Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tarvitseeko parsakattilaa oikeasti johonkin vai onko se vaan täysi turhake?

Vierailija
30.11.2023 |

Tekisi mieli ostaa sellainen, mutta onko joku sosekeitto kätevä tehdä siinä? Tai keittää makaroonta? Parsaa tuskin tulee ostettua koskaan.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tarvinnut vaikka meillä on syöty parsaa yli 40v. Teen uunissa, tulee makeita ja rapeita eikä vetisiä lötköjä.

Vierailija
2/17 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkään ei parsakattilaa vaikka syödään paljon parsaa, valmistetaan uunissa tai grillissä. En ostaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käyttänyt parsakattilaa vaan parsan höyryttämiseen. En ole keksinyt muuta käyttöä.

Vierailija
4/17 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhake. 

Vierailija
5/17 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhake on. Kattilassa voi keittää, tai sitten uunissa.

Vierailija
6/17 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan välttämätön, pitänee heti hankkia kun nyt eka kerran kuulin moisesta.  Paljosta olen paitsi jäänyt.

Vierailija
7/17 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näihin uusiin seinäkeittöllisiin koteihin on oikein kätevä kerätä oma kattila joka ruokalajille ;)

Vierailija
8/17 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen koko pitkän ikäni pärjännyt kahdella kattilalla. Jossain vaiheessa ostin 10 l kattilan spagetin ja pastan keittoon. On välillä kovassa käytössä. Eli yksi litran kattila vuodelta 1982, yksi kolmen litran paksupohjainen kattila höyrytysosalla vuodelta 1995 ja se iso kattila vuodelta 2003. Hyvin pärjättiin kahden hengen huushollissa ja nyt yksin. Koskaan ei ole muuten mikään palanut pohjaan, joten uusia ei ole tarvinnut hankkia. Käyvät yhtä hyvin keraamiselle liedelle, mitä aikaisemmin tavalliselle liedelle.

Vierailija
9/17 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä turha kuin shampanjavispilä työttömällä.

Vierailija
10/17 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ikivanha teräspannu, joka on juuri sopivan iso, paksupohjainen ja matala, eli keitän siinä parsat. Pointtihan parsakattilassa on, että siinä parsat keitetään pystyssä, eli voidaan jättää nuppuosa veden yläpuolelle, jolloin se vain höyrystyy, sillä keitettynä etenkin nuput ovat herkkiä hajoamaan.

Ei silti ole ollut mulle ongelma, kun on tarkka keittoajan suhteen, eli ei keitä mössöksi ja nostelen sitten parsat lautaselle salaattipihdeillä.

Sitä en kyllä ymmärrä, miksi tekee mieli ostaa kattila, jota ei aio koskaan käyttötarkoitukseen käyttää. Outona pidän myös sitä, että miksi siinä olisi kätevä sosekeittoa tehdä? Saati pastaa keittää?

Vierailija
11/17 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kananmunankeitin ja leipäkone on turhia.

Vierailija
12/17 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten muka uunissa voi keittää?

Vierailija
13/17 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut ja vielä laatumerkki. Kerran käytin ja on kyllä turhake. Halvalla sain lopulta myytyä kun oli parsa-aika. 

Korkea ja kapea kattila ei ole paras mahdollinen keittämiseen.

Vierailija
14/17 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvä jos keittää kanankoipia. Todella rasittava pestä käsin.

Vierailija
15/17 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten muka uunissa voi keittää?

Vettä astiaan ja parsat veteen. Jos uuni muutenkin lämmin ja mahtuu niin saa samalla kertaa kun muunkin ruuan.

Vierailija
16/17 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitän aina nuput ja varren erikseen.

Nupuppuset vähän ja varresta sosekeittoa.

Vierailija
17/17 |
01.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjolohen voi suolata siinä ja pitkää spagettia keittää. Miksei myös selleriäkin. Jos se kestää uunia niin voi käyttää vuokanakin paistoksissa.