KesäHeinät -07 **vko10**
[color=FF3030][size=3]? [color=DC143C]KesäHeinät-07 [color=FF3030][size=3]?
[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.) Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!
[color=FF3030][size=2]21.6.
[color=0000EE]Miiu77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]24.6.
[color=0000EE]Jarmiina, [color=CD2990]ikä:, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]25.6.
[size=2][color=0000EE]joors1, [color=CD2990]ikä:30, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]@nikki, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/00
[color=FF3030][size=2]26.6.
[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi, [color=CD2990]ikä:,monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.
[size=2][color=0000EE]maaaaria, [color=CD2990]ikä: 26, monesko: toinen, tyttö 05/06
[color=FF3030][size=2]27.6.
[size=2][color=0000EE]Fiikus77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Lellu83, [color=CD2990]ikä:23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Senniina, [color=CD2990]ikä:38, monesko: toinen, poika 12/99
[size=2][color=0000EE]tiinaf, [color=CD2990]ikä: , monesko:
[color=FF3030][size=2]28.6.
[size=2][color=0000EE]koala-72, [color=CD2990]ikä:34, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Kihara, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]AMS74, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, poika 7/05
[size=2][color=0000EE]Sannnis, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=2]29.6.
[size=2][color=0000EE]S@nde, [color=CD2990]ikä:30, monesko: toinen, 06/04
[size=2][color=0000EE]Äp81, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 03/01
[size=2][color=0000EE]syystoivo, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 10kk
[size=2][color=0000EE]peetta, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]pals, [color=CD2990]ikä:, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]-Veruska-, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]Kuutar78, [color=CD2990]ikä: 2, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]30.6.
[size=2][color=0000EE]Spaghetti, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, poika 10/04
[size=2][color=0000EE]Merkurius76, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 5/05
[color=FF3030][size=2]1.7.
[size=2][color=0000EE]Oona1975, [color=CD2990]ikä:, monesko: kolmas, 02/04, 08/06
[size=2][color=0000EE]punatintti, [color=CD2990]ikä:27, monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=2]2.7.
[size=2][color=0000EE]Nintje, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, 02/04
[color=FF3030][size=2]3.7.
[size=2][color=0000EE]löllöriini, [color=CD2990]ikä:, monesko:
[color=FF3030][size=2]4.7.
[size=2][color=0000EE]Jushka, [color=CD2990]ikä: 28, monesko: esikoinen
[size=2][color=0000EE]anjuusa, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]elisabet73, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7
[color=FF3030][size=2]5.7.
[size=2][color=0000EE]ElluP, [color=CD2990]ikä:27, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]6.7.
[size=2][color=0000EE]joutur, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, tyttö 07/05
[size=2][color=0000EE]S@ri@, [color=CD2990]ikä: 40, monesko:
[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel, [color=CD2990]ikä: 30
monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta
[size=2][color=0000EE]melba, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, esikoinen -00
[color=FF3030][size=2]7.7.
[size=2][color=0000EE]Omenana, [color=CD2990]ikä:, monesko:
[size=2][color=0000EE]Cityäippä, [color=CD2990]ikä: 36
monesko: toinen, poika 10/03
[size=2][color=0000EE]Sohvi@, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 07/05
[size=2][color=0000EE]Juska82, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen
[color=FF3030][size=2]8.7.
[size=2][color=0000EE]Sunshine24, [color=CD2990]ikä: 24
monesko: toinen, tyttö 7/05
[size=2][color=0000EE]Irene77, [color=CD2990]ikä: 30
monesko: toinen, poika 2,5 v.
[color=FF3030][size=2]10.7.
[size=2][color=0000EE]annam_ , [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 1v.
[color=FF3030][size=4]
[/quote]
Kommentit (85)
Tuli vaan mieleen noista käyristä kattoo sitä omaa neuvolakorttia. Yläkäyrällä on kasvanut maha niiden mukaan, mutta ehkä ero entiseen ei vaan oo niin huima kun sillon näytin vähän erilaiselle, 10 kg lihavampana. Kun sitä tavaraa oli etenkin pömpössä, niin se on nyt vaan vaihtunut vauvamahaan :D Eli koko laihtumisen huomaa vaan raajoista ja naamasta. Mutta nyt siitä on tullut takasin se 8 kg, lasketaanko että paino on nyt noussut sen verran vai olenko edelleenkin kaksi kiloa alkupainoa miinuksella? En oikein ymmärrä.
Pitääpäs oikein laittaa korvan taakse (tai mieluummin muistilapulle :D) että muistan ne laput kysyä neuvolassa keskiviikkona, kun se täti lupasi jo kk sitten antaa mutta ei oo viimesellä kahdella kerralla antanut ja itse oon unohtanut. Samoin tekis mieli kysyä että onko täällä perhe/synnytysvalmennusta, kun en edes tiedä! Ainakin se synnytyshommeli olisi mukava.
Laho pää tullut tännekkin, ja ihan oikeesti häiritsee! Menen kaupungille asioille, ja eilen pysähdyin räntäsateessa torin laitaan kun en tiennyt miksi oli edes liikenteessä. En sitten keksinyt mitään syytä ja lähdin kotiin :D Eikä vielä tähän hetkeen mennessä tullut mieleen.. Samoin unohdin perjantaina juomapullon salille. Eilen sitten kysyin sitä sieltä ja sain takasin, ja kun lähdin niin huomasin kaupassa että oon unohtanut sen uudestaan.. Nolotti :D Menin siihen kassalle uudestaan vähän punakkana että " kun tuota, unohdin sen taas" .. Tyttö naurahti mulle :D
Kauhea makeanhimo iskenyt, oon ollut oikee sokeriaddikti ennen raskautta, mutta himot hävisi kokonaan kun aloin odottaa! Nyt tuntuu taas tutulta kun jäätelö uppoo :D Tosin pienemmissä määrin kun ennen, olen huomannut. Mutta koko ajan voisin syödä jotain. Tein ekaa kertaa elämässäni lohikeittoa, ei ollut reseptiä mutta kun laittaa kermaa, suolaa ja voita niin eihän tulos voi huono olla :D Söin sitä litran kattilallisen (!) yksin. Nälän tunnetta ei varsinaisesti ole, mutta ruokaa menee silti jos vaan alkaa syödä. Hassua!
Ihanaa kun meidän naapuriin avattiin Lidl justiin viime viikolla, käytiin testaamassa veljen kanssa :) Sinne on 2 km mutta ihanat kävelytiet ja nyt jo sulatkin niin tepasteltiin sinne äsken.. Tuli vaan himot taas kaupassa ja ostin aika paljon kaikkee ruokaa ja juomaa, sitten kotimatkalla tietysti alko supistaa aika ilkeestikkin kun kantamuksia :( Pitää osata rajottaa. Yleensä ongelmaa ei tule kun mies kantaa painavat.. Ja kohta saadaan autokin niin kätevää kauppailla sillä. Eniten toivoisin ne vaunut jo kotiin, kärräisin varmaan niillä :D
Rauhallista sunnuntai-iltaa kaikille pikkuisineen!
p-p-24+2
Noista vakuutuksista sen verran, että niistä on kyllä tehty sellaiset, että maallikon on täysin mahdotonta niitä vertailla. Sen verran niillä päätäni vaivasin, että ihan solmuun menin.
Sen voin sanoa, että esikoisen vakuutus on loistava... sen kun sai otettua ennen syntymää ja on 63 vuoteen asti voimassa. Nyt kun tuolle pikkuiselle on tulossa, niin se on vain 18 vuoteen asti voimassa ja siinä vaiheessa kun hakee sitten mahdollisesti sairauskuluvakuutusta, niin on jo rajattuna moni juttu pois, jos on siihen ikään mennessä selvinnyt tai pahimmassa tapauksessa ei saa enää vakuutusta. Mutta nyt on turha itkeä, kun Ifiltä ei enää tuommoista vakuutusta saa, eikös se mennyt niin, että Ifin vakuutus katkeaa ihan muutaman kuukauden iässä eli sitten jos siinä välissä on ehtinyt sairastamaan korvatulehduksen, niin on aika turha yrittää saada sitä 2kk iästä eteenpäin saatavaa lapsivakuutusta ilman rajausta ainakaan?
Mitä tuohon kertakorvaukseen ja sairauskohtaiseen korvaukseen taas tulee, niin melkein itse taas tykkäisin, että hakemuskohtainen korvaus tulee yleensä kyllä edullisemmaksi asiakkaalle. Tuossa meidän Ifissä on sairautta kohti ja jos sairastaa vuodessa vaikka vesirokon, vatsataudin, korvatulehduksen, vauvarokon ja märkäruven, niin siinä on mennyt jo viisi omavastuuta, onneksi kaikki korvien jälkitarkastukset on ilmaisia ja yleensä lääkkeetkin, kun lääkärikulut yleensä kattaa yksistään sen katon. Mutta taas ne paikat, missä on hakukertaa kohti, niin voi säästää kaikki kuitit ja hakea vaikka kerran vuodessa vaan niitä korvausta ja silloin saisi nuo kaikki 5 eri tautia yhdellä omavastuulla. Tietty vaatii sitten sitä, että omat rahat saa olla vuoden tai ainakin puoli vuotta pois käytöstä.
Tokihan se tuossa mielessä on parempi, jos on hakukertakohtainen omavastuu, jos ajattelee noita " pikkusairauksia" , mutta jos ajattelee jotain sairautta, joka on koko elämän mittainen juttu, niin saa sitten hakea korvausta aina heti sen tapahtuman jälkeen, eikä siitä mene sitten tosiaan kuin se kerta sitä omavastuuta, ei mene siis edes kerran vuodessa per sairaus... Ja muutoinkin mä haluan että saadaan aina heti hakea korvauksia, kuitenkin hävitän kaikki kuitit jne. tosi hankalaa olis mun mielestä säästää kuitteja koko vuotta / puolta vuotta ja hakea aina köntässä. Ja kun ei liiemmin rahaa ole, niin on hyvä saada niitä korvauksiakin nopeasti. Mutta jokainen toki itse päättää, mikä itselle sopii parhaiten.
Mä kyllä lopulta ihan kivasti sain selkoa niistä kaikista vakuutuksista, kun netissä vertailin. Ja tosiaan kun niiden vuosimaksuissakin oli eroja, niin sikälikin oli aika helppoa tehdä päätös. Mun mies ei kyllä tajunnut mistään mitään ;) kun yritin kysellä että mikä olis meille paree...
Kuutar
Joo, kyllä niistä hyvin löysi tietoa, mutta niiden vertailu siinä mielessä, että mitä missäkin saa milläkin rahalla on tehty mahdottomaksi, kun eri vakuutukset korvaa eri juttuja. Ja aina voi jäädä tuntumaan, että entä jos se ruoho olis ollutkin vihreämpää aidan toisella puolella, kuten vaikka noista erityisravintojen osalta tms. Mut eipä sitä osaa sanoa, että mikä se on se todennäköisin mikä omalle kohdalle sitten osuu ja kellään nyt ole varaa ottaa useampaa vakuutusta, joten on vaan joku otettava ja mä olen kyllä kiitollinen siitä, että ylipäätään nyt joku saadaan.
Tosiaan, mulla on useita viikkoja ollut jo niin huono muisti, että ihan hirvittää. Kiva huomata kävelleensä huoneesta toiseen ja tietää menneensä sinne hakeakseen/tehdäkseen jotain, mutta mitä..!?
Mulla on vakuutus otettuna ollut jo kuukauden verran, ihan siitä syystä, että jos pikkuinen olis sattunut syntymään jo rv24, niin sais sitten korvauksia vakuutuksesta keskoshoitoon... Lähivakuutuksesta lopulta otettiin, siellä on meidän kotivakuutuskin. Mietittiin kyllä, jos oltais Tapiolaan vaihdettu sekin, että saatais bonusta, mutta kyllä Lähivakuutus oli parempi sikäli että siinä on nyt yksi omavastuu per sairaus eikä per hakukerta. Ja siellä oli melkein satasen halvempi vuosimaksukin.
Kummit on meillä valmiina, mun sisko avokkinsa kanssa. Ei tosin kysytty olla vielä, mutta kyllä he tietävät jo saavansa ko. pestin, on se kuitenkin niin selviö asia. Taidetaan pitää ne juhlat mun lapsuudenkodissa, siellä on enemmän tilaa/ihmiset saa paremmin sinne autonsa, kun se on maalla. Jos vauva syntyy suunnilleen LA:na, niin ristiäiset pidetään sitten samana viikonloppuna kun on meidän 3-vuotis hääpäivä. Pappi on varmaan sama joka meidät vihki, vaikka ei kyllä oikein siitä tykätty, muttei siellä tida kauhiasti olla vaihtoehtoja. Haluaisin oikein paljon porukkaa paikalle, mutta miehen suvusta ei nyt sitten taas tiedä, että saako niistä ketään innostumaan :(
Tytölle olis nimi jo ihan valmiina, pojalle on yksittäisiä nimiä mietittynä, yhdistellä täytyis. Valitaan nimi kokonaisuudessaan 4d:n jälkeen.
Kelan paperit on vielä täyttämättä, kun eipä niillä kiirus ole. Huhtikuun 26.päivä täytyy viimeistään toimia ja onhan tässä aikaa kosolti! Ei kai niissä mitään hankaluuksia ole täyttää, kun olen opintorahaa saanut...
Tänään haettiin se pinnis. Se on tosi hyväkuntoinen, oli siis hyvä huuto! Saatiin mukaan pussilakanoita ja tyynyliinojakin pussillinen ja pari pinnasuojusta. Miehen siskon puolelle ei sitten päästykään, kun lapset sairastuivat :(
Laivareissu meni muuten kivasti =)
Mulla ei ole muuten oikeastaan ollenkaan supistellut moneen viikkoon! Se on hassua, kun silloin rv16-17 paikkeilla supisteli aika useinkin. Pikkuinen on tänään potkinut aktiivisesti :) Liitoskipuilua on jonkin verran ollut. Eli kaiken kaikkiaan nyt on olo ok. Tosin matka Turusta Treelle oli kyllä aikamoista tuskaa, selkään sattui jne. Ei puhettakaan, että jaksais pisempään autos istua!
Maha on mulla aikas pieni tosiaan vielä, näkyy lähinnä selinmakuulla. Tosin jos asiasta tietää, niin kyllä sitten tota voi vauvamasunakin pitää, muutoin varmasti ihmiset pitävät vain lihoamisena. Nyt on hälyttävästi alkanut tehdä mieli makeata, tarttee oikeasti olla varuillaan, ettei mopo karkaa käsistä ja kiloja ala ilmaantua salakavalasti, nyt on n. 1,5 kg tullut alusta.
Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille! Minä taidan olla koko viikon palstapimennossa, kun menen maalle, eikä siellä oikein netti pelitä...
Kuutar rv 24+5