Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päälle 60v äiti ei halua enää poistua juuri kotoa?

Vierailija
06.02.2025 |

Muistan kun hän vielä oli 50-58v niin kävimme esim yhdessä kirpputoreilla, kahviloissa, hän lähti myös joskus reissuun. Nyt ei lähde enää edes kahvilaan vaikka sanon että maksan. Eikä kirpputoreille. Olen huomannut, että hänen mieliala on alkanut alentua, on säikky ja vaikuttaa yksinäiseltä. Hänellä ei ole juuri läheisiä ystäviä, ainoastaan naapureita ja neki vaihtuu vähän väliä. Onko normaalia, että vähän päälle 60v ei halua käydä enää uusissa paikoissa?

Kommentit (440)

Vierailija
41/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap eikö mamma tee kuten haluat? Mammalla on ihan oma elämä.

Mene ap sun frendejen kaa kahville. Miksi roikut sun äipässä?

Edelleenkään en "Roiku" olen vain huolestunut kun luonne muuttunut noin. Mutta en silti usko, että hänellä mitään muistisairautta on. Siksi kysyinkin onko tuo normaalia tuossa iässä. En nyt tiedä miksi tästäkin suututtiin, jos oma tytär on huolissaan äidistään ja väitettiin että roikun hänessä. Olen kysynyt häntä ystävllisesti mukaan paikkoihin, jos se piristäisi häntä kun vaikuttaa alakuloiselta ja yksinäiseltä joskus.

Ja kuvittelet, että Vauvapalstalla asuu asiantuntemus siitä, mikä ihmisten elämässä on normaalia. Ilmeisesti käsite normaali on sitä mitä useimmat tekevät, niinkö? Eikö ihminen saa elää niin kuin haluaa.  Mutta jos hän on oikeasti masentunut, vierailusi varmastti ilahduttavat ja piristävät häntä, jatka niitä. Itse kokisin painostavana, jos joku jatkuvasti olisi hätistämässä milloin minnekin, jos en sitä haluaisi.

Vierailija
42/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap etkö saa muuta seuraa? Taidat olla siitä enemmän huolissasi kun et saa ketään mukaasi, ja mielesi tekisi mennä seuran kaa kahvilaan.

Ota sun kumppani messiin.

Mulla on ystäviä ja kumppanit ja mies ja käyn paikoissa. Hassua että tämä keskustelu siirtyi minuun, kun olin huolisani äidistäni mutta mitäpä voi odottaa vauva palstalta. Näkemiin

Miksi sinä ap Et roudaa isääsi minnekään?

Edelleenkään en ole pakottanut äitiäni minnekään, olen ystävällisesti kysynyt lähtiiskö esim kahville joskus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Enpä kysy häntä enää minnekään ulos.

Vierailija
44/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap eikö mamma tee kuten haluat? Mammalla on ihan oma elämä.

Mene ap sun frendejen kaa kahville. Miksi roikut sun äipässä?

Edelleenkään en "Roiku" olen vain huolestunut kun luonne muuttunut noin. Mutta en silti usko, että hänellä mitään muistisairautta on. Siksi kysyinkin onko tuo normaalia tuossa iässä. En nyt tiedä miksi tästäkin suututtiin, jos oma tytär on huolissaan äidistään ja väitettiin että roikun hänessä. Olen kysynyt häntä ystävllisesti mukaan paikkoihin, jos se piristäisi häntä kun vaikuttaa alakuloiselta ja yksinäiseltä joskus.

Eikö äitisi saa olla rauhassa? Miksi hänen pitää pomppia sun pillin mukaan?

Ei pidä, mutta olin vain huolestunut kun ennen tykkäsi käydä paikoissa. Ra

Miten toimit isäsi kanssa?

Vierailija
45/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap onko sun isällä samat toimintatavat, eli ei lähde sun kanssa kirppiksille?

Vierailija
46/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni tykkää matkustella ja käydä paikoissa vaimonsa kanssa ja joskus käydään kahdestaan kalassa. 

Vierailija
47/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap etkö saa muuta seuraa? Taidat olla siitä enemmän huolissasi kun et saa ketään mukaasi, ja mielesi tekisi mennä seuran kaa kahvilaan.

Mulla on ystäviä ja kumppanit ja mies ja käyn paikoissa. Hassua että tämä keskustelu siirtyi minuun, kun olin huolisani äidistäni mutta mitäpä voi odottaa vauva palstalta. Näkemiin

Edelleenkään en ole pakottanut äitiäni minnekään, olen ystävällisesti kysynyt lähtiiskö esim kahville joskus.

Kysyinkin isästäsi. Miksi et vastaa kysymykseen?

Vierailija
48/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastasin jo. Olisin mä hänestäkin huolestunut, jos ei poistuisi yhtäkkiä enää kotoaan. 

Vierailija
49/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 10v nuorempi, mutta samoja piirteitä näen itsessäni kun äitissäsi.

Musta on ihana vaan olla kotona, toki mulla on lievää ahdistusta josta johtuen ei aina kiinnosta lähteä mihinkään.

Vierailija
50/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isäni tykkää matkustella ja käydä paikoissa vaimonsa kanssa ja joskus käydään kahdestaan kalassa. 

Ja sun äiti haluaa oleskella kotosalla. Ootko huolestunut siitä, että isukki tekee sitä mistä tykkää?

Vierailija
51/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko varma ettei isälläsi ole vanhuusiän maniaa? Kyllä kuulostaa nyt siltä, että hulluna viipotetaan! Puutu ihmeessä asiaan!

Vierailija
52/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sun äiti haluaa oleskella kotosalla. Ootko huolestunut siitä, että isukki tekee sitä mistä tykkää?

Mikä on ongelmasi? Eikö omasta äidistä saa olla huolissaan? Jos isäni yhtäkkiä vaikuttaisi alakuloiselta ja yksinäiseltä niin olisin huolissani. 

Vierailija
53/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon 10v nuorempi, mutta samoja piirteitä näen itsessäni kun äitissäsi.

Musta on ihana vaan olla kotona, toki mulla on lievää ahdistusta josta johtuen ei aina kiinnosta lähteä mihinkään.

Sitten se on hyvä. jos tykkää :) Enpä kysykään häntä enää minnekään, hih!

Vierailija
54/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastasin jo. Oli

Hyvesignlanointia sä nyt vaan tuuppaat.

Isästä et oo huolissasi kun tekee mitä tykkää, mut äipästä oot huolissasi kun se tekee mitä tykkää, eikä tee sitä mitä sä haluaisit hänen tekevän.

Vierailija
55/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, olen 60v ja minulla on työelämää jäljellä vielä 5-6 vuotta riippuen siitä, kumman eläkeiän valitse.

Miksi äitisi ei ole töissä 

Hänellä on ollut mt ongelmia, mutta ne pitäisi olla hoidossa nyt (lääkitys)

Ottaako hän lääkkeensä? Voi tarvita tarkistuksen onko edelleen sopiva lääkitys. Onko jotkut muut asiat muuttuneet hänen elämässään.

Vierailija
56/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyinkin isästäsi. Miksi et vastaa ky

HUOH

Vierailija
57/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joten et sis pakota häntä tekemään mitä sä haluat äippäsi kanssa tehdä.

Vierailija
58/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän haluaa säästää rahaa? Aiemmin, nelikymppisenä, poikkesin useinkin kahvilaan kupilliselle ja leivonnaiselle. Anoppi motkotti, että tuhlaan rahaa. Nyt kuusikymppisenä en raaski ja ajattelen kuten anoppini silloin. Siihen aikaan ostelin kivoja postikorttejakin ja muuta turhaa.

Vierailija
59/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy mitä äiti haluaisi tai toivoisi . Sait jo vastauksen ettei viihdy kahviloissa ja kirpputoreilla, siksi ei niihin enää lähde. 

Vierailija
60/440 |
06.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joten et sis pakota häntä tekemään mitä sä haluat äippäsi kanssa tehdä.

Onko jos kysyy kahville nykyään pakottamista? En ole tiennyt. Selvä homma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme