluummin tapakristitty, kuin laitan huivin päähäni kuin muslimit tai maatuskat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme