Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KesäHeinät -07 **vko10**

05.03.2007 |

[color=FF3030][size=3]? [color=DC143C]KesäHeinät-07 [color=FF3030][size=3]?

[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia odotuksen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika osuu kesä-heinäkuun -07 vaihteeseen (21.6.-10.7.) Ethän ilmoittautuessasi kopioi koko listaa, kiitos!

[color=FF3030][size=2]21.6.

[color=0000EE]Miiu77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]24.6.

[color=0000EE]Jarmiina, [color=CD2990]ikä:, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]25.6.

[size=2][color=0000EE]joors1, [color=CD2990]ikä:30, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]@nikki, [color=CD2990]ikä: 38, monesko: toinen, poika 12/00

[color=FF3030][size=2]26.6.

[size=2][color=0000EE]lillukanvarsi, [color=CD2990]ikä:,monesko: toinen, esikoinen 4,5 v.

[size=2][color=0000EE]maaaaria, [color=CD2990]ikä: 26, monesko: toinen, tyttö 05/06

[color=FF3030][size=2]27.6.

[size=2][color=0000EE]Fiikus77, [color=CD2990]ikä:29, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Lellu83, [color=CD2990]ikä:23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Senniina, [color=CD2990]ikä:38, monesko: toinen, poika 12/99

[size=2][color=0000EE]tiinaf, [color=CD2990]ikä: , monesko:

[color=FF3030][size=2]28.6.

[size=2][color=0000EE]koala-72, [color=CD2990]ikä:34, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Kihara, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]AMS74, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, poika 7/05

[size=2][color=0000EE]Sannnis, [color=CD2990]ikä: 30, monesko: toinen, esikoinen 1v.

[color=FF3030][size=2]29.6.

[size=2][color=0000EE]S@nde, [color=CD2990]ikä:30, monesko: toinen, 06/04

[size=2][color=0000EE]Äp81, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 03/01

[size=2][color=0000EE]syystoivo, [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 10kk

[size=2][color=0000EE]peetta, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]pals, [color=CD2990]ikä:, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]-Veruska-, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]Kuutar78, [color=CD2990]ikä: 2, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]30.6.

[size=2][color=0000EE]Spaghetti, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, poika 10/04

[size=2][color=0000EE]Merkurius76, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 5/05

[color=FF3030][size=2]1.7.

[size=2][color=0000EE]Oona1975, [color=CD2990]ikä:, monesko: kolmas, 02/04, 08/06

[size=2][color=0000EE]punatintti, [color=CD2990]ikä:27, monesko: toinen, esikoinen 1v.

[color=FF3030][size=2]2.7.

[size=2][color=0000EE]Nintje, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, 02/04

[color=FF3030][size=2]3.7.

[size=2][color=0000EE]löllöriini, [color=CD2990]ikä:, monesko:

[color=FF3030][size=2]4.7.

[size=2][color=0000EE]Jushka, [color=CD2990]ikä: 28, monesko: esikoinen

[size=2][color=0000EE]anjuusa, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, tyttö 7/05

[size=2][color=0000EE]elisabet73, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: esikoinen, tm-04 rv8,km-05 rv7

[color=FF3030][size=2]5.7.

[size=2][color=0000EE]ElluP, [color=CD2990]ikä:27, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]6.7.

[size=2][color=0000EE]joutur, [color=CD2990]ikä: 32, monesko: toinen, tyttö 07/05

[size=2][color=0000EE]S@ri@, [color=CD2990]ikä: 40, monesko:

[size=2][color=0000EE]Amalia-Joel, [color=CD2990]ikä: 30

monesko: toinen, poika 10v., poika 7v. miehen aik.liitosta

[size=2][color=0000EE]melba, [color=CD2990]ikä: 33, monesko: toinen, esikoinen -00

[color=FF3030][size=2]7.7.

[size=2][color=0000EE]Omenana, [color=CD2990]ikä:, monesko:

[size=2][color=0000EE]Cityäippä, [color=CD2990]ikä: 36

monesko: toinen, poika 10/03

[size=2][color=0000EE]Sohvi@, [color=CD2990]ikä:, monesko: toinen, esikoinen 07/05

[size=2][color=0000EE]Juska82, [color=CD2990]ikä: 23, monesko: esikoinen

[color=FF3030][size=2]8.7.

[size=2][color=0000EE]Sunshine24, [color=CD2990]ikä: 24

monesko: toinen, tyttö 7/05

[size=2][color=0000EE]Irene77, [color=CD2990]ikä: 30

monesko: toinen, poika 2,5 v.

[color=FF3030][size=2]10.7.

[size=2][color=0000EE]annam_ , [color=CD2990]ikä: , monesko: toinen, esikoinen 1v.

[color=FF3030][size=4]

[/quote]

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ihan oikeesti ja pahasti! Unohtaisin varmaan päänikin jonnekkin mutta onneksi se on kiinni hartioiden välissä!

Mie se siis aloin sekoileen nois 4d -ultrissa ja näinhän se tosiaan olikin, että s@ndellahan se oli myös tänään!!!

Eli meidän 4d -kuulumiset!!

Kaunis pöyreä poskinen ja pieni perunanenäinen ihanuus siellä masussa kölli! Painoa oli 695g arviolta, vaistaisi viikkoja 24+2 eli aika hollilla ollaan... ja kaikki oleellinen löytyi ja oli ok!

Paitsi, että lapsi oli aikas hullunkurisessa asennossa! Siis hää oli ku katkarapu konsanaan =D eli siis jalat olivat melkein otsalla.

Mitään muuta tästä ei kuulemma aiheudu muutakuin, että joudun viimeistään viikoilla 32 uuvestaan tarkastuksiin tarjonnan takia. ( Notkea laps ) Eli jos ei asentoaan muuta niin se on sitten toinen sektio edessä... mutta muuten ei hätää eikä siitä asennosta tarvitse sinällään huolestua!

ja varmaan se oleellisin, tsiddididiiiii pikku-veikkaa pukkaa =)

jatketaan tällä ehkä kovin poika voittoisella linjalla...

T: äp81 & rapupoika 23+6

Vierailija
42/85 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Misti: mulla osa syntynyt ennen laskettua ja osa jälkeen eli katsottavaksi jää kuinka tämä neiti päättää. Ja kun mulla on tuo raskausdiabetes, käynnistävätkö jos meinaa mennä yli? Ainakin edelliseltä oli sovittu käynnistysaika, mutta syntyikin viikon ennen laskettua.

Ja tosta muistista (oliko äp81?) mulla niin haperonuppi etten muista kommentoida, enkä kenellä mitäkin...monesti hävettää kun tarkoitus kommentoida tai muistaa jotain ja sit jälkeenpäin hoksaa ettei muistanutkaan! Eilen olin kuouksen kanssa eräässä tapaamisessa ja häntä siinä huutelin luokseni ja huomasin huutelevani eppuluokkalaiseni nimellä :) tyttö itse korjasi kyllä tilanteen, mua nolotti! Jostain luinkin että raskaus kutistaa naisen aivoja, saaden aikaan unohduksia yms. tiedä sitten oliko kuinka asiantuntijoiden tutkimus...enkä muista lehteä mistä luin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tänään kampaamolla tarjonnut naisille koko päivän kahvia ja karkkia ja viime tingassa aamulla päätin, että kaikki naiset saa tänään halutessaan kulmien kestovärin veloituksetta. Olen siis yrittänyt omalta osaltani vähän piristää naisia. Miehille olen muistutellut kanssa, että tänään vois olla hyvä päivä viedä kotiin kukkia, saas nähdä muistaako oma mies ollenkaan :)

Selkäkin on ollut parempi, kun olen rajoittanut työt kuuteen tuntiin päivässä. Tuntuu, että ainakin mulle toimii aika hyvin toi kevennetty työpäivä, eikä sit tarvi jäädä vallan pois hommista. Loppuviikon olenkin kotosalla.

Misti kyseli painosta. Mulle on tullut joku 9kg lisää, mutta kaikki yrittää lohduttaa, että kyl ne sit imettämällä lähtee. No, mä olen kyllä aika huolettomasti syönyt kun mieli jotain tekee. Ei kai sais syödä kahden edestä, mutta niin tässä vaan on päässyt käymään.

Äp81, kiva kun oli ultra mennyt hyvin ja tosiaan on tää aika poikavoittoinen poppoo. Saatiinkos siellä sun työpaikalla muuten ne turva-asiat kuntoon?

Ja jotain muuta piti kommentoida vielä, mutta tais käydä just niinkuin S@ri@lle, että dementia yllätti taas kerran ja en millään muista, että mitä piti sanoa ja kenelle.

Olettekos te muut joutuneet vatsan koon vuoksi ihmisten ihmettelyn kohteeksi? Mulle on jo liiankin moni sanonut " vitsinä" , että oletkos varma, että on vaan yksi tulossa ja grrrrr.... mulla on jo ihan karvat pystyssä. Ei kai kukaan sillä kommentilla mitään pahaa tarkota, mutta mä en sitten millään jaksa tota kommentointia.

Vierailija
44/85 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

S@ri@lle ekaksi anteeksi ultrasähläys munkin puolestani! Eli tosiaan, raskausdementiaa täälläkin havaittavissa ;). Ja kiva, että ainakin yksi todistetusti tyttömahainen on joukossamme - ei ihan 50/50 tunnu menevän tähän asti saatujen tietojen pohjalta!

S@ndelta siis tosiaan ultrakuulumisia odotellaan!

ElluP: meillä pojat menee siis aika paljon samaa kokokäyrää - vkon edellä siis tämäkin veijari. Mulla ei kyllä todellakaan yli 4 kiloiseksi päästetä tuon raskausdiabeteksen kanssa, että ei onneksi sitä tarvitse miettiä - huoli itseasiassa päin vastainen, että pysyykö kaveri kyydissä edes riittävän isoksi asti :(.

Misti - en tietenkään mitenkään pahastunut " uteliaisuudesta" - itsehän olen mennyt lehteen raskaudestani kirjoittamaan. Lukisin itsekin mielenkiinnolla jos tietäisin, että joku teistä on kirjoittanut jotain johonkin lehteen (niinkuin Fiikus :)).

äp81:le onnittelut hyvistä ultraterkuista!!!!! Ja tervetuloa fudiskerhoon! Vai notkea veikko varpaat suussa - nythän nuo kaverit mahtuvat vielä tekemään vaikka minkälaisia akrobaattitemppuja siellä kohdussa, ei tämänpäiväinen tilanne varmaan välttämättä kerro mitään siitä, miten kaveri on sitten kesänkorvalla " asennoitunut" .

Omaan (.) ei ihmeitä. Öttiäinen potkii ja heiluu menemään reippaasti. Oma mieliala vaihtelee kovasti, kun menin surffaamaan juttuja tuosta sisäsuun aukeamisesta ja löysin yhden tarinan, jossa vauva oli sitten kaikista varotoimenpiteistä huolimatta syntynyt ennen 30 viikkoa ja tietysti tosi pienenä. Alkoi todella pelottamaan, että pysyykö Öttiäinen matkassa loppun asti ja odotankin kovasti, että saan kutsun sinne äpolille katsomaan, miten tilanne kohdunsuulla etenee. Levätä olen yrittänyt ja sainkin päivällä otettua jopa ihan unet.

Kukas se kyseli painosta... meikäläisellä taas hassu tilanne niin kuin esikoisenkin kanssa - painoa on nyt vajaa kilo vähemmän kuin ekalla neuvolakäynnillä. Olen kyllä noudattanut diabetesdieettiä orjallisesti, että siitähän se johtuu. Alkaa taas vaan mamma näyttämään vähän hassulta, kun alkaa olemaan jalat ja kädet ihan tikut ja maha tuossa keskellä on kuitenkin melkomoinen kun yläkäyrillä menee :).

Mutta nyt taas ruoanlaittoon!

-Cityäippä ja Öttiäinen 22+5-

Vierailija
45/85 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi kivaa lukea 4d kuulumisia.. me kun emme ole menossa, kyllähän se kiinnostais, mutta kun jostain ollaan ajateltu (rahallisesti ) luopua, niin 4d kuuluu niihin menoihin.

eli samoin kuin poppanen sanoi:kiinnostais mutta maksaa liikaa (miehen mielestä).

haluan kans kommentoida muistin menetykseen..

ja siis ilmoittaudun myös joukkoon!

unohtelen asioita jatkuvasti ja muutenkin tuntuu ettei oikein hoksottimet pelaa normaalisti,

mies onkin saanut kuittailla (ei pahalla vaan huumori mielessä) " ja taas on äly ämpärissä"

tai " onhan se ymmärrettävä, ettet mitään muista kun aivosolutkin jakaantuu.."

onkin tässä vierähtänyt muutama päivä kun olen käynyt kirjoittelemassa, mutta on tosiaan tuo melban mainitsema pesänrakennus vietti alkanu vaivaamaan täälläkin. olen maalannut lastenhuoneen kalusteet uudestaan ja tapetitkin kävin ostamassa ym..

ja mikä ihaninta ollaan ostettu ne vaunut JEE!

ja ette voi uskoa.. ne gracon lux versiot (joissa on erillinen kantokoppa vauvalle) oli huipputarjouksessa lastentarvikkessa , siellä oli jotkut synttäri tarjoukset. VAIN 199¿ uutuusmalli ja väri.. anteeksi tämä hehkutus, mutta kun kerrankin onnisti.. ostettiin samalla hoitopöytään uusi pehmuste ja jotain pientä.

liitos kivut ja supparit on täälläkin arkipäivää,mutta niiden kanssa pärjäillään vielä.

muhun on iskenyt uusi himo, nimittäin greipit..syön niitä vähintään 2-3 kpl päivässä, enemmänkin tekis mieli ,mutta täytyy vähän hillitä. jos joku tietää, onko vaarallista syödä liikaa ja mikä on liian paljon, niin ojentakoon minua.

tälläistä tälläkertaa ja illalla sitten katsomaan miten idolssit pärjää.

besero 24+2

Vierailija
46/85 |
08.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania ultrakuulumisia Ellu, Cityäippä, Poppanen, äp81!

Kiharalla ja Cityäipällä (ainakin) jo isot mahat. Kyselyt varmaan rasittavat, mutta muuten kyllä hiukan kadehdin (ihan positiivisessa hengessä). :) Mulla on oikeastaan vasta ihan viimeisen viikon aikana alkanut maha VÄHÄN näyttää siltä, että on vauvamasu eikä vain lihavuutta. Kohtu on kyllä kuulemma taaksepäin, ja varsin katu-uskottava vararengas vyötäröllä, mutta kaipaan jo sitä, että asukki alkaisi näkyäkin...

Poppanen kyseli rakenneultran mittoja. Neuvolakortista tavasin tällaiset lukemat:

B-mitta (eikös tämä ole se pään läpimitta?) 48,1 ja vastaa viikkoja 20+4. Tämän jälkeen jatkuu sama rivi:

HC 167,9 mm = 19+3.

Mitasta päättelen HC:n tarkoittavan sikiön pituutta (mikä muu tuollainen mitta voisi olla?). Lisäksi suullisesti kätilö sanoi, että reisiluu 3 cm (vastaa 19+3) ja olkavarsi vähän alle 3 cm (vastaa 19+2). Ja joulukuussa tehdyn ultran mukaan mulla kyseisenä rakenneultran päivänä pitikin olla viikkoja 19+3, eli hän kasvaa ilmeisen käyrien mukaisesti. Viikolla 19+3 siis pituutta 17 senttiä! <3

Tuon pään läpimitan heiton selittää hänen kovin pyöreä kallonmuotonsa. Pään ympärysmitta oli ihan normaali, mutta läpimittaa se pyöreys vääristää. Eli kyllä näillä viikoilla jo persoonalliset piirteet alkavat erottua, vaikka toki vielä vauva muuttaakin muotoaan (mm. se pyöristyminen, josta täällä onkin ollut puhetta).

Painoarvioita en ole saanut, eikä myöskään sykettä ole koskaan kerrottu. Kai se ihan normaali sitten on ollut, ja plussia on raapusteltu korttiin.

Poppanen kyseli myös liikunnasta. Minä jouduin nyt jättämään sen vatsatanssi-biccini :(. Se oli liian raisua menoa, tulin kamalan kipeäksi sen jälkeen. Mieskin oikein aneli, että ethän enää mene sinne. Ihanaa, kun se on niin huolissaan! :) Toista, kevyempää latino-biciä jatkan vielä niin kauan kuin hyvältä tuntuu. Ja kävelyllä yritän käydä, vaikka joskus sekin kovettaa mahaa, mutta pakkohan on vähän ulkoilla. Onneksi illat tulevat valoisammiksi, koko talven olen kävellyt vain viikonloppuisin (työmatkojen lisäksi siis).

Kihara, minäkin juoksen öisin vessassa ainakin 2 kertaa/yö. Nyt sentään on jo muuten helpottanut se alkuraskauden tappopissatus; silloin en edes tunnin kävelylenkkiä päässyt tekemään ilman että piti alkaa väijyä jotain puskaa.

Besero, ainakin C-vitamiini on vesiliukoinen, että kaipa niitä greippejä saa syödä ihan vapautuneesti. Löysitpä todellakin edulliset rattaat, saako udella mistä?

Liitoskipuja ¿odotellen¿

perässähiihtäjä-Tassu

Vierailija
47/85 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti vielä yö terveiset täältä Porista!

Muisti on mullakin temppuillut oikein kunnolla, kun oon luvannut jotakin, niin on pakko puhelimen allakkaan laittaa muistiin hälytyksen kanssa muuten unohdan aivan kaiken!! Siis tän on pakko johtua raskaudesta ja sais kadotakin raskauden myötä kiitos vaan ;D Kamalaa jos oikeesti aivot kutistuu niin paljon, et tällä iällä ei enää muista mitään ilman ylös kirjoittamista. APUA, siis jos noin käy!

Niin kotiuduttiin hetki sitten reissultamme ja nukkumaan pitäis mennä, mutta kirjoitan kuulumiseni nyt, kun aamulla on jo menoja ihan hirmuisesti varattuna taas... plääh!

4-D ultra ei minun odotuksiani kyllä nyt täyttänyt :( Toki oon lopputulokseen tyytyväinen, mutta taitaa poika olla äitiinsä tullut ja vältellä kameraa viimeiseen asti, kun vain voi!? Meille siis poika tulossa kanssa =D ja sehän mun pää syy oli mennä kyseiseen ultraan, että saan tietää kumpi siellä oikeesti on. No, joka tapauksessa pojalla oli napanuora suoraan kasvojen päällä, että ei siitä saanut mitään tolkkua, kun välillä näkyi silmät ja välillä suu tai toinen sierain... Siis oikeesti lähinnä kasvo kuva hirvitti minua, kun lähinnä näytti joltain hirviöltä tai jotain, kun oli se napanuora siinä yhtenä sössönä edessä ;( kaikki oli muuten hyvin ja kaikki muut sai hyvin näkyviin siis sormet jne... Nyt Rv 23+6 ja mitat vastas viikkoja näin FL 50mm vast.25+2 AC 199mm vast.24+4 painoarvio 730g, joka on hiukan keskikäyrän yläpuolella. Parasta oli minusta se, kun sanoi minulle, että sinulla on kyllä aihetta käydä ultrassa nyt tarkistuttamassa kasvua, kun on noin isokokoinen esikoinen! Tuli häneltä jotenkin niin puhtoisen tuntuisesti minulle tuo kehoitus ultriin =D Kertoi olleensa joskus täällä Satakunnankeskussairaalassa ja saaneensa sellaisen kuvan, et täällä on muutenkin tullut aikas isoja lapsia maailmaan!? Kysyikin oliko minulla sokerit kunnossa viimeksi ja miten vauvan sokerit meni,kun kerroin kaiken ollen kunnossa, niin kysyi koskas nyt meen testiin!?

Taas jää kommentoimatta muut anteeksi omanapaisuuteni. Mut nyt nukkumaan...

S@nde jo Rv24 jee

Vierailija
48/85 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kissantassu kyseli mistä ostimme edulliset gracot..

sieltäpä vantaan suurmyymälästä lastentarvikkeesta ne löytyivät.

ja tarjoushintaan 199¿ ,

merkki ja malli: graco quattro tour deluxe ,

meidän väri oli autumn leaves .

siihen malliin saa sen turvakaukalonkin kiinnitettyä ' travel systems'

odotus lehden 1/2007 on esitelty nämäkin vaunut, tai sitten gracon omilta- ja lastentarvikkeen sivuiltakin löytyy, katselehan jos kiinnostaa.

ite ihastuin tosi paljon ,sillä vastaa juuri meidän perheen tarpeita.

ja jos en ole vielä aiemmin sanonut niin poikaa täälläkin odotetaan.

mutta nyt ei muuta, täytyy nimittäin lähteä mankeloimaan ja silittämään pyykkejä.. mukavaa päivää kaikille!

Vierailija
49/85 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voih, Beserolla on mankeli, olen niiiiiiiiiiin kateellinen!

Täällä yö meni puoliksi valvoessa. Tuo tuleva Ronaldinho tuolla mahassa kun heräsi puoli neljältä eikä hänelle käynyt mikään asento sen jälkeen. Tuli potkua napaan (joka juuri tuntuu inhottavimmalta) tunnin verran.

Harmi että S@nden 4d-kokemukset ei olleet hyviä. Olen kyllä kuullut töissä varoituksia, että saattaa pettyä varsinkin jos menee yli 24 viikkoisena. Että kuulemma lapsi alka olemaan se kokoinen ettei enää näytä kovin söpöltä lähikuvissa. Mulla itsellä on toi istukka tuossa edessä niin kasvokuvat on hiukan utuisia myös, mutta onneksi se on niin iso ettei sotkenut koko naamaan.

CÄ, saas nähdä ollaanko me laitoksella silti samaan aikaan. Mulle Kurki sanoi, että kun on poistettu papaa polttamalla muutama vuosi sitten, niin se saattaa ennenaikaistaa synnytystä. Suoraan sanoen ei haittais jos tuliskin hiukan ennenaikaisesti (ei tietty liikaa), niin vois sitten mahtua tosta mun lantiostakin läpi. Taisit kyllä olla menossa Naistenklinikalle? Mä ajattelin Kättäriä itse.

Nyt pitäis taas jatkaa töitä, olen alkanut huomaamaan selkeää ADHD piirrettä itsessäni, keskittyminen on tosi vaikeaa. Muisti sentään pelaa vielä, toisin kuin ilmeisesti teillä muilla ;) Mutta ei toi ADHDkaan oikein hyvä ole mun työssä, koska pitäis pystyy tuottamaan tekstiä päivän aikana joskus paljonkin.

Hyvää perjantain jatkoa.

Vierailija
50/85 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä täällä taistelen taas terveysalan ihmisten kanssa. Mulla sairasloma olis lopuillaan... vatsatautia viime lauantaista asti ja jatkuu vaan, supistelee ja näkö lähtee. Mulla silmäklinikalle kirjoitettiin viime viikolla 1-7 päivän lähete ja kun tänään sinne soitin, niin nyt olivat sitten hienosti viikossa siellä hoksanneet että oho, mä oonkin espoolainen ja on paperit väärässä paikassa ja laittavat sitten lähetteen Jorviin jossa paperit on tällä nykytekniikalla aikaisintaan ensi tiistaina! Siis silmistä saa lähteä näkö ja lääkäriin ei pääse edes katsomaan, että mistä on kyse... siis kun kukaan lääkäri ei ainakaan 1,5 viikkoon katso edes papereita, puhumattakaan että tässä nyt mikään lääkäriaika olisi tulossa. Ja arvauskeskuslääkäriinkään en saanut aikaa, sieltä onneksi tänään lupasivat soittaa. Tosin niin lupasivat eilenkin, mutta eivät kyllä soittaneet.

Tänään olis ollut teatterireissu meillä, mutta en nyt sitten pääse lähtemään, kun tuo vatsa vaivaa... Mies saa mennä ja mun kollega lähtee kans.

Niin, moni oli valitellut tuosta muistista, mut mullakaan ei ole tainnut vielä mennä (tosin en tässä sairaslomalla nyt niin paljon muistia tarvitsekaan, kun taas töissä mä kärähtäisin heti, jos ei muisti pelais), mut mites te muut aikaisemmin vauvan saaneet muistelette... muistanko mä oikein, että se lanttulaho ei hävinnyt synnytykseen vaan kesti ainakin koko imetysajan? Ja se on lohdutukseksi sanottava, että ainakin mulla se oli viimeiksi ihan ohimenevää, mutta olihan se veikeää olla pumpulipäinen vuoden verran synnytyksen jälkeenkin. Jotenkin muistelisin vielä, että kyse ei ollut pelkästään muistista vaan lanttu ei leikannut ihan yhtä hyvin muutenkaan.

Onkos joku muu jo alkanut leikkimään ristiäisillä ajatuksena? Nimi tietty oma ongelmakenttänsä, mutta mä olen keskittynyt enemmänkin miettimään, että minkälaiset ristiäiset järkkäis. Pojalla oli aikanaan kauneimmat ristiäiset ikinä. Siitä kiitos papille, kanttorille (jonka hyvä ystäväni sai sinne hommattua), viulua soittaneelle ystävälleni ja onnistuneille ruuille. Me ei pidetty ristiäisiä + kahvitilaisuutta perinteisesti kotona vaan kappelissa ja varmaan jatketaan sitä samaa traditioa nyt. Tuntui tosi helpolle, kun ei tarvinnut pientä asuntoa yrittää saada isolle joukolle (pidettiin aika isot ristiäiset silloin) juhlakuntoon.

Vierailija
51/85 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

S@ndelle kiitos ultraterveisistä! Harmi, että napanuora meni pilaamaan näkymiä osittain, mutta tärkeinhän tuli selville eli lapsen terveys ja sukupuoli :). Että lisää poikia fudisjengiin, wau!

Kissantassut - kyllä se vauvamaha ehtii sieltä esiin tulemaan oikein kunnolla vielä - nythän se kasvu vasta alkaa kiihtymään.

Beserolle onnittelut hyvistä rataskaupoista!

ElluP - joo, kyllä mä Naikkarilla tämänkin ulos pukkaan tai leikataan luultavimmin. Ja jos leikataan, niin sittenhän mullakin varmaan aikaistuu vauvan ulostulo lasketusta. Kunhan nyt oikeasti pysyisi vaan matkassa riittävän pitkään, se on tässä nyt se päällimmäinen huoli. Mutta toivottavasti siis ollaan laitoksella samaan aikaan - vaikka sitten eri laitoksilla ;).

Liikunta on meikäläisellä aika vähissä tuon lepokäskyn takia. Rauhalliset kävelylenkit on tässä vaiheessa se ainut, mitä voin tehdä. Esikoinenkin tuossa aamulla jutteli, että sä et äiti nyt voi pomppia ennen kuin vauva syntynyt. On hänkin tottunut siihen, että äidin kanssa touhutaan aika railakkaasti ja kyllä mua vähän harmittaa, etten voi toista edes nyt syliin nostaa. No onneksi hän näyttää ymmärtävän tilanteen ainakin jollain tasolla.

Muuten ei tänne mitään ihmeellistä - levätä yritän ja ottaa rauhallisesti. Töistä luonnollisesti soitellaan tasaisin väliajoin ja huomaan kyllä, että pinnaa rupeaa saman tien kiristämään ja sitten alkaa supistamaan. Perhana kun ei aikuinen porukka muka pärjää ilman meikäläistä.

Kurja keli ainakin täällä Helsingissä - räntää vihmoo. Toivottavasti viikonloppuna olisi vähän kauniimpaa! Mitenkäs, onko kukaan laittanut vielä Kelan papereita eteenpäin vai panttaavatko kaikki uuden paketin toivossa? Mä en ole vielä laittanut, vaan odottelen, ilmestyykö se uusi äitiyspakkaus vielä tässä kuussa :).

-Cityäippä ja Öttiäinen 22+5-

Vierailija
52/85 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettehan Tampereen seudun asukkaat huomanneet että huomenna lauantaina on Sampolassa Kestovaippa-hulinat klo12-16....

vitsi kun tekee mieli sinne 3D-ultraan.. niin hienoja juttuja teillä on kerrottavana -kateeksi käy. Taitaa kuitenkin olla ettei mennä, kun se sukupuoli jo selvisi tavis-ultrassa ja mitään huolenaihettakaan ei oikein ole. Tampereen hinnatkin on niin kovat, että sillä 200 eurolla ostelee monta vaippaa :-)

onneksi joku muukin (Melba) on jo miettinyt ristiäisiä :-) En kehdannut tunnustaa että kyllä minä olen jo alkanut päässäni käydä läpi vaihtoehtoja. Haluaisin kastetilaisuuden Finlaysonin kirkkoon, kun se on meidän vihkikirkko - mutta siinä ei ole mitää tiloja joissa voisi kahvitella. Mitenkäs Tuomiokirkko? Eikös siellä jossain kellarissa ole kappeli ja kerhotiloja? Nimihän meillä on ollut selvä jo monta kuukautta, että sitäkään ei tartte pähkäillä. Meidän kotiin ei millään mahdu... kaikenlaista " tärkeää" sitä jo pähkäilee....

Kelan paperit laitoin viime viikolla postiin, pitäisköhän sinne soitella perään että ovat ottaneet käsittelyyn... mulla ei oo edes nettipankkitunnuksia että pystyis netistä kattomaan tilanteensa. Hankala juttu.

Keskiviikkona pamahti 24 viikkoa täyteen ja nyt alkaa näitä kolotuksia pikku hiljaa tuntua. Vasen peffanposki puuttuu tunnissa ihan omituiseksi, alaselkä ei tahdo kestää millää yli tunnin istumista ja niitä viilteleviä alaosaston kipujakin on pari kertaa tuntunut... että tässä se nyt sitten se hehkeä 2. raskauskolmannes sitten oli. Onneksi mahan kovettuminen (supistukset?) on vielä aika vähäistä ja ei tee yhtään kipeetä. Olisi kamalaa joutua vuodelepoon.

mutta huomenna pääsee näkemään eri vaippavaihtoehtoja. Niitä onkin kiva päästä sormeilemaan, nettisurffailussa ei kuitenkaan saa niin hyvää käsitystä laadusta ja muusta kuin itse käpälöimällä

t. Fiikus

Vierailija
53/85 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

melballe jaksamisia sairastelujen kanssa ja voin käsittää että ottaa päähän toi ' hups, et asu sairaalan alueella.. ja taas odotellaan tilanne'

olen muuten ite törmänny samanlaiseen tilanteeseen lapseni kohdalla ja hermohan siinä meni...

joo, ja hoksottimet on kyllä jumissa sen imetys ajankin(ainakin ekat 3kk)

kerran itekkin aamulla heräsin tuttipullo tiukasti kainalossa ja maidot valunu lakanalle ,oli ollu tarkoitus yöllä antaa pullosta lisämaitoa, mutta ... en tajua mitä oli tapahtunut.. onneksi lapsi nukkui ja oli tyytyväisen oloinen.

eräs toinen kerta heräsin yöllä siihen kun etsin aivan tolkuttomasti vauvaa sängystämme, nostelin peittoja ja heräshän se mieskin siihen ja kysyi, mitä oikeen touhuat? ' varo älä liiku vauva on kadonnu..' mies otti mut syliin ja sanoi , ota nyt ihan rauhallisesti, tuolla pinnasängyssähän se nukkuu ihan rauhassa.. ja paljon muitakin kommelluksia on sattunut, jotenkin sitä on kuin pää pumpulia, mutta onneksi vain ohi menevää!

minä olen laittanut kela laputkin jo menemään, en tosin ottanut pakkausta vaan rahana ja sekin on jo eilen maksettu. ei siis kestänyt käsittely kuin alle pari viikkoa ,asutaan tosin pienellä paikkakunnalla, joten käsittely siksikin nopeaa.

uudesta pakkauksesta en siis tiedä mitään..

omistan siis tosiaan oman mankelin, se on huippujuttu! sain sen kun muutimme tähän uuteen taloon..

Vierailija
54/85 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyesti täältä sorvin äärestä minäkin..Olitte jotkut jo ristiäisiä miettineet. Mitenkäs, onko täällä muita, joiden lasta ei kasteta? Meillä siis tilanne, että minä ev.lut. ja mies muslimi, eikä kumpikaan halua toisen uskontoa lapselle (asiasta ei ole mitään riitaa, halutaan vaan näin). Nimijuhlat halutaan kuitenkin järjestää, joten oletteko järjestäneet tai olleet sellaisissa? Kokemuksia, vinkkejä?

Vierailija
55/85 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senniinalle... en ole koskaan nimiäisissä ollut, mut uskon, että aivan mahtavat nimiäiset saa aikaiseksi, jos vaan vähän päätään käyttää. Nythän nää vauvat syntyy ihan mahtavaan aikaan, niin jos olis vaikka joku paikka, johon vois istuttaa nimiäisissä pienen puun taimen, niin vois olla minusta hieno ohjelmanumero. Ja varmasti voi ottaa vaikka jotain " siviilikummeja" ja tehdä vaikka heille jotain kummitodistuksia ja kauniita kukkia ja runoja ja musiikkia tai mitä vaan ja hyvää tarjottavaa tietty kans. Mielikuvitushan tuossa on vaan rajana.

Mä taidan olla vähän juhlafriikki, kun tykkään moisia järjestää ;-) Ainut mikä omissa juhlissa häiritsee on se, että itse ei voi oikein keittiössä häärätä, kun haluaisi juhlista nauttia, niin se nostaa sitten kustannuksia, kun käyttää pitopalvelua tai pestaa jonkun keittiöön. Meillä kun ei ole oikein tuttuja, jotka isomman joukon kestitsemisen haliltsisivat ja ihan lähimpiä ihmisiä en halua heitäkään siihen hommaan pyytää.

Vierailija
56/85 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla asuu mahassa alien joka yrittää päästä etukautta pois. Maha on nyt kaksi päivää pomppinut ihan kun siellä ois pallo jota pompotellaan selän ja mahan välillä. Potkut on niin kovia ettei tiedä miten päin tässä olis kun poitsu jysäyttää kunnolla. Ahistaa!

Senniinalle:

Luultavasti pidetään ristiäiset, mutta saas nähdä. Mun siskon (jonka kanssa olen just ja just puheväleissä) pojalla on huomenna ristiäiset ja sisko on tapansa mukaan kutsunut puoli sukua (joka meillä on TOSI iso). Mua ahistaa jo nyt ja olen alkanut miettimään, että jos meillä ristiäiset on niin ne on sit tosi pienet.

Besero: mä oon yrittänyt vihjata miehelle nyt sen 1,5v, että haluun mankelin, mut ei oo näkynyt!

Nyt mä jatkan töitten tekemistä, tai ainakin yrittämistä.

Vierailija
57/85 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen täällä!

Onpas iso pino, luin ehkä puolet mutta sitten piti päästä jo kommentoimaan. Mies lähti just Saksaan niin on viikonloppu ja alkuviikko aikaa lueskella kun yksin kotosalla :)

Senniina, meillekkään ei tule ristiäisiä, en sitten tiedä vielä pidetäänkö erikseen nimiäiset. Kun kaikki isovanhemmat ja sukulaiset asuu eri puolilla Suomea (lappi-pk-seutu) tai ulkomailla ja itse täällä keskellä savoa niin en sitten tiedä. Häät on tosin syyskuussa, että siellä nyt viimestään sukulaiset näkee pikkusen ja niin.. Vaikea sanoa vielä.

Olipas hurja matka Ylläksellä. Aika meni ainakin nopeesti :) Rinteet oli upeet ja sauna maitto joka päivä.. Kyllähän sitä meni lepäilyks viimeset päivät kun su-ma hippaloin erittäin huonona ihmisenä rinteessä, mutta täytyy kyllä sanoa että ihanaa oli ja pikkuihminen vaikutti erittäin tyytyväiseltä myös :D

Meinas kyllä perä kuolla kun ajoin eilenkin Oulu-Kuopio välin yheltä istumalta, mutta oli niin kiva ajaa kun sulat tiet. Hirveellä haipakalla pyyhällettiin läpi Suomenmaan että minä kerkeisin idolsseille :D No, ihan (melkein) rajotusten mukaan ja ei ollut liikennettäkään edes nimeksi.

Siis melkein KAIKILLE tulee poika!! Täältä yksi lisää ;) Vaikka niin oli tyttöolot alussa, mutta meille oli ihan tosiaan sama kumpi tulee, kuhan on laps :D

Lähdenpäs suihkuun ja asioille ja salille. Kamala sää, mutta hyvä vaan kun kevät tulee ja lumet sulaa!! Onko eteläsuomessa lumitilanne mikä?

-p ja p 24+0

Vierailija
58/85 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän on räntää sadellut täällä Tampereen kulmilla, näyttäis kovasti pukkaavan aikaista kevättä. Niin tiesikös joku siitä huomisesta Sampolan jutusta jotain? Onko siellä pelkkää kestovaippajuttua vai muutakin touhua, kirpparia ym?

Ja tunnustan, olen kans jo miettinyt nimiä ja ristiäisiä. Olen ajatellut järjestää kastetilaisuuden kirkossa. Meillä on aivan ihana vanha kivikirkko täällä Kangasalla, tykkään että puitteet olis aika kivat ja meidät myös vihittiin viime keväänä samassa kirkossa. Ens viikon sunnuntaina olis eka hääpäivä :) Mä vähän ajattelin, kun nykyään saa järjestää kastetilaisuuden tavallisen jumalanpalveluksen yhteyteen, siellä on siis koko jumalanpalvelukseen tullut seurakunta mukana ja ristiäiset on sit sen tavan kirkonmenojen jatkeena. Sit kaffeet kotosalla. Kuulostaako ihan pöllöltä?

En ole vielä hakenut äitiyspakkausta. Siis koska sitä yleensä haetaan ja onko teille infottu siitä neuvolassa, vai pitääkö itse ottaa selvää? Mulla on käynyt aika kurja tuuri yleensäkin ton neuvolan kanssa. Joka kerta on ollu eri neuvolantäti ja kukaan ei tiedä, mitä edellinen on puhunut mun kanssa. Se jonka pitäis olla se oma terveydenhoitaja on aina sairaslomalla ja aina joku eri sijainen paikalla. Mä taidan kans joku kerta lähettää sinne jonkun kaverin omana sijaisena paikalle :)

Vakuutusasiat vauvalle sain tänään jo hoideltua. Oletteks te muut ottamassa vakuutuksia? Eihän tässä ole kovin pitkää aikaa, kun ainakin tää Tapiolan vakuutus pitää ottaa viimeistään 3kk ennen vauvan syntymää. En kyllä kilpailuttanut muitten vakuutusyhtiöiden kanssa, kun en vaan jaksanu. Meillä on kaikki muutkin vakuutukset Tapiolassa, niin oli jotenkin niin helppo asioida samassa puljussa.

Jos lähtis ulkoileen vaikka piskin kanssa, kun on kerrankin näin päivännäöllä kotosalla. Mukavaa viikonloppua!

Vierailija
59/85 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitiyspakkaus tai avustus haetaan vanhempainetuuksien (äippäraha, vanh.raha, lapsilisä) yhteydessä. Sain sen lomakkeen viime neuvolakäynnillä ja olen sen jo eteenpäin laittanut, kun se kiertää palkanlaskennan kautta Kelalle. Eikös ne etuudet pidä hakea viimeistään 2kk ennen la:ta, ellen väärin muista.

Maanantaina mulla on seuraava neuvola ja kertoilen sitten kuulumisia! Kiitokset melballe nimiäisvinkeistä!

Vierailija
60/85 |
09.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minähän sitä Kestovaippahulinaa ainakin mainostin. En ole koskaan itse ollut paikanpäällä, huomenna eka kerta. Mutta olen ymmärränyt että ne kirpparipöydätkin keskittyisi kuitenkin just näihin kestovaippoihin ja sen sellaisiin " hörhöilyihin" eli en usko että siellä on vaatteita tms. kovinkaan paljon. Mutta en siis tiedä koska en ole aiemmin siellä käynnyt.

Neuvolasta sinun pitäisi saada sellainen raskaustodistus-lappunen, joka laitetaan Kelan hakemuksen liitteeksi. Äitysavustus ja ne rahat haetaan SV9 lomakkeella (http://www.kela.fi/in/internet/lomake.nsf/NET/050302132648EH/$file/SV9…). Minä sain senkin neuvolasta, mutta koska halusin täyttää nätisti koneella hain sen saman kaavakkeen Kelan sivuiltakin (pdf- muotoinen, ei voi tallentaa, pitää kirjoittaa ja sitten tulostaa). Postitin Treen Kelaan helmikuun lopussa ja tänään sitten soittelin perään: oli kirjattu sisään mutta käsittelyyn ehtii joskus parin viikon päästä.

että tämmöistä,

Fiikus