Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

OP tekee vauvoista indeksisijoittajia

Kommentit (143)

Vierailija
121/143 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
122/143 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasketaanko tuo 100 e joka kuu toimeentulotukea saavan perheen tuloksi vähentäen sitä ? 

Lasketaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/143 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa leikataan niiltä joilla ei ole rahaa ja niille annetaan lisää joilla on.

Jos hallitus olisi nähnyt samat tiedot kuin minä se olisi kauhuissaan. 

Hallitus romahduttaa koko Suomen. 

Annetaan lisää? Onko tämä ymmärrettävissä niin, että lähtökohtaisesti veroprosentin kuuluu olla 100 ja kaikki sen alle on valtion antamaa rahaa?

Tuotahan se vasemmiston ajatuksenjuoksu on. Tulee menemään pitkään ennenkuin tajutaan että on jokaisen omalla vastuulla itsensä elättäminen. Jotain kertoo jo sekin että pankin antamasta sinällään mukavasta pesämunasta tulee ensimmäisenä mieleen miten se vaikuttaa toimeentulotukeen. Ikään kuin se olisi jokaisen vauvan default-ura päätyö köyhäinavun asiakkaaksi 

Vierailija
124/143 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa leikataan niiltä joilla ei ole rahaa ja niille annetaan lisää joilla on.

Kannattaa kuunnella mitä Gary puhuu, nim om tuhoavat talouden koska rikkaat eivät välttäm.kuluta kotimaassa saamaansa ekstraa vaan jemmaavat ja jos kuluttavatkin, se nostaa hintoja kaikille, myös kaikista köyhimmille.

Gary Stevenson, also known as @garyseconomics, is a British YouTuber and former financial trader who uses his platform to discuss and critique economic inequality. He previously worked as a trader at Citibank, amassing wealth through his financial strategies. Now, he uses his channel to explain economic concepts and advocate for policies that address wealth concentration, such as higher taxes on the wealthy. 

Vierailija
125/143 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annetaan lisää? Onko tämä ymmärrettävissä niin, että lähtökohtaisesti veroprosentin kuuluu olla 100 ja kaikki sen alle on valtion antamaa rahaa?

Tuotahan se vasemmiston ajatuksenjuoksu on. Tulee menemään pitkään ennenkuin tajutaan että on jokaisen omalla vastuulla itsensä elättäminen. Jotain kertoo jo sekin että pankin antamasta sinällään mukavasta pesämunasta tulee ensimmäisenä mieleen miten se vaikuttaa toimeentulotukeen. Ikään kuin se olisi jokaisen vauvan default-ura päätyö köyhäinavun asiakkaaksi 

Mua järkytti myös tuo. Vauvasta asti toimeentulotuen asiakas, vanhemmilla tuskin koskaan aikomustakaan tehdä yhtään mitään. Miksi ihmeessä tuohon kuvioon on pitänyt lapsikin tehdä????

Vierailija
126/143 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Potkulaki tulee voimaan 1.1.2026. 

"Lähtökohtaisesti myöskään sairautta, vammaa tai tapaturmaa ei voida pitää asiallisena syynä irtisanomiselle, mutta ne voivat aiheuttaa sellaisen työkyvyn aleneman, joka muodostaa asiallisen syyn irtisanomiselle."

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/9e9930a8-6f6d-4df2-bdd5-ed8b114d0…

Sitten saat 595 netto kuukaudessa työmarkkinatuen 

Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea 

Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot eikä lainat ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää eikä asuntovaunua. 

Vierailija
127/143 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Esimerkiksi Teollisuusliiton lausunnossa esitetään huoli siitä, että esityksestä ei rajata alisuoriutumisen ulkopuolelle ikääntymisestä johtuvaa heikompaa kykyä suoriutua töistä.

-Erityisesti ruumiillista työtä tekevillä työntekijöillä ikä hidastaa suoriutumista ja aiheuttaa muutoinkin terveyteen perustuvia haasteita suoriutumisessa, Teollisuusliiton lausunnossa huomautetaan."

Vierailija
128/143 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oletko alisuoriutuja, oletko pomon suosikki vai inhokki"

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011319387.html

Vierailija
129/143 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohtuiko nyt perustuslaki ja se miten kaikilla täälä on VIELÄKIN oikeus ihmisarvoiseen elämään, vaikka ei pystyisikään itseään elättämään? Noin on ihan sinne perustuslakiin kirjattu vuosikymmenet ennen tätä JULMAA (käyttäen taas roskalehtien sanastoa) vain vahvoista välittävää aikaa.

Oletteko ollenkaan hahmottaneet että tällä hetkellä Suomessa tilanne ei ole lainkaan hyvä työmarkkinoiden suhteen ja paljon on ihmisiä joutunut ja joutumassa työttömäksi yleensä ilman että olisi itse valinnut sitä osaa ja perhe voi kohtuullisen helposti monesta syystä pudota köyhyyteen kokonaan kelan armoille, jolloinka tilanne on se että kaikki mahdolliset varat syynätään. Se vain on realitetti täällä, eikä edes usein kuten kuvittelette, mikään oma valinta. On vain realismia että se 100 e käytännössä tuollaisessa tilanteessa on Kelan jos ihminen tai perhe on Kelan armoilla. Sellaiset joille on alusta asti annettu suotuisat pelimerkit voittaa tässäkin.

Vierailija
130/143 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kyllä kauheeta, kun hoitaja ottaa lapsista saikkua ja tammikuussa se voidaan irtisanoa helposti. Hoitaja alkaa tahallaan toimeentulotuki asiakkaaksi. Lapsiparka. 

Vierailija
131/143 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot eikä lainat ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää eikä asuntovaunua.

Kaikki työttömät ei saa toimeentulotukea. 

Jos sun rahat ei riitä laskuihin niin ulosottovirasto myy asuntosi. 

Tässä on ulosottoviraston myyntisivut missä on myynnissä ihmisiltä ulosmitattuja asuntoja https://www.ulosottolaitos.fi/myynti-ilmoitukset/fi/index.html

Vierailija
132/143 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä käyt tupakalla töissä. Tammikuussa sut saa irtisanoa helposti. Irtisanomisperusteeksi riittää huolimattomuus tai alisuoriutuminen. 

Ei kai sun lapsi joudu toimeentulotuki asiakkaaksi.

Muista pitää kahvitaukoa maksimissaan 10 minuuttia ja älä saikuta. 

Potkulaki tulee voimaan 1.1.2026 ja koskee myös julkisen työpaikkoja ja valtion. 

Vierailija
133/143 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tehyn juristi: Määräaikaisuuksien helpottaminen lisää raskaussyrjintää.

Hallitus aikoo helpottaa määräaikaisuuksia sillä, että työsopimuksen voisi tehdä ilman perustetta vuoden ajaksi."

https://www.tehylehti.fi/fi/uutinen/tehyn-jurusti-maaraaikaisuuksien-he…

Vierailija
134/143 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tehyn juristi: Määräaikaisuuksien helpottaminen lisää raskaussyrjintää.

Hallitus aikoo helpottaa määräaikaisuuksia sillä, että työsopimuksen voisi tehdä ilman perustetta vuoden ajaksi."

https://www.tehylehti.fi/fi/uutinen/tehyn-jurusti-maaraaikaisuuksien-he…

https://www.tehylehti.fi/fi/uutinen/tehyn-juristi-maaraaikaisuuksien-he…

Vierailija
135/143 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinvointialue irtisanoi hoitajia ja heitä voi ottaa jatkossa takaisin vuoden työsopimuksella. Jos saikuttaa niin ei saa uutta työsopimusta. 

Vierailija
136/143 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Esimerkiksi Teollisuusliiton lausunnossa esitetään huoli siitä, että esityksestä ei rajata alisuoriutumisen ulkopuolelle ikääntymisestä johtuvaa heikompaa kykyä suoriutua töistä.

-Erityisesti ruumiillista työtä tekevillä työntekijöillä ikä hidastaa suoriutumista ja aiheuttaa muutoinkin terveyteen perustuvia haasteita suoriutumisessa, Teollisuusliiton lausunnossa huomautetaan."

No tässä ilmiselvästi haetaan säästöjä kun vanhimmat työntekijät laitetaan liukuhihnalle kolotustensa takia, saavat sitten lopun työurasta työkkärin peruspäivärahaa ja se pienentää myös eläkkeen, että näin.

Ihan on suunniteltu tämäkin, valtio meinaa säästää näin ja varat valuu rikkaimpien laariin.

Vierailija
137/143 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä huonoa tässäkin on? Niin tyypillistä suomalaisuutta inistä tällaisesta...

Synnyin vuokrakotiin lähiöön, ja minulle ei säästetty mitään lapsena. Olin parikymppisenä pesästä lentäessäni aivan peeaa. Monilla kavereillani oli suuret sijoitussalkut ja omistusasunnot jo kaksvitosena. Paras ystäväni osti ensiasunnon käteisellä 19-vuotiaana, koska vanhemmat olivat sijoittaneet kaikki lapsilisät, synttärilahjarahat ym. Ja kyseessä ei ollut mikään erityisen rikas perhe, vaan ihan tavallinen duunari-lähiöperhe tämäkin (sillä erotuksella meidän perheeseen, että vanhemmat omistivat sentään asuntonsa).

Olen nyt nelikymppinen ja ensiasuntoni sain ostettua vasta kolme vuotta sitten. Velaton en ole ennen eläkeikää. Arvatkaa olenko katkera?

Vierailija
138/143 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä kansakunnalle ihan terve oivallus, ettei kaikkea varallisuutta kannata mättää valesokkelitaloihin ja yhtiölainoitettuihin taloyhtiöihin. Jos sijoittamisen aloittaa jo vauvana, luo varallisuus turvaa elämän varrelle. Vasemmisto toki ulisee, sillä ajatus sisältää heidän käsityskyvylleen vieraita konsepteja kuten: vastuunotto, pitkäjänteisyys, itsenäisyys ja omista hyvistä valinnoista hyötyminen.

Vierailija
139/143 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tässä ilmiselvästi haetaan säästöjä kun vanhimmat työntekijät laitetaan liukuhihnalle kolotustensa takia, saavat sitten lopun työurasta työkkärin peruspäivärahaa ja se pienentää myös eläkkeen, että näin.

Ihan on suunniteltu tämäkin, valtio meinaa säästää näin ja varat valuu rikkaimpien laariin.

Ja toimeentulotukea ei saa, jos omistaa kesämökin https://www.is.fi/kotimaa/art-2000001951186.html

Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa. 

Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea. 

Vierailija
140/143 |
01.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä huonoa tässäkin on? Niin tyypillistä suomalaisuutta inistä tällaisesta...

Synnyin vuokrakotiin lähiöön, ja minulle ei säästetty mitään lapsena. Olin parikymppisenä pesästä lentäessäni aivan peeaa. Monilla kavereillani oli suuret sijoitussalkut ja omistusasunnot jo kaksvitosena. Paras ystäväni osti ensiasunnon käteisellä 19-vuotiaana, koska vanhemmat olivat sijoittaneet kaikki lapsilisät, synttärilahjarahat ym. Ja kyseessä ei ollut mikään erityisen rikas perhe, vaan ihan tavallinen duunari-lähiöperhe tämäkin (sillä erotuksella meidän perheeseen, että vanhemmat omistivat sentään asuntonsa).

Olen nyt nelikymppinen ja ensiasuntoni sain ostettua vasta kolme vuotta sitten. Velaton en ole ennen eläkeikää. Arvatkaa olenko katkera?

Et? Tai siis miksi olisit?

Mulla on suurin piirtein sama tilanne, enkä ole katkera kenellekään ja miksi olisin? Ei se multa ole pois, että joku toinen on saanut asuntonsa käytännössä lahjaksi.

Oikeastaan vähän jopa pidän siitä ajatuksesta, että kaiken mitä omistan, olen ihan itse hankkinut. Okei, en ihan kaikkea, mutta mitään merkittävää en ole saanut kuin itse hankkimallani rahalla.

No, voihan sen elämän tietenkin käyttää mm. siihen, että katkeroituu täysin turhasta asiasta. En itse näe kuitenkaan katkeruutta tai kateutta elämänlaatuani parantavina asioina ja en  onneksi sellaisia tunteita tunne. Toki se voi olla myös synnynnäinen tai kasvatuksesta johtuva ominaisuus, jonka olen saanut ilman omaa ansiotani. Mutta ennemmin mä otan se, kuin olisin ottanut suuren summan rahaa parikymppisenä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi