KesäHeinät -07 **vko10**
[color=FF3030][size=3]? [color=DC143C]KesäHeinät-07 [color=FF3030][size=3]?
[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.) Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!
[color=FF3030][size=2]21.6.
[color=0000EE]Miiu77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]24.6.
[color=0000EE]Jarmiina, [color=CD2990]ikä:, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]25.6.
[size=2][color=0000EE]joors1, [color=CD2990]ikä:30, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]@nikki, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/00
[color=FF3030][size=2]26.6.
[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi, [color=CD2990]ikä:,monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.
[size=2][color=0000EE]maaaaria, [color=CD2990]ikä: 26, monesko: toinen, tyttö 05/06
[color=FF3030][size=2]27.6.
[size=2][color=0000EE]Fiikus77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Lellu83, [color=CD2990]ikä:23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Senniina, [color=CD2990]ikä:38, monesko: toinen, poika 12/99
[size=2][color=0000EE]tiinaf, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[color=FF3030][size=2]28.6.
[size=2][color=0000EE]koala-72, [color=CD2990]ikä:34, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Kihara, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]AMS74, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, poika 7/05
[size=2][color=0000EE]Sannnis, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=2]29.6.
[size=2][color=0000EE]S@nde, [color=CD2990]ikä:30, monesko: toinen, 06/04
[size=2][color=0000EE]Äp81, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 03/01
[size=2][color=0000EE]syystoivo, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 10kk
[size=2][color=0000EE]peetta, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]pals, [color=CD2990]ikä:, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]-Veruska-, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Kuutar78, [color=CD2990]ikä: 2, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]30.6.
[size=2][color=0000EE]Spaghetti, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, poika 10/04
[size=2][color=0000EE]Merkurius76, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 5/05
[color=FF3030][size=2]1.7.
[size=2][color=0000EE]Oona1975, [color=CD2990]ikä:, monesko: kolmas, 02/04, 08/06
[size=2][color=0000EE]punatintti, [color=CD2990]ikä:27, monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=2]2.7.
[size=2][color=0000EE]Nintje, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, 02/04
[color=FF3030][size=2]3.7.
[size=2][color=0000EE]löllöriini, [color=CD2990]ikä:, monesko:
[color=FF3030][size=2]4.7.
[size=2][color=0000EE]Jushka, [color=CD2990]ikä: 28, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]anjuusa, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]elisabet73, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7
[color=FF3030][size=2]5.7.
[size=2][color=0000EE]ElluP, [color=CD2990]ikä:27, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]6.7.
[size=2][color=0000EE]joutur, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, tyttö 07/05
[size=2][color=0000EE]S@ri@, [color=CD2990]ikä: 40, monesko:
[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel, [color=CD2990]ikä: 30
monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta
[size=2][color=0000EE]melba, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, esikoinen -00
[color=FF3030][size=2]7.7.
[size=2][color=0000EE]Omenana, [color=CD2990]ikä:, monesko:
[size=2][color=0000EE]Cityäippä, [color=CD2990]ikä: 36
monesko: toinen, poika 10/03
[size=2][color=0000EE]Sohvi@, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 07/05
[size=2][color=0000EE]Juska82, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]8.7.
[size=2][color=0000EE]Sunshine24, [color=CD2990]ikä: 24
monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]Irene77, [color=CD2990]ikä: 30
monesko: toinen, poika 2,5 v.
[color=FF3030][size=2]10.7.
[size=2][color=0000EE]annam_ , [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=4]
[/quote]
Kommentit (85)
Joku joskus sanoi, et ois kiva nähdä kuvia muilta.
Kävin nopeasti rykäsemässä kasaan mySpacen ja laitoin Jullesta muutaman 4D kuvan sinne. Saa käydä pällistelemässä...
http://ellu300.spaces.live.com/
Hyvät vkonloput kaikille!
... mäkin sain tällä viikolla Tapiolasta mukavan kirjeen. Olen siis " riittävän" terve ja hyväkuntoinen lapsivakuutuksemme oli hyväksytty! Kun mähän pelkäsin sitä verenpainetta liian korkeeksi. Hain sitä hiihtolomaviikolla ja totesin, että mieluiten ottaisin kaikki vakuutukset samasta putiikista ja pyysin käsittelemään kiireellisenä. Virkailija soittikin samalta istumalta pääkonttoriin ja sai vastaukseksi käsittelyajoista kolme viikkoa - että täähän tuli sitten vähän nopeemmin. On nimittäin kahella kaverilla jääny saamatta syntymättömän lapsen vakuutus Tapiolasta ja toiselta sain sitten vinkin, että Fenniasta kannattaa hakea.
No, yksi huoli vähemmän siltä osin. Toinenkin ahdistusta aiheuttanut asia ratkesi, ainakin väliaikaisesti - nimittäin sokerirasitus. Sovittiin neuvolatätsyn kanssa, että otetaan nyt vaan seurantana sormenpäästä, koska ei ole ollut pissanäytteissä ym. muissa oireissa minkäänlaista merkkiä kohonneista sokeriarvoista. Jos sitten tää seuranta antaa aihetta, niin sitten olen valmis siihen kolmen-piikin- kokeeseen.
Muutenkin tää viikko on aiheuttanut ylimääräistä jännitystä. Pidettiin nimittäin ryhmäpalaveria tästä mun poisjäämisestä - ja katastrofihan tästä seuraa! Hei kymmenen viikkoa ja sitten alkaa äippäloma... Taisi pikkuinen saada liikaa stressihormooneja, koska loppupäivä onkin sitten mennyt olotilaa kuulostellen. Missä lie asennossa köllii vaavi tällä hetkellä, mutta todella epämiellyttävältä on tuntunut alavatsalla hänen liikkeensä koko päivän. Täytyy varmaan mennä pitkäkseen telkkarin ääreen, jos vähän rauhottuisi tämä alapää...
Täällä yksi raskausdementikko ilmoittautuu myös :) Ja niin kuin jo mainittu, pahempaa on tiedossa sitten imetysaikana... Onneksi sentään aina raskauksien välillä tää pääkoppa toimii suht moitteettomasti, siis ettei joka raskaus ja imetys vie jotain, mikä ei enää palaudu. Alkaisi meinaan olla aivosolut jo sukupuuttoon kuolemassa :)
Ristiäisiä olitte jo jotkut miettineet. Minun on pakko tunnustaa, että en oikein vielä uskalla ajatella niin pitkälle. Olkoon sitten taikauskoa tai mitä vaan, mutta jotenkin ne ristiäiset tulee mun ajatuksissa vasta synnytyksen jälkeen. Hölmöä, tiedän. Mutta Melban ehdotus puun istuttamisesta nimiäisissä oli mielestä ihana!
ElluP:n Jullea kävin kurkkaamassa ja ihana nöpönenä siellä näkyi :) Menisipä tää aika nopeasti siihen omaan 4D:hen!
Osaisikohan kukaan auttaa mua mun " ongelmassa" ? Mun tilanne kun on sellanen, että olen vakityöstä jäänyt kuopuksesta ensin äippälomalle ja sitten hoitovapaalle. Kun aloitin opinnot, vaihdettiin tuon vapaan nimi sitten opintovapaaksi. Nyt viimeisin pätkä on anottu toukokuun loppuun ja sen jälkeen tarkoitus vaihtaa taas äippälomaan. Kysymys siis kuuluukin, että pitääkö minun toimittaa tänään saamani Kelan paprut palkanlaskennan kautta, vaikka tod.näk. tilanne on se, että mitään 3kk:n palkkaa en tule saamaan. Mutta siitäkin ihmiset ovat eri mieltä, että kuuluuko se mulle vai ei. Tietysti se palkanlaskija osaa varmasti asiaan sanoa jotain ihan faktaa, mutta ajattelin nyt kysyä teiltäkin :) Ja siis työnantaja ei vielä edes tiedä tästä raskaudesta...
Tänään siis olin neuvolassa ja siellä kaikki vaikutti olevan ihan ok. Ainoastaan suht pieni sf-mitta jäi vähän mietityttämään. Se kun oli vain 18,5cm, vaikka tää mun maha ei todellakaan ole mikään pieni. Terkka ei siihen kylläkään mitään sanonut, totesi vain, että saattaa hyvinkin vauva olla mahassa poikittain, jolloin sf ei niin suuri olekaan. No, ainahan jotain murehdittavaa pitää olla :/
Nyt syömään.
Misti rv 23+0
Me ei oteta vakuutusta koska on liian kallis meille ja kunnallista terveydenhuoltoa yritän " tukea" , täällä toimii systeemit ihan hyvin. Uskon että lääkäriin kyllä lapsi pääsee jos aihetta on. Eriasia epämiellyttävä jonotus yms, mutta kyllä minä sen kestän, vauvahan nyt ei varmaan niin sen päälle ymmärräkkään... Mutta niin. Montahan on mielipidettä asiasta, ja tosi monet kysyy että MITEN USKALLAT olla ottamatta. No eihän se maailma siihen kaadu niilläkään äideillä, joille ei vakuutusta myönnetä vaikka terveydellisistä syistä, ja heitä on käsittääkseni aika paljon. Ja luotan ihan noihin KYSsin lääkäreihinkin :)
Olipa kamala tunti salilla, en pysynyt yhtään perässä ja sarjoissa oli kamalasti hyppyjä ja teräviä liikkeitä. BodyJamissa kävin. Tuntu ikävälle välillä alavatsalla, joten otin ihan tosi kevyesti enkä mene enää.. Ällöö olla nyt vielä yksin kotonakin, ihan surkee olo eikä telkkaristakaan tuu mitään kivaa. No, jospa se tästä.
Lohduttaudun Aveceilla ja jäätelöllä. Hyvää iltaa kaikille..
-p&p
Hurjasti kiitoksia ElluP:lle ultrakuvista! On ihan toista luokkaa söötin näköinen teidän pulleaposkinen vauva kuin meidän anorektikko poikanen viikolta 20. Jotain tuttua siinä silti oli eli jotain varmaan viikoille tyypillistä... olisko ollut niin, että ylähuuli on alahuulta edempänä ja että korvat on vielä aika jännän muotoiset ja musta tuntuu, että meidän kuvissa oli korvat vielä alempana suhteessa. Onko muut 4D ultrassa käyneet huomanneet tämmöistä?
Palsille noista vakuutuksista sen verran, että älä ihmeessä ole murheissasi, jos ei vakuutusta teille tule. Olen ihan varma, että taatusti lapsen kanssa hoitoon pääsee kun on tarve!
Itse olen vaan sen vakuutuksen niin hirmu käteväksi havainnut, vaikkei meillä sitten pojassa mitään isompaa ja vakavampaa ole vielä ainakaan ollut (vaikka alkuun siltä näyttikin), kun työnantajat on mitä on. Käytännössä kun työnantaja meillä haluaa lapsen sairaudesta lapun, niin suoraan sanottuna en kehtaa mennä täyttämään terveyskeskusta vain sen takia, että " pojalla on nyt vaan 37,5 astetta kuumetta ja vähän nuha, että saisinko sairaslomalapun" . Yksityisellä mä maksan siitä lystistä tietty sen omavastuun, joka ei sekään pieni ole, mutta silloin kun on töissä, niin on toisaalta varaa maksaa ja toisaalta töissä ollessa taas ei ole oikein aikaa jonottaa pitkään vaikka terveyskeskuspäivystyksessä. En tiedä että miten tarkkoja kaikki työnantajat ovat, mutta meillä ainakin se lappu pitää olla heti (toisin kuin itsestä riittää kolmen päivän päästä) ja kun päiväkodissa olevalla lapsella on sairaspäiviä 100 vuodessa, niin ei ole ihan parista kerrasta kyse... en edes halua muistaa minkälaista se oli, kun poika aloitti hoitouransa.
Joo ja täytyy sanoa, että kun perheeseen on kerran osunut vakava sairaus, jonka lääkekustannukset ovat luokkaa 20000 euroa vuodessa (tosin onneksi se kelan omavastuukatto tulee 600 euron jälkeen), niin ehkä mulla siksi on kans intoa noihin vakuutuksiin enemmän kuin ilman sitä kokemusta.
Mä en ristiäisiä oo viel sen kummemmin ajatellu, mutta kummeja ollaan jo vähä mietitty. Ja nimiä tietty.
Mä oon alkanu näkee ihan hirveesti unia öisin, etenkin imetys unia...Hassuu =)
Mulla oli tuossa äsken, kun pinoo luin, mielessä jotain, mitä piti kirjottaa/kommentoida, mutta taitaa sitä raskausdementiaa olla täälläkin, kun nyt on pää ihan tyhjä.
Joten kun tyhjää lyö niin lyö...palaillaan =)
Peetta ja vaavi 24+0
Woe ElluP:n nöpistä =D...
Olikos se melba joka kyseli hassuista korvista yms.?!
Itse en juurikaan voi kommentoida kun meidä poikahan se oli niin hassussa asennossa, että siinä kasvojen edessä ja sivuilla oli vaikka ja mitä tavaraa... siis kädet sekä JALAT :)
Eli siis oikeastaan vähän nenänpäätä päästiin ihastelemaan mutta oli se kyllä sitten niin ihana =D muahahhahhaa!!!
Kihara74 muistaakseni kyseli niistä mein työturvallisuus jutuista?!
No kyllä sielä parannusta tulee tapahtumaan, mutta edelleenkään pomo ei ymmärtänyt minun suurta haloota/ säikähdystä asiaan :(
Esikoisen odotus/ imetys ajoilta en muista kärsineeni näistä muisti häröistä/ lahosta lankusta mutta syy voi taas tietysti olla tämä nykyinen tila :)
melballako (?) se oli ollut vauva hävöksissä?! Kyllä rupes hymyilyttämään :)
Vitsi mie alan ol nii väsyksissä etten nää enää kunnolla kirjoitaa joten taijan painua iltapesul ja nukkumaan joten c juu
äp81 & rapupoika24
Hyvät yöt kaikille tosiaan! Piti väsyttää ihtensä ihan kunnolla että saa sitteen unta heti eikä tarvii yksin makailla. No, luen akuankan ja otan haukun kainaloon, eiköhän se uni tule :) Ja onhan mulla pikkuinen poika jonka päällä nukkua :D Tuntuu älyttömältä mutta vielä uni maittaa joka asennossa.. Huomenna hemmottelen ihteeni ja shoppaan vähän lisää.
Yötä kaikki! <3
pii
Meillä on herätty jo ennen seiskaa:-) Esikoinen ei vielä erota viikonloppua arjesta noin nukkumisen puolesta..
Ihanat kuvat ElluP!
Alkaakohan kohta olla myöhäistä vakuutuksen suhteen? Mulla on kaikki if:ssä, joten sieltä kysyn, jos kysyn. Esikoisella ei ollut vakuutusta ja turha se olis ollutkin. 7 vuotta ja 4 kertaa olen hänen kanssaan lääkärissä käynyt..
Outoja unia mullakin on ja yhtenä yönä tisseistä lensi maitoa. Mulla tuli esikoisen aikaan oikeesti suihkuamalla sitä maitoa, joten vanhat muistot kai tuli mieleen yöaikaan. Olen myös synnyttänyt kerran suurisilmäisen keskosen unissani..
Muuten eipä tässä ihmeempiä. Yritän tässä pikkuhiljaa päästä keskusteluun kärryille, tipahtaminen on näköjään tosi helppoa:-(
Tosin mulla ei ole oikein ollutkaan kommentoitavaa tavarahankintoihin ja 4d-asioihin, kun kumpaakaan ei tule.
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Eilen illalla kävin lueskelemassa, mutta olin niin väsy, etten jaksanu enää kommentoida. ElluP: Aivan mahtavan kivat kuvat, täällä taas itkua väänsin ja herkistelin :) Ite olen niin huono koneen käyttäjä, et mulla ei olis hajuakaan miten niitä kuvia siirretään tollasille sivuille.
Kivaa kun Senniina olet palaillut pikkuhiljaa takaisin. Sinä kun olit puoliväliin raskautta meistä varmaan aktiivisin kirjoittelija, niin on ollut aika outoa, kun nyt oletkin ollut poissa enemmän.
Meillä mies lähti jo eilen kesämökkiprojektin pariin maalle vanhempiensa luokse ja me ollaan piskin kanssa oltu kaksistaan. Pitäis kai munkin hiipiä anopin passattavaks loppuviikonlopuksi. Meillä on kattoristikoiden roudaamista ja paikoilleen nostoa tänään ja huomenna ohjelmassa. Kamalinta tässä on se, että mökki on saaressa ja kelit alkaa oleen jo tällaset. Eilen tosin oli jäänpaksuus vielä yli 40cm jäätien kohdalta. Mutta ei sinne kesälläkään saa mitään vietyä, tää talvirakentaminen on ainoa vaihtoehto.
Mutta kai tää huolehtiminen ja murehtiminen kuuluu kai kans asiaan ja taudinkuvaan. Huomaan sen ainakin omassa liikennekäyttäytymisessäni. Ennen posottelin aika surutta ja raskaalla kaasujalalla, mutta nykyään en kovin helpolla lähe edes ohittaan edellämenevää, tulee kaiken maailman onnettomuudet ja kuolemat ja surut mieleen. Kai se on pakko myöntää, mutta musta on vissiin tulossa aikamoinen kanaemo :D
Niistä vakuutuksista vielä, että kyl niillä alkaa oleen juu aika hoppu, kun usein niiden käsittelyaikakin on jo kuukauden verran ja sit jos ei yhdestä yhtiöstä jostain syystä saakaaan vakuutusta, niin voi olla sit jo myöhästä hakea muistakaan. Ainakaan Tapiolasta ei ole ollenkaan kirkossa kuulutettua ja varmaa, että sen vakuutuksen saa, saattaa tosiaan tyssätä vaikka verenpaineisiin.
Tais kyllä tulla tosi tylsät löpinät, mutta palaan maanantai-iltana kertomaan, että miten meni 4d.
Senniinalle sen verran, että Ifistä on meidän pojan vakuutus (siis tän isomman) ja se on ollut loistava, mutta nyt en miettinytkään Ifin vakuutusta, kun se on minusta ihan huono. Jos siis et ole kiinnostunut ottamaan muualta kuin Ifistä, niin melkein kannattaa miettiä, että ottaisko vasta sitten 2kk vanhalle ja tietty toivoa, että sitä ennen ei ole ilmennyt mitään ikävää. Syntymättömän lapsen vakuutus oli vaan Ifissä nyt jotenkin outo.
Jännä juttu miten moni sanoo tuosta Tapiolasta että on vaikea saada ja toisaalta meille nyt on ilmeisesti tehty hyväksyvä päätös, vaikka mulla ties mitä sairauksia ja epäilyjä neuvolakortissa. Verenpaineet mulla tosin hyvät, joten jos ne vaan niitä tuijottaa, niin 115/65 ei tietty pahalta näytä...
Välillä mietin sitäkin, että olisko pitänyt kokeilla Pohjantähteä, kun se taitaa olla niitä ainoita, jotka olisivat korvanneet mahdolliset lisäravinteet eli esim. mahdollisen kalliin korvikemaidon, mutta kun ei meillä ole moista kummallakaan puolella sukua, niin ehkä nyt tyydytään siihen mitä saatiin eikä enää edes yritetä muualta.
Me ollaan hommattu vakuutus Ifistä, koska kaikki muutkin vakuutukset on siellä, eikä todellakaan kiinnostanu vaihtaa kaikkii toiseen. Ihan tarpeeks hyvä mun mielestä.
Noista painoista oli vissii puhe aiemmin. Mulla paino noussut nyt yht. 4 kg. Sf-mitta oli 22 maanantaina kun neuvolassa kävin. Mulle on päivitelty, et kuinka pieni maha mulla on ( vaikka omasta mielestä se on iiiiso). Sekään ei tunnu kauheen kivalta, tulee jotenkin " huonompi" olo. Vaikka pääasiahan on, et vauva kasvaa normaalisti. Oonkin ajatellu sit nii, et eipähän oo sit hirveesti kiloja mitä täytyis laihdutella pois ja kun tuskin kovin isoa järkälettä synnytän, niin ehkä sit astetta helpompi punnata.
peetta ja vaavi 24+1
Täällä kun Peetalla.. Maha on pienen pieni, tänään viimeksi sain kuulla siitä salilla. Kyllä sen jo erottaa trikoovaatteissa, mutta tänään oli väljempi villapaita ja taas takaisin kaljamahalookkiin :D On nimittäin melko alhaalla, navan alapuolelle röllähtää semmonen pallo vaikka huomaa että sisäelimet lyttääntynyt tonne ylämahaan ja sekin " isompi" . Ei minua muu laihtuminen haittaa, päinvastoin.. Jospa ei kerkeis läskejä tullakkaan, koska ei ne ketään hyödytä mun leuassa ja käsivarsissa :D
Huippua kun sain vähän siivottua, on se vaan mukavaa puhtaassa kodissa. Voisinpas virkkailla pienelle jotain..
Ihan huippua Senniina kun oot takasin. Ite olin vaan ton vajaan viikon poissa ja huomaa miten paljon juttua välillä tulee, mutta enpähän ressaa vaan osallistun taas tästä eteenpäin. Ollaan niin aktiivinen vauvakerho että voi helposti tuntua että tipahtaa kun ei vähään aikaan käy.. Toivottavasti jaksat muuten hyvin, ja koko perhe teillä!
On jo 25. viikko monella meistä. Hurjaa, loput viisitoista menee varmaan älyttömän nopeesti..
p & p 24+1
Eli hiihtolomaviikko Oulussa ja ekaks olin siellä yhdellä leirillä töissä keskiviikkoon ja nyt sitten siskon luona Pälkäneellä. Jutut oon lukenut, mutta en vaan oo kerennyt täällä keskellä lapsiperheen arkea kommentoida! :) Onhan se kiva olla siskon tenavien kanssa kun harvoin näkee.
Tänään tosiaan sitten ois huvittanut käydä siellä kestovaippameiningeissä, mut ei me täältä irrottu, vaik lähellä ois oltu. Sen sijaan käytiin Luopioisissa jollain naistenpäivän myyjäisillä josta ostin ihania käsintehtyjä lasihelmiä. Pitäis keksiä niistä jotain kivaa. Lisäksi käytiin automuseossa. Kiharako se oli Kangasalta? Sielläkin käytiin pyörähtämässä...
Kiharan kans ollaan sit vissiin hankittu melkein samanlaiset vaunut. meidän väri ei oo kaakao, vaan minttu. Ne on muuten tismalleen samanlaiset, mut ne osat jotka teillä on siniset, on meillä vaaleanvihreät. Eikä meilläkään siis tietoa sukupuolesta. Hyvin menee molemmille!
Monilla ollu ultraa, ihania kuviakin saatu ihastella. On ne niin tarkkoja! Me ei myöskään mennä ainakaan 4dhen korkean hinnan vuoksi. (Oulussa superkallis, jotain 250) Mutta ihanaa että teistä muista niin monet ovat päässeet! Mehän ei saatu sukupuolta tietää rakenneultrassa, joten saattaa jäädä ylläriksi, ellei päädytä enää yksityiselle tavan ultraan. Mies haluaisi. Mutta neuvolantäti vaan meni ja heitti sydänäänistä arvion, että tyttö ois tulossa. Musta se oli uskomatonta kun se vaan heitti sen niin yhtäkkiä ja mieskin yllättyi tosissaan. Ja siis se sanoi, että sykkeen nopeuden lisäksi tytöillä ja pojilla se kuulostaa erilaiselta se syke. Kai sillä on joku taito siihen! Mutta paha mennä sanomaan kun itsellä on ollut alussa niin " poikaolo" . Jos tyttö tulee, niin siitä tulee sit mimmifutaaja! ;) (Uskomattoman paljon poikia tulossa kaikille!)
Kiloista ollu juttua. Mulle tullut nyt ehkä 1-2kg. Eli pieni masu täällä. Jos ei oo ihan tiukkaa vaatetta yllä, niin ei huomaa vielä. Tai siis itse huomaan jo tosi selvästi, mutta jotkut muut ei. Päivittelyjä viikoista ja mahan koosta... Muta on tuo kyllä jo melkoinen pallo! Pieni pallo. Mutta niitä liitoskipuja on tosissaan ollut, tulee n kolmen yön/päivän jaksoissa. Siis esim että kolmena aamuyönä saattaa sattua tosi paljon nivusiin ja ala-mahaan. Ja päivällä sitten vielä vähän. Mutta eipä ihmekään kun meidän pikkuiset nyt kasvaa VALTAVAA vauhtia! Eiköhän nämä kilot tästä ala viimein lisääntyä!
Hankinnoista vähän: Me ollaan hankittu vaunut, pinnasänky ja turvakaukalo saadaan siskoltani. Huuto.netistä oon nyt huutanut imetystyynyn ja tukivyön. Lisäksi siskon kaverilta ostin sellasen Tiny love puuhamaton vauvalle. Siinä on kuva Nooan arkista, aikas ihana. Ja sellaset kaaret yläpuolella joissa leluja. Jotain vaatteita ollaan saatu ja pari bodya ostettu ite. Nyt pitäis sitten vihdoin alkaa metsästämään kestovaippojen teko-ohjeita netistä niin pääsee meidän äiti lapsenlapselleen ompelemaan pepunpeitettä!
Mulla on tullut niin paljon ajatuksia pitkin viikkoa kun olen lukenut teidän juttuja, mutta en vaan nyt yksinkertaisesti muista kaikkia aiheita ja on vähän pihalla oleva olo. Siis kun ei ole tullut kirjoitettua sitten kuitenkaan silloin kun on tullut joku ahaa-elämys jotain juttua lukiessa... Itsellänikin raskaudenaikainen lahopää! Töissäkin huomaa monesti, että joku juttu on jäänyt kesken, vaikka yleensä oisinkin tarkka. Huh huh.
Tsippadai kun meni nyt tosissaan ohi mitä piti kirjottaa... Mutta pian olen taas aktiivisesti linjoilla! Huomenna takas Ouluun ja maanantaina töihin. Heippuli.
-Veruska 24+1 & Sirriäinen-
lauantaipäivää täältäkin :) piti edelliseen kirjoitukseen laittaa se, että juu kyllä olen sinne taysiin menossa synnyttämään, Misti taisi kysyä ?
Vastailin taas mitä sattuu.
Tänään kävin aamulla uimahallissa ja mukavaa oli uiskennella ja istua poreisssa, ihanan rento olo sen jälkeen.
Ja poikia vaan lisää tulossa palstalaisille :) missäs tytöt viipyvät, olenko ainoa tytön saaja? Tosin tämä neiti on todella aktiivinen liikkuja, isosisko sanoikin että tulee rasavilli pikkusisko.
Kelan papruista, itse en ole laittanut vielä menemään, minä odotan kanssa jonkin aikaa josko ehtis vaihtua se pakkaus.
Niin sellainen ongelma mulla putkahti esiin, ja mietin johtuisko tosta raudan aloituksesta? Maanantaina aloitin sen raudan syönnin ja keskiviikkona alkoi " poltella" tai tuntua sellaista lämmöntunetta kurkussa tai enempi tossa rinnassa ja eilen sit kun otin sen tabletin ja söin ruokaa, oksensin :( ja rintaa poltteli ja raudan maku suussa loppupäivä. Tänään en uskaltanut ottaa tota rautaa, syön siis
1matrifolinin ja 1 raskausmultivitatabletin. Rautahan pitäis mielellään ottaa ruokailujen välissä ja jos on herkkä voi ottaa ateriallakin..näin luin siitä ohjeesta. Vitsi muistan kyllä entuudesta kun mulla on aina ollut ongelma toi rauta, ne luontaistuotekaupan nesteet ovat menneet, mutteivat ole nostaneet mun arvoja, en tiedä pitäiskö kokeilla nyt uudelleen. Mulla vaan laskenut tuo hemppa helposti 90. En sit tiedä johtuiko muusta vai tosta raudasta. Olo muuten ihan okei, ettei vatsatautiakaan ollut.
Nyt tuli taas omanapaista " valitusta" pitkä pätkä.
-S
Täällä taas seiskalta noustiin..
Ajattelin siitä vakuutuksesta, että olkoot. Otan sitten lapsivakuutuksen, jos tilanne on sellainen. Maksan silläkin vakuutusrahalla autoa pois ja eihän sitä tiedä, vaikkeivät olis sitä meille antaneetkaan. Nimittäin kun olen tämän ikäinen ja seulat jätettiin väliin. Liekö vaikuttais, mutta tuli mieleen.
Painosta oli puhetta..no, meikäläiselle tullut melkein 10kg. Lähtöpaino oli 71 ja risat ja pari kertaa on mennyt 80 puhki..Kasvoista ja muualta en ole lihonut kuulema ja se lohduttaa. Olen valtavan kokoinen ja koko ajan saan vastailla, että onko kaksi tai jokos ensi kuussa poksahdat:-( Sf-mittahan kuitenkin se tärkein mitta on, enkä usko, että se mullakaan kovin paljoa käyrän yläpuolella on. Potkuja tuntuu maatessa jo kylkiluitten tasolla, joten aika ylhäällä kohtu jo on. Huomenna sitten tuomio. Varmaan taas sokeritestiin ja kokoarvioon..
eilen tuli eka kerran illalla esimaitoa yökkärin läpi. Saa nähdä alkaako samanlainen losotus kuin esikoiselta, jolloin sain rv20 jälkeen kulkea liivit ja suojukset päällä yötäpäivää..
Mulla ihan sama " lahopäävaiva" , että lukiessa tulee mileen jotain kommentoitavaa, mutta sitten kun alkaa kirjoittaa, eipä enää muistakaan, mitä olikaan mielessä.
Senniinalle san verran, että ollaan samanikäiset ja Tapiolassa ainakin on alle nelkyt`vee, kun ottavat hakemuksia. Mäkin jätin kaikki seerumi-, kromosomi- ym. testit käymättä ja sokerirasituksestakin sain " uuden sopparin" piikkikammoineni. Lisäksi pelkäsin hulluna niitä verenpainelukuja, mutta onneksi kuitenkin tuli myönteinen päätös!
Meilläkään ei esikko ole paljon sairastellut, mutta aina on kyllä käyty yksityisellä, jos on ollut tarve. Nyt olen läheltä seurannut perhettä, jossa ilmeisesti rotavirusrokete aiheutti allergisen reaktion ja lapsivakuutuksen käsittely on jo vienyt kohta kolme kuukautta...
Täällä on ollut puhe myös painonnoususta. Mulle on varmaan tullut jo kuusi kiloa, mutta kaikki päivittelee kanssa mun mahan pienuutta. Käyrällä ollaan ihan keskellä eli ei se kai sitten niin pieni ole. On vaan tuota tilaa tuolla alavatsalla lonkkaluiden välissä, eikä pahemmin vielä masu pömpötä. Navan alla on vasta kohdun pohja ja ikävältä tuntuu pikkuisen liikkeet, kun virtsarakkoa ja muita sisäelimiä siellä siirteleepi.
Tosiaan huomenna jo 25+0 että nopeesti vaan tää odotusaika on mennyt! Jotain vielä piti kommentoida, mutta näinhän siinä taas kävi... jatketaan toisen kerran =D nikki
Kiharalle sen verran, että 22 viikosta eteenpäin on 2kk aikaa kai sitä paperia toimittaa eteenpäin. En ole vielä itsekään aloittanut, kun samalla pitäisi miettiä ne kaikkien muiden papereiden täyttämiset. Mutta neuvolasta saat sen lapun tosiaan.
Mun näkörintamalle sen verran uutta, että mies sai hoidettua asian niin, että mun Jorviin siirretty tapaus kaivettiin esille ja ylilääkäri nyt toteskin, että eikun sinne silmäklinikalle sittenkin päivystykseen. Tänään ei kannata mennä kun on 5 tunnin jonot, mutta menen huomenna aamupäivällä sinne sitten jonottelemaan.
Niin ja tuosta vakuutusasiasta sen verran, että meillä ilmeisesti alkaa olla jo vakuutus vauvalle Tapiolasta. Olin jo aika epäluuloinen, että emme sitä saa, kun ei ole ollut ihan ongelmaton tää raskaus ja lisäksi näin Tapiolan paperit omien papereideni joukossa naistenklinikalla eli ilmeisesti sieltä kaivoivat lisätietoja. Kenties naistenklinikka on vahvistanut sen minkä mäkin kyllä tiedän, että äiti se tässä vaan ihan romu on, vauva voi hyvin. Mä olin kyllä jo ihan valmistautunut, että joudun yrittämään vielä parista firmasta sitä vakuutusta. Kotivakuutuksenhan ne yleensä vaatii samaan firmaan, mutta meillä se nyt ei ollut iso juttu, voihan sen toisen ottaa aika minimin, jos vaan vakuutuksen saa. Tuolta Tapiolasta meillä tosin olikin jo toinen kotivakuutus eli nyt siitä ei tule lisäkustannusta. Jos joku tosiaan miettii sitä vakuutusta vielä, niin kannattaa nyt toimia, ennen kuin tulee paheellisia merkintöjä neuvolakorttiin. 3kk ennen laskettua aikaa pitää yleensä olla se hakemus tehtynä, mutta jos hakee 3kk ennen ja sitä käsitellään kuukausi, niin sitten ei ole aikaa enää toisesta firmasta kysellä.